Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Ja huff stakkars Pus. Det brenner i hjertet. Vet ikke om det er lettere eller vanskeligere med med katt men ja fe er mer selvstendige. Men denne pusen oppfører seg mer som en hund og er like kontaktsøkende.

Tror vi en månedstid før termin får begynne å nekte han å ligge på soverommet. Vet ikke om vi skal nekte babyrom også. Kanskke til å begynne med. Der skal rommet pusses opp så får vel gjøre det samt sette inn tingene og la han vennes av.

Leste en artikkel på nett med noen gode råd som feks at pappa tar med noe som lukter av baby hjem til Pus / hund - mens mor og baby er på sykehus. Og når man kommer hjem med baby kan pappa bære babyen mens mor tar i mot hund / Pus slik som hun pleier. Dette for å unngå sjalusi. Man skal også som lillemeg90 sier ikke lage sjalusi men prøve å inkludere Pus/ hund i det nye livet. Og nei til alt gjør selvfølgelig dyret stresset og forbinder baby med noe negativt.

Min Pus er min baby så dette blir vanskelig. Jeg skal gjøre alt for at det

Skal fungere. Bare det ikke blir astma! Da vet jeg ikke hva jeg gjør 😥😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja huff stakkars Pus. Det brenner i hjertet. Vet ikke om det er lettere eller vanskeligere med med katt men ja fe er mer selvstendige. Men denne pusen oppfører seg mer som en hund og er like kontaktsøkende.

Tror vi en månedstid før termin får begynne å nekte han å ligge på soverommet. Vet ikke om vi skal nekte babyrom også. Kanskke til å begynne med. Der skal rommet pusses opp så får vel gjøre det samt sette inn tingene og la han vennes av.

Leste en artikkel på nett med noen gode råd som feks at pappa tar med noe som lukter av baby hjem til Pus / hund - mens mor og baby er på sykehus. Og når man kommer hjem med baby kan pappa bære babyen mens mor tar i mot hund / Pus slik som hun pleier. Dette for å unngå sjalusi. Man skal også som lillemeg90 sier ikke lage sjalusi men prøve å inkludere Pus/ hund i det nye livet. Og nei til alt gjør selvfølgelig dyret stresset og forbinder baby med noe negativt.

Min Pus er min baby så dette blir vanskelig. Jeg skal gjøre alt for at det

Skal fungere. Bare det ikke blir astma! Da vet jeg ikke hva jeg gjør

Mye å tenke på når det skal bli barn i hus, ja!

Vi hadde to hunder, men måtte avlive den eldste nå nylig. Han var så fiiin og god, men han begynte å dra litt på årene å var begynt å bli litt aggressiv. Når det bare er oss her var det ikke noe problem, for da kunne vi la han være i fred, men jeg vil ikke ta sjansen på en baby og en hund som kan bite. Nå hadde hunden en del plager som han gikk på medisiner for, så tror det var godt for han å slippe uansett. Men tungt, det var det! Lille rusket vi har nå er valp og hun ELSKER barn. Ikke blir hun større en det hun er nå heller (Som er 2,6 kg.. Hun er liten for rasen å være :ler: ). Å sove i sengen vendte vi henne av med allerede ved positiv test, å hun tok det helt fint etter en ukes tid med sutring :P

Så nå er det bare å håpe på at ikke baby får allergier. Jeg har selv pelsdyrallergi, men reagerer mer på katter. Av katter får jeg kraftige astmaanfall og må på legevakten, mens noen hunder får jeg rødt utslett av. Så får håpe på at HVIS baby får allergi så er hun sånn som meg som ikke reagerer på den typen pels vi har i hus nå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at baby kan arve allergi hvis mor eller far har. Men da får

Baby din kanskje bare den type du har og da er det jo greit! :) vi håper du unngår allergi i det hele tatt.

Kondolerer så mye med hunden. Grusomt! Orker ikke tenke tanken på det :(

Dere klarte jo lett å venne hunden av med sengen så tror det er lett å venne hunden til baby, hvertfall når det er valp.

Katten min liker nok ikke barn, ihvertfall så stikker han på rommet sitt når barn kommer på besøk. Men det er kanskje like greit. Etterhvert skjønner han at baby er en del av familien og flokken. Vi må ta det steg for steg og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det natta på denne fruen!

Har sittet å sett litt på finn. Jammen mye fint til baby man kan finne der. Lurer veldig på hva man fsktisk trenger!!! Hva må man ha lissom! Og baby skal jo sove på soverommet vårt de første Mnd - men må vi kjøpe en seng til som skal stå på babyrommet mon tro???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi tenker å ha før baby kommer er Seng til barnerommet (for å ha det klart), bedside crib til å ha ved sengen vår, vugge til stuen, vippestol, tripptrapp med newborn set, stellebord og vogn(såklart), babynest vil jeg gjerne ha og så tror jeg det blir å kjøpe bæresele før han kommer.. Kan være jeg har glemt noe nå da.. :)

Vi velger å ha bedside crib på rommet vårt for å slippe å reise seg opp få å ta baby ut av sengen hver gang jeg skal amme. Jeg vil også samsove, men synes det er skummelt å ha han rett på siden av meg. Så da er bedside crib perfekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn seng har jeg også tittet på men er litt i tvil om den sengen eg har passer til det! Den har nemlig en slik liten kant ved siden av. Må titte litt! Dere skal egentlig strengt tatt ha tre senger da ? Bedside, til rommet og en til stuen? Jeg er litt skeptisk til stuen altså. Lurer på om jeg skal prøve å unnlate soving i stuen og heller feks satse på vognen eller seng på rommet. Jeg har ko fått en slik tiny 3 in 1 og der kan man både sitte sove og leke. Den har jeg planlagt skal stå i stuen. Vi har heller ikke så mye plass!

