Gå til innhold

Hvordan gå rett kledd i tights når man er i 30 årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for tips, men det som er dumt med tights er hvordan løse lomme problemet? Hvor skal jeg da klare å plassere mobil, nøkler, lommebok på meg? Nei, jeg bruker ikke veske og kommer aldri i verden til å ta i bruk veske. Er jo så mye enklere å ha ting på seg.

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Altså, hæ? Du bruker ikke veske?! :sjokkert: Gå med både mobil og nøkler på deg, sier du? Hæ??

Anonymous poster hash: bd872...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i slutten av 30 årene, og bruker tights mye i kombinasjon med

oversized bluse/skjorte, gensere, tunikaer, kjoler osv, har aldri fått høre

at jeg er for gammel for dette. Jeg ser yngre ut enn jeg er, og tror faktisk

at klesstilen min er med på å gjøre at folk ofte tar meg for å være opp til

10 år yngre enn jeg er. Jeg jobber forresten på kontor, og får ofte ros for

å være pent kledd.



Anonymous poster hash: eaef6...27c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg går KUN i thigths, hater bukser og strømpebukser. Men så bruker jeg kun kjoler på overdelen. Er dette godkjent?

Godkjent!

Så folk troller fordi de sier de kler seg i noe du synes er stygt? Den var ny!

Det er nå sånn at uansett hva man kler seg i etter 30 så vil det stort sett alltid være noen som ikke synes det er fint nok. Enten er det for ungt/fjortis/barnslig eller så er det for kjerringaktig. Eller så er det bare ikke fint nok eller moteriktig nok. Man kan ikke gjøre alle til lags.

Riktig måte å gå kledd på i alle aldre er det man liker å kle seg i. Når man har passert 30 bør man være gammel nok til å ikke la seg diktere av andres smak. Liker man tights så går det helt fint an å gå i tights. Til og med i kombinasjon med Kiss-T-skjorter eller korte jakker. Mange vil nok ha en mening om det, men det er altså fullt mulig og lovlig.

Når TS ber om en mening så får hun den. Hadde hun ikke brydd seg hadde hun vel ikke laget en tråd heller. Hvorfor så aggressiv? Når man har passert 30 som du skriver, hvorfor da lage en tråd om det på KG dersom man ikke trenger å la seg diktere?

Jeg er i slutten av 30 årene, og bruker tights mye i kombinasjon med

oversized bluse/skjorte, gensere, tunikaer, kjoler osv, har aldri fått høre

at jeg er for gammel for dette. Jeg ser yngre ut enn jeg er, og tror faktisk

at klesstilen min er med på å gjøre at folk ofte tar meg for å være opp til

10 år yngre enn jeg er. Jeg jobber forresten på kontor, og får ofte ros for

å være pent kledd.

Anonymous poster hash: eaef6...27c

Høres pent ut i min bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Når TS ber om en mening så får hun den. Hadde hun ikke brydd seg hadde hun vel ikke laget en tråd heller. Hvorfor så aggressiv? Når man har passert 30 som du skriver, hvorfor da lage en tråd om det på KG dersom man ikke trenger å la seg diktere?

Skjønner ikke hvorfor du mener jeg er aggressiv. Det må du gjerne utdype.

Det var da heller ikke det at du sier meningen din jeg reagerte på, men at du kaller TS et troll fordi hun stiller masse spørsmål og har en klesstil som du finner barnslig og lite kledelig.

Jeg mener at man ikke bør la seg diktere av andres synsing om klesstil når man er over 30 (faktisk ikke når man er over 20 heller), men det betyr da ikke at det ikke finnes folk som er usikre i alle aldre. Selv om jeg synes TS burde heve seg over alle de rare kommentarene er det ikke alle som synes det er like enkelt. Dersom hun er usikker blir hun vel neppe mindre usikker av å lese enkelte av kommentarene her, så det er kanskje derfor hun spør og graver så mye. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal være et troll bare fordi man spør masse og har andre meninger enn en selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Skjønner ikke hvorfor du mener jeg er aggressiv. Det må du gjerne utdype.

Det var da heller ikke det at du sier meningen din jeg reagerte på, men at du kaller TS et troll fordi hun stiller masse spørsmål og har en klesstil som du finner barnslig og lite kledelig.

Jeg mener at man ikke bør la seg diktere av andres synsing om klesstil når man er over 30 (faktisk ikke når man er over 20 heller), men det betyr da ikke at det ikke finnes folk som er usikre i alle aldre. Selv om jeg synes TS burde heve seg over alle de rare kommentarene er det ikke alle som synes det er like enkelt. Dersom hun er usikker blir hun vel neppe mindre usikker av å lese enkelte av kommentarene her, så det er kanskje derfor hun spør og graver så mye. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal være et troll bare fordi man spør masse og har andre meninger enn en selv.

Ikke meg du siterte, men jeg ble også mistenksom og tror kanskje at ts er et troll. Det er så mange som troller om alt mulig og da blir man kanskje litt overmistenksom.

Jeg syns det er litt underlig å fortsette og spørre masse spørsmål når man allerede har fått mange svar. Men kanskje ts bare er usikker og det er det dessverre mange som ser ut til å være siden det er mange tråder der folk søker aksept for sin klesstil.

Jeg tror ofte at slike tråder virker mot sin hensikt, og at man blir mer usikker. For det er så mange som har veldig sterke meninger om hva andre har på seg og hva som er akseptabelt å ha på seg. Det man må lære seg er at uansett hva man har på seg så kommer noen til å syns at det er stygt, upassende for alderen og ditt og datt.

Jeg forstår jo at man spør hvis man er usikker, men det er egentlig ikke noe andre sier som kan gjøre en mer sikker. Det gjør man egentlig best ved å bry seg litt mindre om hva alle andre måtte mene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du mener jeg er aggressiv. Det må du gjerne utdype.

Det var da heller ikke det at du sier meningen din jeg reagerte på, men at du kaller TS et troll fordi hun stiller masse spørsmål og har en klesstil som du finner barnslig og lite kledelig.

Jeg mener at man ikke bør la seg diktere av andres synsing om klesstil når man er over 30 (faktisk ikke når man er over 20 heller), men det betyr da ikke at det ikke finnes folk som er usikre i alle aldre. Selv om jeg synes TS burde heve seg over alle de rare kommentarene er det ikke alle som synes det er like enkelt. Dersom hun er usikker blir hun vel neppe mindre usikker av å lese enkelte av kommentarene her, så det er kanskje derfor hun spør og graver så mye. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal være et troll bare fordi man spør masse og har andre meninger enn en selv.

Aggressiv fordi det var noe med måten du ordla deg på. Dersom det ikke var intensjonen så beklager jeg. For å være helt ærlig, er det jeg sikter til dette:

Ikke meg du siterte, men jeg ble også mistenksom og tror kanskje at ts er et troll. Det er så mange som troller om alt mulig og da blir man kanskje litt overmistenksom.

Jeg syns det er litt underlig å fortsette og spørre masse spørsmål når man allerede har fått mange svar. Men kanskje ts bare er usikker og det er det dessverre mange som ser ut til å være siden det er mange tråder der folk søker aksept for sin klesstil.

Jeg tror ofte at slike tråder virker mot sin hensikt, og at man blir mer usikker. For det er så mange som har veldig sterke meninger om hva andre har på seg og hva som er akseptabelt å ha på seg. Det man må lære seg er at uansett hva man har på seg så kommer noen til å syns at det er stygt, upassende for alderen og ditt og datt.

Jeg forstår jo at man spør hvis man er usikker, men det er egentlig ikke noe andre sier som kan gjøre en mer sikker. Det gjør man egentlig best ved å bry seg litt mindre om hva alle andre måtte mene :)

:Nikke: :Nikke: :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Ikke meg du siterte, men jeg ble også mistenksom og tror kanskje at ts er et troll. Det er så mange som troller om alt mulig og da blir man kanskje litt overmistenksom.

Jeg syns det er litt underlig å fortsette og spørre masse spørsmål når man allerede har fått mange svar. Men kanskje ts bare er usikker og det er det dessverre mange som ser ut til å være siden det er mange tråder der folk søker aksept for sin klesstil.

Jeg tror ofte at slike tråder virker mot sin hensikt, og at man blir mer usikker. For det er så mange som har veldig sterke meninger om hva andre har på seg og hva som er akseptabelt å ha på seg. Det man må lære seg er at uansett hva man har på seg så kommer noen til å syns at det er stygt, upassende for alderen og ditt og datt.

