Gå til innhold

studenten har blitt mamma!

studenten

Anbefalte innlegg

Følte jeg måtte lage meg ticker, alle andre har jo :fnise:
Håper den funker og oppdaterer seg da!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I starten av svangerskapet var jeg veldig "kjøpte bare det dyreste brukt, og jeg vil ha mye nytt" nå er jeg "alt er så himla dyrt - brukt for alle penga"

Haha... Jeg skal jo lage en vognpose, men vil ha en kjøpt også for å være "sikker".

Dette har jeg kjøpt brukt (men ikke hentet) de siste dagene:

Vognpose i ull. Den er brukt i fire måneder. Nypris er 2399,-

(tenker jeg lager en selv med dundyne)

2 heldresser i ull, pluss 1 uten armer (typ sparkebukse)

omslagsdress i merinoull fra lillelam (bare den koster jo over 500 ny så jeg)

5 ullbodyer

3 strømpebukser i ull

2 pysjer i ull

--- alt dette er nypris på 3-4000 ,-

ALTSÅ hadde dette kostet meg omkring 6000 kr om jeg kjøpte nytt, og baby vokser fort ut av klærne og trenger påfyll hele tiden.

Jeg betaler 1650 kr for alle klærne og vognposen :nigo::nigo: synes det er greit når det er nesten ubrukt. Bare passe på å vaske godt, og rense vognposen. Det går jo nok penger etterhvert. Jeg har jo kjøpt ny vogn til 9000,- såe.

Noen barn er allergiske mot ull. Prøv å variere innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn er allergiske mot ull. Prøv å variere innkjøp.

fullstendig klar over det. Har vært det hele livet selv og har atopisk eksem, så jeg tar mine forhåndsregel og mye av ullen byttes ut med bambus. :) Det er nok av smårollinger i familien som tar over ullen om vi ikke kan bruke den selv.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for ny dagbok :hoppendeglad:

:hoppe::hoppe:

--------

Har det ganske fint om dagen! Koser meg med sying og litt photoshop-pusling. Har sydd babyredet og bleiepose, heklet smokkesnor og laget fødselstavle til barselgave til ei venninne jeg skal til i morgen. Synes det er så koselig!

Har bestilt meg ny 50mm linse til kamera, så neste uke blir det babyfotografering :babygutt:

Må nok sy litt flere bleieposer i dag. Er jo greit å ha :nigo: Bonusjenta må jo få en råååååsa også!

Skal bestille noen stoffer fra spoonflower, så jeg får sydd vognpose også. Elsker de stoffene der, spesielt Andrea Lauren sitt design.

Hentet en vognpose jeg kjøpte brukt i går. Den var kjempefin og varm og alt det der.. Men hun hadde ikke vasket den. Den var skikkelig møkkete.................... assa. Hallo?

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh! Du vasker før du selger ting! :P

Eh, JA.. Men det kan man trygt si at hun ikke har gjort. Blir litt flekkfjerning og vasking her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Naboen har fest, så jeg får ikke sove!

I dag har vi vært en tur på IKEA og babyshop.
Fikk kjøpt meg ammeinnlegg i bambus + slike varmeinnlegg (med ris man varmer i mikroen.) Kjøpte også dundyne til vogn/kurv, og litt ullklær.

på IKEA ble det seng og madrass pluss litt småting, så lappene fløy av sted i dag også! Det er jammen ikke billig med baby! Men vi er snart i mål, og nå mangler vi egentlig bare alle småtingene (kremer, bleier, febermåler...etc. Ja, og klær da! Har bare kjøpt det nødvendige av ull enda.)
Vippestol, lekegrind og sprinkelsengdyne kan vi vente med til nyttår da vi ikke tror vi behøver det de to første månedene.

Bortsett fra det er det vel brystpumpe, ammebher, base til stol, stativ til kurv, dynetrekk og slik vi mangler. Prøve å fordele utgiftene litt nå på slutten :)

29+0 i dag :gravid:

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Ikke lenge igjen, det kommer til å gå så fort! Hei lillebror!

Nei, det er ikke lenge igjen! :sjokkert: I morgen starter skolen på igjen også, så da kommer tiden til å fly avsted!

... I dag skal jeg gå gjennom hva vi har av klær til podden og se hva vi mangler. Tenker vi "bare" skal ha 50-62 klart til han kommer. Så får vi sikkert noe større til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg som trodde vi hadde så mye klær. Gått gjennom nå og vi har bare bodyer i str 54. 7 stk, det holder vel. Men ingenting annet - ikke en sokk engang :fnise: Såååååe, vi er nok ikke ferdig likevel. HEHE... Har visst endel i 62 allerede da. Typisk! Mye av ullklærne er str 50 (kjøpte brukt), og det er jo litt dumt, for sannsynligheten for at han ikke passer i det er jo rimelig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg må sette i gang og handle inn... hi hi hi :hjerte:

Jeg er bare så redd for om UL er feil og at det kommer en liten gutt i stedenfor jente.. Men klær må jo lille ha uansett.. hm..

Skal du på eller har du vært på 3D ultralyd? Jeg er så usikker på om vi skal ta oss råd til det.

Kunne gjerne tenkt meg en UL til for å forsikre meg om kjønn, samtidig sa jordmora "ser ut til at det blir en liten frøken dette..jeg kan jo ta feil, men det tror jeg ikke". Så jeg vil jo si at det hørtes ganske sikkert ut :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg må sette i gang og handle inn... hi hi hi :hjerte:

Jeg er bare så redd for om UL er feil og at det kommer en liten gutt i stedenfor jente.. Men klær må jo lille ha uansett.. hm..

Skal du på eller har du vært på 3D ultralyd? Jeg er så usikker på om vi skal ta oss råd til det.