Vi har jo også lyst til å ha en slik lekegrind i stuen men litt skeptisk med tanke på katten. Så tror det er noe som vi må se på etterhvert.

Må spørre dere jenter : hvor sparker det i magen deres? Heg lurer på når jeg jevnlig skal kjenne det litt høyere opp? Et enda ganske langt nede synes jeg. En sjelden gang kjenner jeg et dunk oppe ved navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg begynne å jobbe 100 prosent faktisk! Drt skal bli spennende! Om helsa holder så skal det gå bra! Ikke jobbet 100 på en ganske lang stund nå! Men jeg elsker å jobbe i julen! Og i dag er det en uke til 1 desember og en Mnd til julaften!!! Jeg elsker jul som dere forstår 💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner spark over alt, men er jo en del lenger på vei enn deg. Da jeg var 20 uker så kjente jeg fra navlen og ned. Var nok mest spark på venstre side av navlen, ca. to cm nedenfor. Uansett så kommer det jo an på hvordan baby liker å ligge. :) De finner tidlig en favorittposisjon, derfor vil man ofte ha en plass hvor man kjenner mest. :)

Vi har hengevugge som vi har i taket på soverommet, så sprinkelsengen blir ikke tatt ned fra loftet før baby skal på eget rom. O sov for det meste ute i vogn, men de første par månedene hadde han også noen lurer inne, men da i stuen i en veldig fin kurv vi har som står oppå stativ med himmel. Jeg la han aldri i sengen på dagtid. Ville ha et klart skille mellom natt og dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo litt voldsomt ut. Men jeg vil gjerne slippe å måtte stå opp hver gang jeg skal amme, hvis ikke hadde vi nok bare hatt sprinkelsengen inne hos oss den første tiden og så flyttet den til babyrommet. Vi vil også ha krybbe i stuen, så slipper vi å gå opp med baby når han skal sove. Samtidig er det nok greit å skille litt på natt og dag som Teryaki sier:)

Ang. Spark så er det fremdeles ganske langt nede hos meg også:)

Lykke til med 100% :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo også et poeng! Skille mellom natt og natt! Hjelp!!!! Blir mer og mer redd jeg for alt man må tenke på og planlegge og gjøre riktig! Jeg hadde jo ikke tenkt på det med å skille mellom

Dag og natt! En ting jeg har tenkt på er at keg ønsker at baby kan sove lett overalt slik at den ikke er avhengig av egen seng og vi må

Være hjemme hver eneste kveld fordi baby skal i sin egen seng! I tillegg er det jo positivt om baby klarer å sove med lyder rundt seg!

Ja 100 prosent tilbake og sjefen er i ekstase og allerede overøset meg med arbeidsoppgaver! Herregud den sjefen der tar ikke mye hensyn! Pulten lå full av nye utfordringer med tidsfrister og det i tillegg til slt som ligger der fra før! I tillegg må jeg være opplæringsansvarlige fra denne uken! Og ja, jeg sliter allerede fra før med dette snillpike syndromet mitt! Og det vet vedkommende men tar tydeligvis ikke hensyn! Jeg er jo heller ikke flink til å si fra :(

Men nå har jeg lukket døren, koblet ut med litt lunsj og julegløgg og koser meg

Gløgg ihjel med kg 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe :) nå er snart arbeidsdagen over! Godt er det for jeg fikk nettopp en kommentar : du ser sliten ut i dag.

Hyggelig! Hehe.

Vært lite aktivitet i magen i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å bli litt mindre bevegelse, eller at man merker det mindre hvertfall, når man holder på med noe :)
Kommer vel når du får slappet av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Lilleninja sier! :)

Hun kan ho også ha snudd seg og sparker innover. Da kjennes det jo ikke på samme måten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente heldigvis noen små dunk i går kveld når jeg la meg ned! Men det er rart med det hvor mye man tenker på det og tiø stadighet kjenner etter! Psykisk terror! Jeg holder på i dag også - synes jeg kjenner noen små små dunk av og til men tenker at nå må de store dunkene komme snart! Hun skal jo vokse og bli sterkere- hvorfor ikke kjenne sterkere dunk! Og da kommer angsten - tenk om hun ikke vokser? Tenk om hun har sluttet å vokse? Kanskje derfor jeg kjenner sparkene så langt nede! Mye tanker og bekymringer!

Men på oul så vi at hun lå med ryggen mot magen min og sparket innover pluss hoppet trampoline på blæra Mi. Så kanskje dette er favoritt posisjonen. Og da kjenner jeg jo ikke så mye!

Leste på nett i går at man skal ikke kjenne daglig bevegelse før i uke 28! Så prøver å roe meg ned med den tanken også! Skal lissom aldri få ro i sjelen min nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjent lite i det siste. Syns det var mye sterkere før. Men nå kjennes det ut som at den sparker lenger inni meg.. Så kanskje den har snudd seg. Uansett så kjenner jeg litt og finner hjertelyd så.

Alt er nok fint. Ikke lenge siden du så henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...