juliane Skrevet 21. september 2015 #941 Del Skrevet 21. september 2015 Mammaen din høres dessverre slitsom ut altså. Fullstendig uaktuelt å skulle smitte en liten baby istedenfor å vente noen dager altså! Her i huset hadde det heller ikke vært ok med uanmeldt besøk, vekking av baby eller forventing om mat altså. (Dvs at hun selvfølgelig kunne smurt seg et knekkebrød selv hvis hun var sulten...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. september 2015 #942 Del Skrevet 21. september 2015 Enig i at mammaen din ikke hørtes helt grei ut. Har dere hatt et tett forhold tidligere da, eller er hun mer ivrig i å være med nå etter at lillegutt er født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 21. september 2015 #943 Del Skrevet 21. september 2015 Hva ER det med mødre som akkurat har blitt mormor? Synes jeg hører stadig flere av dem som oppfører seg ganske merkelig. Min mor ble helt rar, det virket akkurat som om hun ble sjalu på babyen, og reagerte med å prøve å vekke henne når hun var tilstede, og generelt oppføre seg sært. Og Trampe, din mor var jo heller ikke helt god angående navnedramaet. Kanskje de synes det er vanskelig å tilpasse seg en ny rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 22. september 2015 #944 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg er kanskje slem, men hvis moren min hadde skrevet på en mld "jeg kommer Kl ti" uten å spørre om det passer først så hadde jeg svart "nei, det passer ikke. Spør helst først før du bestemmer deg for å komme." Eller hvis hun er syk og likevel vil komme, hadde jeg også sagt rett ut at det kan hun ikke, hun får pent vente til hun blir frisk igjen. Hvis hun likevel hadde dukket opp på døra, hadde jeg blitt sur og sagt ifra at dette er respektløst og at hun ikke kan holde på sånt. At hun bare kommer, vekker baby og ber om mat?? Er for meg helt utenkelig. men tviler på at moren min ville gjort det da.. Ville blitt overrasket om hun også blir en sånn sær mormor! Si ifra neste gang. Du er ikke slem,langt ifra. Det er hun som må lære seg å ta hensyn til deg og baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. september 2015 #945 Del Skrevet 22. september 2015 Mamma var helt teit da lillebror ble født, ja. Og hun har fortsatt ikke tatt navnet hans i bruk. Kaller ham bare "lillemann". Det er helt idiotisk, spør du meg. Kanskje jeg skal nekte henne å komme i dåpen hvis hun ikke begynner å bruke navnet Jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg var deg, men jeg vet hvor vanskelig det kan være med kranglete mødre. Er ikke bare bare å sette de på plass heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 23. september 2015 Forfatter #946 Del Skrevet 23. september 2015 Mammaen din høres dessverre slitsom ut altså. Fullstendig uaktuelt å skulle smitte en liten baby istedenfor å vente noen dager altså! Her i huset hadde det heller ikke vært ok med uanmeldt besøk, vekking av baby eller forventing om mat altså. (Dvs at hun selvfølgelig kunne smurt seg et knekkebrød selv hvis hun var sulten...) Enig i at mammaen din ikke hørtes helt grei ut. Har dere hatt et tett forhold tidligere da, eller er hun mer ivrig i å være med nå etter at lillegutt er født? Åh det føles så bra at dere også skriver det og altså tenker det samme som meg!! Jeg har vært litt i tvil om det er jeg som er storforlangende og at jeg bare burde sette pris på at hun vil komme her i det hele tatt.. Så er veldig godt å få synspunkter fra andre og ser at jeg kanskje ikke er helt urimelig. Hun tror at vi har et tett forhold, men vi har dessverre ikke det. Hun er mye mer som ei (ganske krevende) venninne for meg enn som ei mor. Dette har jeg jo egentlig blitt helt vandt med, men blir litt rart nå som hun er blitt bestemor kjenner jeg. Håper det skal gå seg til dette her.. Hva ER det med mødre som akkurat har blitt mormor? Synes jeg hører stadig flere av dem som oppfører seg ganske merkelig. Min mor ble helt rar, det virket akkurat som om hun ble sjalu på babyen, og reagerte med å prøve å vekke henne når hun var tilstede, og generelt oppføre seg sært. Og Trampe, din mor var jo heller ikke helt god angående navnedramaet. Kanskje de