Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Klarer det nok med litt ekstra innsats, men det kan hende jeg må be deg eller mamma om litt assistanse om fingrene blir for ille...  :roll:  

-BigSis

Det skal nok gå bra det vettu...

Mamma er det jo ikke så veldig mye hjelp i da, eller er hun bedre i synet nå? Har ikke helt fulgt med på det der. Men nå er det jo lette gensre å strikke da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er du, vennen? Savner deg når du er "borte" så lenge, vet du... :klem2:

Jeg må bare dele med fansene dine det du skrev på tekstmelding i morges, for den var SÅ fin:

Jeg fikk en deilig junior-suss på kinnet før han gikk i barnehagen.

"Sånn mamma, no du fisk!"

Verdens deiligste lille junior er det du har, det er i hvert fall sikkert, ja!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ikke jeg en kjempekjekk gutt, vel??? :P

Lenge siden sist, ja...

Har vært litt sliten etter kuren forrige uke. Helgen gikk. Lørdag var Mannen, Vesla og jeg i byen en tur og spaserte. Hyggelig, men jeg blir fort sliten. Junior var hos Bestemor og Bestefar. Og da han kom hjem på søndag ettermiddag, hadde vi avtalt å dra på besøk til noen venner med en datter på juniors alder. Det var en tabbe. Han hadde mest behov for å være hjemme og slappe av med mamma og pappa, og ville slett ikke av gårde. Og jeg var sliten, så det ble litt amputert, dessverre. Men hygggelig likevel. Noen venner går det an å gå til selv om formen ikke er helt på topp. De takler å ha gjester som sitter som "slakt" i sofaen. Veldig bra med sånne venner! :Nikke:

I går var en dårlig dag. Jeg tar masse c-vitaminer, og det sliter en del på magen, så jeg har vært en del våken på nettene med magesmerter. Dermed blir dagene slitsomme også. I går orket jeg ikke stå opp før klokken var nesten tolv. :-? Kjipe greier. Skulle egentlig på lunsj, men det ble til at vi ble hjemme, og bare spaserte en tur i nabolaget. Stille og rolig. Godt med dager hvor man ikke gjør noenting.

Jeg må i grunnen minne meg selv på hva kroppen min går gjennom for tiden. Jeg har lett for å føle meg veldig syk med en gang jeg ikke orker mer enn bare litt. I går var jeg for eksempel sliten etter en halvtimes spasering. Men jeg går tross alt på cellegift!!! :roll: Jeg har lov å være trøtt og sliten da! Det foregår tross alt en formidabel kamp inne i kroppen min. Og det må jeg bare presse meg til å huske på. Det er ikke nødvendigvis kreften som gjør at jeg ikke har overskudd. Det er ikke så lett å fokusere riktig, men jeg jobber med saken. :P Viktig viktig. Bare den der giften funker som den skal, så skal jeg helt klart fikse å være sliten en stund til!! :Nikke: Og én fin ting er det med denne giften; jeg er ikke blitt kvalm av den! :P Ikke i det hele tatt, faktisk! Kjempeflott. Så kanskje jeg slipper å gå ned mer i vekt? Håper bare at matlysten holder seg på plass litt til.

I dag har det vært en hyggelig dag. Vi dro til byen i tolv-tiden, og har brukt noen "feel good"-penger vi fikk i sommer til lunsj med dette venneparet vi besøkte på søndag. Deres yngste datter er 8 dager yngre enn Vesla, og de to små damene satt i hver sin barnestol og lekte med ballonger og spiste på menyene sine. De var ultra-søte! :ler: Og det var kjempekjekt å ha et slik formiddagstreff med mennene våre. Vanligvis er det vi venninner som pleier å treffes, men i dag var det familier, og det var så koselig!

Nei, nå er det på tide å ta kraftforet sitt og hvile seg litt med litt strikketøy. Hele familien her er forkjølet, så jeg må gjøre det jeg kan for å holde immunforsvaret på plass... :-?

HA en fin kveld, alle...

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten sliten sliten sliten sliten

Har sovet veldig dårlig i natt, og nå er jeg rimelig på felgen. Typisk at det er i dga vi skal ha folk på mat... :-? Jaja, sånn er det. Det går nok bra. Får sette i gang og koke, jeg.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt sliten. Det er nok cellegiften som tar på, tenker jeg. Den tar andre ting også. Øyenvipper og -bryn er begynt å drysse... :-( Hadde håpet å få beholde dem, men det ser dårlig ut. Vi har tenkt å ta familiefotografering med begge ungene, så jeg tror kanskje at jeg må sette i gang med det snart, sånn at jeg kan få tatt bildene mens jeg fremdeles har litt pynt i fjeset... :roll:

I tillegg er huden i ansiktet blitt stygg. Blodkar sprekker, og jeg har masse urenheter på nesen og haken. Jeg blør lett i munnen og nesen. Kjedelige greier. Jaja, bare det virker for det det skal, så skal jeg takle disse bivirkningene.

Det kjedeligste er mangelen på energi, krefter og appetitt. Jeg er mektig lei av aldri å ha overskudd. Jeg har stort sett bare lyst til å hvile meg. Junior også er lei av at jeg er syk. Det gir han tydelig uttrykk for nå. Det ene var det som Juci nevnte over her. Om morgenen susser han meg på kinnene før han går i barnehagen. Han mener han susser meg frisk. "Mamma, no du fisk", kommer det, hver gang. Han vil svært gjerne bli båret av meg ned trappen om morgenen, og krangler når jeg sier at jeg ikke orker. "Nei, du itte syk. Du FISK!" sier han. Og i ettermiddag satt vi ute i hagen. Han satt på fanget mitt og koste og var litt lei seg. Så sa han: "Mamma, du bli frisk så du kan løfte meg". Det er veldig sårt... :( Håper inderlig at jeg blir så bra etter noen kurer nå at jeg klarer å gjøre flere ting og orker mer, sånn at han merker at medisinene virker og at mamma i alle fall blir friskere, om ikke helt frisk.

Jeg har vært på sykehuset igjen i dag. Ny runde med antistoffer. Fikk heldigvis ikke samme bivirkningene med en gang som forrige gang. Men immunforsvaret mitt har fått litt bank. Jeg sitter nå hjemme hos foreldrene mine. Hjemme i vårt eget hus er alle tre forkjølte, og jeg tør ikke være der og bli utsatt for smitte. Jeg har nesten ikke hvite blodlegemer igjen, og en infeksjon kan være direkte farlig. Jeg får holde meg her en stund...

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en grei plass å være når hjemme ikke er noe alternativ... :klem:

Håper de snart blir bedre de hjemme og at du får mange hvite blodlegemer igjen... :roll: Hva var det du kunne ta for å bedre produksjonen av d eigjen? Var det solhatt?? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur for å si at jeg tenker på deg hver eneste dag. Det er utrolig rart at et menneske jeg aldri har møtt, tar så stor del av tankene mine!

Håper bare du blir frisk snart! Da blir det fest her i boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm sick and tired

of always being sick and tired...

Ikke sant?

Av og til må jeg tenke litt på Anastacia også, hun er tydeligvis omtrent like tøff som oss. Hun har hatt morbus crohns siden hun var 13 (det er noe lignende den kroniske tarmbetennelsen jeg har, dog litt verre). Og hun ser jo fryktelig dårlig, derfor går hun nesten alltid med svære briller. Og i fjor fikk hun brystkreft. Når jeg tenker på at bare en av disse tingene kan være mer enn nok for enhver, får jeg litt respekt, ja...

Forresten har jeg akkurat funnet ut hva du skal få i bursdagspresang av meg! :tunge1:

Når "ungene dine" jo tok fra meg ideen med parfymen som mamma kjøpte til deg... ;-)

Det var så kos å chatte med dere alle sammen i går kveld, forresten!

Kuult når jeg sendte ut tekstmeldingen ang. ny jobb til fire telefoner i tre forskjellige land, og 5 minutter etter var alle online!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her.

CD har denne helgen bodd hos svigers fordi mann og barn er forkjølet og hennes immunforsvar er veldig dårlig. I dag fikk CD feber og ble lagt på isolat på Haukeland. Der holder de kontroll med henne og tar godt vare på henne. Dette er ikke bra siden immunforsvaret er så dårlig. Håper de finner ut av det og at den forsvinner!! Hun har bok, strikketøy, tv og musikk så hun skulle nok ha noe å gjøre på. Dessuten så drømmer hun om New York og Sting... :hjerte:

Oppdaterer når jeg vet mer...

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp ny meld. Hun har fått høyere feber og får nå antibiotika intravenøst. Hun er ikke dårlig, men de gjør det for å være føre var! Jeg er fortsatt glad for at de tar vare på henne nå!!! :klem: til Bigsis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei CD

Vil bare si at jeg tenker på deg og at jeg er glad for at vi bor i Bergen og en stor by som har et godt sykehus som kan dette!

Ta vare på deg og sørg for at de på sykehuset gjør det samme!!!

God bedring, vi C's!!!

:klem: fra Masi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei CD! Håper det går bedre med deg, og at du snart er på beina!

Heier på deg Carpe Diem!

magnhild: du får hilse så masse fra oss her inne da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blodprøver er på vei opp igjen nå!

Hun er ute av isolat, men får enda ikke komme hje.

Håper på å komme ut i morgen. Var der oppe i dag med litt nytt lesestoff, litt brus og noen boller. Koselig å se henne igjen. Jeg ville ikke være lenge siden jeg ikke er heeeelt frisk...

Men snart snart er hun tilbake!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart får komme ut fra sykehuset. Tenker stadig på deg, og håper ting bedrer seg snart. :klem:

Magnhild: Du må hilse så mye til henne fra meg og resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...