studenten Skrevet 8. september 2014 Forfatter #281 Del Skrevet 8. september 2014 Vet du, enig med det de andre sier her, at han må strammes opp. Har selv en mann som er veldig sliten etter jobb og jeg kjenner ofte på de samme tingene. Men, et par ting har jeg lært: 1. Hvis jeg hele tiden rydder opp eller fikser etter han, så blir han vant med det og da gjør han hvertfall ikke noe. 2. Hvis jeg alltid gir etter, for eksempel når vi har blitt enig om å lage middag, så lager han aldri middag. 3. Hvis jeg alltid vasker og bretter klærne hans, så vasker ikke han. 4. Hvis jeg alltid rydder brusflasker og ølbokser, så gjør ikke han. Eller fyller i eller tømmer oppvaskemaskinen. Med andre ord, hvis jeg ikke gjør noe, så gjør han ting. Hvis jeg ikke lager middag og han ser at jeg og bolla er slitne, så lager han middag, fordi han ser viktigheten av at lillebolla får næringsrik mat. Mange mannfolk er mannfolk, jeg tror ikke de er utspekulerte, men hvis de blir for godt tatt vare på, så nyter de det. Uten å tenke at de gjør det for å være slemme eller noe, de blir bare komfortable med det. Prøv å gi litt beng selv, særlig i hverdagsrotet. Se hva som skjer? Har du prøvd det? Bare noen erfaringer herfra Det du gjør er det jeg tenker hver dag! Desverre har jeg prøvd dette noen ganger, og han gjør ikke noe da heller.... nå står det altså en ølboks i vindu på stua som jeg bevisst ikke har rydda vekk - den har nå stått siden FREDAG og enda har han ikke fjernet den. Jeg har ikke sagt noe på det, men assa herregud.... Tror jeg skal slutte, å heller si at han skal rydde etter seg, og når klærne hans er vaska si at de ligger der, så kan han fjerne de selv osv. JA jeg skal følge disse tipsene, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 8. september 2014 Forfatter #282 Del Skrevet 8. september 2014 Herregud hva er det som skjer med mannfolka for tiden? De burde fader i meg skjerpe seg og ta i et tak. Det kommer jo baby snart Kjenner jeg blir sint på dine vegne Spør du meg, så spør jeg deg! Tror disse menna våra har mista litt hjerneceller i det siste. Ja, ikke sant. en BABY - hvis ikke det gjør at de skjerper seg, hva gjør det da??? Søstra mi foreslo at jeg bare skulle bryte sammen foran han og si at jeg ikke orker alt dette rotet og gjøre alt alene, også dra bort noen dager for å se om det er wakeup-call for han... Hva tror du? Hehe.. skal jeg rømme i frustrasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 8. september 2014 #283 Del Skrevet 8. september 2014 Spør du meg, så spør jeg deg! Tror disse menna våra har mista litt hjerneceller i det siste. Ja, ikke sant. en BABY - hvis ikke det gjør at de skjerper seg, hva gjør det da??? Søstra mi foreslo at jeg bare skulle bryte sammen foran han og si at jeg ikke orker alt dette rotet og gjøre alt alene, også dra bort noen dager for å se om det er wakeup-call for han... Hva tror du? Hehe.. skal jeg rømme i frustrasjon? Veel... jeg gjorde begge deler Det har virket så langt, men vi får nå se hvor lenge det varer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 8. september 2014 #284 Del Skrevet 8. september 2014 Spør du meg, så spør jeg deg! Tror disse menna våra har mista litt hjerneceller i det siste. Ja, ikke sant. en BABY - hvis ikke det gjør at de skjerper seg, hva gjør det da??? Søstra mi foreslo at jeg bare skulle bryte sammen foran han og si at jeg ikke orker alt dette rotet og gjøre alt alene, også dra bort noen dager for å se om det er wakeup-call for han... Hva tror du? Hehe.. skal jeg rømme i frustrasjon? Vet at det har vært effektivt for flere av mine venninner. Selv tar jeg heller en skikkelig oppvask. Men kanskje mannen min har litt mer mellom øra enn mannfolka til venninnene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 8. september 2014 Forfatter #285 Del Skrevet 8. september 2014 Veel... jeg gjorde begge deler Det har virket så langt, men vi får nå se hvor lenge det varer Vet at det har vært effektivt for flere av mine venninner. Selv tar jeg heller en skikkelig oppvask. Men kanskje mannen min har litt mer mellom øra enn mannfolka til venninnene mine Heeehe, tror jeg tar et oppvaskmøte med han jeg! så får vi se hva han sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. september 2014 #286 Del Skrevet 9. september 2014 Ta et skikkelig oppvaskmøte, DETTE