Gå til innhold

Hvilket yrke er mest attraktivt hos en partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva som er hot med musikere og kunstnere? Får selv en klein følelse av tanken. Ikke at jeg synes dere er rare, eller noe, men jeg har kanskje bare ikke møtt på så mange av dem selv. :) Bare forestiller meg at en mann synger en sang han har skrevet om meg til meg, noe som er en veldig ukomfortabel tanke :P

Selv skal jeg ikke nekte for at legeyrket er attraktivt for meg. Og realister (IKKE datafolk).



Anonymous poster hash: 9ed66...6df
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KateW

En som trives med seg selv, hverdagen sin og jobben sin. En som er intelligent og kan prate om det meste, og som ikke syns jobben er viktigere enn livet.

For egen del prøvde jeg å unngå og snakke om hva jeg var utdannet som da jeg drev med nettdating, menn henger seg vanvittig opp i akkurat det, og bås-setter mer enn jeg trodde var mulig. Samt alle de samme gamle vitsene knyttet til mitt valg av yrke.

Noe lignende i denne tråden: "Åh, en fysioterapeut, ja da får jeg massasje hver dag!" Tror du virkelig det? At ei som masserer folk time ut og time inn på arbeid, kommer til å komme hjem og massere deg også, hver dag? Ta jobben med hjem, liksom? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, jeg hadde aldri valgt som deg, de er som regel blakke, deprimerte, sensitive, sover hele dagen, tar ikke ansvar, egosentriske osv osv... Men hva vet jeg, en dag møter du den perfekte musiker, han som både spiller konsert hele natten, er på turné hele tiden og samtidig kan sitte under et epletre og dikte sanger på gitaren til deg ;) Han som etter et nach med 40 damer på slep, hopper opp om morgenen for å lage frokost til deg hoho... You go!

Anonymous poster hash: 742fb...0f5

Er såå enig, de er egosentriske og ikke særlig virkelighetsnære synes nå jeg. Vet ikke så mye om hvordan verden fungerer.... og ofte veldig usunne, veldig mange som røyker og drikker hele tiden, og det er "ukult" å trene.

Anonymous poster hash: 1f144...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har noe spesielt yrke jeg synes er mer attraktivt enn andre. Men som kvinnelig oljearbeider får man virkelig en del oppmerksomhet. Tror riktignok det kan være litt enten eller om mannfolka liker det eller ikke ;)

Anonymous poster hash: c53ab...14c

Hehe, hvordan da? Skal inn i oljen selv :)

Anonymous poster hash: 1f144...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som trives med seg selv, hverdagen sin og jobben sin. En som er intelligent og kan prate om det meste, og som ikke syns jobben er viktigere enn livet.

For egen del prøvde jeg å unngå og snakke om hva jeg var utdannet som da jeg drev med nettdating, menn henger seg vanvittig opp i akkurat det, og bås-setter mer enn jeg trodde var mulig. Samt alle de samme gamle vitsene knyttet til mitt valg av yrke.

Noe lignende i denne tråden: "Åh, en fysioterapeut, ja da får jeg massasje hver dag!" Tror du virkelig det? At ei som masserer folk time ut og time inn på arbeid, kommer til å komme hjem og massere deg også, hver dag? Ta jobben med hjem, liksom? :nigo:

Jeg er heller ikke så interessert i å snakke om det i tide og utide og opplever at kvinner også bås-setter på grunnlag av hva de tror om yrket mitt. Veldig slitsomt å være på date når det egentlig skal være en hyggelig ting.

Anonymous poster hash: 6fb3c...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Jeg er heller ikke så interessert i å snakke om det i tide og utide og opplever at kvinner også bås-setter på grunnlag av hva de tror om yrket mitt. Veldig slitsomt å være på date når det egentlig skal være en hyggelig ting.

Anonymous poster hash: 6fb3c...2e9

Så det går begge veier altså?

Jeg forsøkte å introdusere følgende samtaleemne, for å unngå "jobbpraten"

"Hvilken plate var den første du kjøpte for egne penger, og lytter du fortsatt til denne musikken?"

Det var mye mer spennende enn å snakke om, "Åh, systemanalytiker, ja, akkurat...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner må jeg si lege.... Ikke kelner eller håndverker i hvertfall

Anonymous poster hash: e816b...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går begge veier altså?

Jeg forsøkte å introdusere følgende samtaleemne, for å unngå "jobbpraten"

"Hvilken plate var den første du kjøpte for egne penger, og lytter du fortsatt til denne musikken?"

Det var mye mer spennende enn å snakke om, "Åh, systemanalytiker, ja, akkurat...."

Jepp, det kan nok gå begge veier. Er vel ganske lei av at hun forsøker å fiske etter hva jeg jobber med og hva jeg tjener. For det første er det tegn på golddiggertendenser, for det andre blir det i overkant tørt å snakke om jobb på date. Jeg foretrekker å ta jobbtingene på jobb og heller ha andre samtaleemner på en date. Det betyr ikke at man aldri skal nevne noe om jobben, det er jo for mange en stor del av livet, men det bør på ingen måte være det første man snakker om.

Anonymous poster hash: 6fb3c...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jepp, det kan nok gå begge veier. Er vel ganske lei av at hun forsøker å fiske etter hva jeg jobber med og hva jeg tjener. For det første er det tegn på golddiggertendenser, for det andre blir det i overkant tørt å snakke om jobb på date. Jeg foretrekker å ta jobbtingene på jobb og heller ha andre samtaleemner på en date. Det betyr ikke at man aldri skal nevne noe om jobben, det er jo for mange en stor del av livet, men det bør på ingen måte være det første man snakker om.

Anonymous poster hash: 6fb3c...2e9

Likte du mitt forslag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er hot med musikere og kunstnere? Får selv en klein følelse av tanken. Ikke at jeg synes dere er rare, eller noe, men jeg har kanskje bare ikke møtt på så mange av dem selv. :) Bare forestiller meg at en mann synger en sang han har skrevet om meg til meg, noe som er en veldig ukomfortabel tanke :P Selv skal jeg ikke nekte for at legeyrket er attraktivt for meg. Og realister (IKKE datafolk). Anonymous poster hash: 9ed66...6df

For min del har det mye med at jeg er ekstremt kreativ selv, og kunne ALDRI funnet meg en som ikke forstår den tankegangen. Så det at han er musiker er i seg selv ikke så viktig, men han har samme måte å tenke på som jeg har, og det syns jeg er veldig viktig. Pluss at om jeg er i en fase der jeg vil produsere veldig mye, og ikke har så mye i gi i forholdet, så skjønner han det, og omvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Etter år med både musikere, kunstnere osv, er dette noe jeg skyt som pesten! Så følsomme, så nære, så kreative, så utro...

Anonymous poster hash: 742fb...0f5

Og så blakke? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte du mitt forslag da?

Helt kurant forslag det, men om jeg hadde blitt stilt det spørsmålet måtte jeg ha tenkt en del for hvilke plate var det som egentlig var den første jeg kjøpte? :P

Uansett hadde det nok liten presedens for min musikksmak. Jeg kan høre på mye, men min favorittsjanger -eller samling av sjangre oppdaget jeg først og fremst i første halvdel av tyveårene.

Anonymous poster hash: 6fb3c...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingeniør, økonom, snekker foretrekker jeg.

Styrer langt unna it-konsulenter og lærere.



Anonymous poster hash: 95189...fd3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en snekker hadde han aldri fått lov til å ta av seg buksene! (Eller jo, noen ganger må de vel av) 😂😂😂

Anonymous poster hash: 742fb...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en snekker hadde han aldri fått lov til å ta av seg buksene! (Eller jo, noen ganger må de vel av) 😂😂😂

Anonymous poster hash: 742fb...0f5

Haha 😄 Enig!! 😀😊

Anonymous poster hash: f5f66...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer helt avhengig av hvordan de jobber. Mannfolk som jobber turnuser som politi, leger og brannmenn gidder jeg ikke.



Anonymous poster hash: bb0ef...544
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er hot med musikere og kunstnere? Får selv en klein følelse av tanken. Ikke at jeg synes dere er rare, eller noe, men jeg har kanskje bare ikke møtt på så mange av dem selv. :) Bare forestiller meg at en mann synger en sang han har skrevet om meg til meg, noe som er en veldig ukomfortabel tanke :P

Selv skal jeg ikke nekte for at legeyrket er attraktivt for meg. Og realister (IKKE datafolk).

Anonymous poster hash: 9ed66...6df

Ah, endelig noen som nevnte min type yrke. :)

Selv ville jeg foretrukket naturvitere av en eller annen form (jeg er selv naturviter). Naturvitere hører inn under realister, men realister inkluderer også rene matematikere. Rene matematikere er ikke like sexy, desverre.

Endret av Phobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal se på de jeg har vært sammen med eller datet, så er det snekker, ingeniør eller økonom som er mest attraktivt for meg. Jeg har ikke bevisst gått etter disse yrkene, men det må være noe med mennesketypene i de yrkene som gjør at de har egenskaper og en personlighet som kan passe meg.



Anonymous poster hash: dab3c...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politibetjent - Kvinne ,!!

Eller.....! Kvinnelig Helikopterpilot i Luftambulansen eller 330 Skvadronen!

Om du finnes der ute (tviler!) så synes jeg du burde ta kontakt med en gang!! :rodmer:

Endret av MS.MR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...