Gå til innhold

Idiotisk håndtering av "terrortrussel"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss ha en ting klart. Det er ingen fare for noe terrorangrep og det kommer ikke til å skje noe som helst.

Å gå ut offentlig og skape frykt og dårlig stemning på den måten som er gjort er fullstendig latterlig.

Det er masse engstelige mennesker som har fått problemer på grunn av dette, noe man ser flere eksempler på her på forumet. Folk har avlyst ferier og holder seg innendørs.

Selv om det faktisk var fare for et angrep så er det overhodet ingen grunn til å gå ut offentlig med det.

Anonymous poster hash: 6cc88...b94
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Det er helt klart en fare for et mulig terrorangrep når PST velger å gå ut med informasjon og ber oss om å holde øynene oppe for mistenkelig atferd.

2. Selvsagt reagerer da enkelte med å ta sine forholdsregler og være forsiktige med å oppholde seg på plasser som er ekstra utsatt, store folkemengder etc.

3. Grunnen til at PST går ut med disse opplysningene er for at det eventuelt kan ha en forhindrene effekt, og skremme terroristene fra å fullføre angrepet.

Anonymous poster hash: c06a3...1d8

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Litt naiv eller? Etter å ha sett videoer av ISIL på Live Leak grøsser jeg av tanken på hva disse udyrene kan finne på i Norge.

Anonymous poster hash: ca9ff...8fc
  • Liker 5
Skrevet

La oss ha en ting klart. Det er ingen fare for noe terrorangrep og det kommer ikke til å skje noe som helst.

Å gå ut offentlig og skape frykt og dårlig stemning på den måten som er gjort er fullstendig latterlig.

Det er masse engstelige mennesker som har fått problemer på grunn av dette, noe man ser flere eksempler på her på forumet. Folk har avlyst ferier og holder seg innendørs.

Selv om det faktisk var fare for et angrep så er det overhodet ingen grunn til å gå ut offentlig med det.

Er du dum? Selvsagt er det fare for et angrep, det advares jo ikke for show.

Om en skal bruke så mye energi på å være så redd er noe annet. Ikke at det er så enkelt å la være, nødvendigvis.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

KANSKJE det ikke skjer noe som helst. Men som sagt over, når PST varsler noe så er nok faren reell. Å ikke varsle og det plutselig skjer en aksjon og flere hundre mennesker blir drept, er mange ganger verre enn noen sarte sjeler som får angst

Anonymous poster hash: 2e1ef...c85
  • Liker 11
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

La meg gjette om det ikke kom noen advarsel fra myndighetene og det kom et angrep da hadde du vel klaged over at de ikke kom med en advarsel.

Myndighetene skal faktisk advare befolkningen om det kan skje noe. Men du er kanskje den som foretrekke og se verden igjennom rosa briller en og innse at verden ikke er et trygt sted.

Selv om det mest sanynglivis ikke vil skje noe. Så er det bedre og være klar over at det kan skje.

Endret av Corto Maltese
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

KANSKJE det ikke skjer noe som helst. Men som sagt over, når PST varsler noe så er nok faren reell. Å ikke varsle og det plutselig skjer en aksjon og flere hundre mennesker blir drept, er mange ganger verre enn noen sarte sjeler som får angst Anonymous poster hash: 2e1ef...c85

Selvfølgelig skjer det ingenting som helst.

Og hva er poenget med å ga ut offentlig med slik fryktpropaganda?

Hva oppnår de med det?

Anonymous poster hash: 606d2...e55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette om det ikke kom noen advarsel fra myndighetene og det kom et angrep da hadde du vel klaged over at de ikke kom med en advarsel.

Myndighetene skal faktisk advare befolkningen om det kan skje noe. Men du er kanskje den som foretrekke og se verden igjennom rosa briller en og innse at verden ikke er et trygt sted.

I dag KAN det hende at verden går under og at himmelen faller i hodet på oss. La oss alle løpe rundt i ring og gråte hysterisk.

Ja, jeg foretrekker faktisk at myndighetene lar være å spre fryktpropaganda om ting som kanskje kan skje med en millardedels sannsynlighet.

• Liker 3
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Hva oppnår de med det?

Kanskje du heller skal slutte og være så redd av deg.

Mitt liv er akkurat likt nå som det var før advarselen. Kanskje på tide at du slutte og går rundt og være så pysete.