går jo ikke an! Kjenner at jeg blir frustrert på dine vegne her! Før jeg traff Mannen i mitt liv, bodde jeg også sammen med en som aldri tak i et tak, det var så frustrerende! Tror han var blitt oppdratt av en mor som gjorde det meste og ikke satte krav, og så ble det til at jeg tok over. Sett foten ned i tide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 9. september 2014 Forfatter #287 Del Skrevet 9. september 2014 Ja, jeg skal gjøre det! .. Dagen i dag startet saaakte, har sovet ut og sto ikke opp før halv elleve. Lagde egg/banan-pannekaker, det var ikke så godt som det så ut, skikkelig skikkelig søtt. Nå sitter jeg i sofaen med pledd og en kopp te, og får vel komme i gang med litt gjøremål! Får piske mannen litt i dag så det blir litt effektiv jobbing Ha en fin dag jenter, setter pris på alle tilbakemeldinger jeg får! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 9. september 2014 Forfatter #288 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) dagen i dag ble plutselig effektiv! Mannen var hjemme fra jobb i dag, så jeg utnyttet muligheten til å få han til å hjelpe til litt - og gjett hva'aa, det funka! Akkurat nå har vi pause (så.. da må jeg jo inn hit ) Vi har begynt på boden!!! Dere aaaner ikke hvor jævla mye som er der inne - men vi er i gang og 1/3 er nå ute, bilen er fylt opp med søppel som vi skal kjøre vekk i kveld. Vi har allerede vært én runde på søppeltømming, og vi har godgjort oss litt hos huseier ved å tømme hele vedboden for papp og kjørt vekk det (ble FULL bil både foran og bak!) innimellom slaga har jeg fått sendt søknad på fødeplass og levert et lass med bøker på biblioteket! Etterpå skal vi nok fortsette litt, og jeg har nå fult opp på badet med vinterklær og ull fra boden. Puuh, som det ser ut heeeer. Men jeg er bare glad vi er i gang - Selv om ryggen streiker til tusan. Svigermor ringte i dag og sa hun kanskje kom innom i kveld, så da regner jeg med at hun GJØR det, og da får ikke vi gjort noe mer, så best å være effektive før hun kommer Forresten - i går kveld fikk jeg laaang og god massasje på alle vondtene mine (ja ikke de mellom bena assa ) MED olje fra mannen. Det var sååå godt å bare ligge der og bli litt tatt vare på. Endret 9. september 2014 av studenten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 9. september 2014 #289 Del Skrevet 9. september 2014 Så velfortjent♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. september 2014 #290 Del Skrevet 9. september 2014 Er så godt å komme i gang!! Og hurra for at mannen er snill og god med deg, det fortjener du Lite tips!!! Flylady.com.. jeg er forelska! Kan sitte i timesvis og LESE om hvordan man rydder og vasker effektivt. Skal lage liste etterpå over hva som må gjøres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 9. september 2014 Forfatter #291 Del Skrevet 9. september 2014 Er så godt å komme i gang!! Og hurra for at mannen er snill og god med deg, det fortjener du Lite tips!!! Flylady.com.. jeg er forelska! Kan sitte i timesvis og LESE om hvordan man rydder og vasker effektivt. Skal lage liste etterpå over hva som må gjøres... Åå, da må jeg nok inn på den siden og lære meg hvordan man gjør det effektivt, for er det noe jeg ikke er, så er det ryddig og effektiv! -- Åh, ja det er heerlig. Selv om det nå ser eeenda mer jævlig ut inne Men nå er hele boden tømt, mannen drev på til kl 20:30 i dag! Da dro vi på nok en søppeltømming! Imorgen skal han vaske boden, og få inn flere hyller så vi får mer lagringsplass. (alt står jo på verandaen nå) Har sagt at han må vaske endel klær mens jeg er på skolen i morgen (fordi han har fylt opp badet nå), og han har faktisk satt på en vask allerede! i dag har han vært FLINK assa, jeg er litt overrasket OG jeg fikk endelig sagt det jeg sa til dere, om at jeg føler han ikke hjelper til osvsovsovs... Han sa at han lovte å bli flinkere og at han visste han gjorde for lite. Det var såklart litt unnskyldninger her og der - blant annet at han følte jeg stresset for mye uten grunn, og at HAN også har mye å tenke på og mye forandringer selv om han ikke bærer ungen....... (følte meg litt lite verdsatt akkurat da, men det er nå en ting.) Samma, han har gjort jobben sin i dag og lover å fullføre imorra. Så vi får se om han mener det han sier, jeg håper