synes det er vanskelig å tilpasse seg en ny rolle? Ikke sant!! Jeg tenkte faktisk i retning av sjalusi jeg også, spesielt med den vekkinga.. Så rart at du og har opplevt akkuratt det samme på den fronten! Må jo bare gi det tid og la henne finne frem til rollen sin, men synes også det er vanskelig å gi klar beskjed. Er så fort gjort å fornærme eller at det kommer ut litt krassere enn det egentlig er ment føler jeg. Har det blitt noe annerledes hos dere nå, eller er det enda litt merkelig oppførsel på gang? Jeg er kanskje slem, men hvis moren min hadde skrevet på en mld "jeg kommer Kl ti" uten å spørre om det passer først så hadde jeg svart "nei, det passer ikke. Spør helst først før du bestemmer deg for å komme." Eller hvis hun er syk og likevel vil komme, hadde jeg også sagt rett ut at det kan hun ikke, hun får pent vente til hun blir frisk igjen. Hvis hun likevel hadde dukket opp på døra, hadde jeg blitt sur og sagt ifra at dette er respektløst og at hun ikke kan holde på sånt. At hun bare kommer, vekker baby og ber om mat?? Er for meg helt utenkelig. men tviler på at moren min ville gjort det da.. Ville blitt overrasket om hun også blir en sånn sær mormor! Si ifra neste gang. Du er ikke slem,langt ifra. Det er hun som må lære seg å ta hensyn til deg og baby. Vet du Skyblue, du er tøff og jeg hadde deg i tankene med en ny situasjon som oppstod i går, og da sto jeg på krava. Det føltes ganske godt! Men kjenner jeg er litt redd jeg har fornærmet henne nå.. Men kanskje det rett og slett må til for å få henne til å skjønne?! Det er jo faktisk ikke hennes barn dette her, det er jo VÅRT. Og hun må nesten bare tilpasse seg det! Måtte lese opp det jeg hadde skrevet i klageposten min til mannen for å sjekke om han mente jeg hadde overdrevet noe eller jeg hadde misoppfattet noe, men han nevnte bare "ja, og da har du jo heller ikke nevnt noe om det og det" og mente at det ikke var noe smørt på i det hele tatt. Det virker så mye værre når ting skrives ned enn når man diskuterer det muntlig! Mamma var helt teit da lillebror ble født, ja. Og hun har fortsatt ikke tatt navnet hans i bruk. Kaller ham bare "lillemann". Det er helt idiotisk, spør du meg. Kanskje jeg skal nekte henne å komme i dåpen hvis hun ikke begynner å bruke navnet Jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg var deg, men jeg vet hvor vanskelig det kan være med kranglete mødre. Er ikke bare bare å sette de på plass heller. Herregud, DET burde hun legge fra seg snart! Dere som har valgt et så fint og solid navn til sønnen deres! Dåpsnekt er vel nesten på sin plass, men det blir jo veldig vanskelig å gjennomføre Det er faktisk skikkelig vanskelig med disse trøblete mødrene. Kjenner det sitter så utrolig langt inne å sette henne på plass. Vet ikke helt hvorfor da, for det er jo faktisk hun som har mest å tape på oppførselen sin her. Jeg har jo min lille familie uansett og kunne ikke vært lykkeligere med det! Årh, håper bare hun skjønner litt av seg selv. Til og med svigerfamilien har jo reagert på oppførselen, men de har jo selvfølgelig altfor mye takt til å nevne noe av dette til meg, de diskuterte det litt med mannen når de var alene med ham.. Det er jo selvfølgelig ganske mye mer enn det lille som jeg skrev ned her som går under kategorien på merkelig eller trøblete mamma.. Håper du har fått deg en bedre natts søvn forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 23. september 2015 Forfatter #947 Del Skrevet 23. september 2015 Så fra klaging på min mor til noe MYE lystigere Mini smilte for første gang bevisst på søndag! Da var han akkurat 4 uker. Etter det har det vært et stort, tannløst glis flere ganger per dag og han smelter hjertet mitt totalt!!! Er det MULIG å bli så forelsket i en liten sprellebass?! I tillegg sov han for første gang 5 timer i strekk natt til i går. Og tror dere ikke at han reperterte kunststykket i natt?! *lykkelig mamma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. september 2015 #948 Del Skrevet 23. september 2015 Så herlig med beviste smil, jeg gleder meg til det samme her. Og ikke minst gleder jeg meg til han begynner å le!! 5 timer søvn i strekk er jo kjempe deilig! Får