Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Jenta vår sparker også mest nedover (ofte PÅ blæra), så jeg kjenner mest liv nederst i magen. Innimellom spark oppover også - litt ovenfor navelen, men jeg er 25 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen

Typisk. Vekkeklokken står på 0600 men jeg våknet 0500. Har nå ligget her en times tid og blomstret mens mannen purker i vei. Tror det er mye tanker i hodet mitt som gjør det. I tillegg er jeg så tørst!!!!

Godt å høre - da er det nok normalt at han sparker i vei der nede! Finner ikke helt systemet på når tid det sparkes. Men synes det er mest om kveldn. Hvertdall da jeg kjenner det mest.

Får kanskje stå opp da. Heller bruke tiden til en bedre frokost enn å stresse i vei. Ja dette kan bli en lang og trøtt dag.

Ps hvordan er det med kaffe og brus drikkingen dere? Prøver å holde meg til eb kopp kaffe om dagen - mdn ikke så lett :( vil gjerne ha to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hvile deg når du kommer hjem:)

Er det ikke 1-2 kopper kaffi da? Jeg drikker ikke kaffi, men kanskje to glass cola i løpet av helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker en halv kopp kaffe om morgenen og en halv kopp på jobben...og litt pepsi max (ikke hver dag). I helgene blir det kanskje bittelitt mer kaffe...Det er forbruket over tid som betyr noe, og tror grensene mattilsynet har satt har ganske god margin :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus har jeg aldri vært noe særlig glad i, men å ta vekk kaffen min er bare slemt! :fnise: Jeg har tatt 1-2 kopper hver dag, med god samvittighet. Enkelte dager får jeg jo ikke tid til kaffe, så da tenker jeg at jeg har litt å gå på! ;) Nå kan jeg ikke drikke kaffe i det hele tatt pga halsbrann, så jeg gleder meg i bøttevis til første kopp etter fødsel....! Med melkeskum og kanelstrø på toppen! Nam! Dessuten er jo "en kopp" en måleenhet med en viss tolkningsfrihet (med mindre du bor i USA, men det gjør vi jo ikke!), og det er jo ikke sagt om det er cappuccinokopp eller espressokopp det er snakk om! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk litt cola (et glass) når kvalmen var på det verste i små slurker, men drikker ikke kaffe eller koffeinholdige drikker ellers. Jeg liker det ikke. To kopper skal gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å ta eb kopp kaffe på dagen og må jeg ha en til så prøver jeg meg på en koffein fri! Nå er kaffen min ala caffe latte så er jo mer melk enn kaffe. Melk drikker rg ikke ellers så tenker at det er en fin måte å få i seg melken på. Hehe fint å kunne snu litt på det :) noen ganger blir fet et lite glass brus i tillegg!

Har hørt at det kun har noe å si på fødselsvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren jeg er sliten! Mannen pusser opp i gangen og typisk mannfolk - de roter jo mer enn en hel barnehage til sammen! Og når de er ferdige med jobben da er de ferdige og sliten og ryddingen nei den må jeg ta! Blir jo fint, men akk meg vel .... Slitsomt! Enda litt gjenstår!

Men nå er det natta. Håper jeg får sove litt mer og lenger i morgen!

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen. Våknet vel i fire tiden med huepine. Tillot meg å komme litt senere på jobb. Men hodet er ikke bra! Blir så irritert på denne arbeidsplassen! De vet jeg er delvis sykemeldt og skal unngå stress allikevel pusher de på! I dag er det i tillegg sykdom og jeg er helt alene på mitt kontor b Om noe skulle skje sliter jeg! I tillegg så har jeg en kollega som også et delvis sykemeldt men hun passer på å legge alle legetimene sine i arbeidstiden! Jeg kunne gjort det samme i morgen men velger å ikke gjøre det! Fordi jeg er så snill! Irriterende for det er meg det går utover - sånn som i dag! Og dette får man ikke igjen for! Blir en lang dag dette!

Mye tanker omkring morgendagen! Kanskje litt for mye for i natt drømte jeg. Jeg drømte vi var på ultralyd. Vi fikk tydelig se en liten baby med masse hår! Jeg våknet når de skulle gjennom denne sjekklisten. Tydeligvis må det ha vært en gutt for vi kalte han for emilio. Hmmmm ikke et navn som har vært i mine tanker!

Selvfølgelig når jeg tenker så mye så kjenner jeg også ekstra etter og vil så gjerne kjenne spark men da kjenner jeg jo ingen! Åå som jeg gruer! Føler jeg står foran livets to avgjørende veier! Den ene går nedenom og ned, altså til helvete og den andre går til himmelen !

Prøvd å søke litt på nett om sjansen og faren for å oppdage noe misdannelser osv ved oul men finner lite. Det må jo være et godt tegn! 🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt sjekket som du er fra før så skal det vel mye til om de finner noe mer nå.. Emilio var da fint, om man liker denslags! ;) Den der arbeidsplassen din tar nok ikke hensyn nei.. Minner om der jeg jobbet sist jeg var gravid. På sånne steder må man passe på seg selv. Legg legetimer til arbeidstiden du også, og pass på st du ikke sliter deg ut. Som du sier, du får ikke noe igjen for det, annet enn vondt!! Ingen stående applaus når du går ut i full sykmelding pga at du har latt deg presse. Nei, her må nok det nok kureres ett stykk flink-pike-syndrom! Håper hodepinen forsvinner fort! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er jeg ! Ser ikke ut som jeg var så veldig savnet men stikker nå innom og hilser på dere og dagboken - så får de som vil hilse på :)

Nå er det en liten stund siden jeg har vært aktiv. Jeg har hatt en skkkkelig nedtur den siste uken. Ting har vært tungt uten å gå for mye i detaljer. Jeg har heldigvis fått ekspertise hjelp og det kan se ut som jeg sakte men sikkert er på vei opp igjen.

Har fått redusert arbeid så nå er jeg bare to dager på jobb i uken. Det går så som så ....

Har fått konstatert svangerskapsmigrene så har slitt litt med det også i tillegg til alt annet

Nå er det en uke til oul og jeg gru gleder meg. Skal bli deilig å komme over kneika men gruer til ev hva de kan finne av feil ...

Så her var jeg ......

Håper det går litt bedre med både svangerskapsmigrenen og det andre du sliter med for tida :klemmer:

Har ikke vært her inne på en stund selv, men du må vite at når jeg er her inne, så savner jeg de som er borte selv om jeg ikke skriver noe til dem altså :jepp:

Rart med det men denne dansebabyen er mest aktiv på kvelden. Det er hvertfall da jeg kjenner han mest :)

Men synes det fortsatt er langt nede ... Burdte det ikke vært litt lenger opp?

Kos med aktiv dansebaby :hjerte: Lille her sparker fortsatt langt ned av og til, selv om den for det meste sparker over hele magen :P Men når den først sparker langt ned, så sparker den nesten helt i musa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som var våken i 4-tida, altså? :fnise: Ikke verst, godt å vite jeg ikke var aleine om å våkne tidlig, hvertfall :fnise:

Er det i morra du skal på OUL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig når de ikke tar hensyn. Sier som Mayami, her må du passe på deg selv:)

Håper hodet kommer seg utover dagen, kjedelig at du skal være så plaget!

Jeg har god tro på ul i morgen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt sjekket som du er fra før så skal det vel mye til om de finner noe mer nå.. Emilio var da fint, om man liker denslags! ;) Den der arbeidsplassen din tar nok ikke hensyn nei.. Minner om der jeg jobbet sist jeg var gravid. På sånne steder må man passe på seg selv. Legg legetimer til arbeidstiden du også, og pass på st du ikke sliter deg ut. Som du sier, du får ikke noe igjen for det, annet enn vondt!! Ingen stående applaus når du går ut i full sykmelding pga at du har latt deg presse. Nei, her må nok det nok kureres ett stykk flink-pike-syndrom! Håper hodepinen forsvinner fort! :)

Vel en ting er sikkert - det blir ikke emilio i så tilfelle, men bare så rart at det navnet dukket opp! Fra intet!

Sjekket og sjekket. Jeg har jo hatt en del ultralyder men hvor mye får dem egentlig avdekket så tidlig som da? Er vel helst i disse dager de kan klare å se slikt. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som var våken i 4-tida, altså? :fnise: Ikke verst, godt å vite jeg ikke var aleine om å våkne tidlig, hvertfall :fnise:

Er det i morra du skal på OUL? :)

Ja i morgen er det oul! Den store skumle oul! Tenker på alle dem som faktisk venter til uke 18 med å ha første ul. Jeg er jo heldig som har hatt ett par. Men føler allikevel at jeg er i risikogruppen for at de kan finne noe galt. Rett og slett fordi jeg har maks uflaks! Jeg kjenner den jo men selvom den sparker så kan den jo feile all slags! Men alle andre klarer å få friske barn så søren heller !!!! Jeg skal også klare det!! Jeg skal skal skal!!! Jeg har jo tatt alle forhåndsregler og slikt!

Tenker mye på at den car veldig aktiv på alle ul vi var på. Ganske tidlig egentlig! De har hele veien sagt at det er en sterk baby! Men tenker også på at jeg drakk jo litt før jeg visste jeg var gravid - dog var det før ikm! Samtidig som jeg tenker på at hcg var så høy så tidlig! Mye jeg tenker på som dere forstår! Men mest av alt er jeg født med en porsjon uflaks og det samme er i grunn min mann!

Om alt er bra skal jeg virkelig være takknemlig!!! Mye tanker i hodet så dette kan bli en lang kveld og natt!

Jobben gikk greit! Faktisk stille og rolig.fikk faktisk gjort ganske mye. Sånn er det når man ikke kan være sosial 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i morgen :) Det går nok fint.
Sier som veninnen min "det viktigste er at det er et menneske der inne" ;) hehe. Perfekt eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo hatt masse uflaks, så nå er det nok deres tur! Det må jl være grense for hvor mye uflaks man skal ha, mener jeg... Nei, jeg tror nok det går like fint som tidligere UL har gjort! :Nikke: Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...