Gå til innhold

Hvordan gå rett kledd i tights når man er i 30 årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes tights er OK når det brukes i steden for strømpebukse eller sammen med en oversize genser

Kvar fann du det grå skjørtet (shortsen?) ? Det/ den var nydeleg!

Anonymous poster hash: 75566...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Crap.. Meinte AB som posta mange bileter på side 3, det øverste biletet.

Anonymous poster hash: 75566...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Vi har en slags kleskode på jobb, den er ganske avslappet men folk er mye ute i kundemøter og må se presentable ut. Jobber med mange jålete, stilige damer og det er noen av dem som bruker tights. Men da under f.eks. en lengre skjortekjole, genserkjoler etc. Tights og tunika er også en velkjent kombo, men ser ut som det begynner å bli ganske ut selv blant 40+ nå.

Shorts (denim?) over tights er nok kanskje i overkant avslappet og i tillegg noe mange over 25 vil mene er stygt, så det er kanskje derfor sjefen reagerte. Tights med singlet er noe jeg bare ser på treningssenteret og som hører hjemme der. Synes heller ikke det høres fint ut med en lang topp som dekker rumpa og så en kortere topp oppå der igjen hvor den lange stikker ut under. Tights kan funke til hverdagslige høstkjoler og kjempelange topper, samt skjørt (men hvorfor bare ikke bruke strømpebukse til..?). Synes du har fått mange gode tips i bildene her, TS.

Selv har jeg en tights (utenom de til trening eller bakrusdager), den er tykk og med noe sømmer på sånn at det egentlig ser mest ut som en bukse - hvis man dekker rumpe og skritt. Bruker den til en ekstremt lang skjorte. Ser ikke kjærring ut i det hele tatt, er behagelig og funker fint til jobb og som hverdagsantrekk generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slags kleskode på jobb, den er ganske avslappet men folk er mye ute i kundemøter og må se presentable ut. Jobber med mange jålete, stilige damer og det er noen av dem som bruker tights. Men da under f.eks. en lengre skjortekjole, genserkjoler etc. Tights og tunika er også en velkjent kombo, men ser ut som det begynner å bli ganske ut selv blant 40+ nå.

Shorts (denim?) over tights er nok kanskje i overkant avslappet og i tillegg noe mange over 25 vil mene er stygt, så det er kanskje derfor sjefen reagerte. Tights med singlet er noe jeg bare ser på treningssenteret og som hører hjemme der. Synes heller ikke det høres fint ut med en lang topp som dekker rumpa og så en kortere topp oppå der igjen hvor den lange stikker ut under. Tights kan funke til hverdagslige høstkjoler og kjempelange topper, samt skjørt (men hvorfor bare ikke bruke strømpebukse til..?). Synes du har fått mange gode tips i bildene her, TS.

Selv har jeg en tights (utenom de til trening eller bakrusdager), den er tykk og med noe sømmer på sånn at det egentlig ser mest ut som en bukse - hvis man dekker rumpe og skritt. Bruker den til en ekstremt lang skjorte. Ser ikke kjærring ut i det hele tatt, er behagelig og funker fint til jobb og som hverdagsantrekk generelt.

Bruker du en som er ca som denne? http://pieces.no/pieces/leggings/edita-long-legging/17033113,no_NO,pd.html?dwvar_17033113_colorPattern=17033113_Black&forceScope=

(med glidelås og knapp)

Kan jeg bruke den til lange topper som skjuler rumpen?

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slags kleskode på jobb, den er ganske avslappet men folk er mye ute i kundemøter og må se presentable ut. Jobber med mange jålete, stilige damer og det er noen av dem som bruker tights. Men da under f.eks. en lengre skjortekjole, genserkjoler etc. Tights og tunika er også en velkjent kombo, men ser ut som det begynner å bli ganske ut selv blant 40+ nå.

Shorts (denim?) over tights er nok kanskje i overkant avslappet og i tillegg noe mange over 25 vil mene er stygt, så det er kanskje derfor sjefen reagerte. Tights med singlet er noe jeg bare ser på treningssenteret og som hører hjemme der. Synes heller ikke det høres fint ut med en lang topp som dekker rumpa og så en kortere topp oppå der igjen hvor den lange stikker ut under. Tights kan funke til hverdagslige høstkjoler og kjempelange topper, samt skjørt (men hvorfor bare ikke bruke strømpebukse til..?). Synes du har fått mange gode tips i bildene her, TS.

Selv har jeg en tights (utenom de til trening eller bakrusdager), den er tykk og med noe sømmer på sånn at det egentlig ser mest ut som en bukse - hvis man dekker rumpe og skritt. Bruker den til en ekstremt lang skjorte. Ser ikke kjærring ut i det hele tatt, er behagelig og funker fint til jobb og som hverdagsantrekk generelt.

Ps

Den jeg bruker er videre i bena og nederst, enn den i linken, og i tykkere stoff

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du en som er ca som denne? http://pieces.no/pieces/leggings/edita-long-legging/17033113,no_NO,pd.html?dwvar_17033113_colorPattern=17033113_Black&forceScope=

(med glidelås og knapp)

Kan jeg bruke den til lange topper som skjuler rumpen?

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

????

Ser bare en helt vanlig tights, jeg....

Og nei, denne ville jeg definitivt ikke brukt. (Er 35)

Anonymous poster hash: 17508...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hooty McOwlface

Bruker du en som er ca som denne? http://pieces.no/pieces/leggings/edita-long-legging/17033113,no_NO,pd.html?dwvar_17033113_colorPattern=17033113_Black&forceScope=

(med glidelås og knapp)

Kan jeg bruke den til lange topper som skjuler rumpen?

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

Nei, nå finner jeg ikke den jeg har, men den ser mer ut som en stram smokingbukse med noe skinnsømopplegg på - man ville vel egentlig trodd det var en bukse, hadde det ikke vært for at den manglet gylf. Den jeg får opp på lenken din er en standard bomullstights?

Men ja, under oversized topper (helst ikke stramme), skjorter eller typ genserkjoler som dekker rumpa så er tights i min høyst personlige mening "lov" å ha på.

Dog så synes jeg kanskje akkurat de mest standard bomullstightsene ser ganske kjipe ut nesten uansett hva man kombinerer med, da er det finere med en tykk strømpebukse. Igjen, bare min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå finner jeg ikke den jeg har, men den ser mer ut som en stram smokingbukse med noe skinnsømopplegg på - man ville vel egentlig trodd det var en bukse, hadde det ikke vært for at den manglet gylf. Den jeg får opp på lenken din er en standard bomullstights?

Men ja, under oversized topper (helst ikke stramme), skjorter eller typ genserkjoler som dekker rumpa så er tights i min høyst personlige mening "lov" å ha på.

Dog så synes jeg kanskje akkurat de mest standard bomullstightsene ser ganske kjipe ut nesten uansett hva man kombinerer med, da er det finere med en tykk strømpebukse. Igjen, bare min mening :)

Tusen takk for gode råd! :blomst:

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du en som er ca som denne? http://pieces.no/pieces/leggings/edita-long-legging/17033113,no_NO,pd.html?dwvar_17033113_colorPattern=17033113_Black&forceScope=

(med glidelås og knapp)

Kan jeg bruke den til lange topper som skjuler rumpen?

Anonymous poster hash: 910c8...cbb

Dette er jo en vanlig tights? Hva er så spesielt med den?

Altså, skal man bruke tights rett, så bruker du dem slik som dette:

how-to-wear-leggings1-580x497.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes få tunikaer/ cardigans er fine.... Ok, så hvordan mener dere jeg bør kle meg hvis jeg vil gå med tights og Kiss t-skjorten min, feks da? Nå dere sier at jeg ikke kan bruke shorts, ikke kan bruke skjørt og heller ikke kan bruke lang singlet under t-skjorta?

Så i det tilfelle, hvordan dekke rumpen? Kiss t-skjorten dekker ikke rumpen og da ser ikke jeg andre muligheter enn å bruke: shorts, skjørt eller lang singlet.

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er tights det samme som strømpebukse. Altså skal man ikke gå i kortere skjørt/shorts/gensere etc som er kortere enn dit hendene når når du lar dem henge på siden.

:skratte: ser for meg ei med t-rex armer... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes få tunikaer/ cardigans er fine.... Ok, så hvordan mener dere jeg bør kle meg hvis jeg vil gå med tights og Kiss t-skjorten min, feks da? Nå dere sier at jeg ikke kan bruke shorts, ikke kan bruke skjørt og heller ikke kan bruke lang singlet under t-skjorta?

Så i det tilfelle, hvordan dekke rumpen? Kiss t-skjorten dekker ikke rumpen og da ser ikke jeg andre muligheter enn å bruke: shorts, skjørt eller lang singlet.

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

En vanlig bukse som de fleste andre som er eldre enn 14 år gamle. Tror du troller jeg TS, ingen over 30 som kler seg så barnslig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes få tunikaer/ cardigans er fine.... Ok, så hvordan mener dere jeg bør kle meg hvis jeg vil gå med tights og Kiss t-skjorten min, feks da? Nå dere sier at jeg ikke kan bruke shorts, ikke kan bruke skjørt og heller ikke kan bruke lang singlet under t-skjorta?

Så i det tilfelle, hvordan dekke rumpen? Kiss t-skjorten dekker ikke rumpen og da ser ikke jeg andre muligheter enn å bruke: shorts, skjørt eller lang singlet.

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Tigths og Kiss-t-skjorte??? Nei! Bare nei. Bukse og t-skjorte eller tights til en tunika/minikjole.

Anonymous poster hash: 17508...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En vanlig bukse som de fleste andre som er eldre enn 14 år gamle. Tror du troller jeg TS, ingen over 30 som kler seg så barnslig.

Ikke alle kvinner kler seg som en dame bør gjøre...

Anonymous poster hash: f07ea...1de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kvinner kler seg som en dame bør gjøre...

Anonymous poster hash: f07ea...1de

Bukse er da et plagg de aller fleste klarer å gå med. Tror TS bare troller, for ingen kler seg så stygt håper jeg. Det er forskjell på å bruke tights på den riktige måten (som meg selv og flere andre i denne tråden har linket til), og rett og slett prøve å se ut som man er 14 år gammel. Som hjemmeplagg uten lang overdel ja, ute nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukse er da et plagg de aller fleste klarer å gå med. Tror TS bare troller, for ingen kler seg så stygt håper jeg. Det er forskjell på å bruke tights på den riktige måten (som meg selv og flere andre i denne tråden har linket til), og rett og slett prøve å se ut som man er 14 år gammel. Som hjemmeplagg uten lang overdel ja, ute nei.

Jeg har en svigerinne som er 58 år og hun går sånn kledd! Det er tights og div utvaskede band t-skjorter o.l

Er flau over å vise meg sammen med henne ute blandt folk :(.

Anonymous poster hash: d5387...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha! Jeg går KUN i thigths, hater bukser og strømpebukser. Men så bruker jeg kun kjoler på overdelen. Er dette godkjent?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Hahaha! Jeg går KUN i thigths, hater bukser og strømpebukser. Men så bruker jeg kun kjoler på overdelen. Er dette godkjent?

Jeg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Jeg synes få tunikaer/ cardigans er fine.... Ok, så hvordan mener dere jeg bør kle meg hvis jeg vil gå med tights og Kiss t-skjorten min, feks da? Nå dere sier at jeg ikke kan bruke shorts, ikke kan bruke skjørt og heller ikke kan bruke lang singlet under t-skjorta?

Så i det tilfelle, hvordan dekke rumpen? Kiss t-skjorten dekker ikke rumpen og da ser ikke jeg andre muligheter enn å bruke: shorts, skjørt eller lang singlet.

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Nå tror jeg også at du troller, for hvorfor spørre om dette igjen og igjen når du vet hva slags svar du kommer til å få?

Hvis du ikke liker det folk har foreslått, så går du slik du vil og hvis du er for usikker til det så får du heller gå for jeans eller noe.

Det er ingen andre som kan bestemme hvordan du skal gå kledd. Folk kan komme med masse råd, men i bunn og grunn er det jo du som bestemmer hva du ønsker å ha på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Bukse er da et plagg de aller fleste klarer å gå med. Tror TS bare troller, for ingen kler seg så stygt håper jeg. Det er forskjell på å bruke tights på den riktige måten (som meg selv og flere andre i denne tråden har linket til), og rett og slett prøve å se ut som man er 14 år gammel. Som hjemmeplagg uten lang overdel ja, ute nei.

Så folk troller fordi de sier de kler seg i noe du synes er stygt? Den var ny!

Det er nå sånn at uansett hva man kler seg i etter 30 så vil det stort sett alltid være noen som ikke synes det er fint nok. Enten er det for ungt/fjortis/barnslig eller så er det for kjerringaktig. Eller så er det bare ikke fint nok eller moteriktig nok. Man kan ikke gjøre alle til lags.

Riktig måte å gå kledd på i alle aldre er det man liker å kle seg i. Når man har passert 30 bør man være gammel nok til å ikke la seg diktere av andres smak. Liker man tights så går det helt fint an å gå i tights. Til og med i kombinasjon med Kiss-T-skjorter eller korte jakker. Mange vil nok ha en mening om det, men det er altså fullt mulig og lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...