Porcelain Skrevet 29. september 2015 #961 Del Skrevet 29. september 2015 Har gitt ham smokk ja, men den er ikke så interessant, han vil aller helst ha ekte saker! Hjelper noen ganger da, så kommer til å fortsette å bruke det. Har dere gitt smokk? Vet du, det er det samme her med en del trykking. Snakket med ei som fikk sin datter i juli og hun fortalte at hun også hadde en del magevondt i de første 6 ukene før det gav seg. Krysser fingrene for at dette er tilfelle her også! Er ikke noe særlig å google hva man bør spise og ei ved amming, for da må man jo tydeligvis holde seg unna omtrent alt som er! Humøret har heldigvis vært ganske mye bedre i dag, trilletur i sola var kjempekoselig, men nå virker han totalt umettelig Har gitt ham bryst hver gang han har hintet om det, men nå kjente jeg at jeg fikk nok etter han hadde 30 min på hvert og enda ikke var fornøyd, så da får han få litt av morsmelk-lageret! Har heldigvis pumpet litt ut til slike anledninger :-) Men du, ikke for å være noe ammepoliti eller noe, men når han ligger lenge kan det være fordi han trenger å øke produksjonen. Min gutt har også spist seg opp mye på kveldstid, i tillegg til at melka er fetere da - så selv om det er slitsomt å ha baby hengende på puppen kan det hende det er lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 30. september 2015 #962 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg tenker det samme, at han har økedøgn/dager. Tenk at det er kun for en begrenset periode at han trenger pupp så hyppig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 30. september 2015 #963 Del Skrevet 30. september 2015 Gi smokk!! Storebror nektet å ta den, og jeg slet om natta i nesten et år. Lillebror vil heller ikke ha smokken, og vil helst ligge og kose ved puppen om natta. Alle venninnene mine med babyer har fått de til å ta smokk, og jeg blir så misunnelig når de forteller at ofte er det bare å dytte inn smokken om natta så sovner babyen igjen... Her må jeg dytte inn puppen, så sovner han, så må jeg rape ham, og så legge igjen. Hvis han ikke raper begynner han å trykke en times tid senere. Hadde han bare tatt smokk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. september 2015 Forfatter #964 Del Skrevet 30. september 2015 Men du, ikke for å være noe ammepoliti eller noe, men når han ligger lenge kan det være fordi han trenger å øke produksjonen. Min gutt har også spist seg opp mye på kveldstid, i tillegg til at melka er fetere da - så selv om det er slitsomt å ha baby hengende på puppen kan det hende det er lurt. Jeg tenker det samme, at han har økedøgn/dager. Tenk at det er kun for en begrenset periode at han trenger pupp så hyppig. Dere har nok helt rett, han har ammet nesten dobbelt så mye som han pleier både i går og i forrigårs. Så i natt våknet jeg med tidenes brystspreng til den første ammingen Lurer på om dere har noen gode tips til hva som kan hjelpe når han virker veldig ivrig på puppen, men bare suger et par tak før han slipper. Er litt stressende å hjelpe han av og på hele tiden. Det var det som var tilfelle i går kveld når jeg følte det ble helt nok. Vanligvis er han kjempeflink å holde vakumet og slipper enten ikke i det hele tatt eller bare for en kort rapepause i løpet av tømmingen av et bryst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. september 2015 Forfatter #965 Del Skrevet 30. september 2015 Gi smokk!! Storebror nektet å ta den, og jeg slet om natta i nesten et år. Lillebror vil heller ikke ha smokken, og vil helst ligge og kose ved puppen om natta. Alle venninnene mine med babyer har fått de til å ta smokk, og jeg blir så misunnelig når de forteller at ofte er det bare å dytte inn smokken om natta så sovner babyen igjen... Her må jeg dytte inn puppen, så sovner han, så må jeg rape ham, og så legge igjen. Hvis han ikke raper begynner han å trykke en times tid senere. Hadde han bare tatt smokk... Takk for råd! Av en eller annen grunn vil lillegutt her bare ha smokken på dagen og er svært lite interessert nattestid. Skal prøve meg igjen når jeg vet at han er mett og at det kun er sugebehovet som gjør seg gjeldende. Er