kaospåtobein Skrevet 5. april 2015 #601 Del Skrevet 5. april 2015 Koselig å lese oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 5. april 2015 #602 Del Skrevet 5. april 2015 Så fint med oppdatering Det er nok koselig å se tilbake på senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 7. april 2015 Forfatter #603 Del Skrevet 7. april 2015 Goood morgen! Da var det opp og hopp og har allerede tilbrakt første timen på jobb. Er litt godt å være tilbake og, selv om ferie har vært helt nydelig. Vi får se hva jeg sier om noen dager, når jeg ikke får sovet like mye som jeg egentlig trenger Har kjent masse liv fra lille de siste dagene, og han begynner å få noen ganske harde spark etter hvert. Synes det er så utrolig koselig å kjenne at han er der inne! Neste JM time er neste onsdag, og i dag er jeg 22+0. 23 uka er offisielt startet, og det er (hvis han bestemmer seg for å komme på tiden da) 129 dager igjen til vi får møte han lille Ha en god tirsdag dere, herlig å starte med en litt kortere uke. Har store ambisjoner om å få kommet meg på trening ivertfall 2 ganger ila denne uka (og ettersom jeg fikk inn en spinningøkt i går er det vel ingen unnskyldninger for å ikke få til dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 7. april 2015 #604 Del Skrevet 7. april 2015 Oi, her går det unna. Syns alle andres graviditet går så mye fortere enn min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 7. april 2015 #605 Del Skrevet 7. april 2015 Haha - det synes jeg også, kaospåtobein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 8. april 2015 Forfatter #606 Del Skrevet 8. april 2015 Hihi kaospåtobein og miore Jeg synes også at alle andres graviditeter flyr forbi, men når jeg begynner å tenke på at det er 17 små uker til han lille kommer, så ser jeg at det går jammen fort for meg også! Inni magen er det dunketidunk i dag, har slappet litt av i sofaen og sett på magen som bokstavelig talt hopper. Kjempemorro å se, og både jeg og mannen har beundret dette lille underverket sammen Har også prøvd å holde litt ned på magen, og da kan jeg kjenne hvordan han vrir seg inni der. Er SÅ ubeskrivelig godt å komme over de ukene der jeg ikke kjente noe og frem til i dag der jeg kjenner tydelige spark hver eneste dag.. Snakket også litt med sjefen i dag. Det er bare rett over 3 mnd til jeg skal ut i permisjon, og personen som skal overta min jobb er ikke på plass. Jeg brukte ca 1 år på å sette meg godt inn i stillingen og arbeidsoppgavene da det er en veldig krevende jobb, så håper virkelig at hun klarer å finne en veldig erfaren person til å ta over. Jeg har ikke tid til å drive utstrakt opplæring heller, det er veldig stramt program for å nå tidsfristene i prosjektet fremover, og jeg får ikke ledet det helt inn i mål ettersom det skal leveres i høst.. Sjefen spurte mye om formen og hvordan det går for tiden, og jeg fortalte som sant er at jeg synes det er altfor mye på jobb og at jeg føler meg sliten. Sliter både litt med søvnen, migrenen og vondt i form av det jeg mistenker til å være en begynnende bekkenlåsning. Sa også at jeg kanskje vil høre med legen om en gradert sykemelding kan være mulig. Heldigvis er hun jo den beste sjefen som finnes, og bare smilte og sa "det viktigste for meg er at du passer på deg selv fremover, lov meg at du gjør det". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #607 Del Skrevet 11. april 2015 Har handlet inn ny pulsklokke og har gjennomført en skikkelig bra intervall-spinningøkt på tom mage på morningen i dag Supermotiverende med nytt teknisk utstyr for en gadgetfreak som meg selv! Nå skal vi spise en sen frokost med masse digg pålegg og rundstykker før vi drar ut på en liten handling. Har litt manko på kaffe her i huset, så må hamstre inn det og ta en liten tur på Bolia. Har sett oss ut litt der som vi har veldig lyst på, men så var det dette budsjettet da... Ikke akkurat den billigste butikken i byen! Ha en riktig god lørdag, dere. Fantastisk med helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. april 2015 #608 Del Skrevet 11. april 2015 Herlig å kjenne seg litt sprek Vi har storhandlet babystash nå etter påske - det koster, gitt! Vi fant ut at vi kjører ikea-møbler for å spare litt penger, og heller bruker litt mer på å kjøpe det vi vil ha av vogn, bilsete og slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #609 Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Herlig å kjenne seg litt sprek Vi har storhandlet babystash nå etter påske - det koster, gitt! Vi fant ut at vi kjører ikea-møbler for å spare litt penger, og heller bruker litt mer på å kjøpe det vi vil ha av vogn, bilsete og slike ting. Ja, definitivt! Er nok den 20% sykemeldingen som jeg fikk i sist uke som hjelper litt på energinivået. Det har jo vært på bunn de siste ukene, så kanskje det er på tide at jeg kommer litt ovenpå nå! Babystash koster skjorta og vel så det! Holder med dere på å spare inn litt der man kan. Fikk tilbud om å låne en fin sprinkelseng fra familie her om dagen, og selv om jeg har drømt om Stokke sleepy senga tenker jeg vi takker ja til å låne og slipper den store utgiften der. Er en hai etter salg om dagen, og prøver å handle inn det vi trenger på de forskjellige kampanjene. ______________________ Utstyrsliste til mini: Vognrelatert: Barnevogn - Baby Jogger city elite med bag og sportsdel Regnteppe til vogn - Baby Jogger sitt Pose til vogn - Voksi frost vinterpose Adapter fra vogn til bilstol - Multisak Bilrelatert: Barnesete + base - Gikk for Maxi Cosi Pebble med dual base Speil til å se baby Solskjerming til vindu Stue/kjøkken/innerelatert: Vippestol - Babybjørn Tripptrapp-stol fra Stokke Bæresjal - Skal få låne av venninne tror jeg Newborn sete til tripptrapp - Låner av venninne Teppe til gulv, litt mykt Soveromrelatert: Sprinkelseng - LånerNy madrass sprinkelseng Madrassbeskyttelse Tisselaken Dyne Sengetøy Skap til barnerommet Babycall Badrelatert: Stellebord Stellematte Badestamp dersom ikke en del av stellebord Stelleveske Stelleprodukter Babyhåndkle Neglesaks baby Annet: Klær (Kjøpt litt, fått altfor masse allerede! 3 store bæreposer i relativt små størrelser, tror han må skifte hver annen time) Gulpekluter Vaskekluter Ammeinnlegg Amme-BH Purelan Babyteppe - Fått 1 og vil få strikket 1 Termometer Nesesuger Paracet stikkpiller Siklesmekke Saueskinn Flasker Smokker Nattlampe til soverom På kanskje-lista: Babygym (?) Babynest (?) Myggnett til vogn (?) Brystpumpe (?) Endret 25. april 2015 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. april 2015 #610 Del Skrevet 13. april 2015 Lista di ligner litt på mi, gitt Fniser litt av de tre store bæreposene med klær Har dere fått arvet eller lånt, eller er det familie og venner som har gått bananas på gavefronten allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 13. april 2015 #611 Del Skrevet 13. april 2015 Koslig å handle inn til babyen da Syns dere har handlet inn mye allerede jeg! Babygym kjøpte vi ikke før babyen var født sist gang, det bruker man jo ikke med en gang uansett, så det er ihvertfall ikke noe å stresse med. Stellebord har vi aldri hatt, vi brukte stellematte på vaskemaskin i starten, men flyttet den ganske raskt ned på gulvet. Jeg vet at de som har dårlig rygg syns stellebord er best, men vi har aldri hatt behov for det. Tror ikke det blir denne gangen heller, storesøster vil nok hjelpe til fra dag 1 så da er det best å holde seg på gulvet Høres deilig ut med litt sykemelding, håper det hjelper på energien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 13. april 2015 #612 Del Skrevet 13. april 2015 Det ser ut som dere har ting under kontroll og har kommet godt igang med handlingen Jeg tenker jeg skal prøve å sy babynest selv, har ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen, så det kan bli spennende Det er godt du får ladet batteriene litt med å jobbe redusert. Det er greit å ha overskudd til å gjøre noe utover jobbing også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 14. april 2015 Forfatter #613 Del Skrevet 14. april 2015 Lista di ligner litt på mi, gitt Fniser litt av de tre store bæreposene med klær Har dere fått arvet eller lånt, eller er det familie og venner som har gått bananas på gavefronten allerede? Hehe, de fleste innkjøpslister til førstegangs ligner kanskje littegrann på hverandre? Har du noen spesielle ting i din liste som du ser jeg ikke har i min? Er langt i fra sikker på om jeg har klart å dekke alt! Morsomt med så mye klær, men det har seg rett og slett slik at dette er den første babyen på den ene siden og den første på veeeeeeldig lang tid på andre siden (mannen er attpåklatt så det holder, så der er de ferdig med barnebarnproduksjon for lang tid siden). Mange glade slektninger som gleder seg = masse superfine klær til lille. Klager definitivt ikke Koslig å handle inn til babyen da Syns dere har handlet inn mye allerede jeg! Babygym kjøpte vi ikke før babyen var født sist gang, det bruker man jo ikke med en gang uansett, så det er ihvertfall ikke noe å stresse med. Stellebord har vi aldri hatt, vi brukte stellematte på vaskemaskin i starten, men flyttet den ganske raskt ned på gulvet. Jeg vet at de som har dårlig rygg syns stellebord er best, men vi har aldri hatt behov for det. Tror ikke det blir denne gangen heller, storesøster vil nok hjelpe til fra dag 1 så da er det best å holde seg på gulvet Høres deilig ut med litt sykemelding, håper det hjelper på energien! Åh ja, det er så utrolig hyggelig. Ser det samler seg opp masse fint på rommet til lille nå, og gleder meg til å gå i gang med maling og dekorering for å få det skikkelig der inne. Godt tips med babygymmen, da kan vel egentlig den bare vente til han er kommet til verden og vel så det! Stellebord må vi vel egentlig ha, for har vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre. Kunne jo evt satt de ned på gulvet og hatt stellematte oppå, men har veldig lyst på stellebord med noen skuffer og badestamp i.. Så vi får se hva vi klarer å finne. Sparer litt på ryggen å ha det i riktig høyde også tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 14. april 2015 #614 Del Skrevet 14. april 2015 Hehe, de fleste innkjøpslister til førstegangs ligner kanskje littegrann på hverandre? Har du noen spesielle ting i din liste som du ser jeg ikke har i min? Er langt i fra sikker på om jeg har klart å dekke alt! Morsomt med så mye klær, men det har seg rett og slett slik at dette er den første babyen på den ene siden og den første på veeeeeeldig lang tid på andre siden (mannen er attpåklatt så det holder, så der er de ferdig med barnebarnproduksjon for lang tid siden). Mange glade slektninger som gleder seg = masse superfine klær til lille. Klager definitivt ikke Har tittet gjennom listen vår, og det jeg finner som ikke sto på listen deres er: - Brystpumpe (ikke sikkert det blir bruk for - men har lyst til å ha den i hus så vi slipper å stresse på apoteket dersom det er behov for den med en gang vi kommer tilbake fra sykehuset) - Ammepute - Babyhåndlkle - Neglesaks til baby (de må ha sånne med butt tupp) - Kommode til barnerom - Nattlys (til amming, som ikke lyser opp hele rommet og vekker oss begge) - Vi har også kjøpt både bæresjal og ergo. Sikkert unødvendig, men tenker at ergoen kanskje kan bli i overkant varm om det blir like varmt til sommeren som det var i fjor. Jeg tror også at myggnett til vogn, som jeg ser du har satt spørsmålstegn ved, er veldig lurt hvis jr. skal sove ute i vogna om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 16. april 2015 Forfatter #615 Del Skrevet 16. april 2015 Det ser ut som dere har ting under kontroll og har kommet godt igang med handlingen Jeg tenker jeg skal prøve å sy babynest selv, har ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen, så