Jeg forstår jo at man spør hvis man er usikker, men det er egentlig ikke noe andre sier som kan gjøre en mer sikker. Det gjør man egentlig best ved å bry seg litt mindre om hva alle andre måtte mene :)

Da er vi nok stort sett ganske så enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe og tighte damerumper trenger ikke være noe negativt sett fra en manns perspektiv. :lur:

Men, de færreste kvinner over tjueårene, og mange under får et alt annet enn flatterende ytre i tights.

Tights er undertøy. Derfor er det ikke kosher for voksne kvinner å gå i dem. En kan like gjerne sprade rundt i g-strengen.

Tights er samme type undertøy som stilongs, strømper og strømpebukse. Så en kan selvsagt bruke tights slik en bruker de øvrige. Du går ikke i nylønstrømper eller strømpebukse med kort topp, gjør du? Har du vennet deg til å gå i tights istedenfor bukser, føles det selvsagt naturlig for deg. Det betyr ikke at tilfeldige forbipasserende oppfatter annet enn en dame på tur ute i undertøyet, eller bare strømpebuksa. Derfor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe og tighte damerumper trenger ikke være noe negativt sett fra en manns perspektiv. :lur:

Men, de færreste kvinner over tjueårene, og mange under får et alt annet enn flatterende ytre i tights.

Tights er undertøy. Derfor er det ikke kosher for voksne kvinner å gå i dem. En kan like gjerne sprade rundt i g-strengen.

Tights er samme type undertøy som stilongs, strømper og strømpebukse. Så en kan selvsagt bruke tights slik en bruker de øvrige. Du går ikke i nylønstrømper eller strømpebukse med kort topp, gjør du? Har du vennet deg til å gå i tights istedenfor bukser, føles det selvsagt naturlig for deg. Det betyr ikke at tilfeldige forbipasserende oppfatter annet enn en dame på tur ute i undertøyet, eller bare strømpebuksa. Derfor.

Kanskje menn også skal begynne med dette? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=645&q=str%C3%B8mpebuksetights&oq=str%C3%B8mpebuksetights&gs_l=img.3...1875.8868.0.9317.18.10.0.8.3.0.170.751.9j1.10.0....0...1ac.1.52.img..6.12.710.nOKphpGmbbE&gws_rd=ssl#facrc=_&imgdii=_&imgrc=68pSg-y-xVuRrM%253A%3Bj0QYzw9wVgHP-M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.partykostymer.com%252Fv%252Fvspfiles%252Fphotos%252F011677-2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.partykostymer.com%252FGronn-tights-menn-p%252F011677.htm%3B500%3B500

Jeg synes du skriver flott :) Jeg så en dame i kort jakke og noe som så ut som en strømpebukse der trusa skimtes gjennom stoffet (og med søm fra rumpa og opp).

Jeg skjønner ikke at folk vil gå kledt slik (den var ca som denne, bare mer gjennomsiktig https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=645&q=str%C3%B8mpebuksetights&oq=str%C3%B8mpebuksetights&gs_l=img.3...1875.8868.0.9317.18.10.0.8.3.0.170.751.9j1.10.0....0...1ac.1.52.img..6.12.710.nOKphpGmbbE&gws_rd=ssl#facrc=_&imgdii=_&imgrc=uuRyWjggVbqkJM%253A%3Bo-jVDKvksDhsOM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.familiebutikken.no%252Fmedia%252Fcatalog%252Fproduct%252Fcache%252F3%252Fthumbnail%252F350x280%252F9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95%252F0%252F0%252F0092_2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.familiebutikken.no%252Fstrompebukse-noa-noa-prikkete-oliven.html%3B350%3B280 )

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe og tighte damerumper trenger ikke være noe negativt sett fra en manns perspektiv. :lur:

Men, de færreste kvinner over tjueårene, og mange under får et alt annet enn flatterende ytre i tights.

Tights er undertøy. Derfor er det ikke kosher for voksne kvinner å gå i dem. En kan like gjerne sprade rundt i g-strengen.

Tights er samme type undertøy som stilongs, strømper og strømpebukse. Så en kan selvsagt bruke tights slik en bruker de øvrige. Du går ikke i nylønstrømper eller strømpebukse med kort topp, gjør du? Har du vennet deg til å gå i tights istedenfor bukser, føles det selvsagt naturlig for deg. Det betyr ikke at tilfeldige forbipasserende oppfatter annet enn en dame på tur ute i undertøyet, eller bare strømpebuksa. Derfor.

Nå har jo mange vist eksempler på at man kan gå i tights uten fullt innsyn til alt man har.

Jeg går jo alltid med lang topp, tunika, kort kjole over og da ser man ikke ræva.

Men må innrømme at jeg nesten blir litt satt ut selv når folk går med veldig gjennomsiktige tights. Ganske vanlig på treningssenter. Der ser jeg ganske ofte mer enn jeg har lyst til :)

Anonymous poster hash: 311a5...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo mange vist eksempler på at man kan gå i tights uten fullt innsyn til alt man har.

Jeg går jo alltid med lang topp, tunika, kort kjole over og da ser man ikke ræva.

Men må innrømme at jeg nesten blir litt satt ut selv når folk går med veldig gjennomsiktige tights. Ganske vanlig på treningssenter. Der ser jeg ganske ofte mer enn jeg har lyst til :)

Anonymous poster hash: 311a5...920

Ja, akkurat som jeg skriver. Og da kler en seg som om en bruker strømper eller strømpebukse. Slik funker det selvsagt like greit med tights.

Når det gjelder hva som kommer klart frem på treningsstudio, og i andre settinger, er dette ofte et klassisk eksempel på at en kler seg (og sminker seg) under totalt annerledes lysforhold enn klær og makeup skal betraktes i. Litt som badedrakter som er helt greie inntil de blir våte og avslører alt. :fnise: Hva som ser helt greit ut i skjæret fra hjemmets glødelamper og halogenpærer, kan endre totalt karakter i dagslys eller kraftig fluoriserende belysning.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Så lenge du kler deg "riktig" og formelt ellers kan tights se bra ut. Jeg klarer bare ikke bruke dongeri og andre typer bukser. De er ubehagelige, klør, er trange og er generelt ekle å ha på. Liker heller ikke joggebukser eller "finbukser" (som man vanligvis bruker med blazer og skjorte). Så klart kler jeg meg i passelige klær om jeg må, men vanligvis (utenom jobbintervju, selskap, etc.) bruker jeg tights/leggings.

Du kan bruke en fin skjorte/topp og ha en blazer eller en fin cardigan over. Har man skjørt eller shorts over tightsen og t-skjorte til ser det plutselig ikke så formelt ut lenger. Det gjelder å kle resten riktig. Det kommer jo an på hva du jobber med eller hvor du skal, selvfølgelig. Hjemme kan du jo kle deg som du vil, men på jobb bør du vel kanskje passe mer på hva du kler deg i. Du kan prøve deg på å kle deg mer formelt ellers og ha et par fine sko til og se hva kollegene/sjefen sier om det. Om det fortsatt ikke er bra nok bør du kutte dem ut på jobb. Det er bare sånn det er på enkelte arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat som jeg skriver. Og da kler en seg som om en bruker strømper eller strømpebukse. Slik funker det selvsagt like greit med tights.

Når det gjelder hva som kommer klart frem på treningsstudio, og i andre settinger, er dette ofte et klassisk eksempel på at en kler seg (og sminker seg) under totalt annerledes lysforhold enn klær og makeup skal betraktes i. Litt som badedrakter som er helt greie inntil de blir våte og avslører alt. :fnise: Hva som ser helt greit ut i skjæret fra hjemmets glødelamper og halogenpærer, kan endre totalt karakter i dagslys eller kraftig fluoriserende belysning.

Leste litt kjapt der ja kanskje :) Da er vi jo enige da.

Ja, har selv gått i den badedrakt-fella, så er ikke alt av badetøy som er laget for å bade i har jeg funnet ut :)

Anonymous poster hash: 311a5...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, hvis du fikk klager på tights og shorts, tipper jeg det var fordi en shorts blir for short. Damelår kan være hotte saker, for menn.

Men det kan også være at kombinasjonen ikke var "voksen" nok.

Tights, kombinert med noe som dekker litt nedover, kan vel ikke være noe problem, uavhengig av alder og fysikk.

Men tights passer best til trening og hjemmekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...