Gå til innhold

Til dere som forsvarer muslimer, uansett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er interessant at man trekker konklusjonen at fordi det ikke finnes (mange) eksempler på fredelige, islamske stater, så betyr det at muslimer ikke kan leve i fredelige samfunn. Mitt inntrykk er at alle de muslimene jeg kjenner er glad for å bo i Norge, er glad i demokratiet og lever i Norge på samme premisser som jeg gjør. Mange av dem har da også flyktet fra netopp de undertrykkende regimene det er snakk om her, og selv om en viss Hussain (eller hva han nå kaller seg) sier noe annet, så kan jeg ikke helt se hvordan han (eller noen andre) kan hevde at han har flertallet bak seg?

Anonymous poster hash: cee95...193

Jeg synes det er mer interessant at du, og alle andre liberalere, totalt ignorerer virkelighetens erfaringer.

Aldri i hele menneskehetens historie har multikulturalisme fungert i praksis. Der mennesker er forskjellig har alltid like mennesker lekt best. Så hvorfor stritte imot hva som er bra for menneskeheten ved å ignorere virkeligheten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er mer interessant at du, og alle andre liberalere, totalt ignorerer virkelighetens erfaringer.

Aldri i hele menneskehetens historie har multikulturalisme fungert i praksis. Der mennesker er forskjellig har alltid like mennesker lekt best. Så hvorfor stritte imot hva som er bra for menneskeheten ved å ignorere virkeligheten?

Da har vi nok klart forskjellige interesseområder, og jeg må si at vi nok står så langt fra hverandre at jeg rett og slett ikke orker å ta diskusjonen nok en gang.

Men for all del, takk for at du kaller meg liberaler, en fin adspredning fra å bli kalt naiv kommunist, sosialist, PK og lignende.

Anonymous poster hash: cee95...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke muslimene som er problemet, men mennesker generelt! Så lenge det lever mennesker på denne jord vil det alltid være krig...



Anonymous poster hash: 4da8b...561
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket var det eneste som holdt dem sammen som et samfunn.

Når diktaturets makt forsvant, forsvant også limet som holdt det multikulturalistiske samfunnet sammen som et samfunn. Med andre ord mangler multikulturalismen det essensielle samfunnslimet som holder samfunn sammen.

Jeg tror ikke det er mulig å kalle et samfunn som er kunstig ensrettet under et diktatur for "multikulturelt". Er du ikke enig? Et ekte multikulturelt samfunn, om noe slikt finnes, er et samfunn der kulturer eksisterer side ved side og finner ut av evt kollisjoner innenfor rammene av en nasjonalstat. Den muligheten eksisterte ikke i Jugoslavia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvorfor muslimer bor her når de syns alle som ikke er muslimer er så fæle.. det er jo bare å flytte til et muslimsk land hvis det er så fælt. Kanskje noen muslimer kan svare?

Anonymous poster hash: f0999...593

Det er ikke rart når du tenker på de økonomiske forskjellene.

I Pakistan ligger gjennomsnittlig årsinntekt på 5 000 kroner, i Norge kan du tjen 250 000 kr om du går på NAV, altså 50 ganger mer enn en gjennomsnittlig pakistansk årsinntekt.

Om nordmenn kunne flytte til Pakistan og gå på Pakistansk NAV (som ikke eksisterer) og ha en inntekt på 12 - 15 millioner kroner i ÅRET uten å arbeide, ville temmelig sikkert de fleste nordmenn ha flyttet til Pakistan.

Hvis da i tillegg pakistanske myndigheter særbehandlet nordmenn fremfor pakistanere, og enhver kritikk av nordmenn i Pakistan ble oppfattet som rasisme og straffeforfulgt av pakistanske myndigheter, ville dette selvfølgelig gjøre det enda mer tiltrekkende å flytte til Pakistan.

Anonymous poster hash: 81c36...324

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo hva de egentlig mener om oss i niqab saken. De mener jo virkelig at vi skal forandre på lover om å gå maskert offentlig bare for å slippe en konfrontasjon med deres ekstreme livssyn.



Anonymous poster hash: b8828...a7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er mer interessant at du, og alle andre liberalere, totalt ignorerer virkelighetens erfaringer.

Aldri i hele menneskehetens historie har multikulturalisme fungert i praksis. Der mennesker er forskjellig har alltid like mennesker lekt best. Så hvorfor stritte imot hva som er bra for menneskeheten ved å ignorere virkeligheten?

Hele USA er bygget opp på multikulturalisme. Har du noen gang vært i New York?

Dessuten er Brasil et sammensatt, multikulturelt og multietnisk land som har en stor økonomisk vekst, mye kultur og en spennende utvikling.

Ta Sao Paulo med 20 millioner innbyggere. Her har folk bl.a europeisk, afrikansk og asiatisk bakgrunn.

Sao Pulo blir regnet som verdens "gastronomiske" hovedstad, og er kjent for alle arabiske restauranter og cafeer. Dessuten bor det mange jøder i byen, og sameksistensen med arabernene er veldig god.

I Australia har over 40% av befolkningen minst en forelder født i utlandet...

Ser du på de statene som har minst innvandring, og er mest lukket, vil du oppdage at de fleste er enten ekstremt fattige, har liten utvikling elle har elendige styresett. Slik som Usbekistan, Nord Korea, Myanmar, Somalia, Kongo og Burundi for å nevne noen.

Jeg fatter ikke helt hvor du har informasjonen din, men innvandring har det vært siden det første mennesket dukket opp på jorda. Nordmenn utvandret i hopetall for ca 150 år siden pga fattigdom og under krigen flyktet mange fra Tyslands okkupajon.

Norge og Norden er i en særstilling når det gjelder antall innvandrere og flyktninger, mye pga vår stabilitet, velferd og gode økonomi. Dette gir oss utfordringer i alt fra vinningsforbrytere som kommer inn "ulovlig" og reele flykninger som blir sittende årevis på mottak. Kulturforskjeller kan bli store og integrering vanskelig. Forpliktelser og avtaler vi har som medlemmer av verdenssamfunnet gjør at vi må følge internasjonale lover når det gjelder innvandring og grensekontroller.

Jeg er heldig og bor i en kommune der integreringen av innvandere har gått svært bra. Selv om kommunen er den tredje største i Norge på anntall innvandrere, gjør de med innvandrerbakgrunn det gjennomsnittelig bedre enn etnisk norske, både når det gjelder utdanning, inntekt og andel barn i barnehager. Jeg har mange bekjente og venner bed bakgrunn fra veeldig mange land, og har kun positive erfaringer. Så det går faktisk an! ;)

Jeg er veldig glad jeg ikke bor i et land som ikke har opplevd innvandring. Da ville vi fremdeles sittet på hver vår utpost og spist vassgraut. Vi hadde manglet så mye både økonomisk, kulturelt og som mennesker at i hvertfall jeg hadde nektet å bo her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Hele USA er bygget opp på multikulturalisme. Har du noen gang vært i New York?

Fortell det til indianerne!

Dette er ideologisk propaganda uten kontakt med hverken virkelighetens USA eller USAs immigrasjonshistorie.

For det første er USA historisk bygd på innvandring i all hovedsak fra relativt homogene folkeslag med etniske, kulturelle og religiøse røtter fra Nordvest-Europa, og med et sterkt fokus på assimilasjon. Det homogeniserende assimilasjonsfokuset på Nordvest-Europa var så sterkt at det var for eksempel ikke før i 1963 at USA fikk sin første president med katolske røtter.

Det var heller ikke før «Immigration and Nationality Act of 1965» at innvandringen til USA skiftet fra en relativt homogen innvandring fra Nordvest-Europa til en hovedvekt på fremmedkulturelle/fremmedetniske folkeslag. En innvandringspolitisk lovendring som symptomatisk nok ble innført ved å love amerikanske velgere at den ikke ville endre den etnokulturelle sammensetningen av USA. Akkurat som innvandringsliberalistene i Norge på åtti- og nittitallet hevdet at det var rasistiske absurditeter at innvandringspolitikken i fremtiden ville endre den etnokulturelle sammensetningen i Norge. I dag vet vi sannheten om dette både i USA og Norge.

For det andre er innbyggerne i USA, uavhengig av etnokulturell tilhørighet, til daglig plaget med store rasemotsetninger. Multikulturalistene, innvandringsliberalistene og kulturmarxistene hevder at dette skyldes rasisme og mangel på kunnskap, men i virkeligheten er rasproblemene så store og så splittende i USA at de ulike rasene i USA segreger seg selv i rasehomogene nabolag.

Din påstand er at New York er et multikulturalistisk paradis hvor innbyggerne lever i et multikulturelt fellesskap. I virkeligheten er New York en sterkt rasesegregert by, hvor innbyggerne selv velger å segregere seg etter rase.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Dessuten er Brasil et sammensatt, multikulturelt og multietnisk land som har en stor økonomisk vekst, mye kultur og en spennende utvikling.

Fortell det til indianerne!

For øvrig er Brasil et fattig land sammenlignet med mer originalt homogene land i den europeiske verden, slik som Europa, Nord-Amerika og Oceania, og ikke minst rike homogene land i Asia som Japan og Sør-Korea.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Ta Sao Paulo med 20 millioner innbyggere. Her har folk bl.a europeisk, afrikansk og asiatisk bakgrunn.

Sao Pulo blir regnet som verdens "gastronomiske" hovedstad, og er kjent for alle arabiske restauranter og cafeer. Dessuten bor det mange jøder i byen, og sameksistensen med arabernene er veldig god.

Ja, for de rike er sikkert Sao Paulo en fantastisk by, men for den fattige majoriteten er det sikkert ikke så stilig med dødsskvadroner og slikt.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

I Australia har over 40% av befolkningen minst en forelder født i utlandet...

Fortell det til aboriginene!

Australia er en historisk og tradisjonell homogen europeisk koloni som ble et rikt land før den fremmedkulturelle/fremmedetniske masseinnvandringen.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Ser du på de statene som har minst innvandring, og er mest lukket, vil du oppdage at de fleste er enten ekstremt fattige, har liten utvikling elle har elendige styresett. Slik som Usbekistan, Nord Korea, Myanmar, Somalia, Kongo og Burundi for å nevne noen.

Men ser du på de rikeste landene i dag, har de alle en forhistorie som homogene land med minimal innvandring. Slik som Japan, Sør-Korea og samtlige land i den europeiske verden.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Jeg fatter ikke helt hvor du har informasjonen din, men innvandring har det vært siden det første mennesket dukket opp på jorda.

Du fatter ikke hvor jeg har informasjonen min fra, fordi du er innvandringsideologisk forblindet.

Menneskehetens innvandringshistorie er mer sammensatt enn at menneskene alltid har emigrert. I virkeligheten har mennesket vært stasjonær i majoritetens av dets historie.

Det du referer til kalles folkevandring, og er i menneskets historie kjennetegnet som noe negativt som skapte krig og ufred.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Nordmenn utvandret i hopetall for ca 150 år siden pga fattigdom og under krigen flyktet mange fra Tyslands okkupajon.

Det var jo bare fantastisk for indianerne, var det ikke?

Ellers repatrierte jo de aller fleste nordmenn tilbake til Norge når krigen var over. Noe for norsk innvandringspolitikk å tenke på, eller hva?

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Forpliktelser og avtaler vi har som medlemmer av verdenssamfunnet gjør at vi må følge internasjonale lover når det gjelder innvandring og grensekontroller.

Dette er lett avslørt som regelrett tøv når man sammenligner Norge med andre medlemmer av verdenssamfunnet, slik som blant annet Japan, Sør-Korea, Saudi-Arabia og Kuwait.

Trimsi, on 30 Aug 2014 - 13:27, said:

Jeg er veldig glad jeg ikke bor i et land som ikke har opplevd innvandring. Da ville vi fremdeles sittet på hver vår utpost og spist vassgraut. Vi hadde manglet så mye både økonomisk, kulturelt og som mennesker at i hvertfall jeg hadde nektet å bo her...

Jeg på min side er veldig ulykkelig over å bo i et land hvor kulturmarxistiske forrædere har politisk makt til å rive landet opp med roten og kutte de etnokulturelle båndene mellom fortid, nåtid og fremtid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele USA er bygget opp på multikulturalisme. Har du noen gang vært i New York?

USA har fått store problemer nå som mange av innvandrerne ikke er av europeisk avstamning. Før 1950 var 90% av amerikanere hvite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket muslimsk land var det som har fred, ingen krig, ingen fare for den valige borger uansett tro igjen? Jeg har sikkert hørt dere si det før men jeg husker ikke…...

Du har f.eks. Malaysia - hvor kristne, muslimer, hinduister, buddhister osv. bor side om side:

og som nå også holder på å bli en slags utvidelse av Singapore:

Her er moderne Malaysias grunnlegger - som mange ledere og statsoverhoder i den muslimske verden mener er Islams fremste ideologiske fører - på sin egen fredskonferanse hvor han argumenterer for at krig bør kriminaliseres:

Endret av tfrank99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeerrrh....det er da terrorisme i Indonesia så det holder. Grupperinger lik Al Quaida.

Anonymous poster hash: 3fc61...64d

Dette stemmer ikke helt:

Husk at i Indonesia finnes det over 200 millioner muslimer - mer enn i hele Midtøsten til sammen. Og ut av dem var det kun 50 stk. som støttet ISIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har jo et poeng. Islam fremstår ikke akkurat som positivt med tanke på et lands demokratiske frihet og/eller fred. Enten har man halvdemokratiske ustabile regimer, hvor man har borgerkrig/krig mellom stater, eller så er det et diktaturlignende styresett hvor store deler av befolkningen er fratatt rettigheter. Et eksempel er jo Saudi-Arabia, hvor kvinner ikke får kjøre bil.

Anonymous poster hash: 2cd56...479

Må huske på at Vesten har spilt en sentral rolle i destabiliseringen av Midtøsten. USA og Storbritannia f.eks. styrtet demokratiet i Iran, og satte inn en CIA-støttet diktator som torturerte og drepte alle de som ville ha demokratiet tilbake. Så har vi invasjonen av Egypt i 1956, alt dette med Israel og deres kriger på 60 og 70-tallet osv.

Store deler av den muslimske verden er i en sølepytt. Analfabetisme og mangel på utdanning rår, og mange av disse landenes ledere nekter å dele rikdommen med folket sitt. Dette, samt kvinneundertrykkelse osv. går imot alt det Islam står for. Se f.eks. denne artikkelen publisert i NRK i juni som tar for seg en studie ved George Washington-universitetet i USA som viser at Norge er blant de landene i verden som best følger Koranen:

http://nrk.no/hordaland/_-norge-blant-verdens-mest-islamske-1.11753230

Men slike ting forandrer seg fra århundre til århundre. Før var det oss Europeere som var i sølepytten før muslimene kom og reddet oss ut av den mørke middelalder:

https://youtube.com/watch?v=5Xm2el2gc34

Endret av tfrank99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske på at Vesten har spilt en sentral rolle i destabiliseringen av Midtøsten. USA og Storbritannia f.eks. styrtet demokratiet i Iran, og satte inn en CIA-støttet diktator som torturerte og drepte alle de som ville ha demokratiet tilbake. Så har vi invasjonen av Egypt i 1956, alt dette med Israel og deres kriger på 60 og 70-tallet osv.

Store deler av den muslimske verden er i en sølepytt. Analfabetisme og mangel på utdanning rår, og mange av disse landenes ledere nekter å dele rikdommen med folket sitt. Dette, samt kvinneundertrykkelse osv. går imot alt det Islam står for. Se f.eks. denne artikkelen publisert i NRK i juni som tar for seg en studie ved George Washington-universitetet i USA som viser at bl.a. Norge er blant de landene i verden som best følger Koranen:

http://nrk.no/hordaland/_-norge-blant-verdens-mest-islamske-1.11753230

Men slike ting forandrer seg fra århundre til århundre. Før var det oss Europeere som var i sølepytten før muslimene kom og reddet oss ut av den mørke middelalder:

https://youtube.com/watch?v=5Xm2el2gc34

Det er noe merkelig ved å si at kvinneundertrykkelse går mot alt islam står for, når alle muslimske land er konsekvent preget av nettopp kvinneundertrykkelse.

Muslimene reddet oss ikke ut av noe som helst. De okkuperte Europa, så ble de sparket ut, og etter at vi var blitt herrer i eget hus igjen, kom VÅR gullalder. Og den er ikke slutt enda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe merkelig ved å si at kvinneundertrykkelse går mot alt islam står for, når alle muslimske land er konsekvent preget av nettopp kvinneundertrykkelse.

Uten tvil, det er desverre stor kvinneundertrykkelse i mange muslimske land, til tross for at Koranen sier at mann og kvinne er "like i Guds øyne", og at kvinnene rundt profeten Muhammed ikke engang brukte hijab.

Muslimene reddet oss ikke ut av noe som helst. De okkuperte Europa, så ble de sparket ut, og etter at vi var blitt herrer i eget hus igjen, kom VÅR gullalder. Og den er ikke slutt enda.

Da muslimene kom til Spania, var det ikke mye å okkupere. Bare et par ruiner her og der (se dokumentaren ovenfor). Stemmer nok at det er vår gullalder nå ja. Og snart er det Asia sin tur. Og så, hvem vet, kanskje Afrika?

Endret av tfrank99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil, det er desverre stor kvinneundertrykkelse i mange muslimske land, til tross for at Koranen sier at mann og kvinne er "like i Guds øyne", og at kvinnene rundt profeten Muhammed ikke engang brukte hijab.

Da muslimene kom til Spania, var det ikke mye å okkupere. Bare et par ruiner her og der (se dokumentaren ovenfor). Stemmer nok at det er vår gullalder nå ja. Og snart er det Asia sin tur. Og så, hvem vet, kanskje Afrika?

Hvem vet?

"Bare et par ruinhauger her og der." My ass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer er flokdyr : http://www.friatider.se/franska-antisemiter-sprider-bild-p-zlatan Det er stor forskjell mellom å være jøde og være istaeler som støtter okkupering av vestbredden. På,tide å stenge grensene for de ekstreme muslimene og åpne for minoriteter som blir forfulgt av islam. Jøder, kristne, kurdere.

Anonymous poster hash: aa9dc...015

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Egypt er også et eksempel på et halvdemokratisk ustabilt regime. Eneste eksempelet jeg kommer på med en stat som nogenlunde fungerer er sekulære Tyrkia ja. Men har hørt noen rykter om at det under Erdogan får feil veg, også her.

Anonymous poster hash: 2cd56...479

Et par andre stater er Kazakhstan og Malaysia. Begge land med overvekt av muslimer (drøye 60%) i begge land hvis jeg husker rett. Er begge sekulære og velfungerende. Kazakhstan er jo gjerne sett på som en av de eks sovjetrepublikkene som har greid seg best også. Og er sekulær.

Malaysia er og et velfungerende land, med sekulære lover og regler, med et unntak. For sivile saker gjelder sharialover for den muslimske befolkning. Men for ikke muslimer og i strafferettsforvaltning gjelder sekulære lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer interessant at du, og alle andre liberalere, totalt ignorerer virkelighetens erfaringer.

Aldri i hele menneskehetens historie har multikulturalisme fungert i praksis. Der mennesker er forskjellig har alltid like mennesker lekt best. Så hvorfor stritte imot hva som er bra for menneskeheten ved å ignorere virkeligheten?

Det som er langt mer inntresant og skremmende er hvordan du og dine meningsfeller bruker samme retorikk som vi så for 70 år siden. Bare at den gang ble den brukt mot jøder, idag bruker dere nøyaktig samme retorikk mot muslimer.

Anonymous poster hash: ab09b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele USA er bygget opp på multikulturalisme. Har du noen gang vært i New York?

Dessuten er Brasil et sammensatt, multikulturelt og multietnisk land som har en stor økonomisk vekst, mye kultur og en spennende utvikling.

Ta Sao Paulo med 20 millioner innbyggere. Her har folk bl.a europeisk, afrikansk og asiatisk bakgrunn.

Sao Pulo blir regnet som verdens "gastronomiske" hovedstad, og er kjent for alle arabiske restauranter og cafeer. Dessuten bor det mange jøder i byen, og sameksistensen med arabernene er veldig god.

I Australia har over 40% av befolkningen minst en forelder født i utlandet...

Ser du på de statene som har minst innvandring, og er mest lukket, vil du oppdage at de fleste er enten ekstremt fattige, har liten utvikling elle har elendige styresett. Slik som Usbekistan, Nord Korea, Myanmar, Somalia, Kongo og Burundi for å nevne noen.

Jeg fatter ikke helt hvor du har informasjonen din, men innvandring har det vært siden det første mennesket dukket opp på jorda. Nordmenn utvandret i hopetall for ca 150 år siden pga fattigdom og under krigen flyktet mange fra Tyslands okkupajon.

Norge og Norden er i en særstilling når det gjelder antall innvandrere og flyktninger, mye pga vår stabilitet, velferd og gode økonomi. Dette gir oss utfordringer i alt fra vinningsforbrytere som kommer inn "ulovlig" og reele flykninger som blir sittende årevis på mottak. Kulturforskjeller kan bli store og integrering vanskelig. Forpliktelser og avtaler vi har som medlemmer av verdenssamfunnet gjør at vi må følge internasjonale lover når det gjelder innvandring og grensekontroller.

Jeg er heldig og bor i en kommune der integreringen av innvandere har gått svært bra. Selv om kommunen er den tredje største i Norge på anntall innvandrere, gjør de med innvandrerbakgrunn det gjennomsnittelig bedre enn etnisk norske, både når det gjelder utdanning, inntekt og andel barn i barnehager. Jeg har mange bekjente og venner bed bakgrunn fra veeldig mange land, og har kun positive erfaringer. Så det går faktisk an! ;)

Jeg er veldig glad jeg ikke bor i et land som ikke har opplevd innvandring. Da ville vi fremdeles sittet på hver vår utpost og spist vassgraut. Vi hadde manglet så mye både økonomisk, kulturelt og som mennesker at i hvertfall jeg hadde nektet å bo her...

Hvor ble det av Japan og Finland på lista di? Spiser de mye vassgraut i Japan?

Vassgraut, hardingfele og bunad er noen av de mest forslitte klisjeene innvandringstilhengere kan komme med, så du gjør lurt i å oppdatere terminologien din.

Anonymous poster hash: 13162...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...