Gå til innhold

Skal jeg fortelle om hemmelig forelskelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år vært forelsket i en venn av meg. Ikke like mye hele tiden, men alltid litt. I hele denne perioden har jeg vært i et forhold med en annen.

Min største frykt er at vennen skal få seg kjæreste. At det ikke lenger er meg han skal spise ute med, gå på kino og konserter med.

Det føles ikke bra å være ulykkelig forelsket. Derfor vurderer jeg nå å fortelle ham det. Sjansen er jo at han sier at han aldri har følt noe for meg. Det vil såre meg dypt. Samtidig regner jeg med at mitt 'hekt' på denne mannen da vil gå over. Og det vil jo være en lettelse.

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du ikke kommer til å bli kvitt de følelsene om dere skal fortsette å kun være venner. Du får fortelle han om de. Men kanskje so at de har bygget seg opp etterhvert? Blir kanskje litt drøyt om du sier at du hele tiden har likt han?

Kanksje du rett og slett skal begynne å flørte med han?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du ikke kommer til å bli kvitt de følelsene om dere skal fortsette å kun være venner. Du får fortelle han om de. Men kanskje so at de har bygget seg opp etterhvert? Blir kanskje litt drøyt om du sier at du hele tiden har likt han?

Kanksje du rett og slett skal begynne å flørte med han?

Enig i at det kan virke drøyt å si at jeg har likt ham i fem år... For da vil det kanskje virke som jeg har holdt ham for narr. Og at jeg ikke har vært en virkelig venn de gangene jeg har støttet ham etc.

Kanskje jeg får si at jeg har likt ham de siste månedene.

Men flørte? Hvordan da? Jeg vet egentlig ikke hvordan man gjør når man flørter.

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det kan virke drøyt å si at jeg har likt ham i fem år... For da vil det kanskje virke som jeg har holdt ham for narr. Og at jeg ikke har vært en virkelig venn de gangene jeg har støttet ham etc.

Kanskje jeg får si at jeg har likt ham de siste månedene.

Men flørte? Hvordan da? Jeg vet egentlig ikke hvordan man gjør når man flørter.

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Uuuh vel flørting er så mangt.... Hvordan ville du likt å bli førtet med? Gjør det du ville likt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at menn ikke gidder å være venn med mindre de er ute etter noe annet. Fortell ham det, du :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at menn ikke gidder å være venn med mindre de er ute etter noe annet. Fortell ham det, du :)

Jeg skjønner at mange mener det. Men stemmer det? Må innrømme at jeg selv kanskje ikke hadde investert så mye i akkurat denne vennen om jeg ikke var interessert i ham..

Men tingen er. Jeg mener selv at jeg er en relativt kul og interessant dame. Og hyggelig. Jeg tror kanskje menn liker å omgås meg uansett om de er interessert i 'noe mer' eller ei.

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Alle mine mannlige venner oppgjennom har til slutt kommet med "egentlig så har jeg følelser for deg". Og hvis det ikke har vært gjensidig så klarer de ikke å fortsette vennskapet. Gaaah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har jeg merket at de er interesserte og jeg har trukket meg unna fordi, vel, det er litt ubehagelig i og med at jeg kun har ønsket de som venner. Jeg sier ikke at alle menn er slik, men det er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt det!:)

Jeg er selv forelska i en gutt, vært det i 12 år nå, men har ikke noen kontakt med han, så for meg kjennes det dumt å skulle oppsøke han for å fortelle det, samtidig ville det kanskje fått forelskelsen til å gå over..

Anonymous poster hash: 41a7c...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Alle mine mannlige venner oppgjennom har til slutt kommet med "egentlig så har jeg følelser for deg". Og hvis det ikke har vært gjensidig så klarer de ikke å fortsette vennskapet. Gaaah.

Skulle ønske min venn sa det til meg. Men terskelen er kanskje ekstra høy for ham siden jeg jo er i et forhold med en annen?

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt det!:)

Jeg er selv forelska i en gutt, vært det i 12 år nå, men har ikke noen kontakt med han, så for meg kjennes det dumt å skulle oppsøke han for å fortelle det, samtidig ville det kanskje fått forelskelsen til å gå over..

Anonymous poster hash: 41a7c...5c9

12 år - Det var lenge! Hvorfor har dere ikke kontakt?

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år - Det var lenge! Hvorfor har dere ikke kontakt?Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Veldig lenge!

Vi gikk på ungdomsskolen sammen, så kontakten døde bare ut.. Jeg har prøvd å kontakte han på Facebook, men det virker ikke som han er intresert, enten det eller så er det fordi jeg såra han for lenge siden..

Mente ikke å såre han altså, men noen mener at det som skjedde den gangen såra han..

Kunne sikkert prøvd hardere å få kontakt med han, men tar det som et tegn på at han har sine grunner for å ikke ville ha kontakt. Det respekterer jeg.

Anonymous poster hash: 41a7c...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva menn synes om den problemstillingen her. Ville dere feks synes det var ille å få en slik erklæring, om dere ikke var interessert selv?

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at menn ikke gidder å være venn med mindre de er ute etter noe annet. Fortell ham det, du :)

Nå kommer du med en masse verdiløst sprøyt, dine erfaringer med hannkjønn kan ikke beskrive hannkjønn på generelt grunnlag. Selv er jeg hannkjønn og kan si at de fleste av mine jentevenner har jeg ingen interesse av, annet enn for vennskap, slik er det også for de fleste hannkjønn i min krets i alle fall.

Om du tror eneste motiv for at vi blir kjent med samt omgås jenter er p.g.a. interesse for dem, da kan du ikke ha møtt mange mennesker og har levd et snevert liv slik jeg ser det. Vi snakker om vennskap her altså, og vennskap er ikke forankret i et ønske om noe seksuelt eller et forhold med vedkommende - jeg har da guttevenner også og er langt i fra å være homse for å uttrykke det mildt...

Venner bekler forskjellige roller og ulike behov, således har man forskjellige venner og vennskap på tvers av kjønnene er for min del helt naturlig slik jeg ser det - ingen grunn til å legge mer i det enn hva det reelt er... Men for all del, om du er i nærheten av like vakker som J.Alba du har lånt ditt nicknavn fra, så skjønner jeg jo at du har erfaring med at hannkjønn blir tiltrukket av deg og dermed er åpen for mer enn bare vennskap - dog beskriver ei heller en slik situasjon vennskap på tvers av kjønnene.

Hilsen en som har venner av begge kjønn og i aldersgrupper i og utenfor mitt interessefelt, de fleste i min krets er uinteressant for forhold eller sex, men jo da - jeg har jentevenner jeg gjerne ville innledet et seksuelt forhold eller noe mer med (dog ikke mange da de aller fleste ville jeg ikke det med)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flere år vært forelsket i en venn av meg. Ikke like mye hele tiden, men alltid litt. I hele denne perioden har jeg vært i et forhold med en annen.

Min største frykt er at vennen skal få seg kjæreste. At det ikke lenger er meg han skal spise ute med, gå på kino og konserter med.

Det føles ikke bra å være ulykkelig forelsket. Derfor vurderer jeg nå å fortelle ham det. Sjansen er jo at han sier at han aldri har følt noe for meg. Det vil såre meg dypt. Samtidig regner jeg med at mitt 'hekt' på denne mannen da vil gå over. Og det vil jo være en lettelse.

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Sier bare: Kvinnfolk altså! Og menn som er dørmatter er så turnoff.

Anonymous poster hash: f2849...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer du med en masse verdiløst sprøyt, dine erfaringer med hannkjønn kan ikke beskrive hannkjønn på generelt grunnlag. Selv er jeg hannkjønn og kan si at de fleste av mine jentevenner har jeg ingen interesse av, annet enn for vennskap, slik er det også for de fleste hannkjønn i min krets i alle fall.

(...)

Hilsen en som har venner av begge kjønn og i aldersgrupper i og utenfor mitt interessefelt, de fleste i min krets er uinteressant for forhold eller sex, men jo da - jeg har jentevenner jeg gjerne ville innledet et seksuelt forhold eller noe mer med (dog ikke mange da de aller fleste ville jeg ikke det med)...

TS her.

Du skriver om disse jentevennene dine som om det er så mange. Og du snakker om en 'krets'. Min mannlige venn og jeg omgås for det meste kun på tomannshånd, og er nokså nære venner. Blir ikke situasjonen en annen da?

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er i et forhold med en annen?! Hva slags bitch er du?



Anonymous poster hash: fa549...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i et forhold med en annen?! Hva slags bitch er du?

Anonymous poster hash: fa549...514

Jeg har aldri sagt eller gjort noe 'galt'. Har kun fantasert om det.

Anonymous poster hash: cb3c9...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer du med en masse verdiløst sprøyt, dine erfaringer med hannkjønn kan ikke beskrive hannkjønn på generelt grunnlag. Selv er jeg hannkjønn og kan si at de fleste av mine jentevenner har jeg ingen interesse av, annet enn for vennskap, slik er det også for de fleste hannkjønn i min krets i alle fall.

Om du tror eneste motiv for at vi blir kjent med samt omgås jenter er p.g.a. interesse for dem, da kan du ikke ha møtt mange mennesker og har levd et snevert liv slik jeg ser det. Vi snakker om vennskap her altså, og vennskap er ikke forankret i et ønske om noe seksuelt eller et forhold med vedkommende - jeg har da guttevenner også og er langt i fra å være homse for å uttrykke det mildt...

Venner bekler forskjellige roller og ulike behov, således har man forskjellige venner og vennskap på tvers av kjønnene er for min del helt naturlig slik jeg ser det - ingen grunn til å legge mer i det enn hva det reelt er... Men for all del, om du er i nærheten av like vakker som J.Alba du har lånt ditt nicknavn fra, så skjønner jeg jo at du har erfaring med at hannkjønn blir tiltrukket av deg og dermed er åpen for mer enn bare vennskap - dog beskriver ei heller en slik situasjon vennskap på tvers av kjønnene.

Hilsen en som har venner av begge kjønn og i aldersgrupper i og utenfor mitt interessefelt, de fleste i min krets er uinteressant for forhold eller sex, men jo da - jeg har jentevenner jeg gjerne ville innledet et seksuelt forhold eller noe mer med (dog ikke mange da de aller fleste ville jeg ikke det med)...

Vennligst les det neste innlegget jeg skrev - og merk deg at jeg også skrev "Min erfaring er at ..". Når ble mine erfaringer verdiløst sprøyt? Føler du deg truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...