Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi pakker vesla inn i gulpeklut før hun får kopp. Har henne i armkroken sånn at jeg kan bruke hånda til å holde fast tentaklene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere måltidsveid forresten?

Det ble gjort på sykehuset, men har ikke gjort det siden.

I dag skal vi på helsestasjonen for å veie. Første gang vi har gjort det utenom kontroll siden han var nyfødt, men han dier så kort tid om gangen og jeg synes det er lenge mellom de tunge bleiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid syntocinon-spra, men særlig på natta fungerer den ikke så bra. Så for å slippe det stresset med å ikke få det til gir jeg flaske første gang hun våkner på natta. I natt prøvde jeg å amme tre timer, .men det resulterte bare i sliten mamma og sinna baby.

Jeg vet ikke om jeg kan amme om jeg må ta medisiner, jeg skal til endokrinolog på mandag og få vite mer da. Håper jeg kan amme, men er ikke sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer stressa du blir av at det ikke kommer noe, jo verre blir det jo også... :( Jeg merket det veldig tydelig selv da hun nektet puppen...

Håper endokrinologen har noen gode råd tildeg, og at du får noe for å ffå stoffskitet litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får orden på stoffskiftet, Dyregod. Høres slitsomt ut!

I det minste har jeg lært veldig masse om amming av det her! Litt bedre rustet til en evt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke måltidsveiing er så ille jeg. Har gått og gjort det på helsestasjonen på eget initiativ, skjønt det er er en stund siden nå. Greit å få en pekepinn på hva han får i seg, og hvot mye han bør få ved siden av. Iallefall interessant å se utviklingen, det begynte med < 5  gram på nyfødt intensiv.

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke måltidsveiing er så ille jeg. Har gått og gjort det på helsestasjonen på eget initiativ, skjønt det er er en stund siden nå. Greit å få en pekepinn på hva han får i seg, og hvot mye han bør få ved siden av. Iallefall interessant å se utviklingen, det begynte med < 5 gram på nyfødt intensiv.

Ja, men vi måtte gjøre det i nesten to uker i strekk til hvert måltid hele døgnet, så ble litt mye :P en eller to ganger går nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vi måtte gjøre det i nesten to uker i strekk til hvert måltid hele døgnet, så ble litt mye :P en eller to ganger går nok bra ;)

Oisann, ja da skjønner jeg du ble lei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre som har fremfall etter fødsel?

Her har jeg i lang tid følt at det har stått på stedet hvil, men i dag merket jeg for første gang at "henget" lå litt lengre inn. Det har vært litt demotiverende med knipeøvelsene når jeg omtrent ikke har kontakt med musklene der nede og at jeg til tross for iherdig kniping ikke har fått noen resultat. Sliter også med at jeg lekker urin, så jeg kan bekrefte at det ikke bare er gamle samer (:hoho: tidenes skrivefeil) som bruker tena lady truseinnlegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal gå i detaljer, men her må det antagelig en operasjon til. Jeg kniper og har god kontroll over musklene, men det har ingen effekt på fremfallet. Eller even til å knipe av strålen. Men jeg vet at jeg kniper riktig og jeg kjenner at jeg kan knipe hardere enn noen gang tidligere, så knipeøvelser har jo gjort musklene sterkere.

Så lei av truseinnlegg. Lei av å føle meg ulekker også. Men det ordner seg vel på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, den der knipinga blir avglemt her altså. blir kanskje fort sånn når man ikke har noe særlig plager. Vet jo at det er viktig uansett da, kan vel fort bli verre ved en evt neste fødsel.

Idag våknet vi med mini mellom oss i sengen, og ingen husket hvordan og når han kom dit:-p Jeg så ikke at han lå der først, så fikk litt panikk når jeg reiste meg og skulle se til han nedi sprinkelsenga og det lå ingen baby der, haha.

Ellers skal vi begynne med grøt i morgen. Dere som har begynt, har dere noe oppi grøten i starten? Nå fruktmos el nå? Vet jo at han bare skal ha en liten skje i starten, så det er vel kanskje ikke noe vits?

Og så har jeg et dumt spm.. Grøtskålen og skjeen kan vaskes i oppvaskmaskin? Man driver vel ikke å koker det også?? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på yoga og der er det mye kniping, ellers hadde jeg nok glemt det.. Kjenner at det hjelper da :)

Vi ga bare grøt i begynnelsen, blandet etterhvert inn litt sviskesaft. Vi vasker grøtskål og skje i oppvaskmaskina, men vi bruker kokt vann til å blande ut grøtpulveret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Bebido har blitt skikkelig forkjøla stakkars. Vi sov begge to helt elendig i natt, fordi han var så tett. Jeg er jo redd for at han ikke skal få puste :sjenert: Håper det går fort over, vi skal jo ha dåp på søndag. Noen stalltips? Skal kjøpe nesedråper etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bebido har blitt skikkelig forkjøla stakkars. Vi sov begge to helt elendig i natt, fordi han var så tett. Jeg er jo redd for at han ikke skal få puste :sjenert: Håper det går fort over, vi skal jo ha dåp på søndag. Noen stalltips? Skal kjøpe nesedråper etterpå.

God bedring! Ha det kjølig på soverommet og hev hodeenden på senga (legg sammenrullede Håndklær intill kroppen på begge sider, så han ikke triller nedover ;) ) Ellers er det bare å gi mye væske (mm/MME) og bruke saltvann og nesesugeren. Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har innført grøt, ble deres dårlige i magen? Mini er fire måneder neste uke, så skal så smått begynne snart. Men vet ikke om jeg tør begynne før dåpen, for har hørt noen bli dårlige av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har innført grøt, ble deres dårlige i magen? Mini er fire måneder neste uke, så skal så smått begynne snart. Men vet ikke om jeg tør begynne før dåpen, for har hørt noen bli dårlige av det.

Ingen dårlig mage her :) bare mye og seig bæsj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi beskjed om å kun blande grøtpulver i morsmelk, alltid amme først. Maks 2 t-skjeer første uken. Blande veldig tynt. Alltid rene smaker - altså ikke blande grøt med andre smaker. Først kun grøt i to uker og deretter kan man introdusere annen smak, men ikke i grøten.

Lille her ble litt dårlig første gang, men virker bedre nå. Problemet er vel bare at nå vil hun ha alt vi spiser og blir ganske så sinna når vi spiser uten at hun gjør det :P

Hvis man ikke ammer skulle grøten blandes med vann, ikke mme. Det er det som står i heftet fra hs og det jeg ble fortalt av lege og hs.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Ha det kjølig på soverommet og hev hodeenden på senga (legg sammenrullede Håndklær intill kroppen på begge sider, så han ikke triller nedover ;) ) Ellers er det bare å gi mye væske (mm/MME) og bruke saltvann og nesesugeren.

Takk! :) Hodeenden på senga hans er hevet på fast basis, men han nekta å ligge der i natt, roet seg bare mellom oss. Men håper at den duger i natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askmeagain89: la henne smake? Storebror fikk pusle med mykkokte grønnsaker og pasta fra han var ca fem måneder. Da kunne han sitte ved bordet mens vi spiste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...