Gå til innhold

Økonomien har gått til helvete, nå tvangsselges leiligheten. Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel... nå tror jeg TS vet mere om hva som er sant og ikke. Og ikke alle andre her ;)

Røyker TS og samboeren?

Anonymous poster hash: b8064...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du ts? Siden du er så veldig aggresiv i tonen mener jeg...

Anonymous poster hash: b76c0...c20

Nei, jeg er ikke TS. Men syns det er tullete å få dette til å handle om kattene, og at disse faktisk - disse også snylter på skattebetalerne. Det er snakk om 500 kr! Det er vel ikke det som ruinerer dem...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen som vil ha en voksen katt? Eller tre? Eller, aller helst betale for dem?

Ja, det er skrikende mangel på hjemløse katter...

Slutt med sånt tøv, og kom heller med noe fornuftig!

Det gjelder vel deg også, som ikke bidrar med noe annet i denne tråden enn å svare surt og kritisere alle andres tilbakemeldinger...

Anonymous poster hash: 657eb...e54

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er mange foreninger som jobber med omplassering av dyr og mange vil gjerne overta katter.

TS må stikke fingeren i jorda her og innse realitetene, som er at hun og mannen mest sannsynlig nå må ut på leiemarkedet.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

Kanskje... bare kanskje har jeg jobbet i en slik forening du sikter til. Men jeg vet at de ikke har plass til flere, spesielt ikke når det er sommer, og mange hjemløse katter er avhengig av å bli fóret av mennesker utendørs i påvente av en plass i fosterhjem ... før de kommer inn i de respektive kattehusene. DET er realiteten på omplasseringsfronten!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje... bare kanskje har jeg jobbet i en slik forening du sikter til. Men jeg vet at de ikke har plass til flere, spesielt ikke når det er sommer, og mange hjemløse katter er avhengig av å bli fóret av mennesker utendørs i påvente av en plass i fosterhjem ... før de kommer inn i de respektive kattehusene. DET er realiteten på omplasseringsfronten!

TS kan omplassere midlertidig, legger man ut annonse på finn og skriver at man betaler for mat så er det mange som vil være fosterhjem.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alternativet om det ikke går er dessverre å avlive kattene. De skal leie nå, finner de ikke en leilighet med dyr må de bare gjøre dette.



Anonymous poster hash: 99b15...a16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder vel deg også, som ikke bidrar med noe annet i denne tråden enn å svare surt og kritisere alle andres tilbakemeldinger...

Anonymous poster hash: 657eb...e54

Ok.

Men kan du svare på hvordan det skal hjelpe TS å lese post etter post om hvor dumme de har vært? Og at det første de må gjøre er å kvitte seg med kattene som koster dem 500 kr i måneden og som er den minste av alle utgifter de har?

Det å henge seg opp i akkurat det dreier seg om noe annet, hun har allerede sagt at den debatten er død!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Men kan du svare på hvordan det skal hjelpe TS å lese post etter post om hvor dumme de har vært? Og at det første de må gjøre er å kvitte seg med kattene som koster dem 500 kr i måneden og som er den minste av alle utgifter de har?

Det å henge seg opp i akkurat det dreier seg om noe annet, hun har allerede sagt at den debatten er død!

Her må alle utgifter kuttes og mulige hindringer ryddes av veien.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan omplassere midlertidig, legger man ut annonse på finn og skriver at man betaler for mat så er det mange som vil være fosterhjem.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

Er det ikke utgiften på kattene som er poenget her? Koster ikke mindre det.

Jeg kan jo nevne at bare én av disse foreningene har ca 130 katter i fosterhjem, og dette er ikke nok. I tillegg til de de har plass til selv. Disse fosterhjemmene er bare tilgjengelige for disse organisasjonene fordi det er mye jobb, men de ønsker å bidra til en god sak.

Dessuten, ingen som bryr seg om dyrene sine (uansett hvilket) legger dyrene sine ut på Finn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må alle utgifter kuttes og mulige hindringer ryddes av veien.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

Se heller på de store utgiftene, de som gjorde at dette gikk galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alternativet om det ikke går er dessverre å avlive kattene. De skal leie nå, finner de ikke en leilighet med dyr må de bare gjøre dette.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

Det er bare ondskapsfullt sagt, hele posten og bør ignoreres.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se heller på de store utgiftene, de som gjorde at dette gikk galt.

Kjære Kontormus :).

Hvorfor motarbeider du og kverulerer på alle fornuftige råd TS får her inne?

TS har dessverre gjort dumme vurderinger og det er mange her som kommer med gode råd til vedkommende, men de blir hele tiden motarbeidet av deg.

Anonymous poster hash: b76c0...c20

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kontormus :).

Hvorfor motarbeider du og kverulerer på alle fornuftige råd TS får her inne?

TS har dessverre gjort dumme vurderinger og det er mange her som kommer med gode råd til vedkommende, men de blir hele tiden motarbeidet av deg.

Anonymous poster hash: b76c0...c20

Fordi de er ikke fornuftige i denne situasjonen. Og da sikter jeg til de som på død og liv skal holde preken om hvor dumme de har vært, og at gnager og gnager om at kattene skal bort.

Det er som om noen har glede av å stikke fingeren i øyet på TS - igjen og igjen.

Fokuser heller på de store regnestykkene!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntekten deres er 22 000 kr. Utgiftene du nevner er ca 17 000 kr. Hva gjør dere med restende 5 000? Med tanke på at dere ikke betaler de 9000 som skulle dekke fellesutgiftene, så spør jeg heller hvor hele 14 000 kr forsvinner fra dere?

Dere bør se på kontoutskriften og få en oversikt over all forbruk. Dere bruker tydeligvis mer enn du tror.

Hvor får du disse intektstallene fra?

Dette er jo uallminnelig lav inntekt for en på AAP + en i arbeid? I tillegg sitter ektefelle i styret, hvor han lett får fra 1500 kr. I styrehonorar i mnd. I tillegg, sommvanligvis utbetales 1 gang i året, det er og vanlig med telefongodtgjørsle for styreledere. Så her er veldig mye som skurrer.

De kattene har jeg bevisst unnlatt å kommentere, hittil, fordi den dagen namsmannen kommer og skifter lås, og de må enten på hospits eller inn til venner / familie, så må kattene enten gis bort eller avlives. Da løser det seg med kattenes utgifter av seg selv.

Jeg skal bli veldig overrasket dersom TS beholder hjemmet sitt og klarer å bli sittende med hjemmet sitt i fremtiden.

Anonymous poster hash: 06c53...994

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du disse intektstallene fra?

Dette er jo uallminnelig lav inntekt for en på AAP + en i arbeid? I tillegg sitter ektefelle i styret, hvor han lett får fra 1500 kr. I styrehonorar i mnd. I tillegg, sommvanligvis utbetales 1 gang i året, det er og vanlig med telefongodtgjørsle for styreledere. Så her er veldig mye som skurrer.

De kattene har jeg bevisst unnlatt å kommentere, hittil, fordi den dagen namsmannen kommer og skifter lås, og de må enten på hospits eller inn til venner / familie, så må kattene enten gis bort eller avlives. Da løser det seg med kattenes utgifter av seg selv.

Jeg skal bli veldig overrasket dersom TS beholder hjemmet sitt og klarer å bli sittende med hjemmet sitt i fremtiden.Anonymous poster hash: 06c53...994

Dette er tall ts selv har kommet med på første side i tråden, innlegg nr 12.

Jeg har heller ingen tro på at de kommer til å kunne beholde leiligheten, så tror nok de like gjerne kan begynne å pakke.

Anonymous poster hash: b76c0...c20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer også på hva resten av pengene går til, etter at de faste utgiftene er betalt?

Ja, det hadde vært interessant med et budsjett fra TS

Anonymous poster hash: b8064...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten blir nok tvangssolgt, men det har dere antageligvis innsett. Den er for dyr for dere med den inntekten og det utgiftsnivået dere har i dag. I slike situasjoner er det dessverre liten plass til "må ha" noe utover det aller nødvendigste, så sånn sett kan jeg forstå de som mener dere burde omplassere kattene. De er jo indirekte (i tillegg til direkte utgifter til mat osv) med på å gjøre livet dyrere for dere ved at dere "må bo" sånn og slik, og det har dere ikke råd til akkurat nå. Og det er å konstatere fakta, det er ikke ondskapsfullt, å si det høyt.

Hvis du vil få forståelse hos kreditorene må du være villig til å ofre, ikke bare sitte og si hva du må ha. Det har de ingen interesse for, og det har de heller ikke noe ansvar for all den tid du er en voksen person og tar egne beslutninger.

Anonymous poster hash: 79b96...a2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Men kan du svare på hvordan det skal hjelpe TS å lese post etter post om hvor dumme de har vært? Og at det første de må gjøre er å kvitte seg med kattene som koster dem 500 kr i måneden og som er den minste av alle utgifter de har?

Det å henge seg opp i akkurat det dreier seg om noe annet, hun har allerede sagt at den debatten er død!

Det har jo hele veien vært fritt frem for TS å heller kutt ned på noe annet, men det har dem ikke klart. Kanskje det blir lettere når noe fjernes totalt. Alle monner drar 500 i mnd i to år er 12.000, de har sikket hatt utgifter til vaksiner m.m. i tillegg, si 4.000 på de to årene. Dette betyr at de 60.000 de skylder ville ha vært nede i kr 46.000. Hadde de i tillegg kuttet matposten med 1.000 kr mnd. ville de kun ha hatt 22.000 de skylder. Hadde de kuttet 916 kr generelt på annet hver måned i tillegg, så ville de ikke sittet i denne situasjonen nå.

Poenget mitt er at det ikke har vært de helt store endringene som skulle til for a TS fortsatt har et hjem å bo i neste måned om hun hadde vært villig til å ta noen grep. Dette handler ikke om evne, men om vilje!

Håpe andre som er i tilsvarende situasjon leser tråden og kan trekke ut noen lærdommer som gjør at de ikke havner de TS er nå.

Håper ellers det ordner seg med nytt bosted for deg TS :)

Anonymous poster hash: c7542...377

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...