AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #441 Del Skrevet 29. juli 2024 Seremonien var ferdig kl.13 men festlokalet åpnet ikke for gjestene før to timer senere. Det var høst og det striregnet. Så det var først to timer venting uten et sted å gjøre av seg, og så ytterligere to timer venting på brudeparet inne i lokalet. Anonymkode: 32eba...c44 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #442 Del Skrevet 29. juli 2024 Har også vært i bryllup med gaveønske «penger til reise, da vi har alt vi trenger». Bryllupet foregikk et sted hvor alle måtte kjøre i flere timer og bo to netter på hotell. Jeg regnet ut at mannen og jeg brukte 12 000 på 2 utdrikningslag, klær og hotell. Kunne også tenkt meg den reisen🤔. Man må tenke litt når folk har store utgifter. Anonymkode: 23d23...e6d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #443 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 22.17): Har også vært i bryllup med gaveønske «penger til reise, da vi har alt vi trenger». Bryllupet foregikk et sted hvor alle måtte kjøre i flere timer og bo to netter på hotell. Jeg regnet ut at mannen og jeg brukte 12 000 på 2 utdrikningslag, klær og hotell. Kunne også tenkt meg den reisen🤔. Man må tenke litt når folk har store utgifter. Anonymkode: 23d23...e6d Du hadde jo brukt de pengene på gave uansett? Anonymkode: 99540...027 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #444 Del Skrevet 2. august 2024 Var i et bryllup en gang 7 timer unna. Etter kirka var ferdig var det flere timer til middagen. Så vi satt utenfor festlokalet dritlenge med små barn. Dette i ei lita bygd, og vi kjente kun brudeparet. De dro på fotografering etter vielsen, og det var utrolig lenge å vente på selve middagen. Tror det gikk 3 timer etter kirka til folk kom til lokalet. hva gjør man av seg i ei bygd men kun en bensinstasjon i flere timer i finstasen. men middagen og festen var super Anonymkode: e49fb...e9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #445 Del Skrevet 2. august 2024 En tante som holdt tale om at hun var så heldig å få låne bruden som barn, og at hun som barn ikke fikk sove og var en veldig alvorlig jente da hun var liten. Så fortalte denne tanten at hun da satte på en sang som hadde en tekst om at ting ikke var så farlig om kveldene heller, og så dro hun fram en gammel kasettspiller og spilte hele sangen. Det ble helt stille og en brydd stemning blant gjestene, og tanten hadde knapt vært tilstede i livet til bruden som barn, og dessuten var bruden en liten jente som var kjent for å være både blid og sosial. Foreldrene, besteforeldre og brudgommen spesielt, så bare perpleks på hele seansen, og brudgommen sa at etterpå at det var en veldig upassende tale og sang i et til da lystig bryllup. Ingen har skjønt hvor innfallet til den tanten kom fra, men hun har gjort flere sosiale brølere i selskap. Blant annet i talen til egen konfirmant hvor hun sa at hun hadde prøvd å få datteren interessert i mer høykulturelle interesser, men at hun hadde insistert på å ri isteden. Litt senere i samme tale sa hun at datteren etterhvert hadde fått mange fedre, etter at den opprinnelige ikke var i bildet etter at hun ble født. Det er flere episoder med henne selskaper og familietreff, men nå stopper jeg her siden dette handler om bryllup. Anonymkode: 54f64...cba 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #446 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 18.24): Du hadde jo brukt de pengene på gave uansett? Anonymkode: 99540...027 Jeg opplevde det som «innsamlingsaktig». Tenker også at siden alle måtte bo på hotellet, at de kunne fordekt gaveønsket sitt. Det stod i infobrevet som kom om arrangementet. Anonymkode: 23d23...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #447 Del Skrevet 4. august 2024 Da jeg satte meg på plassen min, lå det en lapp under ene glasset mitt «vi trenger all hjelp vi kan få i dag, din oppgave er å sørge for at det er vann på bordet», og mannens lapp lød noe ala i samme duren, bare at han skulle omrokkere bordene mellom middag og kaker. Ingen ting av dette var avklart på forhånd, og jeg løp der som en idiot med vannkaraffler mellom bordene mens middagen pågikk. I samme bryllupet gikk forlovere rundt med en innsamlingsaksjon og samlet inn penger slik at brudeparet hadde råd til å tilbringe natten på hotell. Jeg tenkte med meg selv at her er jaggu to mennesker som ikke egentlig har råd til kostnadene i bryllupet og satser på at gjester skal være servitører og sponse hotellovernatting I TILLEGG TIL GAVEN. Har forøvrig vært i barnedåp hos samme paret med begge deres barn, og i siste barnedåp stod det på lappen min at jeg skulle vaske opp på kjøkkenet. Den lappen la jeg pent tilbake og latet som at jeg aldri så den, og sa til mannen min at neste gang takker vi nei til invitasjon. Ikke er de spesielt nære, så det er ikke naturlig at vi skal jobbe i kulissene når de arrangerer noe, og vi ble heller ikke spurt på forhånd. For nei, jeg står ikke og vasker opp ikledd bunaden min til flere titalls tusen. Anonymkode: 4403b...608 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #448 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 3.51): Var i et bryllup en gang 7 timer unna. Etter kirka var ferdig var det flere timer til middagen. Så vi satt utenfor festlokalet dritlenge med små barn. Dette i ei lita bygd, og vi kjente kun brudeparet. De dro på fotografering