Gå til innhold

Virker som at alle antar at man MÅ ha to barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor familie som i min foreldres generasjon hadde mange enebarn eller ikke giftet seg. Det var veldig trist å se dem være gammel,syk eller dø. Alene,forlatt,ingen kom innom,ingen hjalp dem, og for det meste ANGRET DE SÅÅÅ for å ikke ha familie eller flere barn. Jeg var da i 20årene og jeg husker det så veldig godt at jegbestemte meg om å ha 3barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk maser om barn fordi AS Norge trenger barn. Barn er neste generasjons skattebetalere, arbeidere, helsepersonell og de som skal drifte samfunnet fremover. For AS Norge er det hundrevis av gode grunner til å overbevise det norske folk om å poppe ut babyer ukritisk. Til og med de som er lite eller dårlig egnet til å oppdra barn oppmuntres til å formere seg: rett og slett fordi hvert barn er et pluss i boka, selv om det pådrar seg psykologregninger, legetilsyn og barnevern på veien. Derfor har det blitt frontet hardt og kynisk at barn er bra. Og folk flest er ikke verken kritiske nok eller oppegående nok til å innse at de personlig selvsagt driter i om naboen, kollegaen, venninnen og tanten sin får barn. De er bare hjernevasket til å anta at barn er bra. Slik driver en et sivilisert samfunn fremover, nemlig. Ved å aktivt styre folkemassene dit en må ha dem.

For deg og meg personlig er det jo kun en god grunn til å få barn: vi tror, oppriktig og i dypet av vår sjel at vi kan bidra til å gi et (eller flere) mennesker en bra start på livet. Desse menneskene vil vi oppdra (tror vi) såpass ok at de vil bidra på et positivt vis her på jorden. Og det er den ene gode grunnen. At vi bare "har lyst på" er ikke god nok grunn til å kjøpe en hund engang, det.

Så hva tror du, ts? Vil dere oppriktig, for både barn nr 1 og barn nr 2 (og ev 3) orke å være gode forbilder, læremestre og omsorgspersoner slik at de vil bli ok voksne? Om en er nok så er en nok. Verden er overbefolket nok som det er - ingen krise.

Og husk at naboen bryr seg ikke. Naboen er bare dum nok til å la seg påvirke til å tro det. ;)

Anonymous poster hash: ea0b1...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...