håpe han holder på trenden da. Har du forresten opplevd at han kaster opp? Lille kastet opp i går, noe så voldsomt også, tømte seg fullstendig på få sekunder. Så tydelig at han ble redd, og det ble jo jeg også. Han var blid og fornøyd igjen rett etterpå, men jeg merker at jeg fortsatt er litt skremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 23. september 2015 Forfatter #949 Del Skrevet 23. september 2015 Så herlig med beviste smil, jeg gleder meg til det samme her. Og ikke minst gleder jeg meg til han begynner å le!! 5 timer søvn i strekk er jo kjempe deilig! Får håpe han holder på trenden da. Har du forresten opplevd at han kaster opp? Lille kastet opp i går, noe så voldsomt også, tømte seg fullstendig på få sekunder. Så tydelig at han ble redd, og det ble jo jeg også. Han var blid og fornøyd igjen rett etterpå, men jeg merker at jeg fortsatt er litt skremt. Det er garantert ikke lenge til det første smilet kommer! her var det fordi vi satt med frokostbordet og jeg sa at jeg skulle drikke appelsinjuice.. Av alle ting! Sa det i et morsomt tonefall og tappet han på nesa, og da var gliset på plass! Lille her har gulpet ganske kraftig, men ikke direkte kastet opp. Så lenge almennform er god er det nok ingen grunn til bekymring, og ivertfall ikke etter en enkelt gang. Tror jeg ville sjekket temp og tenkt nøye over hva jeg har spist, om det har vært noe annet enn normalt siste døgnet.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 23. september 2015 #950 Del Skrevet 23. september 2015 Så herlig med første smil Tenk, 4 uker allerede!! Tida flyr gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 24. september 2015 #951 Del Skrevet 24. september 2015 Hallo og gratulerer med baby Er det ikke herlig? Fødselen din hørtes tøff ut ass! Du er sterkt tøff altså Angående moren din. Ikke la deg pelle på nesen. Det er DIN baby og du følger din magefølelse og ditt morsimstinkt vedrørende besøk og alt som handler om baby. Kan hun ikke respektere det så får hun fint holde seg unna til hun aksepterer det. Ferdig snakket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 28. september 2015 Forfatter #952 Del Skrevet 28. september 2015 Hallo og gratulerer med baby Er det ikke herlig? Fødselen din hørtes tøff ut ass! Du er sterkt tøff altså Angående moren din. Ikke la deg pelle på nesen. Det er DIN baby og du følger din magefølelse og ditt morsimstinkt vedrørende besøk og alt som handler om baby. Kan hun ikke respektere det så får hun fint holde seg unna til hun aksepterer det. Ferdig snakket! Tusen takk for det! Er virkelig helt herlig! Ser på han mange ganger om dagen og tenker på at det virkelig var han som var i magen hele tiden og kan nesten ikke tro hvor heldige vi er! 😄 Vi er i teorien heeeilt enige om hvordan mødrene skal behandles, men i praksis... Heldigvis var det siste besøket helt topp, så mulig at hun har tenkt litt for seg selv?! Ikke vet jeg.. Men det er jo lovende ivertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 28. september 2015 Forfatter #953 Del Skrevet 28. september 2015 Man vet at man er småbarnsforeldre når jeg ikke kan tenke meg noe mer romantisk og omtenksomt av mannen enn at han tar lille gråtebaby med ut på langtur etter ei ganske søvnløs natt for at jeg skulle få 2 timer ekstra på øyet VISSTE at jeg valgte rett mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. september 2015 #954 Del Skrevet 28. september 2015 Man vet at man er småbarnsforeldre når jeg ikke kan tenke meg noe mer romantisk og omtenksomt av mannen enn at han tar lille gråtebaby med ut på langtur etter ei ganske søvnløs natt for at jeg skulle få 2 timer ekstra på øyet VISSTE at jeg valgte rett mann! Sånne menn liker vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 28. september 2015 #955 Del Skrevet 28. september 2015 Så deilig med en slik mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 28. september 2015 #956 Del Skrevet 28. september 2015 Me like :D bra mann du har funnet dæ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 29. september 2015 Forfatter #957 Del Skrevet 29. september 2015 Synes de siste par dagene har vært ganske harde, han vil bare amme hele tiden, og hvis han ikke har pupp i munnen er det enten gråting eller litt soving. Syns litt synd i han i går, da var han våken fra ca 1530 til 2130. Helt utslitt på slutten stakkars, men ville bare ikke sove! Måtte sjekke med MME om han var sulten (følte puppene var ganske tomme etter all ammingen), men klarte såvidt å få i han 60 ml.. Så ikke spesielt sulten heller.. I dag har startet mye bedre, han har smilt masse i mellom gråtingen. Vi skal ut å møte ei fra barselsgruppen for å gå tur i sola. Krysser fingrene for at han ikke hyler seg gjennom det! Hvor ble det av den rolige, blide gutten? Håper han kommer tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 29. september 2015 #958 Del Skrevet 29. september 2015 Høres slitsomt ut. Har du vurdert smokk som løsning? Her er lilling også i forandring, han er blitt merkbart mer klengete, og spiser ofte og mye, sover mindre. Han har også litt problemer med magen, trykker mye og har vondt, så jeg lurer på om jeg må se an litt hva jeg spiser, om det kanskje kan påvirke, eller om det bare er et forbigående problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 29. september 2015 Forfatter #959 Del Skrevet 29. september 2015 Høres slitsomt ut. Har du vurdert smokk som løsning? Her er lilling også i forandring, han er blitt merkbart mer klengete, og spiser ofte og mye, sover mindre. Han har også litt problemer med magen, trykker mye og har vondt, så jeg lurer på om jeg må se an litt hva jeg spiser, om det kanskje kan påvirke, eller om det bare er et forbigående problem. Har gitt ham smokk ja, men den er ikke så interessant, han vil aller helst ha ekte saker! Hjelper noen ganger da, så kommer til å fortsette å bruke det. Har dere gitt smokk? Vet du, det er det samme her med en del trykking. Snakket med ei som fikk sin datter i juli og hun fortalte at hun også hadde en del magevondt i de første 6 ukene før det gav seg. Krysser fingrene for at dette er tilfelle her også! Er ikke noe særlig å google hva man bør spise og ei ved amming, for da må man jo tydeligvis holde seg unna omtrent alt som er! Humøret har heldigvis vært ganske mye bedre i dag, trilletur i sola var kjempekoselig, men nå virker han totalt umettelig Har gitt ham bryst hver gang han har hintet om det, men nå kjente jeg at jeg fikk nok etter han hadde 30 min på hvert og enda ikke var fornøyd, så da får han få litt av morsmelk-lageret! Har heldigvis pumpet litt ut til slike anledninger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 29. september 2015 #960 Del Skrevet 29. september 2015 Har gitt ham smokk ja, men den er ikke så interessant, han vil aller helst ha ekte saker! Hjelper noen ganger da, så kommer til å fortsette å bruke det. Har dere gitt smokk? Vet du, det er det samme her med en del trykking. Snakket med ei som fikk sin datter i juli og hun fortalte at hun også hadde en del magevondt i de første 6 ukene før det gav seg. Krysser fingrene for at dette er tilfelle her også! Er ikke noe særlig å google hva man bør spise og ei ved amming, for da må man jo tydeligvis holde seg unna omtrent alt som er! Humøret har heldigvis vært ganske mye bedre i dag, trilletur i sola var kjempekoselig, men nå virker han totalt umettelig Har gitt ham bryst hver gang han har hintet om det, men nå kjente jeg at jeg fikk nok etter han hadde 30 min på hvert og enda ikke var fornøyd, så da får han få litt av morsmelk-lageret! Har heldigvis pumpet litt ut til slike anledninger :-) Vurderer smokk her også. Som jeg nevnte tidligere så har han kastet opp et par ganger. To ganger forrige uke, og nå igjen i dag. Og jeg tror det er fordi han spiser for mye og for fort. Enkelte ganger når han slipper så står jo melkespruten ut av puppen! Prøver å legge inn pauser, men han blir jo så frustrert og gråter, og da svelger han nok masse luft, og det igjen resulterer vel til luft i magen og vondt.. Han fikk smokk de første dagene etter fødselen, men vi har ikke brukt den her hjemme da det ikke har vært behov før nå.. Vil prøve å gi det en dag eller to til så får vi se. Når pumper du? Rett etter amming eller? Og fryser du melken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå