Gå til innhold

Gamle desperate damer på disco

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja de kan være søte å se på, men ikke røre vet du;) Så du går etter lammekjøtt hver gang du er ute på byen? :)

Anonymous poster hash: efed4...b28

Så langt har jeg aldri ønsket meg noe kjapt og enkelt, så nei.

Men det hender det er morsomt å pjuske litt på dem.

Anonymous poster hash: 6a715...309

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde forresten at "disco" var noe oss eldre damer pleide å si. Sikker på at du ikke egentlig er ei gammel røy som meg, ts?

Tenkte det samme. :fnise:

Er selv i midten av tjueårene, men hører aldri noen kalle folk i 30-40-årene gamle. Det er noe man sier tidlig i tenårene... Senest.

• Liker 1
Skrevet

Bestemora mi minner bestefaren min om at 70-tallet er over når han bruker ordet "disco." :P

Jeg har da sett nok av påseilede, aldrende rabagaster på 30+ som gjør kur til småfrøknene i tyveåra som er ute for å svinge svansen på disco. Plagsomme mennesker finnes i alle aldre og av begge kjønn.

• Liker 4
Skrevet

Jentene som klager over å bli klådd på av gamle menn får jo bare beskjed om å smile pent og ta det som et kompliment. Foreslår at unggutta gjør det samme.

Vi gamle kjerringene mener det bare som det, skjønner du ;)

• Liker 4
Skrevet

Jentene som klager over å bli klådd på av gamle menn får jo bare beskjed om å smile pent og ta det som et kompliment. Foreslår at unggutta gjør det samme.

Godt poeng.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis en mann hadde stukket hånda si opp mellom skjørtet ditt å tok deg på musa så ville du tatt det som et kompliment?:)

Kjekt å vite da..

Skrevet

Så hvis en mann hadde stukket hånda si opp mellom skjørtet ditt å tok deg på musa så ville du tatt det som et kompliment?:)

Kjekt å vite da..

Det er i hvert fall det det er ment som, i følge gamlekara som holder på med sånt :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall det det er ment som, i følge gamlekara som holder på med sånt :)

Kjekt å lære noe nytt..

Skrevet

Kjekt å lære noe nytt..

Å, så nytt er det vel ikke..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å, så nytt er det vel ikke..

Hvis du som dame tar en gutt på kuken, så får du et lite smil fra politiet hvis han anmelder det. Men hvis en mann gjør det samme med ei dame, så er det ubetinget fengsel.;) Der ligger forskjellen. Jeg ble selv misbrukt av ei jente da jeg var relativt ung. Jeg var 12 og hun 18. Tenkte ikke på det der og da som voldtekt, men var jo egentlig det som skjedde..

Gjest Malanthor
Skrevet

Kvinner på 35+ er vel ikke akkorat gamle kjerringer. Da må jeg isåfall være en gammal gubbe, og det føler jeg meg virkelig ikke som.

Når det kommer til eldre folk som egler seg innpå og er klåfingra på yngre så er dette like ekkelt om de er kvinner eller menn. Folk burde kunne oppføre seg.

• Liker 1
Skrevet

Går det ut over selvbildet ditt at noen kaller folk over 30 for eldre? Forøvrig er dette ganske alvorlig tema. Er alt for mye damer som slipper unna med seksuell trakkasering.. Er alt for mange som slipper unna med dette fordi de er kvinner.

Anonymous poster hash: efed4...b28 [/quot

Tro det eller ei, men du er gammel om ikke så lenge du og. Åra går fort vettu!

Skrevet (endret)

Det er jo ikke helt sant da. Det er en enorm sosial stigma knyttet til å være en "gammel gris som klår på unge damer", men langt ifra den samme stigmaen i det å være "en gammel røy som klår på unge menn". Som TS selv nevnte var det til og med håpløst å få dørvaktene til å kaste disse damene ut, men hadde det vært motsatt ville dette ha skjedd på flekken (dersom noen ga beskjed). I tillegg har vi et statsapparat på plass som er parat til å dele ut straffer for ting som "seksuell trakassering" når det er mannen som er den skyldige, men dersom det hadde vært motsatt ville man i beste fall blitt ignorert, i verste fall ledd ut.

I det hele tatt er dette en del av en mye større greie, hvor mannens seksualitet generelt er uglesett, noe man ser på som "ekkelt" og "perverst", mens kvinners seksualitet i langt større grad er sett på som "frigjort" og "spenstig". Det er egentlig det samme konseptet som tilsier at kvinner som eier sexleketøy er "vinnere", mens menn som eier sexleketøy er "tapere". Det har å gjøre med at samfunnet har en tendens til å behandle menn som "potensielle overgripere" og kvinner som "potensielle ofre". Dette er et av kvinners privilegier i livet, og noe som feminister typisk ikke ønsker likestilling i forhold til.

Endret av evnukken
Skrevet

Skal litt mer til for å ødelegge selvbildet mitt, gitt. Men det er tåpelig at man blir omtalt som eldre dame når man har bikket 30. That's all.

Det e vel sånn livet på byen er. Høres ikke ut som noe verre enn det jeg har blitt utsatt for hvert fall. Litt innpåslitenhet må man nesten tåle. Går det over streken så sier man selvfølgelig i fra, uansett hvilket kjønn det gjelder.

Høres ut som du har komplekser for alderen, slik som mange andre damer har. En 20 år gammel gutt kan faktisk omtale en 32 år gammel kvinne for eldre. Det er tross alt 12 års forskjell mellom dem.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er da ikke noe du kan bestemme, gamla.

Du begynner å dra på årene selv da, hvis du er født i -81 ;).

• Liker 3
Skrevet

Vil ikke si at kvinner og menn på 30-35 er gamle, men vil ikke si de er unge heller! Mange som er i denne alderen i dag kommer til å dø når de er 65-70 år. Dvs at de har kommet halvveis i tiden sin her på jorden :)

Skrevet

Forresten overraskende (eller kanskje ikke) hvor mange som enda ikke har forstått at "gammel" er et relativt begrep. For en mann på 20 er selvsagt en kvinne på 35 som "gammel" å regne. Skal det liksom være noe å ta personlig?

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Høres ut som du har komplekser for alderen, slik som mange andre damer har. En 20 år gammel gutt kan faktisk omtale en 32 år gammel kvinne for eldre. Det er tross alt 12 års forskjell mellom dem.

Da har jeg ordlagt meg feil, for jeg har ikke komplekser. Jeg trives veldig godt med den alderen jeg er. Kommentaren var ment å ha en litt spøkefull tone, og ikke tas så veldig seriøst :) Det må være lov til å påpeke at det er tullete å bli omtalt som "eldre dame" når man såvidt har bikket 30 ;)

• Liker 1
Skrevet

Forresten overraskende (eller kanskje ikke) hvor mange som enda ikke har forstått at "gammel" er et relativt begrep. For en mann på 20 er selvsagt en kvinne på 35 som "gammel" å regne. Skal det liksom være noe å ta personlig?

+1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...