Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Haha, NEIDA. men liker at du liksom så på BB når du var 8 år!!! Jeg var 10-11 når BB startet og kan ikke huske å ha sett på det da! Da var det jo hotel cæsar, haaaahahahah. sjukt tafatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj i dag er en dårlig dag.

Jeg holder meg hjemme fra forelesning da kroppen nekter å fungere med meg.

Kjenner jeg fylles med dårlig samvittighet og duklareringeting-følelse. Dumme kroppen, dumme hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er ikke bra å føle at man ikke strekker til der man vil <3
Men det er derimot veldig bra at du hører på kroppen og tar deg en pust i bakken :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj i dag er en dårlig dag.

Jeg holder meg hjemme fra forelesning da kroppen nekter å fungere med meg.

Kjenner jeg fylles med dårlig samvittighet og duklareringeting-følelse. Dumme kroppen, dumme hodet.

Jeg kjenner så alt for godt til den følelsen. Måtte selv dra hjem fra jobb en time før jeg skal, og jeg jobber allerede 50% redusert. Meen, husk at vi gror et barn inni her! Det er egentlig en kjempejobb. Et lite under...inni magen :strix:

Ta vare på deg selv, rug og kos deg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er ikke bra å føle at man ikke strekker til der man vil <3

Men det er derimot veldig bra at du hører på kroppen og tar deg en pust i bakken :laugh:

:klem:

Jeg kjenner så alt for godt til den følelsen. Måtte selv dra hjem fra jobb en time før jeg skal, og jeg jobber allerede 50% redusert. Meen, husk at vi gror et barn inni her! Det er egentlig en kjempejobb. Et lite under...inni magen :strix:

Ta vare på deg selv, rug og kos deg :smilyblomst:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag føler jeg meg rett og slett ræva!

jeg prøver å komme til en løsning angående studiene. Jeg har kommet fram til at jeg skal søke permisjon, og heller ta noen fag HVIS jeg føler det går - hvis ikke skal jeg fokusere fult og helt på baby, så får vi se til høsten når baby er 9 måneder om jeg starter opp igjen.

Jeg skal prøve arbeidskravene på de studiene jeg går nå, slik at jeg slipper og ta dem igjen, men jeg lurer på om jeg gjør lurt i å unngå eksamen i desember da baby er fire uker gammel. Jeg vet jo ikke hvor krevende det vil bli.

Føler at jeg vil legge meg ned å grine allerede NÅ over at jeg har stress over hodet mitt - det kan vel ikke tenkes at dét vil bli lettere om et par måneder?

føler...... ja, nå føler jeg mye, meg skikkelig skikkelig mislykka om jeg ikke fortsetter studiene nå, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan det skal gå.. :trist:

dessuten er jeg så støl mellom beina i dag og *ekkel info* har fått mye mer utflod, så kroppen forbereder seg hvert fall! Det stresser meg litt det også, ift hvordan det ser ut her hjemme og ingenting er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg rett og slett ræva!

jeg prøver å komme til en løsning angående studiene. Jeg har kommet fram til at jeg skal søke permisjon, og heller ta noen fag HVIS jeg føler det går - hvis ikke skal jeg fokusere fult og helt på baby, så får vi se til høsten når baby er 9 måneder om jeg starter opp igjen.

Jeg skal prøve arbeidskravene på de studiene jeg går nå, slik at jeg slipper og ta dem igjen, men jeg lurer på om jeg gjør lurt i å unngå eksamen i desember da baby er fire uker gammel. Jeg vet jo ikke hvor krevende det vil bli.

Føler at jeg vil legge meg ned å grine allerede NÅ over at jeg har stress over hodet mitt - det kan vel ikke tenkes at dét vil bli lettere om et par måneder?

føler...... ja, nå føler jeg mye, meg skikkelig skikkelig mislykka om jeg ikke fortsetter studiene nå, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan det skal gå.. :trist:

dessuten er jeg så støl mellom beina i dag og *ekkel info* har fått mye mer utflod, så kroppen forbereder seg hvert fall! Det stresser meg litt det også, ift hvordan det ser ut her hjemme og ingenting er i orden.

Jeg har ikke så mye for- og motargumenter til deg, fordi jeg er ikke og har aldri vært student så det her har jeg ikke mye greie på :fnise: MEN!! Et stooort men!! Du skal IKKE føle deg mislykka om du ikke fortsetter nå. Tenk på oss som er i full jobb, vi får helt fri for å være med baby i nesten et år, da burde det være en selvfølge at du også bare fokuserer på baby! :Nikke::opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at eksamen og fire uker gammel baby er en vanskelig kombo. Jeg hadde nok ikke klart det, lille krever hele døgnet. Men for all del, det kan hende du takler dette mye bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye for- og motargumenter til deg, fordi jeg er ikke og har aldri vært student så det her har jeg ikke mye greie på :fnise: MEN!! Et stooort men!! Du skal IKKE føle deg mislykka om du ikke fortsetter nå. Tenk på oss som er i full jobb, vi får helt fri for å være med baby i nesten et år, da burde det være en selvfølge at du også bare fokuserer på baby! :Nikke::opplyser:

ja, ikke sant. Tror jeg skal ta det opp med samboer. Håper han sier at jeg skal ta fri, så får jeg ikke enda mer dårlig samvittighet!!

Jeg tror at eksamen og fire uker gammel baby er en vanskelig kombo. Jeg hadde nok ikke klart det, lille krever hele døgnet. Men for all del, det kan hende du takler dette mye bedre enn meg :)

Jeg må jo belage meg på at han tar hele døgnet, så jeg tror jeg... går ut i perm. Shit. Isåfall så starter permen min om fem uker. :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville rett og slett lagt fra meg studietankene allerede.