etter vielsen, og det var utrolig lenge å vente på selve middagen. Tror det gikk 3 timer etter kirka til folk kom til lokalet. hva gjør man av seg i ei bygd men kun en bensinstasjon i flere timer i finstasen. men middagen og festen var super Anonymkode: e49fb...e9f Har opplevd noe lignende. Var i et bryllup på et lite sted i "gokk" der servicetilbudet var en Coop-butikk, en bensinstasjon og et gatekjøkken. Vielsen var ferdig litt etter 12 på dagen og middagen skulle starte kl 17 i følge invitasjonen. Brudeparet skulle nemlig kjøre en drøy time hver vei til/fra location for fotograferingen, så de hadde lagt inn romslig med tid for å være sikre på å ikke forsinke middagen om fotograferingen tok lenger tid enn beregnet. Greit nok, de opplyste om det i invitasjonen. Det stod ingenting der om hva som skulle skje for gjestene mens brudeparet var til fotografering, men siden mange kom langveisfra tok vi det som en selvfølge at det ville være et eller annet opplegg for å slå ihjel ventetiden mellom kirke og middag. Der tok vi feil. I kirken ble det annonsert at dørene til selskapslokalet ville åpne 15:30 og "forfriskninger" ville bli servert fra kl. 16. Da stod vi der da. Med flere timer å slå hjel på midt ute i gokk. Å kjøre til nærmeste by var ikke aktuelt, da det det ville involvert å ta en ferge det er lange køer til i sommermånedene. så vi risikerte å ikke rekke tilbake til middagen startet. Anonymkode: e5c04...def 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #449 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da jeg satte meg på plassen min, lå det en lapp under ene glasset mitt «vi trenger all hjelp vi kan få i dag, din oppgave er å sørge for at det er vann på bordet», og mannens lapp lød noe ala i samme duren, bare at han skulle omrokkere bordene mellom middag og kaker. Ingen ting av dette var avklart på forhånd, og jeg løp der som en idiot med vannkaraffler mellom bordene mens middagen pågikk. I samme bryllupet gikk forlovere rundt med en innsamlingsaksjon og samlet inn penger slik at brudeparet hadde råd til å tilbringe natten på hotell. Jeg tenkte med meg selv at her er jaggu to mennesker som ikke egentlig har råd til kostnadene i bryllupet og satser på at gjester skal være servitører og sponse hotellovernatting I TILLEGG TIL GAVEN. Har forøvrig vært i barnedåp hos samme paret med begge deres barn, og i siste barnedåp stod det på lappen min at jeg skulle vaske opp på kjøkkenet. Den lappen la jeg pent tilbake og latet som at jeg aldri så den, og sa til mannen min at neste gang takker vi nei til invitasjon. Ikke er de spesielt nære, så det er ikke naturlig at vi skal jobbe i kulissene når de arrangerer noe, og vi ble heller ikke spurt på forhånd. For nei, jeg står ikke og vasker opp ikledd bunaden min til flere titalls tusen. Anonymkode: 4403b...608 Frekt!!! Anonymkode: bd5b6...8be 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #450 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da jeg satte meg på plassen min, lå det en lapp under ene glasset mitt «vi trenger all hjelp vi kan få i dag, din oppgave er å sørge for at det er vann på bordet», og mannens lapp lød noe ala i samme duren, bare at han skulle omrokkere bordene mellom middag og kaker. Ingen ting av dette var avklart på forhånd, og jeg løp der som en idiot med vannkaraffler mellom bordene mens middagen pågikk. I samme bryllupet gikk forlovere rundt med en innsamlingsaksjon og samlet inn penger slik at brudeparet hadde råd til å tilbringe natten på hotell. Jeg tenkte med meg selv at her er jaggu to mennesker som ikke egentlig har råd til kostnadene i bryllupet og satser på at gjester skal være servitører og sponse hotellovernatting I TILLEGG TIL GAVEN. Har forøvrig vært i barnedåp hos samme paret med begge deres barn, og i siste barnedåp stod det på lappen min at jeg skulle vaske opp på kjøkkenet. Den lappen la jeg pent tilbake og latet som at jeg aldri så den, og sa til mannen min at neste gang takker vi nei til invitasjon. Ikke er de spesielt nære, så det er ikke naturlig at vi skal jobbe i kulissene når de arrangerer noe, og vi ble heller ikke spurt på forhånd. For nei, jeg står ikke og vasker opp ikledd bunaden min til flere titalls tusen. Anonymkode: 4403b...608 Det der var gruelig frekt! 😳😳😳 Hvordan i alle dager kan folk tenke at det er greit?? Anonymkode: b07e9...998 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #451 Del Skrevet 4. august 2024 Var i konfirmasjon der mor til konfirmanten dro en skikkelig grov vits i talen, det var ikke bare jeg som syns at det var skikkelig spesielt Anonymkode: 27db4...003 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. august 2024 #452 Del Skrevet 4. august 2024 Piggsopp skrev (På 24.7.2023 den 15.55): Man kan lure på hvorfor folk prioriterer å bruke så mye tid på å ta bilder. Det går jo på bekostning av gjestenes (og sikkert parets) opplevelse av bryllupet. 2 timer pluss foto med gjestene er jo helt koko. Og dette var før middag regner jeg med? Paret får sikkert noen fine bilder fra dagen sin å vise til, men selve selskapet vil vel ikke akkurat bli husket på som noe høydepunkt av de fleste som var tilstede. Kanskje reflekterer det den poseringskulturen vi ellers ser i sosiale medier. Jeg ser ikke helt hvordan det kan ta to timer å ta bilder av to mennesker.....og det er alltid på bekostning av gjestene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå