Gå til innhold

Ville du kriget for Norge?

81 stemmer

1. 1. Ville du kriget for Norge?

• Ja (er mann)
      25
    • Nei (er mann)
      9
    • Ja (er kvinne)
      20
    • Nei (er kvinne)
      27

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Og ja, jeg ville kriget for Norge, samme gjelder andre land og allierte bygget på samme verdier så fremst det ikke hadde vært snakk om en fullstendig absurd og meningsløs krig.

Lett. I nåtidens kriger går krigføringen hardest ut over sivilbefolkningen, så jeg vil ha større kjangse for å overleve som en del av forsvaret.

Feil, dette sier seg selv. I frontlinjen i en krig med en noenlunde likeverdig part ville man nok vært heldig hvis den gjennomsnittlige levetiden for en infanterist hadde vært telt i dager og ikke timer.

Endret av Meeh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er uetisk. Det står i Bibelen at man ikke skal drepe. Er faktisk en av de 10 bud i tilfelle dere ikke visste det. Krig er patetisk og er styrt av menn med små peniser som har komplekser for dette.

Anonymous poster hash: a423d...3a4
Skrevet

Nei, det er uetisk. Det står i Bibelen at man ikke skal drepe. Er faktisk en av de 10 bud i tilfelle dere ikke visste det. Krig er patetisk og er styrt av menn med små peniser som har komplekser for dette.

Så hvis en gjeng rabiate og desillusjonerte bevæpnede russere går inn for å drepe deg og du har mulighet til å forsvare deg selv så vil du bare la dem kjøre på? Har du forresten en god forklaring på hvorfor du følger bibelen og ikke koranen eller den yngre edda?

Skrevet

Så hvis en gjeng rabiate og desillusjonerte bevæpnede russere går inn for å drepe deg og du har mulighet til å forsvare deg selv så vil du bare la dem kjøre på? Har du forresten en god forklaring på hvorfor du følger bibelen og ikke koranen eller den yngre edda?

Jeg er halvt mexicansk og oppdradd med katolske verdier. Hadde noen gærne russere kommet til Norge hadde jeg dratt til feriestedet mitt i Mexico!

Skrevet

Jeg er halvt mexicansk og oppdradd med katolske verdier. Hadde noen gærne russere kommet til Norge hadde jeg dratt til feriestedet mitt i Mexico!

Tviler på at det er bare å booke flybilletter til mexico under en invasjon.

Skrevet

Tviler på at det er bare å booke flybilletter til mexico under en invasjon.

Men poenget er at krig er uetisk. Det står i Bibelen! Kan ikke alle menn med komplekser for de små penisene sine låse seg inne i et hus og torturere hverandre der? Hvorfor la det gå utover oss uskyldige?

Skrevet (endret)

Men poenget er at krig er uetisk. Det står i Bibelen! Kan ikke alle menn med komplekser for de små penisene sine låse seg inne i et hus og torturere hverandre der? Hvorfor la det gå utover oss uskyldige?

Lol.

"Now go and strike Amalek and edevote to destruction1 all that they have. Do not spare them, fbut kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’ ”

http://biblia.com/bible/esv/1%20Samuel%2015.3

Gud var ikke videre nådig overfor Sodom og Gomorrah og alle utenom de 8 på Noahs ark heller :P

Endret av Meeh
Skrevet

Lol.

"Now go and strike Amalek and edevote to destruction1 all that they have. Do not spare them, fbut kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’ ”

http://biblia.com/bible/esv/1%20Samuel%2015.3

Men det er skikkelig teit. Krig er pga menn har komplekser pga små peniser, hvorfor skal det gå utover meg?

Skrevet

Men det er skikkelig teit. Krig er pga menn har komplekser pga små peniser, hvorfor skal det gå utover meg?

Hadde Margaret Thatcher peniskomplekser når hun startet falklandskrigen?

Skrevet (endret)

Kommer an på situasjonen, slåss ikke for Norge, men for kredsen jeg kan få. De som kjempet under 2. VK har jo klart å melke det til den dag i dag.

Konkret helhetsvudering av risiko vs kreds.

Endret av Summers
Skrevet

Hun var jo ganske karslig. Nå er det stort sett menn som starter kriger da. Og det er penisrelatert.

Skrevet (endret)

Kommer an på situasjonen, slåss ikke for Norge, men for kredsen jeg kan få. De som kjempet under 2. VK har jo klart å melke det til den dag i dag.

Tull, blir som å vinne i lotto. Skal du ha betydelig med credit må du delta i de viktigste slagene/operasjonene og ta ekstremt med risiko (med medfølgende sjanse for å dø på et eller annet vis hvor du får minimalt med credit).

Endret av Meeh
Skrevet

Det kan diskuteres om hun STARTET Falklandskrigen. Argentinerne invaderte faktisk Falklandsøyene, uten annet enn rene økonomiske motiver. Jada, de skulle etter rett ha tilhørt Argentina uansett, og det britiske eierskapet var en rest fra kolonitiden, og så videre. Men det forandrer ikke på at de første skuddene ble løsnet av argentinerne, ganske enkelt fordi de trodde at de kunne. Det viste seg at det kunne de ikke.

Skrevet

"Melke det"?

Skrevet

Hun startet ikke Falklandskrigen, men hun avsluttet den.

Skrevet

Hun startet ikke Falklandskrigen, men hun avsluttet den.

Jaja, ikke uenig, men poenget er bare at kvinner kan også det å benytte makt. Finnes andre eksempler på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...