Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som ikke har kjøpt bilstol enda så er det 25 % på bilstoler på Torshov Bilrekvisita.

Maxi Cosi Cabriofix inkl base for under 2000 :nigo:

Åhhh kjøpte akkurat på tilbud til 2500 med base :P

Fionel: jeg vil tro det er noe strekk/bekkensmerter..opplever litt rare smerter der selv fra tid til annen etter fysisk aktivitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noen som ikke har kjøpt bilstol enda så er det 25 % på bilstoler på Torshov Bilrekvisita.

Maxi Cosi Cabriofix inkl base for under 2000 :nigo:

Ah, ser at den er utsolgt, er det bare så langt lageret rekker eller kan man bestille? Det er den vi skal ha så hadde vært greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh kjøpte akkurat på tilbud til 2500 med base :P

Fionel: jeg vil tro det er noe strekk/bekkensmerter..opplever litt rare smerter der selv fra tid til annen etter fysisk aktivitet..

"Godt" å høre det ikke bare er meg. Må også legge til at etter en litt stor middag istad med mye meieriproduktet fikk jeg så satans mageknip og løp på do. (Dere skjønner vel alle hva som kom etter da) =P og nå føles magen mye bedre! Jeg begynte å tenke at jeg har jo vært litt hard i magen noen dager, så mulig skogsturen satte i gang litt og at middagen virkelig fikk fart på sakene! (Om tarmene i det hele tatt er lokalisert der da) og nei anatomi er ikke heeeeelt min greie =P haha!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ser at den er utsolgt, er det bare så langt lageret rekker eller kan man bestille? Det er den vi skal ha så hadde vært greit :)

Vet ikke om man kan bestille, men jeg ser det er 1 igjen av cabriofix rød, men uten base, og så basen selges for seg selv. Prisen blir den samme :)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Fionel :)

Det er veldig typisk det der. Systemet er gjerne mye tregere når man er gravid så da kan fort turer sette systemet skikkelig i gang ;) Godt du føler deg bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig typisk det der. Systemet er gjerne mye tregere når man er gravid så da kan fort turer sette systemet skikkelig i gang ;) Godt du føler deg bedre!

Hahaha Jaa! Bare så lei av at alt skal føre til ENORM bekymring =P litt stiv i ene siden av ribbeinet i dag fordi jeg Sov med puta litt for langt ned. Og startet startet dagen med å små hysterisk bombadere mannen men spm om han trodde det var noe med babyen.... HAHAHAHA! I ribbeinet liksom... =P nå er magen bedre ja, men fortsatt smerter i korsrygg og hoftebenet så mistenker litt at dey kan gå litt på bekkenet etter turen i går. Spente kroppen en del for å ikke falle, da det var mye glatt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha Jaa! Bare så lei av at alt skal føre til ENORM bekymring =P litt stiv i ene siden av ribbeinet i dag fordi jeg Sov med puta litt for langt ned. Og startet startet dagen med å små hysterisk bombadere mannen men spm om han trodde det var noe med babyen.... HAHAHAHA! I ribbeinet liksom... =P nå er magen bedre ja, men fortsatt smerter i korsrygg og hoftebenet så mistenker litt at dey kan gå litt på bekkenet etter turen i går. Spente kroppen en del for å ikke falle, da det var mye glatt :)

Jeg skjønner det veldig godt. Føler også at hele svangerskapet så langt har bestått av enormt mye skremmende, alt fra smerter, blødninger og mangel på liv. Det kan godt være at det er bekkenet ditt som reagerer litt, merker selv når jeg har vært ute dager det er glatt at det er ekstra ille. Det er også fortsatt en del stikkinger, følelser av å være støl/øm i magen og litt sånn forskjellig. Prøver å tenke at det bare er babyen og livmoren som vokser/utvider seg, men likevel klarer jeg aldri helt å slå meg til ro med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også støl og øm, og til tider strekker og stikker det. Alt annet enn behagelig! I de første ukene var det skremmende vondt, i begge svangerskapene. Nå kjenner jeg det godt i sidene og skambeinet hvis jeg har gått og stått mye på jobb. Det er vanlig med en del vondter, men hvis du er urolig skal du jo kontakte lege. Bra det går bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer ikke med turer her! :( men linfrø som har ligget i vann over natten og svisker er en god kombinasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger det i dagligvarebutikkene med bakevarene og andre kornprodukter som regel. Men husk, de må ligge å trekke i vann over natten hvis ikke får det motsatt effekt. Årsaken til at det er effektivt er den slimete konsistensen som de får etter å ha ligget i vann som smører tarmen. Det er veldig ekkel konsistens men det virker på meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi er også en slager for trege mager ;)

Nå har jeg vært på første behandling hos akupunktur. Fikk nåler i ørene, i panna og i hodet. Tror det kan ha noe for seg, for det punket der det var vondest å ha i nål var koblet til det stedet i bekkenet der jeg har mest vondt. Skal ha behandling hver uke utover og så får vi se om det har noen effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke la linfrø ligge i vann først altså. Både det og havregryn binder fuktighet fra det du spiser og drikker sånn at det ikke suges opp i tarmen. Jeg bruker begge deler i brødbaking her hjemme, for Småen har treg mage.

Hvitløk: sånn av ren nysgjerrighet, hva har panna di med bekkenet å gjøre? Det gir jo ingen form for mening i det hele tatt ut fra hva vi vet om kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kikke etter linfrø i butikken. Kiwi spiser jeg allerede og svisker synes jeg fungerer godt, men magen er fremdeles ikke 100%.

Håper du opplever bedring Hvitløk. Må være utrolig slitsomt å ha vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke la linfrø ligge i vann først altså. Både det og havregryn binder fuktighet fra det du spiser og drikker sånn at det ikke suges opp i tarmen. Jeg bruker begge deler i brødbaking her hjemme, for Småen har treg mage.

Hvitløk: sånn av ren nysgjerrighet, hva har panna di med bekkenet å gjøre? Det gir jo ingen form for mening i det hele tatt ut fra hva vi vet om kroppen ;)

Tror den i pannen og i hodet var ment som avspenning. Hun sa hvertfall at de satte nåler der også under fødsel hvis man benyttet seg av tilbudet ;)

Nori: det håper jeg også! :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe det virker, Hvitløk :) jeg har startet med ryggøvelser for å forebygge mer plager i krosryggen (selv om det kun er minimale plager jeg har da..)

I følge denne: http://www.apotek1.no/graviditet/treg-mage-i-svangerskapet bør du la linfrø ligge i vann. Har ikke testet uten å la de ligge i vann, men spiser en del grove kornprodukter fra før og det har ikke hjulpet noe særlig..jeg drikker veldg mye vann også! Men det er nok individuelt på ha som fungerer på hvem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere må ha linfrø hver dag ble jeg anbefalt Chiaxfrø isteden, fra helsekosten. Linfrø har noe som heter blåsyre i seg og det skal man ikke ha for mye av :)

Chiaxfrø oppfører seg akkurat likt som linfrø og virket veldig bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hos fysio driver hun del i nakken og pannen, jeg er der for bekkenløsning og vond rygg. Hun sier hun skal strekke hele ryggen min når hun gjør det, noe som fungerer fantastisk mot hodepinen jeg ofte våkner med når jeg har vondt i ryggen.

Noen av dere som kjenner litt på tidsnød? Jeg har plutselig fått det så travelt med å bli ferdig med alt til babyen kommer, selv om det er en god stundt til termin enda. Nå mangler det bare noen småting på lista mi over ting vi trenger :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hos fysio driver hun del i nakken og pannen, jeg er der for bekkenløsning og vond rygg. Hun sier hun skal strekke hele ryggen min når hun gjør det, noe som fungerer fantastisk mot hodepinen jeg ofte våkner med når jeg har vondt i ryggen.

Noen av dere som kjenner litt på tidsnød? Jeg har plutselig fått det så travelt med å bli ferdig med alt til babyen kommer, selv om det er en god stundt til termin enda. Nå mangler det bare noen småting på lista mi over ting vi trenger :gravid:

Kjenner litt på det jeg også ;) vi har kommet godt igang med innkjøp av de store tingene, men er så usikker på hva vi trenger av klær til maibaby og de små tingene slik som kluter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...