Gå til innhold

fikk aldri studie kompetanse, er nå 25 år, kan jeg studere videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har du ingenting i høyere utdanning å gjøre. 5'ere og 6'ere på lavere trinn på videregående sier ingenting om evnene dine, da dette er fag som er svært basic.

Anonymous poster hash: 16aff...f4c

Bare gi deg nå da. Vi har forstått poenget ditt.

Anonymous poster hash: fb287...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg er for gammel til VGS, men hva med nettstudie? tenker ikke på fag men på yrkesfag nettstudier for oss voksne som har havnet lit utenfor? =)

Anonymous poster hash: 4b3c1...d6d

Er du vel ikke :fnise: Bare til å søke det, så får du nok til, jeg sendte inn søkebrev å fikk u.rett i 2 nye år :nigo:

Anonymous poster hash: 0b17d...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yrkesfag voksenopplæring =)?? det høres spennende ut

realkompetanse? hva er det



Anonymous poster hash: 4b3c1...d6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ingenting i høyere utdanning å gjøre. 5'ere og 6'ere på lavere trinn på videregående sier ingenting om evnene dine, da dette er fag som er svært basic.

Anonymous poster hash: 16aff...f4c

ja jeg er jo allerede VARIG ufør, ikke vits i å anstrenge seg til å prøve å utdanne seg og komme seg i jobb igjen, du sier jo jeg ikke er godt nok, så bra for meg at jeg lever på skattepenger du tjener inn med å jobbe hardt for :)

Anonymous poster hash: 4b3c1...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innom NAV i dag, skal få time hos en trygde rådgiver, de er vistnok gode på å hjelpe trygdede å komme i jobb\utdanning.

det må da finnes noen ordninger for oss i systemet :)



Anonymous poster hash: 4b3c1...d6d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort fortalt, jeg pga sykdom klarte ikke fullføre VGS og få studie kompetanse, jeg gikk 3 år allmenn, bestod ikke et par fag og begynte å jobbe.

deretter tok jeg skole på NY....og klarte 2 år på vgs, 1 og 2 året men ikke 3 året.

har derfor ikke studie kompetanse.

men er nå fylt 25 år, kan jeg vider utdanne meg? eller må jeg ta vg 3 først?

Anonymous poster hash: 4b3c1...d6d

Hvis du har 5 års jobb eller skolegang til sammen etter vgs så kan de ta deg opp via realkompetanse.

Jeg kom inn på høyskole med dette.

Har du vært i permisjon ned barn eller hjemmeværende med barn kan det også ha noe å si for vurderingen.

Hvis ikke kan du jo ta opp fagene du mangler via voksenopplæring i din kommune, som er gratis.

Ring og spør:)

Anonymous poster hash: 18d9f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yrkesfag voksenopplæring =)?? det høres spennende ut

realkompetanse? hva er det

Anonymous poster hash: 4b3c1...d6d

Voksenopplæring er en egen skole hvor voksne som ikke har fått fullført videregående eller som vil omskolere seg kan utdanne seg, enten på dagtid eller på kveldstid.

Jeg gikk nettopp et år på AOF (voksenopplærings skole) et par kvelder i uken for å få matematikk 1p/2p som realkompetansen krevde for å komme inn på sykepleien :)

Her ser du om det er AOF i nærheten av deg.

jeg vil anbefale denne skolen på det varmeste!kjempedyktige lærere som virkelig vil at hver og en skal nå det resultatet de ønsker!ta deg en tur innom om snakk med en av de koslige konsultentene som kan hjelpe deg å nå det du vil :)

Her ser du hva du må ha for å få realkompetanse :)

Jeg har en venninne som jeg gikk på AOF med, hun var også varig ufør, men fikk alle studier dekket av NAV, AOF og 5 år på høyskole/universitet, så ja, det stemmer at de er veldig villige til å få uføre ut i jobb om de kan :)

jeg er helt sikker på at hvis du vil, så finnes det ein vei, masse lykke til! :klem:

Endret av ^me^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...