litt kav med å dytte inn puppen for et par-tre munnfuller før han sovner igjen, og som du sier blir det da raping og kanskje påfølgende våkning av det og så tilbake på puppen igjen I natt sovna jeg bare fra hele ammingen og våknet plutselig 2 timer senere med en ganske varm baby ved siden av meg som lå med hodet sitt inntill puppen. Det var nok fint for ham! Og koselig for meg og som fikk mer søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 30. september 2015 #966 Del Skrevet 30. september 2015 Dere har nok helt rett, han har ammet nesten dobbelt så mye som han pleier både i går og i forrigårs. Så i natt våknet jeg med tidenes brystspreng til den første ammingen Lurer på om dere har noen gode tips til hva som kan hjelpe når han virker veldig ivrig på puppen, men bare suger et par tak før han slipper. Er litt stressende å hjelpe han av og på hele tiden. Det var det som var tilfelle i går kveld når jeg følte det ble helt nok. Vanligvis er han kjempeflink å holde vakumet og slipper enten ikke i det hele tatt eller bare for en kort rapepause i løpet av tømmingen av et bryst. Deilig med brystspreng! Er litt fascinerende da, at babyen på egen hånd(.. Munn) kan styre produksjonen. Nå er jo min gutt større enn din, og jeg husker ikke helt hva vi gjorde når han var mindre - men ofte er det en rap som skal opp som gjør at han kobler seg av og på. Eventuelt ei bleie. Det som stort sett er løsningen her er at pappaen bysser litt, sånn at han roer seg litt ned før han kommer på puppen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. september 2015 Forfatter #967 Del Skrevet 30. september 2015 Vurderer smokk her også. Som jeg nevnte tidligere så har han kastet opp et par ganger. To ganger forrige uke, og nå igjen i dag. Og jeg tror det er fordi han spiser for mye og for fort. Enkelte ganger når han slipper så står jo melkespruten ut av puppen! Prøver å legge inn pauser, men han blir jo så frustrert og gråter, og da svelger han nok masse luft, og det igjen resulterer vel til luft i magen og vondt.. Han fikk smokk de første dagene etter fødselen, men vi har ikke brukt den her hjemme da det ikke har vært behov før nå.. Vil prøve å gi det en dag eller to til så får vi se. Når pumper du? Rett etter amming eller? Og fryser du melken? Så dumt det er at han kaster opp, forstår godt at du blir litt bekymret av det! Har du hørt med helsestasjonen? Evt kan du jo ta det opp ved neste kontroll? Hvordan har det gått i natt, brukte du smokk? Jeg har egentlig ikke noe særlig rutine på pumpingen, men tar det ca 1 gang om dagen. Prøver å time det slik at jeg tar det når han er forsynt etter bare 1 bryst, men det varierer. Det pleier å komme mellom 60 - 100 ml når jeg pumper ca 5 minutter på hver av brystene. Har slike avent bokser som jeg har sterilisert og samler opp omtrent 50 ml i hver boks for så å fryse dem. De kan egentlig ta MYE mer, men synes det er greit å ha i 50 ml "porsjonspakninger" slik at vi ikke må kaste for mye morsmelk dersom kan ikke vil ta alt. Tenker at det også kan hjelpe han litt mtp økingen, så hvis jeg merker at han er ekstremt ivrig (føler han har økedøgn omtrent hele veien jeg ) så tar jeg det 1 time etter sist amming, fordi jeg har lest at det da er et signal til brystene om å øke produksjonen. Har du pumpet noe eller? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. september 2015 #968 Del Skrevet 30. september 2015 Så dumt det er at han kaster opp, forstår godt at du blir litt bekymret av det! Har du hørt med helsestasjonen? Evt kan du jo ta det opp ved neste kontroll? Hvordan har det gått i natt, brukte du smokk? Jeg har egentlig ikke noe særlig rutine på pumpingen, men tar det ca 1 gang om dagen. Prøver å time det slik at jeg tar det når han er forsynt etter bare 1 bryst, men det varierer. Det pleier å komme mellom 60 - 100 ml når jeg pumper ca 5 minutter på hver av brystene. Har slike avent bokser som jeg har sterilisert og samler opp omtrent 50 ml i hver boks for så å fryse dem. De kan egentlig ta MYE mer, men synes det er greit å ha i 50 ml "porsjonspakninger" slik at vi ikke må kaste for mye morsmelk dersom kan ikke vil ta alt. Tenker at det også kan hjelpe han litt mtp økingen, så hvis jeg merker at han er ekstremt ivrig (føler han har økedøgn omtrent hele veien jeg ) så tar jeg det 1 time etter sist amming, fordi jeg har lest at det da er et signal til brystene om å øke produksjonen. Har du pumpet noe eller? :-) Nei det ordnet seg i natt uten smokk. 4+2 timer = veldig fornøyd mamma! Jeg pumpet en del i starten for å få i gang produksjonen og det funket jo fint, men har ikke følt jeg har behov før nå. Jeg synes ikke selve ammingen er noe særlig, og er derfor ikke en av de som er komf med å amme offentlig, så da tenker jeg at om jeg kan pumpe meg og ta med flaske så står vi litt friere til å dra ut på tur uten at jeg trenger å stresse så mye. Hvor mye gir man pr måltid da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #969 Del Skrevet 5. oktober 2015 Lillegutt er 6 uker og 1 dag og i dag snudde han seg fra mage til rygg! *sjokkert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. oktober 2015 #970 Del Skrevet 5. oktober 2015 Det gjorde min og! Hodet er tungt, så det er visst lettere når de er så små enn når de blir litt eldre. Nå kan han det ikke lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #971 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det gjorde min og! Hodet er tungt, så det er visst lettere når de er så små enn når de blir litt eldre. Nå kan han det ikke lenger Hehe, nå har jeg fått sett det "in action" et par ganger, og det har definitivt sammenheng med det svære, tunge hodet Han gjør det ikke helt kontrollert da, så det kommer alltid et overrasket skrik når han er snudd over. Vi får se om han plutselig mister muligheten for å få til snuinga en periode, men uansett er jeg supernøye når han legges ned at det ikke skal være noen fare for å falle! Største marerittet må jo være babyhode som møter fliset gulv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #972 Del Skrevet 15. oktober 2015 Nei det ordnet seg i natt uten smokk. 4+2 timer = veldig fornøyd mamma! Jeg pumpet en del i starten for å få i gang produksjonen og det funket jo fint, men har ikke følt jeg har behov før nå. Jeg synes ikke selve ammingen er noe særlig, og er derfor ikke en av de som er komf med å amme offentlig, så da tenker jeg at om jeg kan pumpe meg og ta med flaske så står vi litt friere til å dra ut på tur uten at jeg trenger å stresse så mye. Hvor mye gir man pr måltid da? Hvordan går det med dere? Lenge siden nå! Jeg så ikke du spurte om mengde per måltid når du har pumpet, men en tommelfingerregel er vel 15% av kroppsvekten på baby pr dag, så hvis ungen er 4 kg blir det 600 ml og dersom du da vanligvis har 8 amminger blir det 75 ml pr amming. Jeg har slike avent-bokser som jeg samler opp i, og i disse er det alt fra 60 - 120 ml (alt ettersom hvor mye som kom ut) og vi ser an hvor høyt han hyler hvor mye han trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #973 Del Skrevet 15. oktober 2015 Har vært rolig her ei stund, men det er nok å henge fingerene i med lille H Han er nå snart 8 uker gammel (til helga) allerede! Vi planlegger en fest for ham i november, blir hverken dåp eller navnefest, men en markering med familie må vi ha uansett. Det blir nok veldig koselig! Har vært i svømmehallen med han, og det likte han utrolig godt. Meldte oss derfor på babysvømming til nyåret. Vil gå i svømmehallen når det passer likevel, for man MÅ jo ikke gå på kurs for å kose seg i vannet. Utrolig herlig å se hvor avslappet han var. 0 stess for han med hverken dusjingen eller i bassenget, bare smil og kos Har relativt urolige netter, med soving mellom 2-3 timer sammenhengende før mating. Jeg er litt trøtt noen av dagene, men regner med at det vil gå seg til litt mer etter hvert. Han sov faktisk 5 timer sammenhengende her for ikke lenge siden, så har jo håpet om at det er en rutine som kan etablere seg Evig optimist! Ved 6 ukerskontrollen veide han nesten 6 kg, så gutten vokser ivertfall som et uvær. (Opp 1.8 kg siden fødselen). Mannen og jeg driver å tuller med at jeg har vaniljemelk i puppene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 15. oktober 2015 #974 Del Skrevet 15. oktober 2015 Kremfløøøøøte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 15. oktober 2015 #975 Del Skrevet 15. oktober 2015 Så koselig! Vi har også tenkt oss på babysvømming etterhvert, så mye som han koser seg i den lille baljen vi har på badet kan jeg tenke meg det blir en fryyyd å komme i ordentlig basseng. Blir dere mange på fest da? Er fortsatt usikker på om vi skal orke å gjennomføre noe sånt, eller om vi bare skal la det gå... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #976 Del Skrevet 15. oktober 2015 Så koselig! Vi har også tenkt oss på babysvømming etterhvert, så mye som han koser seg i den lille baljen vi har på badet kan jeg tenke meg det blir en fryyyd å komme i ordentlig basseng. Blir dere mange på fest da? Er fortsatt usikker på om vi skal orke å gjennomføre noe sånt, eller om vi bare skal la det gå... Dere trenger ikke å være på kurs for å prøve dere i bassenget da :-) vi bare gikk på nærmeste svømmehall som har varmt basseng (34-35 grader mener jeg). Det var så koselig! Jeg, mini og mannen 😄 Vi blir 23 med babis på fest tror jeg. Er litt usikker på om vi skal invitere et par vennepar med deres unger, må bestemme oss for det ganske kjapt. Er litt usikker, for da blir vi over 30 og det blir fort litt upersonlig. Tenkte å gjøre det relativt enkelt med en slags versjon av tapas og kaker :-) synes det er koselig å samle gjengen, så gjennomfører det selv om det såklart blir litt stress også.. Tenker dere evt å gjøre det i regi av kirken eller annet trossamfunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 15. oktober 2015 #977 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det ville evt. vært gjennom Humanetisk for vår del. Men både jeg og mannen har veldig liten familie som i tillegg er spredt nokså godt rundt om i landet. Så om vi skal ha, bør planleggingen starte snart, og festen holdes til våren for å gi folk en sjanse til å komme. Er derfor usikker på om det er 'verdt' alt styret. Spørs om ikke vi tar oss en tur til nærmeste svømmehall ja, må bare finne noe jeg kan ha på meg, alle bikiniene mine er jo fremdeles alt for små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #978 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det ville evt. vært gjennom Humanetisk for vår del. Men både jeg og mannen har veldig liten familie som i tillegg er spredt nokså godt rundt om i landet. Så om vi skal ha, bør planleggingen starte snart, og festen holdes til våren for å gi folk en sjanse til å komme. Er derfor usikker på om det er 'verdt' alt styret. Spørs om ikke vi tar oss en tur til nærmeste svømmehall ja, må bare finne noe jeg kan ha på meg, alle bikiniene mine er jo fremdeles alt for små Ok, ser den! Her blir det veldig enkelt å få til, vi får lov til å låne lokale gratis og hele familien bor i eller rundt samme by. De andre, som bor lengre borte, inviterer vi ikke. Det er også slekt som er litt lengre ute enn tanter / onkler / besteforeldre for han lille, så er vel egentlig ikke vanlig å invitere så langt ut heller tenker jeg! Vet du, dro bare på meg en bikini som plutselig ble litt mer mini-bikini... Med de svære puppene og litt ekstra over hoftene. Kjenner at jeg ikke klarer å bry meg så mye om at kroppen er litt forandret etter graviditeten. Gikk jo opp 15 kg og det er enda 3 av dem som ikke har forsvunnet (pluss at jeg ser at jeg har misset maaasse muskelmasse), men det skal vel ordne seg det også etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter #979 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jaja... Der er vi på nattens tredje amming... Kjenner jeg blir skikkelig trøtt av 1-2 timers intervallsøvn. Var ikke dette vi hadde bestilt lille H! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter #980 Del Skrevet 16. oktober 2015 Gav opp og stod heller opp med blidfisen! Kose oss med frokost og så kan det kanskje bli litt soving senere på dagen tenker jeg. 4 timer intervallsøvn, men nå er det jo fredag. Og denne helga har jeg booket spa med ansiktsbehandling og massasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå