Gå til innhold

Er det feil å bli irritert på dette? Kjøkkenutstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men poenget er at vi har en arbeidsfordeling og det å ta ut av oppvaskmaskina er hans ansvarsområde.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Da lar du det være hans område også. Og ikke noe du bryr deg om hvordan utføres. Likeledes med det andre som er hans område.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det slik. Men forventer ikke at andre skal gjøre det samme.

Holder med "min" rullering tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at vi har en arbeidsfordeling og det å ta ut av oppvaskmaskina er hans ansvarsområde.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Har du sterke og uvanlige meninger om hvordan en oppgave skal utføres, får du gjøre den selv. Så kan han få en annen oppgave i stedet. Men noe sier meg at da dukker det bare opp et annet tilsvarende problem i stedet ...

Anonymous poster hash: 04352...eee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dette ts !!! :ler:

Jeg er veldig nøye på alt sånt, og dette med klesbretting, henge opp klær på tørk osv osv, er det bare meg som må ha ansvar for. Om jeg ser en "feil-brettet" håndduk får jeg noia, og må brette den på "riktig" måte :ler:



Anonymous poster hash: d9e44...bdb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at vi har en arbeidsfordeling og det å ta ut av oppvaskmaskina er hans ansvarsområde.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Hvem står for deligering av arbeidet? Hans ansvarsområde meg midt i ræva. Dette er det dummeste jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 504dd...12b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet. Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt. Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr? Anonymous poster hash: 760f6...b76

Ja du er helt ute på viddene. Er det bare du som skal bestemme hvordan det skal gjøres? Om han ikke gjør det" riktig" får du jo begynne å gjøre det selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, tar kaka her denne her, lol!

Anonymous poster hash: 8b3cd...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, finn noe viktigere å bruke krefter på!

Du burde være glad for at mannen din i det hele tatt gidder rydde ut av oppvaskmaskinen, er jo ikke alle som gjør det :)



Anonymous poster hash: ced7b...6a4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva slags respons tallerkenhitler egentlig forventet. Herregud, tenk å være gift med henne da.

Anonymous poster hash: 504dd...12b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riviera

Jeg rullerer:p Trodde det var vanlig. Men han gjør det ikke og jeg gidder ikke lage en greie av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der virker som en helt sinnssykt meningsløs ting å bruke tiden sin på.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt bortkastet og bruke bare fire tallerker før dere setter på oppvaskmaskinen? Det er vel.. Frokost og middag en dag, for to personer det? Hva med å bruke alle tallerkene før dere kjører oppvaskmaskinen?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt bortkastet og bruke bare fire tallerker før dere setter på oppvaskmaskinen? Det er vel.. Frokost og middag en dag, for to personer det? Hva med å bruke alle tallerkene før dere kjører oppvaskmaskinen?

Det er plass til 14 tallerkener i min dersom jeg bruker alle plassene. Men om vi har oppi fire tallerkener så har vi jo gjerne også fire boller fra frokosten, glass, kaffekopper, bestikk, salatbolle, saftmugge og ørten andre ting oppi samtidig. Da er det jo fullt, selv om det bare er fire tallerkener oppi, så da setter man jo på maskinen.

Anonymous poster hash: 3866e...d6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er plass til 14 tallerkener i min dersom jeg bruker alle plassene. Men om vi har oppi fire tallerkener så har vi jo gjerne også fire boller fra frokosten, glass, kaffekopper, bestikk, salatbolle, saftmugge og ørten andre ting oppi samtidig. Da er det jo fullt, selv om det bare er fire tallerkener oppi, så da setter man jo på maskinen.

Anonymous poster hash: 3866e...d6a

Det høres ut som dere bruker veldig mye unødvendig plass og ting. Vi har en helt alminnelig oppvaskmaskin og får plass til typ 10 tallerker, fem-seks boller, en stor salatbolle, bestikk, 8-10 kaffekopper, 20 glass, og litt annet smånips om vi stabler praktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Og damer klager over at mennene ikke gidder å gjøre noe hjemme !!

Jeg fatter ikke hvem som har bestemt at det er kvinnens måte som nødvendigvis er den rette. Kluter mååå brettes sånn....tallerkner blir blasse...

Kjære !!

Jeg innser at jeg er en skrall husmor for sånt bryr jeg meg ikke om. Stapp det inn i et skap og ta en ekstra runde i høyet istedet ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet.

Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt.

Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Haha,kjenner til det der..Det har vært opphav til konflikt i heimen mellom min mor og far i alle år :)

Crazy

Anonymous poster hash: 0a4fc...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For øvrig blir det jo mer slitasje på skapene om man stadig skal flytte på de underste tallerkenene ;) Så mannen tar egentlig best vare på det som er vanskeligst å bytte ut ;)

Anonymous poster hash: 9c710...969

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det funker, det varierer jo hvor mange fat som er i hver vask.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Huff huff. Tenk om dere plutselig begynner å bruke fem tallerkener da istedenfor fire, så blir jo noe kjørt hver vask, så da blir jo de slitt mye mer enn resten. Syns rett og slett du skal få han til å numrere tallerkenene slik at han kan holde regnskap over hvor ofte hver enkelt blir brukt. Samme gjelder jo forøvrig bestikk, glass, kopper o.l. også. Såpass bør han gjøre!!!

Anonymous poster hash: 5a9a9...7a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du får voldsomt mye tyn og latterliggjøring i denne tråden, TS. Jeg gjør som deg, setter nyvaskede tallerkener, asjetter osv. underst, nyvaskede glass og kopper innerst i skapet. På samme måte gjør jeg i skapet der jeg oppbevarer sengetøy og håndklær. Disse bretter jeg slik at jeg har tellekanter på dem til og med :). Det vet vel den yngre, mer slomsete generasjon ikke hva er, tenker jeg.

Jeg må bare presisere at jeg ikke har dusinet fullt av alt mulig i kjøkkenskapene.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Og damer klager over at mennene ikke gidder å gjøre noe hjemme !!

Jeg fatter ikke hvem som har bestemt at det er kvinnens måte som nødvendigvis er den rette. Kluter mååå brettes sånn....tallerkner blir blasse...

Kjære !!

Jeg innser at jeg er en skrall husmor for sånt bryr jeg meg ikke om. Stapp det inn i et skap og ta en ekstra runde i høyet istedet ;)

Ja, gjør endelig det. Da blir det lett å finne det man er ute etter, og så ordentlig og ryddig det ser ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...