Gå til innhold

Ville du kriget for Norge?

81 stemmer

1. 1. Ville du kriget for Norge?

• Ja (er mann)
      25
    • Nei (er mann)
      9
    • Ja (er kvinne)
      20
    • Nei (er kvinne)
      27

Fremhevede innlegg

Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Jeg ville før blitt skutt som desertør før jeg gikk til krig for staten. Siden det ganske sikkert kommer til å bli straffen for det om det blir krig. Rett og slett fordi vi har for få og for gode fengsler til noe slikt. Så loven om 8 års fengsel ryker fort. Synes jeg ikke har noen grunn til å beskytte staten og heller ikke det "norske" folk/multikultur riket.

Ville du kriget for "Norge", eller rettere sagt staten?

Endret av Idollet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: e82a2...df5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ansatt for det, så ja.

Anonymous poster hash: c8d04...be5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde rømt til England.

Anonymous poster hash: 7785b...d86
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beror på mot hvem. Mot en væpna hær fra det ytre verdensrom? Ikke nubbsjanse. Jeg hadde gjemt meg på fjellet (hvor jeg har hytte med solcellepanel).

Mot en revolusjon iscenesatt av en eller annen fascistisk gjeng? Helt klart. Heller leve i frihet enn i en undertrykket stat.

Mot en russisk invasjon som vil frigjøre oss fra USA, NATO, etc? Ikke nubbsjanse. Heller en russisk vinter enn en langvarig og evigvarende krig.

Anonymous poster hash: a0130...f23
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg kriget for Norge hvis krigen ikke var noe tull.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke ønsket i tjeneste, men for meg er det forskjell på å krige i fremmed land eller egent land.

Hadde krigen kommet hit, hadde jeg kriget for Norge (blir de desperate nok, tar de sikkert meg også). Da er det ikke bare for staten jeg hadde gjort det, men også for at landet skal være fritt og vi skal ha et trygt og godt Norge å bo i. Men jeg hadde ikke reist utenlands for å delta i en krig på andre siden av kloden.

Og før noen hopper på meg, så har jeg ingenting i mot de som tjenestegjør i utlandet på noen som helst måter. Det er bare ingenting jeg ville ha gjort selv.

Anonymous poster hash: be34f...7f4
  • Liker 2
Skrevet

Det beror på mot hvem. Mot en væpna hær fra det ytre verdensrom? Ikke nubbsjanse. Jeg hadde gjemt meg på fjellet (hvor jeg har hytte med solcellepanel).

Kan jeg få joine deg på hytta? Jeg har masse hermetikk og 14 komplette årganger med Vi Menn som jeg kan ta med

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

I utgangspunktet ikke, men det kommer litt an på mot hvem.

Skrevet

Svarte ja. MEN, det gjelder bare om jeg må forsvare Norge i en eventuell verdenskrig, om noen prøver å invadere e.l. Altså; i en reell fare.

Jeg ville ikke ha kriget for Norge om storebror Amerika ville at vi skulle ha reist til langtvekkistan og kriget mot noen vi ikke har noen grunn til å krige med, bare fordi storebror er sur og har kranglet med de den siste uka...

Da venter jeg heller til storebror blir sur på Norge og kommer hit. Da kan jeg krige mot de. :)

• Liker 4
Gjest Keikolina
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Hadde nok flytta til Sverige.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Selv om jeg liker våpen og militære ting, er jeg en heller dårlig soldat, er i utrolig dårlig form, sliter med migrene og angst, og jeg liker ikke en gang fyrverkeri eller høyder.

Så kanskje jeg hadde prøvd, men ender i bestefall opp som kjøkken assistent.

• Liker 1
Skrevet

Hadde Norge blitt invadert av en fiende hadde jeg selvsagt blitt med på motstandsbevegelsen. Hvorvidt det ville innebære en direkte krigføring eller annet motstandsarbeid hadde kommet an på så mangt. Måtte i hvertfall hatt ganske heftig med trening på alt som har med millitært arbeid å gjøre om jeg skulle gjøre noen nytte på den måten.

Hadde antagelig vært til mer nytte i et feltsjukehus som hjelpepleier eller noe i den dur.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Kommer an på mot hvem og hvorfor.

Har ikke så veldig mye å bidra med når det gjelder selve "krigingen" da, men kunne bidratt med andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Svarte ja. MEN, det gjelder bare om jeg må forsvare Norge i en eventuell verdenskrig, om noen prøver å invadere e.l. Altså; i en reell fare.

Uansett hvem som hadde invadert oss og hvem som hadde vert i vår rejering?

Tenk om den invaderende staten var bedre enn vår, eller vår stat var mest undertrykkende.

Anonymous poster hash: 2bd58...7f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig

Har du vært i førstegangstjeneste?

Anonymous poster hash: accec...803

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville før blitt skutt som desertør før jeg gikk til krig for staten. Siden det ganske sikkert kommer til å bli straffen for det om det blir krig. Rett og slett fordi vi har for få og for gode fengsler til noe slikt. Så loven om 8 års fengsel ryker fort. Synes jeg ikke har noen grunn til å beskytte staten og heller ikke det "norske" folk/multikultur riket.

Ville du kriget for "Norge", eller rettere sagt staten?

Hvis de kapper bredbåndslinja mi, så er det mulig jeg fyrer av noen skudd og banner på russisk. Annet enn det, så gir jeg så evig langt faen i Norge. Jeg er her bare fordi det i øyeblikket er mindre stress enn å flytte til svenskeland og fordi lønna er bedre her. Men nå er jeg en kar med mellomhøy IQ, jeg ser jo at de mest patriotiske er velkjente som idioter fra andre tråder. Bæææh.

Skrevet

Kommer an på mot hvem og hvorfor.

Har ikke så veldig mye å bidra med når det gjelder selve "krigingen" da, men kunne bidratt med andre ting.

Feltmadrass?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...