Kunne gjerne tenkt meg en UL til for å forsikre meg om kjønn, samtidig sa jordmora "ser ut til at det blir en liten frøken dette..jeg kan jo ta feil, men det tror jeg ikke". Så jeg vil jo si at det hørtes ganske sikkert ut :hjerte:

Ja, det er jo litt koselig når man kjøper inn! (og dyrt..... :fnise: )

det er ikke ofte de tar feil, er det? De pleier vel å si ifra hvis de absolutt ikke er sikre. Her er det hvert fall gutt - det var ingen tvil :laugh: Men jeg har kjøpt mye lyst / beige, så om det hadde kommet jente, hadde det gått bra uansett! :nigo:

Nei, vi skal ikke ha 3D ul. Jeg har ikke lyst, og synes det er bortkastede penger rett og slett. Men hvis du er usikker på kjønn, så skjønner jeg at du vil forsikre deg! Dere gjør jo det dere føler dere har råd til! Jeg tar meg ikke råd til det. Men nå er det jo bare 11 uker igjen til vi ser han i virkeligheten!

vi fikk ikke se "ansiktet" hans på ULen heller vi da, så aner ikke hvordan nesa hans ser ut eller noe. Han nektet å vise seg i profil, så vi er veldig spent på hvem han ligner på :nigo::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo litt koselig når man kjøper inn! (og dyrt..... :fnise: )

det er ikke ofte de tar feil, er det? De pleier vel å si ifra hvis de absolutt ikke er sikre. Her er det hvert fall gutt - det var ingen tvil :laugh: Men jeg har kjøpt mye lyst / beige, så om det hadde kommet jente, hadde det gått bra uansett! :nigo:

Nei, vi skal ikke ha 3D ul. Jeg har ikke lyst, og synes det er bortkastede penger rett og slett. Men hvis du er usikker på kjønn, så skjønner jeg at du vil forsikre deg! Dere gjør jo det dere føler dere har råd til! Jeg tar meg ikke råd til det. Men nå er det jo bare 11 uker igjen til vi ser han i virkeligheten!

vi fikk ikke se "ansiktet" hans på ULen heller vi da, så aner ikke hvordan nesa hans ser ut eller noe. Han nektet å vise seg i profil, så vi er veldig spent på hvem han ligner på :nigo::nigo:

tror ikke vi tar oss råd til det vi heller :-)jeg er ikke en rosa person uansett.. men elsker blått, så hvis det hadde vært gutt hadde jeg muligens gått amok ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke vi tar oss råd til det vi heller :-)jeg er ikke en rosa person uansett.. men elsker blått, så hvis det hadde vært gutt hadde jeg muligens gått amok ;-)

samme her! Men synes det er så mye fint i jordfarger, og jeg tror vi får litt i blått siden det er første gutten i familien, så jeg prøver å bevisst styre unna så han slipper å drukne i blått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg opp til helsestasjon for kontroll hos jordmor.
når jeg kommer dit er a ikke der... Hu har visst fri annenhver mandag, og hadde gitt meg feil dato! Så.. timen er ikke før neste mandag. :bond: Kjenner jeg blir så irritert på den dama der. ikke første gangen hun gjør noe som får meg litt småsur :lur:

.... Nå er jeg på skolen. første skoledag!! Starter egentlig ikke før på mandag, men tenkte å komme meg litt inn i hva slags fag jeg skal ha, og få sendt noen mail til noen lærere ang. situasjonen min. nå MÅ jeg jo være flink student så langt det går :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj.. føler meg konstant sulten, men konstant mett..... Veldig plagsomt. rett etter middag har jeg lyst på mat igjen. og jeg kan seriøst spise HELE dagen selv om jeg egentlig kjenner meg mett.......... Jeg har blitt matmonster. :cry3:

har sure oppstøt også, begynner å gå utover nattesøvnen min. Åååe....

Trøster meg selv med å kjøpe meg en ny tif tror jeg :plystre: har hatt iphonen min i 2 år nå, så synes jeg har vært flink ;) Den er fullstendig klikk og jeg har ikke oppdatert den på et år pga plass, så jeg burde kjøpt ny for leeengst. får ikke lastet ned en eneste app fordi den er for gammel.......

SKAL SKAL IKKE :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. føler meg konstant sulten, men konstant mett..... Veldig plagsomt. rett etter middag har jeg lyst på mat igjen. og jeg kan seriøst spise HELE dagen selv om jeg egentlig kjenner meg mett.......... Jeg har blitt matmonster. :cry3:

har sure oppstøt også, begynner å gå utover nattesøvnen min. Åååe....

Trøster meg selv med å kjøpe meg en ny tif tror jeg :plystre: har hatt iphonen min i 2 år nå, så synes jeg har vært flink ;) Den er fullstendig klikk og jeg har ikke oppdatert den på et år pga plass, så jeg burde kjøpt ny for leeengst. får ikke lastet ned en eneste app fordi den er for gammel.......

SKAL SKAL IKKE :nigo:

Hvordan kan vi rettferdiggjøre et sånt kjøp? Hmm.. Du trenger en telefon som har plass til alle baby-bildene, sier du? JA! Da kjøper du ny! hahaha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan vi rettferdiggjøre et sånt kjøp? Hmm.. Du trenger en telefon som har plass til alle baby-bildene, sier du? JA! Da kjøper du ny! hahaha..

Haha, JA! Faktisk... Og i tillegg til at den faktisk ikke fungerer lenger omtrent. Kaster meg ut av alle programmer, skrur seg av, høytalerern fungerer ikke, knappen er ødelagt, oppdateringen min er 6.0 eller noe slik. Såe, jeg SYNES jeg kan kjøpe meg en uten dårlig samvittighet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...