Gå til innhold

Sort eller brun mascara?


Gjest Cuddly

Anbefalte innlegg

Gjest Cuddly

Hva bruker dere, og hvorfor?

Selv bruker jeg brun, fordi jeg alltid har trodd at det blir for "hardt" med sort, og at øynene ser mindre ut da...

Men nå er jeg litt usikker - kanskje sort vil fremheve fargen på øynene?

Har nesten sorte øyenbryn... og blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker mørkebrun da jeg synes sort (brukte det som fjortiss) blir for hardt for meg, og det ser rett og slett ikke ut som min farge.

skal jeg først bruke maskara som SYNES at er falsk farge, så bruker jeg lilla! :wink: (helt ærlig!)

men det kommer jo an på fargene man har, jeg er blond og lys, men med mørke øyenbryn og vippene var mørke hele veien når je gvar liten.

Men svart er ikke en farge som fremhever mine, den vil vise seg som falsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sort mascara, fordi jeg synes brun blir for blasst. Men jeg bruker briller, og da blir sminken noe dempet. Håret mitt er blondt med striper og jeg har lyse øyenbryn, som jeg farger brune. Jeg ser skummel ut hvis brynene er for mørke, men vippene må være sorte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg er mørk; har mørkt hår og mørke øyne, og bruker svart. Men vurderer faktisk brunt. Tror du gjør riktig med brunt, My. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sort - rett og slett fordi jeg sminker meg ganske mørkt rundt øyene, og synes sort ser best ut på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt som deg, at svart blir for "hardt", og har derfor alltid brukt brun. Har lange vipper også, så da tenkte jeg at det ble for voldsomt med svart.

Men fant ut at jeg ville prøve svart, og det var ikke dumt! Ikke ble det for "hardt", og ikke for voldsomt heller bare finere.

Føler at øynene mine kommer bedre frem ;en fin kontrast til mine blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva bruker dere, og hvorfor?

Selv bruker jeg brun, fordi jeg alltid har trodd at det blir for "hardt" med sort, og at øynene ser mindre ut da...

Men nå er jeg litt usikker - kanskje sort vil fremheve fargen på øynene?

Har nesten sorte øyenbryn... og blå øyne.

Jeg bruker sort.

Liker å ha litt "mørke øyne"...og jeg syns det passer siden jeg har blå øyne :)

Tror ikke brunt fremhever blåfargen i øynene dine, men mulig jeg tar feil.

Det du evt kan prøve er å kjøpe en blå eyeliner, som er litt mørkere enn øyenfargen din. DET fremhever blåfargen i hvertfall.

Og en sort mascara til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker svart, synes ikke brun synes i det hele tatt og liker ikke fargen. Kan ikke forstå at noen mener sort blir for hardt, eller er dere en av de som bruker 10 tonn mascara på vippene? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker svart' date= synes ikke brun synes i det hele tatt og liker ikke fargen. Kan ikke forstå at noen mener sort blir for hardt, eller er dere en av de som bruker 10 tonn mascara på vippene? :klø:

nei, jeg bruker ikke 10 tonn maskara, men sort på meg blir like hardt som brunt på deg ikke synes!!

har man så mørke vipper at mørkebrun maskara ikke synes, da skjønner jeg ikke hvorfor man bruker maskara engang jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som de fleste andre tenker jeg, for å gjøre dem fyldigere og lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ganske mange brukte det for å få farge på vippene jeg, men pytt pytt..... :tunge1:

hadde jeg hatt mørkebrune vipper som hadde den fargen den trengte, men ønsket lengre og fyldigere vipper, så hadde kanskje jeg også brukt svart!

Jeg har lange vipper og trenger ikke mer lengde, vippene mine er deriomot nesten gjennomsiktige ytterst, og siden jeg da hovedsaklig bruker maskara for å få fargen der øyevippene ikke synes særlig, så trenger jeg bare brun. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan jeg sminker meg. Dag makeup uten eyeliner, øyenskygge ol. tåler sort maskara, for da fremheves øynene akkurat passe. Skal jeg derimot ut bruker jeg litt øyenskygge + blyant, dermed brun maskara for å balansere.. jepp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noen forskjell på meg selv jeg- om jeg bruker sort eller brunt. Jeg pleier å bruke sort av gammel vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg bruker svart' date= synes ikke brun synes i det hele tatt og liker ikke fargen. Kan ikke forstå at noen mener sort blir for hardt, eller er dere en av de som bruker 10 tonn mascara på vippene? :klø:

Har sett mange lyse/blonde mennesker som ser helt tåpelige med svart mascara...sminke kan gjerne se litt naturlig ut :)

Selv bruker jeg svart, men jeg er nokså mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede mørkebrune vipper. Derfor bruker jeg svart maskara. Er ganske mørk i hud og hår, så da ser det ikke for hardt ut synes jeg.

Til daglig bruker jeg bare maskara, så da er det greit at den synes litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤Chanela¤

Sort mascara til (nesten) sort hår :sminkedokke:

Har grønne øyne, men har funnet ut at jeg kler bedre mørke farger enn duse jordfarger. Sort får faktisk øyenfargen til å se litt lysere ut, har jeg merket. Folk med lyseblå øyne som bruker sort maskara blir nesten litt skumle av kontrasten, men gjett om det tar seg godt ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort mascara til (nesten) sort hår :sminkedokke:

Har grønne øyne, men har funnet ut at jeg kler bedre mørke farger enn duse jordfarger. Sort får faktisk øyenfargen til å se litt lysere ut, har jeg merket. Folk med lyseblå øyne som bruker sort maskara blir nesten litt skumle av kontrasten, men gjett om det tar seg godt ut :wink:

Jeg har også grønne øyne og er brunette, synes svart passer best til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt helt lyse vipper og øyenbryn, hadde jeg aldri brukt sort mascara. Selv om jeg har naturlig lyst blondt hår, er øyenvippene og øyenbrynene mine naturlig mørke.

Jeg bruker ikke mascara for å få farge på vippene - de er så å si sorte - men får å få mer volum.

Bruker jeg brun mascara, blir vippene lysere enn de opprinnelig er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALINE: hvis du bare vil ha litt farge på vippene, hvorfor farger du ikke bare vippene. Det pleier jeg å gjøre. Koster 150,- hos hudpleier.

Jeg ar blå øyne og mørkt år (stripet det lyst før..) og har alltid brukt sort maskara. Folk sier at de ikke ser forskjell (hvis de ikke virkelig studerer øynene mine da) om jeg bruker eller ikke, så da regner jeg med at det ikke er for hardt. Bruker forøvrig sjelden/lite sminke om sommeren. Bare farger vippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...