Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nori: Jeg å har det.. Og jeg har har alltid vært glad i godteri å sånn, men nå er det helt sinnsykt.. Har akkuratt spist en hel pakke kjeks faktisk... :laugh:  Og så hjelper det jo ikke at butikken er 5 min gange unna.. Is på trilletur har blitt standard ja for å si det sånn..

Jeg merker at babyen min begynner å bli større. Han har utviklet seg så mye den siste tida. Han babler, smiler, av og til virker det som han ler å, eller prøver iallefall. Kjempemoro! Nå har han begynt å suge på tommelen å. Tidligere har han stappa hele hånda inni, hehe.  I natt sov han nesten 9 timer i strekk å, så da ble det 8 timer sammenhengende søvn på meg. Helt utrolig, blir jo så overraska når jeg våkner og ser hva klokka er. Så i morrest sa jeg til pappan før han dro på jobb at dette var en fin start på helga, og at jeg trodde dette ble en fin dag! Altså....tror jeg bare må lære meg en gang for alle at slikt sier man ikke...babyen var rolig slik han vanligvis er de første timene, men siden har det bare vært skrik og sutring. Kjenner han nesten ikke igjen. Men det er veldig varmt og klamt idag, og jeg frykter det kan bli nesten 30 grader her inne når sola treffer stuevinduene, så mulig det er derfor.. Han roet seg da jeg tok han med på soverommet hvor det er kjøligere.. gleder meg til høsten jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam... Kjeks!

Må kjøpe. Har også problemer med søtsug også er det så mye lettere å få spist godteri fra en åpen pose med en hånd enn det er å smøre seg brødskive eller lage annen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos søtt: jeg var på glukosebelastning i dag.Stort søtere enn det blir det ikke ;)

Sant :P fikk du med smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort søtsug her også! Så her er det skjerpings om dagen ;)

Vi er på ferie hos familie nå og i natt sov han i 3,5 time og det gikk fire timer mellom matingene. Tror det er det lengste jeg har sovet sammenhengende siden han ble født. Jeg har endelig funnet en smokk han vil ha (enn så lenge, den har funket i et døgn). Kjøpte mam 6mnd+, og den likte han. Den er mer på størrelse med skjoldene, så er nok derfor. Deilig å ikke være smokk ;)

Her har lille også utviklet seg masse i det siste. Når han ser noe han synes er interessant, så sier han "oooh" :rodmer: og han smiler og prøver å le ordentlig også. Gøy å følge med på utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søtsug her og, men løser det ved å ikke ha noe i huset. Da er det vekk på null tid :P Lille spiser så ofte om natta nå at jeg er helt blingsete. I tillegg MÅ vi jo opp når storebror våkner kl 7 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig! Fikk utvannet-melis jeg..

Når man først skal ha i seg så mye sukker syns jeg det kunne vært en stor sjokoladeplate og en Cola i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først skal ha i seg så mye sukker syns jeg det kunne vært en stor sjokoladeplate og en Cola i stedet!

Heeelt enig! Syns godt de kunne servert noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Usj, gruer meg til ny glukosebelastning.. Hva gjør dere de to timene dere må vente da? Og hvordan var verdiene deres nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, gruer meg til ny glukosebelastning.. Hva gjør dere de to timene dere må vente da? Og hvordan var verdiene deres nå? :)

Dullet, matet og styrte med babyen og pratet med venninnen min som var med. Lille hadde kolikk så det var mer eller mindre to timer med skrik :P

Her var verdiene 4,2 fastende og 4,3 etter to timer.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bygdis

Dullet, matet og styrte med babyen og pratet med venninnen min som var med. Lille hadde kolikk så det var mer eller mindre to timer med skrik :P

Her var verdiene 4,2 fastende og 4,3 etter to timer.

Off, kjedelig å være på et venterom så lenge.. Det var jo kjempefine verdier :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt søtsug her også, men jeg har alltid vært glad i søtt da! Sist helg spiste jeg 500 gram smågodt alene, det er farlig å ha det liggende ved siden av seg når man ammer!! Nå når sommeren snart er over MÅ det bli sunnere rutiner.

Nå har gutten min sovnet på sofaen, en time før jeg tenkte han skulle sove for kvelden. Han er veldig trøtt på kveldstid, så jeg vil forsøke å begynne å legge han tidligere. Nå får han siste måltid i 10 tiden. I dag håpte jeg på å gi han siste måltid i ni tiden, men det går jo ikke nå da.. Bør jeg forsøke gradvis å gi siste kveldsmåltid tidligere og tidligere på kvelden, eller er det ikke noe vits når han er så liten? Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Ekstremt søtsug her også, men jeg har alltid vært glad i søtt da! Sist helg spiste jeg 500 gram smågodt alene, det er farlig å ha det liggende ved siden av seg når man ammer!! Nå når sommeren snart er over MÅ det bli sunnere rutiner.

Nå har gutten min sovnet på sofaen, en time før jeg tenkte han skulle sove for kvelden. Han er veldig trøtt på kveldstid, så jeg vil forsøke å begynne å legge han tidligere. Nå får han siste måltid i 10 tiden. I dag håpte jeg på å gi han siste måltid i ni tiden, men det går jo ikke nå da.. Bør jeg forsøke gradvis å gi siste kveldsmåltid tidligere og tidligere på kvelden, eller er det ikke noe vits når han er så liten? Noen som har erfaringer å dele?

Vi flaskemater, så det blir ikke helt det samme, men jeg svarer likevel ;) Vi merka at lillemor var så sutrete og trøtt på kvelden for noen uker siden. Hun ville liksom ikke roe seg i stua sammen med oss. Prøvde å legge henne i senga, og der sovna hun. La henne da i 9-10 tida, og ga henne en flaske når jeg la meg. Etterhvert har hun justert leggetida si selv, så nå legger hun seg rundt 7-7.30. Hun har også tilpassa seg så hun spiser hver tredje time (nesten på minuttet) på dagen, og ingenting etter hun har lagt seg. 

Jeg var litt skeptisk på å prøve, hun er jo så liten enda. Men hun sover best i senga si, og da få vi litt alenetid og vi slipper å flytte på henne (og dermed vekke henne) når vi skal legge oss.

Hun er et skikkelig vanedyr, så nå er hun veldig klar for å legge seg på kvelden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bygdis

Ja, hun ligger våken en liten stund da, litt ettersom hvor trøtt hun er. Av og til sovner hun helt selv, noen ganger trenger hun en finger å holde i :) Vi er ganske imponerte over henne, trodde ikke det skulle gå så lett. Nå sover hun stort sett alltid til 8  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, Bygdis. Sånn var lillesøster de første dagene også, men det gikk over. Nå sovner hun ganske greit så lenge hun får ligge i nærheten av oss. I hvert fall innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Bygdis! Her tar leggingen gjerne 3-4 timer. Prøvd å innføre rutiner med å begynne kveldsrutiner 19.30 og hun sovner ikke før tidlig 22.30...... sååååe.... men hun sover nå da :P Etter en times amming, bleieskift, pludring, kaving, sutring og en del annet som jeg har glemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...