Uten å føle deg mislykket! Jeg skulle egentlig ta opp 4 fag denne høsten, men har innsett at jeg ikke klarer det. Så jeg har gitt beskjed til skolen at jeg ønsker å ta det opp neste høst. Null problem.

Det er mye du skal lære kroppen din i tiden fremover, jeg ville heller fokusert på å bli kjent med bebis enn å sitte med eksamensstress og lesing de første ukene av bebis sitt liv. Det er mye mer verdifult enn å klare eksamner. Utsett studiene et år :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville rett og slett lagt fra meg studietankene allerede.

Uten å føle deg mislykket! Jeg skulle egentlig ta opp 4 fag denne høsten, men har innsett at jeg ikke klarer det. Så jeg har gitt beskjed til skolen at jeg ønsker å ta det opp neste høst. Null problem.

Det er mye du skal lære kroppen din i tiden fremover, jeg ville heller fokusert på å bli kjent med bebis enn å sitte med eksamensstress og lesing de første ukene av bebis sitt liv. Det er mye mer verdifult enn å klare eksamner. Utsett studiene et år :rodmer:

:klem::klem::klem:

Jeg tar en sjefsavgjørelse i morgen. Jeg drar på forelesning. Setter meg ned å jobber litt med oppgave, prøver å levere 3 oppgaver iløpet av de neste ukene, og går da i perm og utsetter studiene.

Skal se på papirene og snakke med veileder.

Du høres så fornuftig ut, og nå er jeg egentlig blitt overtalt. Tusen takk. Du har jo helt rett. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem::klem:

Jeg tar en sjefsavgjørelse i morgen. Jeg drar på forelesning. Setter meg ned å jobber litt med oppgave, prøver å levere 3 oppgaver iløpet av de neste ukene, og går da i perm og utsetter studiene.

Skal se på papirene og snakke med veileder.

Du høres så fornuftig ut, og nå er jeg egentlig blitt overtalt. Tusen takk. Du har jo helt rett. :hjerte:

altså, det er jo aldri bortkastet å følge undervisning og gjøre arbeidskrav nå før fødsel. Jeg tenker mer på tiden etter lille har kommet ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altså, det er jo aldri bortkastet å følge undervisning og gjøre arbeidskrav nå før fødsel. Jeg tenker mer på tiden etter lille har kommet ♡

ja, det er det jeg tenker. Å få arbeidskravene i boks før han kommer, så slipper jeg å ta de senere, men kan bare melde meg opp til eksamen. Det letter jo mye det også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :blomst:

Så kjekt at det nærmer seg fødsel for deg! Føler jeg ligger laaaaangt bak her i uke 25+5. Gleder meg til jeg kommer over uke 30 i alle fall, selv om det høres litt tyngre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :blomst:

Så kjekt at det nærmer seg fødsel for deg! Føler jeg ligger laaaaangt bak her i uke 25+5. Gleder meg til jeg kommer over uke 30 i alle fall, selv om det høres litt tyngre ut.

Ikke si at det nærmer seg! Jeg har ikke tid til det enda :fnise:

De ukene går fort, jeg var plutselig i 30. Og nå passerer jeg 32 i helga! Ja, det er tyngre. Kjenner at baby ligger langt ned nå og det begynner å bli litt slitsomt med å gå mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Student-oppdatering:

- Snakket med veileder i dag, og jeg ta ut permisjon for å beholde plassen min.

- Det betyr at permisjonen min begynner 15 oktober. (3 uker før termin)

- Det betyr at jeg ikke får lov til å ta eksamen i hele permisjonstiden min (ikke på min skole)

- Det betyr at jeg enten må kutte skole NÅ og gjøre ingenting - eller forsøke å levere noen arbeidskrav for kanskje slippe å ta de igjen neste år, MEN han kunne ikke love at jeg slapp å gjøre det om igjen neste år.
(alt jeg gjør nå kan derfor være bortkastet. Han anbefalte meg ikke å stresse for mye med det nå, og at det kunne være greit å gjøre det når jeg startet på igjen)

- Jeg har hatt feil valgfag ift utdanningen min. Så i dag har jeg byttet to fag for å få bacheloren min godkjent.

- Det betyr at jeg må lære meg to nye fag NÅ....

- For å levere arbeidskrav må de være inne FØR permisjonsstart.
- Det betyr at jeg må skrive fire oppgaver og levere og få godkjent før 15 oktober, mens alle andre studenter har til 30. november. Alle oppgavene kommer ikke før i oktober heller, så det er sykt knapp tid.

på mandag må jeg ringe lånekassen fordi jeg ikke vet hvilke periode jeg skal sette permisjon ift studiestart til høsten/vinteren neste år og hva jeg kan få utbetalt, OG hvordan dette påvirker permisjonsukene til far.

Føler meg helt lost og har ikke funnet ut av mye enda. Huff, det blir mye telefoner og møter de siste ukene.

Og kanskje sykt mye oppgaveskriving også. Jeg vet ikke om jeg rekker alt dette på så kort tid!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusjente-helg! Så nå har vi pakket den rosa sekken og drar på hytta for å besøke mamma og pappa! 😄

blir koselig! Ha en fin helg ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusjente-helg! Så nå har vi pakket den rosa sekken og drar på hytta for å besøke mamma og pappa! 😄

blir koselig! Ha en fin helg ☺

god helg søte ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...