kaospåtobein Skrevet 19. januar 2015 #461 Del Skrevet 19. januar 2015 Heei Gratulerer med graviditeten! Vi snakket om navn tidlig vi også, jinxa ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 19. januar 2015 #462 Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med 11 uker! Jeg sleit litt med bekken/korsrygg rundt uke 11/12 selv. Det lagde klikkelyder og av og til fikk jeg en ilende smerte nedover på den ene siden. Fikk også fryktelig vondt når jeg satt lenge på jobb, men det hjalp å sette på "vipping" på kontorstolen. Virker som om bekkenet bare trengte litt tid på å stabilisere seg. Nå får jeg bare litt vondt i korsryggen dersom jeg går mye, men smerten går over med en gang jeg får hvilt litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 19. januar 2015 #463 Del Skrevet 19. januar 2015 11 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 20. januar 2015 #464 Del Skrevet 20. januar 2015 Hurra for 11 uker på etterskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #465 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Shinigami skrev (På 18.1.2015 den 20.36): Hei! Jeg er ny i denne tråden Jeg tenker kanskje sekv ig begynne å prøve snart og har derfor lyst til å følge litt med på graviditetsdagbøker her på forumet, sånn at vi kan dele erfaringer, lære noe nytt osv. Skal bli koselig å følge med skal du være! Veldig hyggelig at du har lyst å følge meg. Jeg leste også masse dagbøker før vi satte i gang med prøvingen for alvor, og er nå glad for det fordi det er mye som er kjent for meg allerede og jeg føler meg "forberedt". Du får gi lyd når dere starter prøvingen om du får deg en dagbok jeg kan følge med i. kaospåtobein skrev (På 19.1.2015 den 19.24): Heei Gratulerer med graviditeten! Vi snakket om navn tidlig vi også, jinxa ingenting Hjertelig takk!! Godt å høre at navnesnakk er innafor så tidlig. Vi har jo ventet med alt annet, ikke kjøpt en eneste ting, så navn er det godt å få diskutere litt rundt! Nautika skrev (På 19.1.2015 den 20.03): Gratulerer med 11 uker! Jeg sleit litt med bekken/korsrygg rundt uke 11/12 selv. Det lagde klikkelyder og av og til fikk jeg en ilende smerte nedover på den ene siden. Fikk også fryktelig vondt når jeg satt lenge på jobb, men det hjalp å sette på "vipping" på kontorstolen. Virker som om bekkenet bare trengte litt tid på å stabilisere seg. Nå får jeg bare litt vondt i korsryggen dersom jeg går mye, men smerten går over med en gang jeg får hvilt litt. Takk skal du ha Nautika! Fulgte rådet ditt og har de siste dagene sittet på en vippestol på jobb (sånn stol med ei kule man balanserer på). Føler at smertene er blitt mildere etter at jeg startet med det. Prøver også å tenke på beinkryssing og at jeg ikke står og "henger" på ett bein, men det er ganske vanskelig å holde seg for! ______________________________________________________________________ Ellers har jeg fantastiske nyheter. Vi har vært på UL og sett den lille sprellerten i dag Jordmora var ganske overrasket over aktivitetsnivået, og vi kunne se at han/hun omtrent hoppet der inne. Skikkelig travelt med andre ord Alt så helt perfekt ut med tanke på både størrelse, hjerte, hjerne, lungene og ingen hevelse i nakke. Det kunne egentlig ikke gått bedre. Det var også utrolig kjekt å se hvor rørt mannen ble, han satt med store øyne og kikket og holdt meg hardt i hånda. Ble satt frem 2-3 dager, men det er jo enda ganske tidlig. Er på ca 12 fullførte uker sa hun. Kjennes helt uvirkelig ut at alt ser så bra ut. Sist jeg satt i det venterommet kom jeg inn bare for å få konstantert at lille inni der ikke var liv laga. Denne gang var alt bare gode nyheter. Kjenner at jeg nesten har vanskelig for å tro det. Spesielt siden jeg så utrolig mye bevegelse og kjenner absolutt ingenting til det! Men det er vel noen uker til før jeg kommer der at jeg faktisk kan kjenne på noe. Har totalt til nå lagt på meg 2,5 kg, og har stått stille de siste par ukene. Kjennes ut som magen begynner å nærme seg å stikke over skambeinet, men er ikke heeelt der enda. Gleder meg til bumpen er på plass! Er litt usikker på når jeg skal fortelle på jobb, men tenkte å begynne med at alle venner får vite det først og gi det et par uker til før de på jobben får greie på det. ÅH FOR EN FANTASTISK DAG! Endret 21. januar 2015 av j86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 21. januar 2015 #466 Del Skrevet 21. januar 2015 j86 skrev (På 21.1.2015 den 19.25): skal du være! Veldig hyggelig at du har lyst å følge meg. Jeg leste også masse dagbøker før vi satte i gang med prøvingen for alvor, og er nå glad for det fordi det er mye som er kjent for meg allerede og jeg føler meg "forberedt". Du får gi lyd når dere starter prøvingen om du får deg en dagbok jeg kan følge med i. Hjertelig takk!! Godt å høre at navnesnakk er innafor så tidlig. Vi har jo ventet med alt annet, ikke kjøpt en eneste ting, så navn er det godt å få diskutere litt rundt! Takk skal du ha Nautika! Fulgte rådet ditt og har de siste dagene sittet på en vippestol på jobb (sånn stol med ei kule man balanserer på). Føler at smertene er blitt mildere etter at jeg startet med det. Prøver også å tenke på beinkryssing og at jeg ikke står og "henger" på ett bein, men det er ganske vanskelig å holde seg for! ______________________________________________________________________ Ellers har jeg fantastiske nyheter. Vi har vært på UL og sett den lille sprellerten i dag Jordmora var ganske overrasket over aktivitetsnivået, og vi kunne se at han/hun omtrent hoppet der inne. Skikkelig travelt med andre ord Alt så helt perfekt ut med tanke på både størrelse, hjerte, hjerne, lungene og ingen hevelse i nakke. Det kunne egentlig ikke gått bedre. Det var også utrolig kjekt å se hvor rørt mannen ble, han satt med store øyne og kikket og holdt meg hardt i hånda. Ble satt frem 2-3 dager, men det er jo enda ganske tidlig. Er på ca 12 fullførte uker sa hun. Kjennes helt uvirkelig ut at alt ser så bra ut. Sist jeg satt i det venterommet kom jeg inn bare for å få konstantert at lille inni der ikke var liv laga. Denne gang var alt bare gode nyheter. Kjenner at jeg nesten har vanskelig for å tro det. Spesielt siden jeg så utrolig mye bevegelse og kjenner absolutt ingenting til det! Men det er vel noen uker til før jeg kommer der at jeg faktisk kan kjenne på noe. Har totalt til nå lagt på meg 2,5 kg, og har stått stille de siste par ukene. Kjennes ut som magen begynner å nærme seg å stikke over skambeinet, men er ikke heeelt der enda. Gleder meg til bumpen er på plass! Er litt usikker på når jeg skal fortelle på jobb, men tenkte å begynne med at alle venner får vite det først og gi det et par uker til før de på jobben får greie på det. ÅH FOR EN FANTASTISK DAG! Tenker kanskje å starte min egen dagbok etterhvert ja Greit å ha et sted å skrive ned ting og få lufta tankene litt Og gratulerer med ca 12 fullførte uker og at alt ser ut til å være så bra som det kan bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 21. januar 2015 #467 Del Skrevet 21. januar 2015 Så deilig å få den bekreftelsen! Det er mye som skjer med kroppen fremover altså. Det er mye som har skjedd med kroppen min de siste 8 ukene ihvertfall. Fra å begynne å kjenne antydning til livmoren rundt 12 uker, til nå som den rekker opp til navlen. Jeg kjenner den lille som spreller der inne, og jeg kjenner kynnere. Nå begynner det å bli ubehagelig å lene seg mye fremover også Har du fått time til oul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #468 Del Skrevet 21. januar 2015 Nautika skrev (På 21.1.2015 den 20.12): Så deilig å få den bekreftelsen! Det er mye som skjer med kroppen fremover altså. Det er mye som har skjedd med kroppen min de siste 8 ukene ihvertfall. Fra å begynne å kjenne antydning til livmoren rundt 12 uker, til nå som den rekker opp til navlen. Jeg kjenner den lille som spreller der inne, og jeg kjenner kynnere. Nå begynner det å bli ubehagelig å lene seg mye fremover også Har du fått time til oul? Ja, det var utrolig herlig. Skuldrene senket seg 100 hakk ned og jeg føler at jeg virkelig er gravid. Har hatt en snikende følelse av at det bare er noe jeg går rundt å innbiller meg Kan tenke meg at de neste ukene blir litt sprø! Håper at det er litt sant i det som sies, at kvalme og trøtthet slipper litt taket etter den 12 uka. Kanskje greit å handle litt mer tightser eller eventuelt mammabukser etter hvert også?! Så herlig at du kjenner så masse liv! Tenk at om 4-5 uker (hvis jeg er heldig) så kjenner jeg noe jeg også! Innkalling til OUL kom i går, så den er satt til 17 mars. Da er jeg vel rundt 20 uker på vei, så litt sent er det kanskje? Jordmora i dag nevnte også at hvis vi kommer tilbake om et par-tre uker så vil det være mulig å se kjønnet. Tror vi skal klare å vente til OUL likevel da...Trooor.... Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. januar 2015 #469 Del Skrevet 22. januar 2015 Gratulerer med gode nyheter Jeg er 16 uker nå, og har endret meg MASSE de siste 4 ukene! Jeg har vokst helt utrolig mye, plutselig knepper ikke buksene lengre og kjolene sitter rart på. Har ikke fått ordentlig gravidmage, magen har liksom bare blitt mye større. Ser ut som om jeg virkelig har proppet i meg i jula, og fortsatt utover i januar Litt på det stadiet at mine klær er for små, men mammaklær er for store. Jeg kjenner toppen av livmora noen cm under navlen. Jeg klarer ikke å kjenne noe bevegelse enda, men det kan hende det bare er fordi jeg er uerfaren - og at noe av det jeg tror er "rumling" nederst i magen egentlig er noen små armer og bein. Håper på å kjenne noe som uten tvil er baby snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 22. januar 2015 #470 Del Skrevet 22. januar 2015 Det stemte ikke for meg at kvalme og trøtthet slipper taket, men håper det gjør det for deg! Jeg fikk først time til OUL når jeg var 20+4 elns. Ringte og fikk den flyttet til 19+1:p en uke mindre å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 22. januar 2015 #471 Del Skrevet 22. januar 2015 Jippiiii for sprellende hoppebaby Nå er det nok litt mer "virkelig", ja ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 24. januar 2015 Forfatter #472 Del Skrevet 24. januar 2015 miore skrev (På 22.1.2015 den 7.27): Gratulerer med gode nyheter Jeg er 16 uker nå, og har endret meg MASSE de siste 4 ukene! Jeg har vokst helt utrolig mye, plutselig knepper ikke buksene lengre og kjolene sitter rart på. Har ikke fått ordentlig gravidmage, magen har liksom bare blitt mye større. Ser ut som om jeg virkelig har proppet i meg i jula, og fortsatt utover i januar Litt på det stadiet at mine klær er for små, men mammaklær er for store. Jeg kjenner toppen av livmora noen cm under navlen. Jeg klarer ikke å kjenne noe bevegelse enda, men det kan hende det bare er fordi jeg er uerfaren - og at noe av det jeg tror er "rumling" nederst i magen egentlig er noen små armer og bein. Håper på å kjenne noe som uten tvil er baby snart! Hjertelig takk Miore. Høres altså ut som jeg har en del spennende uker foran meg! Jeg tenker egentlig å kapitulere ganske raskt til å kjøpe mammaklær, men det er vel noen uker man er i dette midt-i-mellom stadiet også. Da er tightser og litt luftige topper gode å ha :-) Du er nok ikke langt unna å kjenne bevegelse nå. Jeg tror jo at det kanskje ikke rumling du kjenner, men lille babyen. Tar du deg litt rolig tid på kvelden for å slappe helt av å kjenne etter? Jeg har begynt å gjøre det i senga hver kveld, men tror jeg driver å innbiller meg ting I går kjente jeg noe helt ørlett der inne, men det er jo ikke mulig overhodet å kjenne det i 12 uke. Kanskje det er min egen puls jeg kjenner på? lillemeg90 skrev (På 22.1.2015 den 11.53): Det stemte ikke for meg at kvalme og trøtthet slipper taket, men håper det gjør det for deg! Jeg fikk først time til OUL når jeg var 20+4 elns. Ringte og fikk den flyttet til 19+1:p en uke mindre å vente! Takk for det lillemeg90. Du skriver så mange gode ord i dagboka mu, setter pris på det Jeg lurer rett og slett på å bestille en til privat UL time om 4 uker, da er jeg i uke 16 og det er enda 4 uker frem til OUL. Syns det blir så utrolig lenge å vente! Mannen også er supergira på en ekstra UL :-) Lilleninja skrev (På 22.1.2015 den 12.22): Jippiiii for sprellende hoppebaby Nå er det nok litt mer "virkelig", ja ^^ Takk for det Nå er det blitt MYE mer virkelig, og det er bare babysnakk det går i om dagen. Kjenner jeg er veldig glad og tilfreds. Tenk at det virkelig ser ut for å bli vår tur nå!! ____________________________________________________________ Ellers begynner definitivt hormonene å gå løpsk! Satt å spiste en herlig frokost med mannen i dag tidlig, og han begynte å fortelle om noen triste historier han hadde lest på et forum. En av historiene var om en mann som hadde mistet sin kone så tidlig at de ikke rakk å få barn sammen. Så etter at hun hadde dødd og han var alene hadde han gått gjennom huset og lukket alle dørene en siste gang før han solgte det. Og DER satt jeg å strigråt. Det er virkelig ikke normalt for meg å reagere slik, men det føles ut som følelsene ligger på utsiden om dagen! Har også hatt en god uke treningsmessig. Fått inn to styrketreninger og en laaang tur i dag på nesten ei mil. Korsryggen begynner å kjennes bedre ut, så får bare prøve å holde på den gode rutinen fremover. I kveld er det sofa og godis som gjelder. Passer meg helt perfekt da neste helg blir veldig travel med reising og masse familie. Blir kjekt det og, for da kan jeg fortelle de gode nyhetene til utvidet slekt. Ha ei kjempegod helg dere som titter innom her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 26. januar 2015 #473 Del Skrevet 26. januar 2015 Hallo og gratulerer med de magiske 12 ❤️ Husker selv tidlig UL i uke 10. Her fikk mannen tårer i øynene og satt bare og tittet og hørte på hjertelyden helt trollbundet Jeg tror jeg bare generelt var i sjokk. Er noen spennede uker nå fremover. Plutselig så popper magen ut. Er ikke store greiene her enda, men kjenner at livmoren ha kommet opp OG jeg kjenner små ålebevegelser av og til! Så rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 26. januar 2015 #474 Del Skrevet 26. januar 2015 j86 skrev (På 24.1.2015 den 15.56): Hjertelig takk Miore. Høres altså ut som jeg har en del spennende uker foran meg! Jeg tenker egentlig å kapitulere ganske raskt til å kjøpe mammaklær, men det er vel noen uker man er i dette midt-i-mellom stadiet også. Da er tightser og litt luftige topper gode å ha :-) Du er nok ikke langt unna å kjenne bevegelse nå. Jeg tror jo at det kanskje ikke rumling du kjenner, men lille babyen. Tar du deg litt rolig tid på kvelden for å slappe helt av å kjenne etter? Jeg har begynt å gjøre det i senga hver kveld, men tror jeg driver å innbiller meg ting I går kjente jeg noe helt ørlett der inne, men det er jo ikke mulig overhodet å kjenne det i 12 uke. Kanskje det er min egen puls jeg kjenner på? Jeg kjører vanlige bukser + hårstrikk i steden for knepping, pluss vide topper Har også kjøpt et par ammekjoler - de passer egentlig ganske perfekt på dette stadiet, de er jo laget for tiden der magen ikke har trukket seg helt sammen enda Har kjøpt litt mammaklær også, men det meste av det er litt for stort enda. Vide mammatopper går fint, men trange mammatopper ser veldig rart ut når magen ikke helt fyller dem Mammabukser er såpass vide i strikken at de foreløpig bare faller ned. Kjoler går greit, men de gjør at man ser en del større ut enn man er - så foreløpig er ammekjolene favoritten! Anbefaler forresten å kjøpe mammaklær på nettet - vet jo ikke hvordan det står til med tilgjengeligheten på vestlandet, men tilstandene i Oslo er i alle fall ganske begredelige. Pleier å kjenne veldig godt etter når jeg legger meg hver kveld, og har nok kjent godt på pulsen min noen ganger jeg også Tipper at en del av rumlingen nok kan være jr. (jeg håper det!), mens når jeg legger hånda på magen kjenner jeg nok mest min egen puls! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #475 Del Skrevet 26. januar 2015 me2u skrev (På 26.1.2015 den 9.37): Hallo og gratulerer med de magiske 12 ❤️ Husker selv tidlig UL i uke 10. Her fikk mannen tårer i øynene og satt bare og tittet og hørte på hjertelyden helt trollbundet Jeg tror jeg bare generelt var i sjokk. Er noen spennede uker nå fremover. Plutselig så popper magen ut. Er ikke store greiene her enda, men kjenner at livmoren ha kommet opp OG jeg kjenner små ålebevegelser av og til! Så rart! Tusen takk for det! Føles herlig å være over den grensa, men bekymringene slipper vel aldri helt taket når man har mistet en gang? Det var helt fantastisk å se reaksjonen til mannen på UL. Det er rett og slett så godt å vite at de gleder seg de også. Jeg sa etterpå at han kunne jo kanskje filmet litt av det, så vi kunne kost oss med å se det igjen, så da gikk han å sparket seg selv i leggen for det en stund etterpå og vil definitivt filme neste gang vi får se babyen. Gleder meg til magen popper skikkelig ut, den er foreløpig rett "på kanten" sånn at jeg kan kjenne at den straks skal til å vise skikkelig. Men foreløpig er det bare meg (og litt mannen) som kan se at den er der _____________________________________________________________________ Var på første jordmorkontroll i dag. Ble en veldig hyggelig samtale, og jeg ble ganske overrasket når hun dro frem et lytteapparat og lyttet etter hjertelyd. Trodde det var litt tidlig? Uansett kom lilles hjertedunk opp med en gang hun satte instrumentet inntil, så jordmor var veldig fornøyd med det og sa at da ligger morkaka foreløpig optimalt plassert og jeg har store sjangser for å kjenne bevegelse tidlig Kjenner at jeg gleder meg stort til den dagen! Går enda rundt og er småbekymret for at noe fælt skal skje der inne. Men i DAG lever lille helt garantert, og det har den bare med å fortsette med Treningsuka er også godt i gang, og etter den vanlige styrkeøkten på overkropp klarte jeg litt og med å presse inn litt intervalløping på mølla. Kan ikke skryte så mye på meg der da, for puppene hoppet sånn opp og ned at jeg var nødt for å kaste inn årene etter kort tid Likevel en forbedring fra foregående uker, da jeg ikke har orket å gjøre noen ting etter styrketreningen. Ikke har jeg sovet heller i dag, så hilser nok på senga innen en times tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 26. januar 2015 #476 Del Skrevet 26. januar 2015 Jippiii ^^ Og så flink, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 26. januar 2015 #477 Del Skrevet 26. januar 2015 Ååå så koselig med ultralyd da, og får høre hjertet Etter som jeg har lest på en app her, begynner hjertet å slå i uke 6, så det er vel absolutt ikke for tidlig i uke 12? kan være det ikke banker så hardt de første ukene da eneste Flink å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 27. januar 2015 #478 Del Skrevet 27. januar 2015 Man kan finne hjertelyden i uke 12, men siden livmora ofte ikke har kommet over symfysen enda så kan det være vanskelig å finne hjertelyden, og det kan skape mer stress hos mor, uten at det trenger å være noe i veien ^^ Mener jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. januar 2015 #479 Del Skrevet 27. januar 2015 Som Lilleninja sier ^^ her letet legen etter hjertelyd når jeg var 13+0 og han fant den ganske kjapt:) verdens fineste lyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 28. januar 2015 #480 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra alt går som det skal og at dere fikk høre hjertet ❤️ Som du sier så slapper en ikke helt av når en har mistet, men man VET at sjansen for at alt går bra etter uke 12 er mye større siden alle organer et ferdig. Grunnen til at vi mistet før uke 12 sist var jo fordi frøet ikke var levedyktig. Jeg finner iallefall trøst i den tanken. Men jeg kjøpte en Angelsound for sjelefreden. Å høre hjertet til bønna hver uke har virkelig fått meg til å slappe av og nyte svangerskapet mer Og tenk: nå er det bare knapt 1 mnd til vi skal på UL og få se noe annet enn en klump som på tidlig UL og kanskje finne ut om det er en gutt eller jente ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå