Gå til innhold

Gamle desperate damer på disco

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg ordlagt meg feil, for jeg har ikke komplekser. Jeg trives veldig godt med den alderen jeg er. Kommentaren var ment å ha en litt spøkefull tone, og ikke tas så veldig seriøst :) Det må være lov til å påpeke at det er tullete å bli omtalt som "eldre dame" når man såvidt har bikket 30 ;)

Enig at når man bruker "eldre dame" om noen, så mener man at hun er en gammel dame. "Var på besøk hos Kjellaug, hun trengte hjelp til å skru av tven. Hun er en eldre dame" Men du er faktisk en eldre/gammel dame for gutter på 16, 17 år. Det blir som han sa over meg her, at det er relativt.

edit: Og god helg ;)

Endret av Haribo24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke helt sant da. Det er en enorm sosial stigma knyttet til å være en "gammel gris som klår på unge damer", men langt ifra den samme stigmaen i det å være "en gammel røy som klår på unge menn". Som TS selv nevnte var det til og med håpløst å få dørvaktene til å kaste disse damene ut, men hadde det vært motsatt ville dette ha skjedd på flekken (dersom noen ga beskjed). I tillegg har vi et statsapparat på plass som er parat til å dele ut straffer for ting som "seksuell trakassering" når det er mannen som er den skyldige, men dersom det hadde vært motsatt ville man i beste fall blitt ignorert, i verste fall ledd ut.

I det hele tatt er dette en del av en mye større greie, hvor mannens seksualitet generelt er uglesett, noe man ser på som "ekkelt" og "perverst", mens kvinners seksualitet i langt større grad er sett på som "frigjort" og "spenstig". Det er egentlig det samme konseptet som tilsier at kvinner som eier sexleketøy er "vinnere", mens menn som eier sexleketøy er "tapere". Det har å gjøre med at samfunnet har en tendens til å behandle menn som "potensielle overgripere" og kvinner som "potensielle ofre". Dette er et av kvinners privilegier i livet, og noe som feminister typisk ikke ønsker likestilling i forhold til.

Hvis en ung jente skriver på KG at hun føler at hun får uønsket seksuell oppmerksomhet fra menn er mannfolka her inne raske med å si at det skal tas som et kompliment. Da syns jeg det er helt greit å si det samme tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Hvis en ung jente skriver på KG at hun føler at hun får uønsket seksuell oppmerksomhet fra menn er mannfolka her inne raske med å si at det skal tas som et kompliment. Da syns jeg det er helt greit å si det samme tilbake.

Nei. Noen mannfolk sier det, og det er på KG. Og ellers så har du alle kvinner + mange menn på den andre siden av saken. På ingen måte er disse to problematikkene likestilte i forhold til kjønn, og det tror jeg egentlig du er klar over.

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

Det er da ikke noe du kan bestemme, gamla.

Du lever definitift opp til brukernavnet ditt ser jeg....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er både slem og gammel :fnise:

Anonymous poster hash: 058ee...78a

• Liker 1
Skrevet

Forrige avataren din var litt "søt." Nå har du erstattet den med bilde av en som sitter og trøkker på dass?

Skrevet

Husker da jeg var 20 og opplevde flere "gamle" menn på den innpåslitne måten du forteller. Kan forstå at ikke det er noe hyggelig.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Forrige avataren din var litt "søt." Nå har du erstattet den med bilde av en som sitter og trøkker på dass?

det er ikke en "fyr"...det er selveste BATMAN ;)

Digg å sitte på dass å trykke vel?

Gjest Blubberella
Skrevet

Christian Bale kan trykke så mye på dass han bare vil, han er like forbaska kjekk selv om han er en "eldre mann"! :nigo:

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)

Christian Bale kan trykke så mye på dass han bare vil, han er like forbaska kjekk selv om han er en "eldre mann"! :nigo:

Yes...til og med jeg som hetero mann syntes han er på grensen til "kjekk" :fnise:

...og bare for at det skal være klart...her er hele bildet det er tatt fra :)

kiss.gif

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe du kan bestemme, gamla.

Jeg lurer på om slemgutt er født i 81, eller faktisk er 81? Uansett er han over tredve og dermed en gammel mann. ;)

Anonymous poster hash: 502fd...8be

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Damer opplever at menn kommer bort på den måten hele tiden :P

Har opplevd det samme og den eneste forklaringen jeg kommer på er at damene mangler trening og sosial iq når det kommer til den delen av sjekkefasen hvor de plutselig må være den pågående parten. De er opprinnelig vant til at mennene kommer bort og vet ikke helt hva de skal gjøre når de selv må ta initiativet. Derfor fremstår de kleine i sin fremtreden.

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...