Gå til innhold

Når skal abort bli straffbart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest New_Girl

Nei, det er ikke irrelevant. Du vet ikke, og syns det er mest komfortabelt å holde fast ved uke 12, fordi det bare er sånn.

Du kunne tillatt abort helt opp til uke 24. Det vil jeg.

Som jeg skrev, det vil være verre for kvinnen å utføre abort jo lengre ute i svangerskapet hun kommer. Det er god nok grunn for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette trengte jeg virkelig ikke å høre...



Anonymous poster hash: 33757...311
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, det vil være verre for kvinnen å utføre abort jo lengre ute i svangerskapet hun kommer. Det er god nok grunn for meg.

Her "argumenterer du" som en religiøs, dvs argumentene er absurde, så absurde at du er nødt til å se det selv, og da er det nærliggende å tro at det ligger andre grunner bak, nemlig at du føler det som tryggest og godest å følge det som allerede er etablert i ditt kollektiv.

For hvorfor skulle ikke hver enkelt kvinne få velge selv når hun vil utføre abort? Er det noen grunn til å tro at en kvinne, som får en sterk overbevisning om at hun ikke vil ha barnet, etter å ha blitt skambanket i uke 13, vil ha det verre om hun aborterer enn om hun ikke gjør det? Kan du si at det vil være slik for alle?

Det andre argumentet går på selve cut-off verdien. Du har falt ned på 12. Argumentet ditt lar ikke avlede en cut-off verdi.

Ryddet.

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Her "argumenterer du" som en religiøs, dvs argumentene er absurde, så absurde at du er nødt til å se det selv, og da er det nærliggende å tro at det ligger andre grunner bak, nemlig at du føler det som tryggest og godest å følge det som allerede er etablert i ditt kollektiv.

For hvorfor skulle ikke hver enkelt kvinne få velge selv når hun vil utføre abort? Er det noen grunn til å tro at en kvinne, som får en sterk overbevisning om at hun ikke vil ha barnet, etter å ha blitt skambanket i uke 13, vil ha det verre om hun aborterer enn om hun ikke gjør det? Kan du si at det vil være slik for alle?

Det andre argumentet går på selve cut-off verdien. Du har falt ned på 12. Argumentet ditt lar ikke avlede en cut-off verdi.

Herlighet. Det er verre fysisk må du vel skjønne, siden kvinnen må føde barnet. Og de som sliter psykisk etter en abort vil mest sannsynlig ha det verre jo lengre ut de kommer.

Hvor du får religion fra vet jeg ikke. Og jeg er aldeles ikke uærlig. Om du mener at jeg bare våser så får du komme med egne standpunkt og slutte å bry deg med mine.

Endret av irrlys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Det er verre fysisk må du vel skjønne, siden kvinnen må føde barnet.

Føde? Du gjør en D&E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener at jeg bare våser så får du komme med egne standpunkt og slutte å bry deg med mine.

Jeg mener det er mer fordelaktig at hver enkelt kvinne får bestemme om den ufødte ungen skal få leve, helt opp til fødsel, enn at staten skal få velge for kvinnen. Jeg slutter ikke å bry meg med dine meninger når du serverer dem på et forum hvor vi begge diskuterer.

Ryddet.

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føde? Du gjør en D&E.

NewGirl har faktisk rett. En i familien min måtte føde fosteret sitt 17 uker på vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embryo er ikke ett barn men en parasitt.

Anonymous poster hash: 52b9d...6d9

Ut i fra den tankegangen er jo også et barn en parasitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er et barn. Tror du at det ikke er et barn, bare fordi du skriver det? Som jeg skrev tidligere, er dette ikke noe som kan diskuteres bort og fornektes bort. Uansett hvor mye du blir hjernevasket til å tro at det er en "celleklump" (ifølge ateisme, er vi alle celleklumper som styres av en samling av tilfeldigheter (kalt hjerne på folkemunne), og det er ikke galt å drepe, egentlig. De kan godt starte med seg selv istedet for med barn)

Anonymous poster hash: 90e9c...70f

gjør oss en tjeneste og spar oss alle for våset ditt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewGirl har faktisk rett. En i familien min måtte føde fosteret sitt 17 uker på vei.

Er flere muligheter i land hvor man har frivillig abort over 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere som er abortmotstandere, for hvem livet er hellig, hvorfor er det da lov å drepe mennesker i krig? Hvorfor går dere ikke på barrikadene for å verne det fødte liv og si nei til drap i krig?

hadde det kanskje blitt slutt på krig og..

Anonymous poster hash: 7b98d...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man snakker om barnemordere som går løse i samfunnet, sluppet ut på prøve, man snakker om folk som er farlige. Som dreper.

Men hva med noen av de verste: de som dreper sine egne barn.

Det er mange grunner til at jenter velger abort. Her er noen:

- jenta blir presset til det av foreldre, venner, barnefaren eller kjæresten

- voldtekt (som er mer forståelig enn andre grunner)

- det "passer ikke" (har ikke hus, leier leilighet, har ikke nok soverom, har hund, er ikke sammen med barnefaren, er for ung, planlegger å studere)

- gidder ikke, liker ikke barn, orker ikke

- bruker abort som "prevensjon"

Og de fleste tar abort fordi "det ikke passer" eller de "ikke gidder".

Fakta er: abort er drap. Når du dreper ungen din, er du like ille som enhver annen morder! Det er det som skjer, du tar livet av ditt eget barn, ditt kjøtt og blod, din sønn eller datter. Som du egentlig skulle passet på, oppdratt, overøst med kjærlighet og kloke ord. En sønn eller datter du skulle gitt et godt liv! Det var ditt ansvar, din oppgave, din plikt. Og så dreper du barnet ditt istedet.

Abort er å ende et menneskeliv. Et embryo er et menneske, er foster et et menneske, en baby er et menneske, et barn er et menneske, en ungdom er et menneske, en voksen er et menneske og en gammel person er også et menneske (abort faller vel i samme kategorien som aktiv dødshjelp - nesten)

Når man ender et liv, fratar noen livet, så dreper man noen. Det er sånn det er, det kan ikke diskuteres bort og snakkes bort. Det kan fortrenges, som mange gjør, men sannheten og fakta ligger der fortsatt. For alltid.

Så når skal myndighetene gjøre det ulovlig; når skal de sidestille drap på ufødte mennesker med drap på fødte mennesker?

Anonymous poster hash: 90e9c...70f

Du sammenligner abort med Mord!? Er du helt idiot? Så du mener det kun er forferdelige mennesker som tar abort!? Er mennesker som tar abort farlige? En fare for samfunnet, en trussel, på lik linje som en morder? Er det like ille som å føde barnet sitt og så drepe det etterpå med fullt overlegg?! Når man DREPER noen så føler vedkommende SMERTE. Og de gjør det (som oftest) med egne hender! De ser på at personen dør. Et menneske som har levd noen år, eller mange år, allerede. Du kan da for faen ikke sammenligne det å drepe et levende, pustende vesen med å ta abort!?!? En liten "ting" uten verken tanker eller følelser. Den eneste det er vondt for er kanskje personen som tok abort, som tenker på at det KUNNE vært et liv! Men det er det altså ikke enda, i et så tidlig stadie av svangerskapet. For en uvitende, liten drittunge du må være. Det finnes sikkert mange fæle mennesker som tar abort, og også mange gode mennesker. Høres ut som om du putter de alle i samme bås. Mener du at et godt, snille, omsorgsfullt menneske som aldri har utført noe kriminelt og som gjør gode ting for samfunnet, men som en gang i tiden har tatt en abort av personlige grunner, burde bli satt i fengsel?! For MORD?

Idiot!

Endret av soloyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge aborten blir tatt tidlig nok. Kan du huske da du var i vommet? Det kan ingen! Det vil bli lovlig ved neste revolusjon, når kristendom blir forbudt!



Anonymous poster hash: 5fb8a...dce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, du skal bli sykepleier. Da må du ha rett. Det kan ikke ha vært rapportert ekstremt tidligfødte som har overlevd på NICU før uke 24. :rolleyes:

Jeg har ikke sagt noe om at jeg har rett fordi jeg går på sykepleien, jeg fortalte bare hva en lege som underviste sa, og hun sa at uke 24, og kanskje uke 23 var "nedre" grense! Jeg har ikke gitt uttrykk for at JEG personlig har en mening om når et foster er levedyktig for det veit ikke jeg, jeg har ikke tatt imot babyer før eller forsket på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere damer som argumenterer her, er helt elendige til å argumentere ut ifra et prinsipielt ståsted. Jeg skjønner da ikke at dere gidder å diskutere i det hele tatt.

Uferdig-menneske argumentet hviler på en villkårlig tidsavgrensning. Det er ikke noe biologisk cut-off, med mindre du snakker om navlestrengen. Om du aborterer i uke 22 eller dreper ungen når den er utafor magen, er det noen stor forskjell? I enkelte land kan man aborte i uke 22. Hvorfor er 12 uke noen grense, hva skjer da liszm? På hvilket stadium skal morfologien av nervesystemet være før det ikke er et "menneske."

Jeg tror de dårlige argumentene skyldes at det som egentlig ligger bak er ren egoisme.

Ja! En baby på 3 uker er like avhengig av en mor, som det et foster er, uansett hvilket stadie det er på i utviklingen. Hvor går grensen? Enkelte ateister ønsker nå faktisk også å åpne for at man kan avlive barnet etter fødsel, ikke det at det er noen forskjell på det og abort, men enkelte debattanter i denne tråden vil nok tro det er en forskjell.

Hva da? Puste selv gjorde den i livmoren, drikke gjorde den i livmoren, eneste forskjellen er at det ikke lenger er en navlestreng koblet mellom ungen og moren. Hva er navlestrengen verdt sånn sett; er navlestrengen selve essensen, selve bildet på hvor mye et barn er verdt?

Ateister snakker om celleklumper, er ikke vi alle en celleklump? Hvor MANGE celler skal et menneske bestå av før det ikke er greit å drepe det lenger? Greia er jo at jo større fosteret er, jo flere celler har barnet. Men verdien til barnet øker ikke parallelt med omkretsen rundt hodet og magen?

Det er ikke mange dager etter befruktning at man består av utrolig mange celler, skal man telle celler for å avgjøre om det er en celleklump eller ikke,og hvem bestemmer grensen på antall celleklumper som avgjør om det er drap eller ikke?

For min dele er det drap uansett: barnet lever, det ER, det eksisterer og bor i magen til sin mor. Det har en eksistens, det lever, absolutt alle forskere som er verdt å kalle forskere vil si seg enige i at et såkalt "levende foster" lever. Og tar man fra noe som lever livet, dreper man det.

Anonymous poster hash: 90e9c...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge aborten blir tatt tidlig nok. Kan du huske da du var i vommet? Det kan ingen! Det vil bli lovlig ved neste revolusjon, når kristendom blir forbudt! Anonymous poster hash: 5fb8a...dce

Å innse, og det å forstå at et foster, et embryo, en baby er et menneske, har ingenting med kristendommen å gjøre; det har med sannheten å gjøre. Alle vet hva sannhet betyr? Denne sannheten gjelder for alle, det er ikke en irrasjonell tankegang skapt av moralister, det er forskning (ateister elsker forskning, eller hva?) som har gitt oss det svaret. Ekte forskning. Kom igjen, bli med en dame på tidlig ultralyd, få med deg en forsker og når du ser det dunkende hjerter på skjermen skal du spørre: lever fosteret?

Tror du svaret er ja?

Anonymous poster hash: 90e9c...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner abort med Mord!? Er du helt idiot? Så du mener det kun er forferdelige mennesker som tar abort!? Er mennesker som tar abort farlige? En fare for samfunnet, en trussel, på lik linje som en morder? Er det like ille som å føde barnet sitt og så drepe det etterpå med fullt overlegg?! Når man DREPER noen så føler vedkommende SMERTE. Og de gjør det (som oftest) med egne hender! De ser på at personen dør. Et menneske som har levd noen år, eller mange år, allerede. Du kan da for faen ikke sammenligne det å drepe et levende, pustende vesen med å ta abort!?!? En liten "ting" uten verken tanker eller følelser. Den eneste det er vondt for er kanskje personen som tok abort, som tenker på at det KUNNE vært et liv! Men det er det altså ikke enda, i et så tidlig stadie av svangerskapet. For en uvitende, liten drittunge du må være. Det finnes sikkert mange fæle mennesker som tar abort, og også mange gode mennesker. Høres ut som om du putter de alle i samme bås. Mener du at et godt, snille, omsorgsfullt menneske som aldri har utført noe kriminelt og som gjør gode ting for samfunnet, men som en gang i tiden har tatt en abort av personlige grunner, burde bli satt i fengsel?! For MORD?

Idiot!

Jeg synes det er synd at du har tatt abort og håper du angrer.

Til alle sammen:

Meningen med hovedinnlegget mitt var utelukkende å få damer og menn til å tenke seg om. Hva er det vi holder på med? Om så EN person ekstra angrer på at hun tok abort, holder det for meg.

Anonymous poster hash: 90e9c...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har hittil kommet med et truende eller tankevekkende argument.

- det er ikke forskjell på å drepe et menneske utenfor magen og innenfor magen (annet enn situasjonen rundt, hvilket drapsvåpen det er, tanken bak)

- ja, jeg ønsker at jenter som har tatt abort forstår HVA de har gjort. Det er lett å henfalle til ateismen og den måten å tenke på, da tror man tross alt at man slipper å stå til ansvar for handlingene sine. Og årsaken til at folk er ateister er nettopp det, det er selve essensen i ateisme; å gjøre som man vil, uten å ta konsekvensene for det. Håper du angrer! Da er det håp for deg! Jeg mener det godt..

- et foster og et embryo lever, det er og eksisterer, å drepe er å frata et annet vesen dets liv, ergo er abort drap

- det er ikke en parasitt, les linken jeg la ved i et tidligere innlegg

- om jenter tar abort privat et lugubert sted, er det jentenes konsekvens å ta; det er ikke synd på dem på noen annen måte enn at de tok et feil valg og er svake

- jeg mener ikke å strø salt i såret til de som synes det er sårt å snakke om abort, de som har tatt det og angrer! De angrer i allefall, de er gode mennesker som gjorde en alvorlig feil, men alle gjør feil. Verre er det med dem som synes abort er greit, fint, flott og 100% riktig. De som ikke angrer, de som kunne gjort det igjen.

Sier ikke at de sporenstraks løper ut på gata og knivstikker noen, men de er med på å ødelegge verden, på å hjernevaske mennesker, de er med på å frata millioner av barns liv. De fratar barna RETTEN til å leve! Og det er en alvorlig forbrytelse.

Anonymous poster hash: 90e9c...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste motstanderene her er menn. Tenker pipa hadde fått en helt annen lyd om det var menn som ble tvunget til å bære frem og ha livsvarig ansvar for uønskede barn!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...