Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡

kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig koselig å få på plass mer og mer. Blir sånn at jeg koser med tingene hennes :fnise: stryker på tepper og danderer bamser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe signerer !!! Brettet babytøyet hennes i går og tok meg selv i å stå å lukte på det 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med :)

Velkommen :nigo:

---------

Veldig koselig med babygreiene. Vasket trekket på vippestilen i dag og :rodmer: Også fikk jeg brystpumpe av mamma i går + masse flasker og bokser til å fryse/kjøle melka. Menneh, hhvordan skal jeg "koke" det a? Redd for å smelte hele greia i en kjele :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få babyting på plass! Gleder meg til jeg er enda lenger på vei, selv om vi har det meste fra storesøster da :)

Hvilken brystpumpe har du? Det skal stå på hva som skal kokes. Det meste skal vel tåle det utenom ledning og selve der man trykker ;) Jeg hadde sånne medela mikroposer hvor man putta oppi litt vann og la alt som skulle kokes inni posen og satt på mikroen. Helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikroposer får man kjøpt på Rema (i alle fall her jeg bor). Ikke Medela, men tror kanskje Avent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg med et dumt spørsmål - må man ha brystpumpe???

Neei. Kan jo kjøpe om du skulle få behov. Men jeg tenker på om jeg får brystbetennelse så har jeg pumpe klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok :-) venter litt jeg. De er jo ganske dyre

Finnes manuelle som er langt billigere :) Ikke like praktisk, men kjekt om man får akutt behov!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte noen dager etter fødsel siden jeg hadde veldig mye melk og spreng. Det er lurt å se ann behovet :) Jeg kjøpte medela mikroposer på babyshop, koster 150 kr for5 poser og de varer ganske lenge :) Du kan bruke alt mulig i dem, smokker/albueskjell osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte noen dager etter fødsel siden jeg hadde veldig mye melk og spreng. Det er lurt å se ann behovet :) Jeg kjøpte medela mikroposer på babyshop, koster 150 kr for5 poser og de varer ganske lenge :) Du kan bruke alt mulig i dem, smokker/albueskjell osv :)

Lurt. Hvor får man kjøpt albueskjell egentlig? Og er det så bra som folk sier? Og de posene, kan de brukes flere ganger?

Mye man lurer på altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt. Hvor får man kjøpt albueskjell egentlig? Og er det så bra som folk sier? Og de posene, kan de brukes flere ganger?

Mye man lurer på altså :nigo:

Jeg kjøpte de på barselhotellet på ahus :) Tror de kosta 35 kr eller noe... For meg var de gull verdt den første tiden hvor jeg hadde fryktelig såre brystvorter. Med albueskjell kunne jeg ha på klær uten at det var vondt, og hvis man lekker litt melk i de så "healer" det de såre brystvortene. Bare pass på at de passer deg så de ikke presser på, da kan det forårsake brystbetennelse. Men jeg fikk hjelp til å få riktig :)

De mikroposene kan brukes ca 20 ganger pr pose :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de på barselhotellet på ahus :) Tror de kosta 35 kr eller noe... For meg var de gull verdt den første tiden hvor jeg hadde fryktelig såre brystvorter. Med albueskjell kunne jeg ha på klær uten at det var vondt, og hvis man lekker litt melk i de så "healer" det de såre brystvortene. Bare pass på at de passer deg så de ikke presser på, da kan det forårsake brystbetennelse. Men jeg fikk hjelp til å få riktig :)

De mikroposene kan brukes ca 20 ganger pr pose :)

Aah, da tror jeg at jeg skal finne meg slike albueskjell og mikroposer :Nikke: Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, da tror jeg at jeg skal finne meg slike albueskjell og mikroposer :Nikke: Takk for tips!

Bare hyggelig å dele gode erfaringer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...