Skrevet

Det har nok vært en del terrortrussler mot Norge som PST ikke har varslet om fordi de ikke har vært konkrete, eller fordi de er blitt avverget på et tidlig tidspunkt. Jeg tror virkelig ikke PST går ut med dette hvis det ikke er en konkret fare for at noe skal skje. Tror PST har mer vett enn å rope ulv, ulv, for hvis de støtt hadde varslet så ville ikke folk tatt på alvor når det faktisk var reelt. Jeg er sikker på at det her sitter kompetente mennesker som har vurdert for/ i mot å varsle befolkninen. De har sine grunner, bl.a. det som er nevnt tidlige om at det kan ha motvirkende effekt fordi folk er mye mer oppmerksomme og melder fra om mistenkelig oppførsel.

Tenk for en oppstandelse det hadde blitt hvis ikke befolkninen hadde blitt varslet hvis noe hadde skjedd. Ja, skal innrømme at jeg også er nervøs. Har så langt fortsatt som normalt, synes det er ekkelt, men er glad for at de varsler når de oppfatter en reell trussel mot borgernes sikkerhet.

• Liker 2
Skrevet

Hva oppnår de med det?

Hvis du leser innleggene ovenfor, får du nok svar på det

Gjest Sobril
Skrevet

Nei, noe slikt kan jo ikke skje i fredelige Norge. Vi er fritatt for slikt her(???)

Skrevet

Og som det har vært nevnt i en tråd tidligere, tror mange også hadde blitt engestelige hvis det plutselig var mye mer politi etc. overalt, uten å vite årsaken.

De hadde nok ikke varslet hvis ikke det var en reell trussel, samt brukt så mye ressurser på beredskap. Håper virkelig at noe ikke skjer, og da får vi sikkert masse tråder om at PST skremte opp folk unødig, men som nevnt har de sine grunner, og dette er nok en veloverveid beslutning.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du heller skal slutte og være så redd av deg.

Mitt liv er akkurat likt nå som det var før advarselen. Kanskje på tide at du slutte og går rundt og være så pysete.

Jeg bryr meg overhodet ikke, for jeg vet jo at det er vettløs fryktpropaganda.

Men hvis du leser litt på forumet her så ser du at det er mange kvinner som går rundt og er livredde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva oppnår de med det?

Må du ha det inn med teskje? Vi kan jo ikke være HELT sikre på at det ikke skjer noe. PST anser det jo så alvorlig at de går ut med opplysninger i media, da er det tydeligvis en reell fare ute og går. Og som skrevet tidligere i denne tråden; PST går ut med (noe av) informasjonen de innehar for å forhindre at terrortrusselen/angrepet realiseres.

AnonymBruker
Skrevet

Må du ha det inn med teskje? Vi kan jo ikke være HELT sikre på at det ikke skjer noe.

Definer "HELT sikker"?

Anonymous poster hash: 7b3ce...5b0

• Liker 1
Skrevet

Honour those who seek the truth, but beware of those who’ve found it.

PST gjør jobben sin når de forteller at det er noen på vei for å angripe. Og så kan hver enkelt av oss velge om vi vil forholde oss til det eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må du ha det inn med teskje? Vi kan jo ikke være HELT sikre på at det ikke skjer noe. PST anser det jo så alvorlig at de går ut med opplysninger i media, da er det tydeligvis en reell fare ute og går. Og som skrevet tidligere i denne tråden; PST går ut med (noe av) informasjonen de innehar for å forhindre at terrortrusselen/angrepet realiseres. Anonymous poster hash: c06a3...1d8

Nei, vi kan ikke være HELT sikre på at verden ikke går under om 5 minutter heller. For et kjipt liv du får dersom du går rundt og tenker sånn.

Tror du at eventuelle terrorister bryr seg om at PST går ut i media? Latterlig.

Jeg regner med at dette er siste gang PST roper ulv. Kvinner takler ikke slik skremselspropaganda.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi kan ikke være HELT sikre på at verden ikke går under om 5 minutter heller. For et kjipt liv du får dersom du går rundt og tenker sånn.

Tror du at eventuelle terrorister bryr seg om at PST går ut i media? Latterlig.

Jeg regner med at dette er siste gang PST roper ulv. Kvinner takler ikke slik skremselspropaganda.

Det er jo ikke hver dag man får beskjed om mulige terrorangrep i "lille Norge", da. Det gir en helt annen frykt enn andre farer vi kan møte på daglig.

Ja, jeg tror det kan gjøre jobben vanskeligere, om ikke annet. Økt beredskap, masse politifolk, oppmerksomme folk i gatene osv.

Jeg tror folk flest setter pris på at PST gir informasjon til tross for frykten det skaper, særlig etter 22. juli.

Skrevet

La oss ha en annen ting klart: Hva eller hvem som er idiotisk hittil i denne tråden, er åpenbart!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...