det kan bli spennende Det er godt du får ladet batteriene litt med å jobbe redusert. Det er greit å ha overskudd til å gjøre noe utover jobbing også Føles ikke heelt som vi har kontroll, men en god liste gjør jo underverker! Det er godt å vite hva man mangler, i stedet for at noe mangler.. Du er jo så tøff som skal prøve å sy det selv! Det er jo kanskje ingen dum ide det. De er jo relativt dyre, men så er det jo ikke så altfor mye stoff som skal inn. Får tenke litt på det selv, har ikke symaskin, men vet om flere jeg kunne fått lånt ved behov :-) Føles veldig herlig å jobbe littegranne mindre, føles ut som skuldrene ikke lenger sitter på hver sin side av ørene. Ingen vits å stresse så masse nå om dagen! Har tittet gjennom listen vår, og det jeg finner som ikke sto på listen deres er: - Brystpumpe (ikke sikkert det blir bruk for - men har lyst til å ha den i hus så vi slipper å stresse på apoteket dersom det er behov for den med en gang vi kommer tilbake fra sykehuset) - Ammepute - Babyhåndlkle - Neglesaks til baby (de må ha sånne med butt tupp) - Kommode til barnerom - Nattlys (til amming, som ikke lyser opp hele rommet og vekker oss begge) - Vi har også kjøpt både bæresjal og ergo. Sikkert unødvendig, men tenker at ergoen kanskje kan bli i overkant varm om det blir like varmt til sommeren som det var i fjor. Jeg tror også at myggnett til vogn, som jeg ser du har satt spørsmålstegn ved, er veldig lurt hvis jr. skal sove ute i vogna om sommeren. Se der ja, takk skal du ha Miore! Var jo definitivt litt av det som vi også bør kjøpe oss. Skal få oppdatert lista Tok myggnett med spørsmålstegn fordi jeg tenker at ettersom han kommer i august, så blir det jo sikkert ikke før neste sommer at han kan være ute og sove i vogna. Og da vet jeg jo rett og slett ikke om bagen som vi har kommer til å passe, når han kanskje er blitt så lang! Får sjekke ut om myggnetting passer både til bag og sportsdel, i så fall er det jo greit å få det kjøpt inn også. ___________ Var på svangerskapskontroll uke 24 i går. Alt står bra til med lille. Det visste jeg egentlig fra før av, for det er nok en aktiv fotballspiller (eller annen type sparkemann) der inne JM sto med denne her saken som måler hjertelyd, og vi hørte hjertet slå og så DUNK innimellom. Virket som han var ganske besatt av å sparke vekk dette her som tok litt av HANS plass! Vekta mi har gått opp ca 7 kg fra starten, noe som er helt greit. Mål av magen landet på rett over den øvre streken, så vi får se hvordan det utvikler seg. JM nevnte at det ofte stabiliserer seg på streken i løpet av de neste ukene. Hvis ikke er det vel kanskje sjangse for å få en stor baby? Ja, ja, det som skjer får bare skje! God torsdag ønskes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 16. april 2015 #616 Del Skrevet 16. april 2015 Jenta mi sparker også alltid i doppleren. plagsomt å bli forstyrret i magen må vite Jeg er over det grønne feltet på sf målet og har vært det nesten hele veien. Men jeg har liten baby. Hun er 10% under gjennomsnittet. Har vært på flere vekstestimeringer hvor de har sakt at hun ligger ann til å være 3000g ved termin. Så stor mage/høyt sf mål har som regel ikke noe å si sålenge du følger din egen kurve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 16. april 2015 #617 Del Skrevet 16. april 2015 Min elsker også å sparke i doppleren - moro å gjøre det vanskelig å finne ut hvor høy hjerterytmen er Jeg har veldig liten mage, såpass at jeg ble sendt til vekstestimering - men vekstestimeringen tilsier at baby er nesten 10 % STØRRE enn snittet! Herligfred, skjønner ikke hvordan hun får plass Som kaos sier, trenger definitivt ikke magestørrelsen å ha noe å si for hvor stor babyen blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 21. april 2015 Forfatter #618 Del Skrevet 21. april 2015 Jenta mi sparker også alltid i doppleren. plagsomt å bli forstyrret i magen må vite Jeg er over det grønne feltet på sf målet og har vært det nesten hele veien. Men jeg har liten baby. Hun er 10% under gjennomsnittet. Har vært på flere vekstestimeringer hvor de har sakt at hun ligger ann til å være 3000g ved termin. Så stor mage/høyt sf mål har som regel ikke noe å si sålenge du følger din egen kurve Haha! Ser for meg en skikkelig territorebevisst liten mann der inne! Så du er også over målet på denne kurven. Det er godt å høre at det mest sannsynlig ikke har noe å si, så får jo se ved neste måling hvordan det ligger an. Når begynner de å gi en omtrentlig vekt på barnet? Det fikk jeg ikke vite noe om på 24ukers kontrollen nå sist, men det kommer kanskje senere? Min elsker også å sparke i doppleren - moro å gjøre det vanskelig å finne ut hvor høy hjerterytmen er Jeg har veldig liten mage, såpass at jeg ble sendt til vekstestimering - men vekstestimeringen tilsier at baby er nesten 10 % STØRRE enn snittet! Herligfred, skjønner ikke hvordan hun får plass Som kaos sier, trenger definitivt ikke magestørrelsen å ha noe å si for hvor stor babyen blir. Morsomt at vi nesten kan se litt av personligheten så tidlig! JM bare lo av dopplersparkinga og sa at hun synes det var så gøy med tydelige livstegn der inne, og at det bare var å nyte det fremover. Rart med liten mage og kanskje litt større baby da! Det er nok fordi du har så stramme magemuskler og holder magen godt på plass med dette ________________________________ 24+0 i dag og uke 25 er i gang. Kjenner energien er dalende, men heldigvis har jeg noen prosenter sykemelding som jeg kan støtte meg litt på. Er uendelig klengete på mannen om dagen, men han ser heldigvis ikke ut for å ha noe i mot å ligge å stryke meg på ryggen eller magen i lange perioder. Kjenner også jeg begynner å plages litt med sovinga, i går kveld fikk jeg skikkelig halsbrann og måtte bare sluke et stort glass med melk (med sugerør må vite, hadde jo pussa tennene!). Hjalp heldigvis lenge nok til at jeg fikk sovnet. Våkner også med kramper i den ene leggen noen netter, og det er noe djevelens verk spør du meg! Ellers føler jeg meg som en flodhest som trenger hjelp til å vippe meg ut av senga, men får heldigvis som oftest en hjelpende hånd der. På den positive siden er det nå offisielt vår, og det er så herlig! Er også bare 3 mnd igjen til permisjonstid, og DET begynner å nærme seg drastisk tenker jeg. Ha en fin dag du som leser her inne i dagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 22. april 2015 #619 Del Skrevet 22. april 2015 Magnesium kan hjelpe mot krampene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 23. april 2015 Forfatter #620 Del Skrevet 23. april 2015 Magnesium kan hjelpe mot krampene Takk for tips Spiremor. Jeg har tatt ZMA (kombinasjon av magnesium, sink og vitamin B6) de siste kveldene, og har faktisk ikke hatt kramper etter dette. Kanskje det er noe i det? _______________________________ Driver å manner meg opp til å få kjøpt meg ei bukse til. Har tenkt på det i over 2 uker at jeg ikke bare kan ha 1 bukse som passer, men klarer bare ikke å få meg til å gå på et kjøpesenter Stress å prøve klær og stress med så mye folk, men må man så må man? Har funnet frem sommerdyner og fikk vasket disse. Gleder meg til å ta disse i bruk i natt. Hadde faktisk vinterdyna over hele den varme sommeren i fjor, er en frysepinne vanligvis. Men nå er jeg varm hele tiden, lurer på om det har noe med den innebygde varmovnen å gjøre? Ellers så leste jeg på en av gravidappene at man kan høre hjerteslag med stetostop på dette tidspunktet, så eksperimenterte litt med det i går. Lille var definitivt ikke interessert, og sparket bort hele stetoskopet et øyeblikk etter at jeg satte det på plass, uansett hvilken del av magen jeg valgte å sette det på. Tydelig at han skal ha hybelen for seg selv og ikke vil ha noen restriksjoner på plassen sin, hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå