Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var vi ferdige. Ligger en hund og puster tungt på teppet her nå. Tar nok noen timer før han er oppegående igjen;)

I kveld får jeg besøk av en veninne, det blir koslig:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var også legetimen unnagjort.. Ventet 1,5 t på å komme inn... HURRA!

hadde fått svar på dyrkningen av urinen, og der var det streptokokker gruppe B. Får antibiotika for å ta de bort fra urinen, men disse bakteriene sitter i underlivet også å der er det ikke lett å få bort... Så har fått med meg en lapp der det står at jeg har det for det er viktig hvis jeg f.eks har langsom vannavgang. Da kan bakteriene krype oppover og i verste fall får jeg blodforgiftning og barnet blir sykt. Så får håpe ikke det skjer. Så lenge man vet om det er det bedre enn andre veien i alle fall. Det er nok mange som har denne bakterien og ikke vet om det og det går jo fint:) legen min sa det var forsket på å teste alle gravide og så forbygge med å gi antibiotika når fødsel startet, men det gav ingen sikker effekt,

Og så har jeg 100% sykemedling ut uka, og videre 50% i to uker. Prøve med det. Så er det ny time 3/11.

Fikk også høre verdens fineste lyd :hjerte:

Veldig lurt å være på den sikre siden, ja! :)

Gudmoren til sønnen min har de der bakteriene, og hennes sønn kom livløs ut og holdt på å dø. Lå tre uker på sykehuset. Hun selv ble aldri syk, men..Det var nok en fæl opplevelse, men der var det også litt svikt i forhold til at de ikke satt henne i gang etter vannavgang som var missfarget, så hun gikk jo lenge før fødselen faktisk kom i gang også.

Heldigvis veldig sjeldent det går såpass ille, og når du nå vet det så blir det jo forebygging, og da går det bra. :) Ved neste fødsel gikk vannet kort tid før pressingen, så da fikk hun ikke noe antibiotika selv om det i utgangspunktet var planen. Gikk veldig fint. :)

Deilig med hjertelyd! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å være på den sikre siden, ja! :)

Gudmoren til sønnen min har de der bakteriene, og hennes sønn kom livløs ut og holdt på å dø. Lå tre uker på sykehuset. Hun selv ble aldri syk, men..Det var nok en fæl opplevelse, men der var det også litt svikt i forhold til at de ikke satt henne i gang etter vannavgang som var missfarget, så hun gikk jo lenge før fødselen faktisk kom i gang også.

Heldigvis veldig sjeldent det går såpass ille, og når du nå vet det så blir det jo forebygging, og da går det bra. :) Ved neste fødsel gikk vannet kort tid før pressingen, så da fikk hun ikke noe antibiotika selv om det i utgangspunktet var planen. Gikk veldig fint. :)

Deilig med hjertelyd! :)

Visste hun at hun hadde strep b før fødsel? I såfall må det jo være en alvorlig svikt! Legn min sa at her var det i alle fall veldig nøye på det. Får forhøre meg med gyn tror jeg. Er såklart slike ting man er redd for at skal skje, men det er heldigvis veldig sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar lille vovsen :( narkose er ekkelt men det går som regel bra. Det bare der så ille ut :( ha en fin dag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste hun at hun hadde strep b før fødsel? I såfall må det jo være en alvorlig svikt! Legn min sa at her var det i alle fall veldig nøye på det. Får forhøre meg med gyn tror jeg. Er såklart slike ting man er redd for at skal skje, men det er heldigvis veldig sjelden...

Nei, de visste det ikke ved første fødsel. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fælt når de firbente familiemedlemmene legges i narkose :( Godt å høre at det gikk bra da :)

Var det koselig med venninnebesøk? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar lille vovsen :( narkose er ekkelt men det går som regel bra. Det bare der så ille ut :( ha en fin dag

Ja, det er det... Men heldigvis går det over:)

Nei, de visste det ikke ved første fødsel. :)

ok, det forklarer jo litt da:)

Det er så fælt når de firbente familiemedlemmene legges i narkose :( Godt å høre at det gikk bra da :)

Var det koselig med venninnebesøk? :nigo:

Ja, var kjempekoslig!:) begge mennene vår er bortreiste, så da er det godt med veninnetid!:)

God bedring til vofsen! :)

takk! Han er heldigvis kvikk i dag:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å se hvordan kroppen er i forandring! I dag kom det seig blank væske fra brystvortene!

Jeg hikker også mye fortiden. Ikke lenge, men det kommer noen kraftige hikk noen ganger til dagen. Andre som har det slik? Kan jo være tilfeldig også da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lekkende pupper, tvert om. De er veldig tørre og fått noen sånne rare små ting som stikker ut av selve brystvorta. Fristende å pelle det ut men vet ikke hvor lurt det er .... Men de brystvortene er mega såre! Haha mye rart 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått noen lekkende pupper enda, men de har blitt større. Både i omkrets og volum, så mange av de BHene jeg har fra før gir nå både ryggvalker og dobbeltpupp :grine: Donerer gjerne til trengende, bare å stille seg i kø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er ikke slik at det lekker som bare det altså:P bare piplet litt.

Men fytti for noen ligamentsmerter for tiden! Er slik at når jeg snur meg i sengen så holder jeg på å skrike til:p vokser vel som bare det nå kan jeg tenke meg:)

Ellers skal jeg en tur ut å shoppe litt med en veninne i dag. Kanskje jeg tør å gå å se på litt babyting i det minste?:P så blir det avslapping i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med både væske fra pupper og ligamemtsmerter :jepp: greit å lese dagbøkene til de som er lengre på vei enn meg, for da vet jeg hva jeg har i vente ;)

Babyshopping er kos :hjerte:

Edit: ikke shopping av babyer, men babyting :fnise: (vil ha den babyen og den :ler: )

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt det første plagget i dag, litt tidlig men da ble det slik :P

Synes den var så fin til både jenter og gutter! :rodmer:

post-59503-0-54615900-1413578314_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...