Gå til innhold

Hvor lang tid bruker du på dagsminken?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Skjønner ikke hvordan dere klarer å få gjort så mye på så kort tid? Primer, highlighter, concealer, Fondation, blush, øyebrynsgel, eyeliner, maskara, øyeprimer, øyeskygge, leppestift, maskara osv.

Jeg bruker bare maskara og det tar 15 minutter. Skulle jeg tatt på concealer og Fondation i tillegg hadde jeg blitt sittende en halvtime.

Vi har noen år med trening på det feltet bak oss.Begynte å sminke meg når jeg var 15 og er 31 nå. Og ikke for å være spydig,men hvordan greier du å bruke 15 min på kun mascara?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til hverdags bruker jeg nesten ikke sminke. Tar på en dagkrem + øyekrem med litt farge, maskara og litt solpudder. Det tar meg ca. 3 minutter.
Bruker betraktelig lenger tid hvis jeg skal ut på kvelden, eller det er noe spesielt, men sjelden mer enn 20 minutter på sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere klarer å få gjort så mye på så kort tid? Primer, highlighter, concealer, Fondation, blush, øyebrynsgel, eyeliner, maskara, øyeprimer, øyeskygge, leppestift, maskara osv.

Jeg bruker bare maskara og det tar 15 minutter. Skulle jeg tatt på concealer og Fondation i tillegg hadde jeg blitt sittende en halvtime.

Når temaet er oppe til diskusjon og folk sier:

Jeg bruker bare 5-10 minutter på badet jeg. MAX! :jolie: "

Så tenker jeg ofte for meg selv:

Det forklarer en god del...

Anonymous poster hash: ea247...fcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del jenter på bussen som bruker 20-25 minutter kun på maskara. Det er en miiiillion ganger gjennom vippene. Ubegripelig for meg, men de får det til.

Det er kanskje sånn noen ender opp med de berømte edderkoppvippene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen år med trening på det feltet bak oss.Begynte å sminke meg når jeg var 15 og er 31 nå. Og ikke for å være spydig,men hvordan greier du å bruke 15 min på kun mascara?

Jeg må kanskje legge til at jeg drikker kaffe og leser aviser samtidig. :fnise:

Men det tar litt tid fordi jeg vil at det skal være jevnt, og at venstre og høyre er like. Og jeg er absolutt ikke fan av de berømte edderkoppvingene, så hvis noe klistrer seg sammen løser jeg de opp igjen. Pluss qtips rundt hvis jeg har sølt.

Pleier å få komplimenter for pent sminkede øyne da, så synes det er verdt det hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen år med trening på det feltet bak oss.Begynte å sminke meg når jeg var 15 og er 31 nå. Og ikke for å være spydig,men hvordan greier du å bruke 15 min på kun mascara?

Jeg har en venninne som bruker dritlang tid på mascara og hun får de mest fantastiske vippene. Lange, fyldige, perfekt separert og masse volum. Men hun bruker lang tid og søler som faen. Jeg gjorde det også før, men gidder ikke lenger. Eller jeg har mistet teknikken tror jeg. Får det iallfall ikke til lenger. Nå går det fortere, mindre søl og mindre pene vipper.

Anonymous poster hash: 822bf...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må kanskje legge til at jeg drikker kaffe og leser aviser samtidig. :fnise:

Men det tar litt tid fordi jeg vil at det skal være jevnt, og at venstre og høyre er like. Og jeg er absolutt ikke fan av de berømte edderkoppvingene, så hvis noe klistrer seg sammen løser jeg de opp igjen. Pluss qtips rundt hvis jeg har sølt.

Pleier å få komplimenter for pent sminkede øyne da, så synes det er verdt det hehe :)

Ja jeg er enig i at det er verdt det :) Gjorde det samme selv tidligere, men nå får jeg ikke det til lenger.

Jeg har det problemet at på høyre øye så legger mascaraen seg tørrere og det blir på en måte flere vipper som går litt ut til siden (og litt opp), mens på venstre øyet ser det våtere ut og jeg får færre vipper og de står rett frem (og litt opp). Utorlig irriterende.

Anonymous poster hash: 822bf...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da voldsomt? Har ikke slike i-landsproblemer jeg. Heldig antar jeg.



Anonymous poster hash: c8d7b...cc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-15?

Concealer (når jeg husker å kjøpe enn ny, dvs ikke nå.. khm), foundation, litt rouge, litt arbeid med øyenbrunsblyant+gel, primer + øyenskygge, og da varierer det noe - enten bruker jeg bare mascara, eller blyant eller mørkere øyeskygge eller liner. Sistenevnte tar lengst tid å få helt riktig, om jeg bare bruker mascara går det rimelig kjapt.



Anonymous poster hash: 41332...f89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå i høst er det under 2 minutter - fuktighetskrem, pudder, Mac paintpot og mascara.

Til vanlig bruker jeg kanskje 5 minutter, da er det foundation, concealer, pudder, blush, bronzer, paintpot, eyeliner, mascara, og øyebryn :)



Anonymous poster hash: b0cbd...706
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil klarer jeg det vel på 5 minutter, men bruker ofte god tid. De dagene jeg gidder å sminke meg bruker jeg:

  • Concealer
  • Pudder
  • Solpudder
  • Rouge
  • Øyenskygge
  • Eyeliner oppå øyelokket
  • Mascara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdags 1 minutt; mascara og kanskje lebestift,

hverdags + 3 min : mascara kajal øyeskygge kanskje lebestift,

ut/fest : 6 min concealer mineralpudder rouge/solpudder øyeskygger kajal/ eyeliner mascara lebestift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg er enig i at det er verdt det :) Gjorde det samme selv tidligere, men nå får jeg ikke det til lenger.

Jeg har det problemet at på høyre øye så legger mascaraen seg tørrere og det blir på en måte flere vipper som går litt ut til siden (og litt opp), mens på venstre øyet ser det våtere ut og jeg får færre vipper og de står rett frem (og litt opp). Utorlig irriterende.

Anonymous poster hash: 822bf...6c2

Jeg har også forskjell på vippene. De er lengre ytterst på venstre side og ytterst på høyre side er de mer buede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg må kanskje legge til at jeg drikker kaffe og leser aviser samtidig. :fnise:

Men det tar litt tid fordi jeg vil at det skal være jevnt, og at venstre og høyre er like. Og jeg er absolutt ikke fan av de berømte edderkoppvingene, så hvis noe klistrer seg sammen løser jeg de opp igjen. Pluss qtips rundt hvis jeg har sølt.

Pleier å få komplimenter for pent sminkede øyne da, så synes det er verdt det hehe :)

Det forklarer litt :fnise: Jeg bruker rundt 7 min på min sminkerutine,og jeg forlater ikke døra med sånne edderkoppvipper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da voldsomt? Har ikke slike i-landsproblemer jeg. Heldig antar jeg.

Anonymous poster hash: c8d7b...cc3

i-landsproblem?

Make-up handler da mye mer om image/omdømmebygging, enn at det bare er et " i-landsproblem ".

Erna Solberg da

Erna Solberg nå

ErnaSolberg-438x242.jpg

Siv Jensen da:

M02SIVFIRE.jpg

Siv Jensen nå:729x.jpg

Yulia Tymoshenko da:

Yulia Tymoshenko nå:

yulia-tymoshenko-hair-660236348.jpg

Angela Merkel da:

min12.jpg

Angela Merkel nå:

angela-merkel-romanian-news-blog.jpg

Å se pen og velstelt ut oppfattes som jobb nummer én

Jeg tror både Erna Solberg og Angela Merkel heller hadde skippet frokost, enn å dukke opp på jobb uten sminke.

Anonymous poster hash: ea247...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil ikke si det er jobb nummer 1. Prestasjonene dine er selvsagt viktigere. Men jeg er i samme leia, kommer heller for sent på jobb enn å komme uten sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel kanskje rundt ti minutter.. Men det varierer litt, jeg bruker mindre tid noen dager, og andre dager bruker jeg ikke sminke i det hele tatt.

Idag brukte jeg vel 15 minutter.

Concealer under øynene

Foundation

Pudder

Bronzer

Blush

Eyeliner

Mascara

Shiit, er dette mye? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Så utrolig raske dere er, alle sammen!

Jeg bruker mellom 30 og 40 minutter på hverdagssminken, og da bruker jeg:

Øyenskygge

Eyeliner

Mascara

Våtliner

Rouge og evt. solpudder

Jeg er dog ekstremt perfeksjonistisk, og forsøker å gjøre alt veldig nøyaktig. Også må jeg alltid høre på musikk mens jeg sminker meg, muligens det som sinker meg :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...