det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. september 2014 #292 Del Skrevet 9. september 2014 Åå, da må jeg nok inn på den siden og lære meg hvordan man gjør det effektivt, for er det noe jeg ikke er, så er det ryddig og effektiv! -- Åh, ja det er heerlig. Selv om det nå ser eeenda mer jævlig ut inne Men nå er hele boden tømt, mannen drev på til kl 20:30 i dag! Da dro vi på nok en søppeltømming! Imorgen skal han vaske boden, og få inn flere hyller så vi får mer lagringsplass. (alt står jo på verandaen nå) Har sagt at han må vaske endel klær mens jeg er på skolen i morgen (fordi han har fylt opp badet nå), og han har faktisk satt på en vask allerede! i dag har han vært FLINK assa, jeg er litt overrasket OG jeg fikk endelig sagt det jeg sa til dere, om at jeg føler han ikke hjelper til osvsovsovs... Han sa at han lovte å bli flinkere og at han visste han gjorde for lite. Det var såklart litt unnskyldninger her og der - blant annet at han følte jeg stresset for mye uten grunn, og at HAN også har mye å tenke på og mye forandringer selv om han ikke bærer ungen....... (følte meg litt lite verdsatt akkurat da, men det er nå en ting.) Samma, han har gjort jobben sin i dag og lover å fullføre imorra. Så vi får se om han mener det han sier, jeg håper det Jeg er verken ryddig eller effektiv, så der er vi i samme båt Men nå er jo alt samla inne, og etterhvert skal jo en del støffs på boden, så skal noe hit og noe dit. Det er bare en del av prosessen! Stua hos oss er nå en skikkelig midlertidig oppbevaringsplass, for begge bodene er totalt bomba.... Og hurra for flink samboer assa, det er SÅ DEILIG!!!! Jeg tror mannfolka kverner veldig mye mer på det her babygreiene enn vi tror. Tenk så vanskelig det egentlig er å sette seg inn i det hele, når man som du sier, ikke bærer ungen. Merker godt at mrdior er litt... hva skal man si.. lite deltakende. Han sa her en dag at "men foreløpig er det jo bare du som er gravid" (han er så harry og søt ) og det er jo sant. Han er jo ikke "deltakende" på den måten, og han føler at han ikke strekker til hele tida. Dette er ikke for å forsvare mannen assa for han har vært dust, men bare for å vise at mannfolka også tenker på detta her!! :nisseblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. september 2014 #293 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg er verken ryddig eller effektiv, så der er vi i samme båt Men nå er jo alt samla inne, og etterhvert skal jo en del støffs på boden, så skal noe hit og noe dit. Det er bare en del av prosessen! Stua hos oss er nå en skikkelig midlertidig oppbevaringsplass, for begge bodene er totalt bomba.... Og hurra for flink samboer assa, det er SÅ DEILIG!!!! Jeg tror mannfolka kverner veldig mye mer på det her babygreiene enn vi tror. Tenk så vanskelig det egentlig er å sette seg inn i det hele, når man som du sier, ikke bærer ungen. Merker godt at mrdior er litt... hva skal man si.. lite deltakende. Han sa her en dag at "men foreløpig er det jo bare du som er gravid" (han er så harry og søt ) og det er jo sant. Han er jo ikke "deltakende" på den måten, og han føler at han ikke strekker til hele tida. Dette er ikke for å forsvare mannen assa for han har vært dust, men bare for å vise at mannfolka også tenker på detta her!! :nisseblunk: Men hva faen. Hvor kom de der nissene fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 9. september 2014 Forfatter #294 Del Skrevet 9. september 2014 Hahahahah hva skjer med nissene 😂 Men ja enig. Det er klart det er mye som koker inne i hodene dems også, vi må jo ikke glemme det. Nå er jeg bare glad vi har fått snakket ut!☺ Ser plutselig lyset i enden nå. Han ble litt lei seg når jeg sa at jeg ikke klarte å glede meg før jeg sluttet å stresse med alt. Og han bare "jeg gleder meg hvert fall jeg da". Det var jo ikke dét jeg mente 😔 men ja, snaaaart blir alt bra og jeg skal begynne å lengte! Men ikke før om noen uker 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 10. september 2014 Forfatter #295 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg tror enda ikke jeg har hatt noe klager over svigermor her inne, så nå er det kanskje på tide? Føler meg veldig heldig som har akkurat den svigermammaen jeg har, hun er så fin og flott og snill og god, og en jeg kan gå til hvis det er noe, snakke med i timesvis, henge med.... Ja også strikker hun jo så mye fiiint og hjelper oss når vi trenger det osv. MEN!!!!!!!!!! Nå har vi jo snakket litt om fødsel i det siste. ÅH, før jeg sier det, så må jeg si at det FØRSTE hun sa når vi fortalte om graviditeten var "kan jeg være med på fødselen?" altså - FØR hun sa gratulerer jeg sa nei. .. tilbake til det jeg skulle si. Om fødsel ja. Jeg har forklart henne hva jeg ønsker rundt fødsel - jeg vil gjerne bruke vann som smertelindring i starten, men er veldig veldig åpen for annen smertelindring om det blir nødvendig. At jeg må OPP av vannet og få epidural hvis jeg ikke takler det. Jeg vil heller forberede meg på at jeg trenger hjelp, enn å gå bli skuffet hvis jeg må ha hjelp. Men svigermor sier slik: "kan du ikke bare føde i vann da?" - jeg svarer "jeg KAN jo, men jeg skal ha muligheten til å gå opp og få epidural hvis jeg føler det, UTEN AT DET ER ET NEDERLAG" Så sier hun "neida, du klarer det. Fød i vann. Du trenger ikke epidural det takler du" ...... Hun sitter bare å forteller at HU ikke brukte noe smertelindring, at det ikke var så ille, at det er bare litt vondt å går det jo over - ingen grunn til å få smertelindring "bare for det" Føler meg skikkelig pressa til å føde naturlig, når hun sitter å indirekte sier i trynet mitt at jeg er feig som faen hvis jeg velger epidural.............. Hallo? kan a bare holde kjeft og si at jeg gjør det jeg må gjøre liksom. Endret 10. september 2014 av studenten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 10. september 2014 #296 Del Skrevet 10. september 2014 Ikke ta dette innpå deg, hadde nå bare sagt at fødsler og smerteterskler er forskjellige, og om du føler for epidural så føler du for det, og at det er da helt fint. Ta det som det kommer, og evt ikke snakk noe mer om fødsler med henne. Selv prøvde jeg fødebad da jeg hadde sett for meg at det var fint, men det var det verste jeg kunne tenke meg der og da! Du skal ikke måtte forsvare deg selv, bare si at du tar det som det kommer, det viktigste er at x kommer ut trygt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 10. september 2014 #297 Del Skrevet 10. september 2014 Min svigermor ville ha sagt det samme, helt klart! Det du skriver her tolker jeg som at hun har tro på at du er sterk nok uten. Men igjen, satt ikke i stua deres og hørte samtalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 10. september 2014 Forfatter #298 Del Skrevet 10. september 2014 Min svigermor ville ha sagt det samme, helt klart! Det du skriver her tolker jeg som at hun har tro på at du er sterk nok uten. Men igjen, satt ikke i stua deres og hørte samtalen Ja, det er jo det hun sier også. At hun tror at jeg kan takle det hvis jeg går inn for det, fordi jeg er så sterk, har høy smerteterskel osv. Men jeg vet jo ikke hvordan type smerte jeg går inn med på en måte, men jeg setter jo pris på at hun tror jeg er i stann til å klare det, såklart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 10. september 2014 Forfatter #299 Del Skrevet 10. september 2014 Ikke ta dette innpå deg, hadde nå bare sagt at fødsler og smerteterskler er forskjellige, og om du føler for epidural så føler du for det, og at det er da helt fint. Ta det som det kommer, og evt ikke snakk noe mer om fødsler med henne. Selv prøvde jeg fødebad da jeg hadde sett for meg at det var fint, men det var det verste jeg kunne tenke meg der og da! Du skal ikke måtte forsvare deg selv, bare si at du tar det som det kommer, det viktigste er at x kommer ut trygt Ja, det er det jeg sier til henne også. Jeg skal hvert fall slutte å snakke fødsel med a, så jeg slipper å bli irritert. Neste utfordring er å gi a beskjed om å ikke mase når fødselen faktisk starter og ikke få hu stormende inn rett etter fødsel. Prøve å si at hun ikke får komme før dagen etter - uten at hu føler seg super såra og utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 10. september 2014 Forfatter #300 Del Skrevet 10. september 2014 Notat: Magen min har vokst så sinnsykt mye de to siste ukene. Jeg er seriøst blitt DRITSTOR. Ser rett og slett høygravid ut på overtid. (snart hvert fall.) 56 dager igjen, skjønner ikke hvordan dette skal gå uten at jeg sprekker hvis jeg skal bli enda større nå. Jeg har eksplodert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå