Gå til innhold

Er det feil å bli irritert på dette? Kjøkkenutstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker som om noen synes det er morsomt, dette med denne saken, og det med leggerutiner og brettspill. Det er jo småting, men må vel være lov å lufte sine frustrasjoner her, er ikke det helt vanlig å gjøre her på forumet?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overrasket over at dette er noe helt nytt for mange. Jeg er vokst opp med at man setter nyvaskede tallerkener underst og gjør det selv.

Når det er sagt, så er det jo ikke noe å lage en sak ut av. Vet ikke om samboer gjør det når han tar ut av maskinen, og det kunne ikke brydd meg mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er overrasket over at dette er noe helt nytt for mange. Jeg er vokst opp med at man setter nyvaskede tallerkener underst og gjør det selv.

Når det er sagt, så er det jo ikke noe å lage en sak ut av. Vet ikke om samboer gjør det når han tar ut av maskinen, og det kunne ikke brydd meg mindre.

Det gjør jeg også. Om noen er snill og vasker opp hos meg, blander jeg meg ikke borti hvordan hun/han plasserer tallerkener og asjetter, oppå eller de under de som står i skapet.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om noen synes det er morsomt, dette med denne saken, og det med leggerutiner og brettspill. Det er jo småting, men må vel være lov å lufte sine frustrasjoner her, er ikke det helt vanlig å gjøre her på forumet?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Ja det er jo litt morsomt. Men unnskyld enda en gang for at jeg lo.

Du er jo rene kjendisen blitt du nå:-)

Anonymous poster hash: 59b78...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "rullerer" en gang iblandt, men det er mest for at ikke det bakerste skal bli støvete, har ingenting med slitasje å gjøre.

Dere som bekymrer dere for slitasje, har dere veldig dyrt servise med farger/mønster på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Nei, serviset produseres ikke lenger så det går ikke. Da må man bare kaste og bytte ut hele serviset og det er dyrt!

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Så bruk serviset sjeldnere, så er problemet ute av verden. Eller rullerer du penskoene dine også?

Anonymous poster hash: d850e...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bruk serviset sjeldnere, så er problemet ute av verden. Eller rullerer du penskoene dine også? Anonymous poster hash: d850e...ef2

Hvorfor hente frem igjen denne gsmle tråden og fortsette mobbingen?

Har forhørt meg litt rundt, vanlig at "voksne"folk gjør dette, ungdommer forstår ikke dette, før de blir gamle nok.

Anonymous poster hash: a92b7...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet.

Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt.

Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Totalt urimelig! Da får du nesten gjøre det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg litt rundt, vanlig at "voksne"folk gjør dette, ungdommer forstår ikke dette, før de blir gamle nok.

Anonymous poster hash: a92b7...2fa

Ja, tenk å sitte der som 80-åring og oppdage at tallerknene er ujevnt slitt fordi man aldri tok rullering på alvor. Et bortkastet liv!

Anonymous poster hash: 18fe5...fa6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man heller passe på å bruke alle tallerkene..Slå på en full maskin, istedet for en halv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcde4...0d1

Hvorfor hente frem igjen denne gsmle tråden og fortsette mobbingen?

Har forhørt meg litt rundt, vanlig at "voksne"folk gjør dette, ungdommer forstår ikke dette, før de blir gamle nok. Anonymous poster hash: a92b7...2fa

Seriøst? Dette er typisk eksempel på sure gamle folk, forventer respekt av yngre men dom snakker med til alle og en hver..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bruk serviset sjeldnere, så er problemet ute av verden. Eller rullerer du penskoene dine også?

Anonymous poster hash: d850e...ef2

Rullere pensko? Hva mener du?

Jeg tar det litt mer med ro med rulleringen nå, men hender jeg setter ett eller to fat nederst inn i skapet når jeg tar ut av maskina. Om jeg ser gjennom alle fatene så er det en klar slitasjeforskjell, men det kommer av at settet tidligere tilhørte min mor, og da var det åpenbart noen av fatene som aldri ble brukt. Prøver å sikre det slik at disse er øverst så de blir mest brukt, men kan nå gå flere dager mellom hver gang jeg tenker på dette, faktisk.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rullere pensko? Hva mener du?

Jeg tar det litt mer med ro med rulleringen nå, men hender jeg setter ett eller to fat nederst inn i skapet når jeg tar ut av maskina. Om jeg ser gjennom alle fatene så er det en klar slitasjeforskjell, men det kommer av at settet tidligere tilhørte min mor, og da var det åpenbart noen av fatene som aldri ble brukt. Prøver å sikre det slik at disse er øverst så de blir mest brukt, men kan nå gå flere dager mellom hver gang jeg tenker på dette, faktisk.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Når det faktisk er spor etter slitasje, tyder det på at serviset blir mye brukt. En enkel løsning er derfor å bruke det så lite som mulig, da slipper man å tenke så mye på rullering. En annen ting er at det virker som serviset er ekstra skrøpelig eller gammelt, da bør man ihvertfall bruke det så lite som mulig. Eller kanskje ha det på permanent utstilling, i ett skap, da blir det garantert ikke mer slitt.

Det med penskoene tok jeg med som et eksempel. Man pleier ikke å slite skoparene sine jevnt, man bruker det som passer til anledningen, og pensko står mye av tiden i ro. De blir derfor lite slitt.

Anonymous poster hash: d850e...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes ikke jeg, jeg soler bare baksiden for jeg klarer ikke å lese hvis jeg ligger på ryggen. Jeg er praktisk innstilt, ikke estetisk.

For meg blir det meningsløst arbeide å dra ut både tallerkener og glass som allerede står i skapet for så å fylle fra bunnen av. Det har simpelthen ingen mening for meg. Som jeg skrev, jeg har aldri, aldri sittet ved ett matbord hvor noen plutselig utbryter, med lin-servietten foran munnen, "Men gu Turid, rullerer du ikke tallerkenene dine? Denne var blass!"

Det er så enkelt at du tar over denne oppgaven selv. At du skal gå og tenke på at halvparten av tallerkenene dine blir blasse er faktisk litt...trist....

Gjør heller jobben selv så kan du tenke på noe annet.

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

Hahaha :skratte::skratte:

Seriøst? Dette er typisk eksempel på sure gamle folk, forventer respekt av yngre men dom snakker med til alle og en hver..

(Denne skulle egentlig med i første innlegg.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første samboer rullerte på ALT.

Sokker, undertøy, t-skjorter....Han tok ALLTID på seg den øverste t-skjorten i hyllen, og når de var vasket, havnet de nederst i bunken.

Det verste var vel egentlig at han også rullerte på musikken sin. Først spilte han en CD, så en LP, og så en kassett. Og alt stod og ble spilt i den rekkefølgen han hadde kjøpt dem i. Å spille en plate fordi "den har jeg lyst til å høre på i dag" satt langt inne. Samme med å ta på en t-skjorte fra nederst i bunken fordi den var mindre utvasket og hullete enn den som egentlig stod for tur.

Åååååh, minnene...(kjøkkenet holdt han seg forresten for det meste unna)

Anonymous poster hash: bdbd2...adf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva om han hadde hatt ansvaret for klesvasken og bare kjørt absolutt alt på 50 grader også? Hadde det vært greit?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Sammenligningen er jo ikke reell. Skal du være like pirkete der, så må du jo sørge for at plagg X og plagg Y blir satt øverst og nederst i klesvasken annenhver gang slik at de blir "vasket likt" eller hva nå enn dine tvangstanker skulle komme opp med.

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hente frem igjen denne gsmle tråden og fortsette mobbingen?

Har forhørt meg litt rundt, vanlig at "voksne"folk gjør dette, ungdommer forstår ikke dette, før de blir gamle nok.

Anonymous poster hash: a92b7...2fa

Den er ikke gammel, er ikke 1 år gammelt engang ;)

Anonymous poster hash: 9dfad...e0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha TS, tuller du?

Når jeg var liten tenkte jeg sånn, "alle skal bli brukt like mye, ellers blir det urettferdig!"

Det der hørtes veldig slitsomt ut, greit å få vasket å ryddet bort ting, men eneste jeg rullerer er ting som har datostempling ;-) Tror også samboeren her i huset er veldig glad for at vi ikke er som det der. Du bruker vel ikke det dyreste serviset du har til å spise frokost-lunsj og middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han.

Menn som ikke tar hensyn til alle damas forslag er ikke noe å ta vare på.

Anonymous poster hash: d0e63...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...