Gå til innhold

Er det feil å bli irritert på dette? Kjøkkenutstyr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet.

Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt.

Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Hvis det er det verste du har å klage på så har du det ganske så bra vil jeg si! Er forresten ikke rart folk skilles og går fra hverandre, når man skal klage å henge seg oppi så uvesentlige ting. Hadde blitt tullat skulle min samboer blitt irritert for så småe ting..

J.24

Anonymous poster hash: 7a7ac...4b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er tellekant?

At ting er brettet "skikkelig" slik at du kan telle/bla i stabelen med f.eks. håndklær, at de ligger i lik størrelse, likt brettet, i jevn stabel. Eksisterer ikke i min verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det finnes en mellomting mellom tellekant og å bare stappe inn i skapet. Anonymous poster hash: 590d5...a95

Å, nei du. Du trenger bare ikke prøve deg på det der. Tallerkensnurrere og brettekantfreaker er nazier på orden og alle andre er slasker. Dette er Kvinneguiden, mellomting er utopi.

Forøvrig: jeg har MIN måte å gjøre enkelte ting på. Andre har sin. Jeg snurrer ikke tallerkener, men jeg har andre OCD tendenser som er like ekstremistiske - forskjellen er nok at jeg ikke pålegger andre å følge mine OCD'istiske tendenser og lager helvete når ting ikke blir gjort på min måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RottusFrekkus

Joda, blir jo til at jeg føler meg nødt til å gjøre denslags men hadde jo vært greit å bare sette de inn nederst så ville man sluppet å tenke på dette.

"Slippe å tenke" på tallerkener og glass som ikke rulleres og potensielt får ulik slitasje = tvangstanker ;)

Jeg tøyser faktisk ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RottusFrekkus

Er dette en seriøs tråd så er det virkelig ikke rart mange forhold ryker. Om det er hans ansvarsområde hvorfor skal du da bestemme hvordan det skal gjøres? Er du oppnevnt som sjef eller noe, hvorfor er din mening mere verdt enn hans? Om det faktisk er slik at det er hans ansvarsområde så må den VOKSNE mannen få gjøre sin jobb på sin måte, eller om du ikke kan leve med det så får du la det bli din jobb i stede. Choose your battle. Dette er tullerusk å krangle om i mine øyne.

Nja...

Om man velger tallerkenrullering som hovedsak slipper man kanskje "skal vi ha(flere) barn/hva vil du med oss/trives du i forholdet/skal vi frekke til sexlivet litt" og andre problemer ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for noe tull. Men jeg må si du er heldig. Om dette er det største irritasjonsmomentet, har dere ikke mye å krangle om. Det er jo positivt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan jeg få spørre dere kritiske, harselerende kvinner: Er det galt å ville ha et system for hvor saker og ting skal være? Er det lettere for dere å finne ting når alt er kaos? Jeg trives best med å ha noenlunde orden rundt meg, uten at jeg av den grunn er hysterisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har du nok rett i, men dine tvangstanker skal ikke gå utover andre. Godt du ikke har nevnt dette høyt for mannen din...om det er du som er ts da.

"Slippe å tenke" på tallerkener og glass som ikke rulleres og potensielt får ulik slitasje = tvangstanker ;)

Jeg tøyser faktisk ikke.

Anonymous poster hash: 504dd...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Kan jeg få spørre dere kritiske, harselerende kvinner: Er det galt å ville ha et system for hvor saker og ting skal være? Er det lettere for dere å finne ting når alt er kaos? Jeg trives best med å ha noenlunde orden rundt meg, uten at jeg av den grunn er hysterisk.

Vet du, det finnes en mellomting mellom pinlig orden og kaos. Og når man gjør en sånn sak til et problem i forholdet, legger man opp til begynnelsen på slutten. Jeg er et ordensmenneske, har det alltid ryddig og ordentlig hjemme, men roterer ikke servise eller har tellekanter i skapet. Livet er rett og slett for kort til å holde på med sånn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har ingen problemer med hvordan DU vil ha det. Det jeg har problemer med er når noen tvinger SIN måte å gjøre tingene på over på andre. Orden i klesskapet er en ting, rullering av kjørler i kjøkkenskapet en helt annen. Du får ikke meg til å stryke klærne til brettekant - det betyr ikke at mine klær ligger i en haug i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tøyser faktisk ikke.

Er du psykolog, eller?

Dette har ingenting med tvangstanker å gjøre. Antar du ikke faktisk tror det heller, men bare skriver det for å godte deg litt ekstra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har ingen problemer med hvordan DU vil ha det. Det jeg har problemer med er når noen tvinger SIN måte å gjøre tingene på over på andre. Orden i klesskapet er en ting, rullering av kjørler i kjøkkenskapet en helt annen. Du får ikke meg til å stryke klærne til brettekant - det betyr ikke at mine klær ligger i en haug i skapet.

Det er svært sjelden jeg stryker noe, men jeg synes det er greit å brette sammen tøyet og legge det i skap og skuffer når det er tørt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du psykolog, eller?

Dette har ingenting med tvangstanker å gjøre. Antar du ikke faktisk tror det heller, men bare skriver det for å godte deg litt ekstra.

Dette kan fint ha noe med tvangstanker å gjøre. Men dette vet hverken du eller noen andre her på KG da vi ikke kjenner personen eller situasjonen.

Anonymous poster hash: 50464...4fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henviser du til TS sitt innlegg, eller genrelt? For j eg liker også orden. Antageligvis for godt for mitt eget beste innimellom.

Men jeg har aldri hatt noe problem med at noen tallerkener blir mer slitt enn andre faktisk. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hva er tellekant?

Når du legger sammen klær og de ligger helt kant i kant. Sånn feks håndklær som ligger over hverandre. Hjørnene ligger akkurat likt osv.

Dette ble tungt forklart. Men håper du forstår :)

Anonymous poster hash: 50464...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Henviser du til TS sitt innlegg, eller genrelt? For j eg liker også orden. Antageligvis for godt for mitt eget beste innimellom.

Men jeg har aldri hatt noe problem med at noen tallerkener blir mer slitt enn andre faktisk. .

Generelt vil jeg si. Jeg synes nok TS er i overkant nøye. Om man ikke løfter unna tallerkener og setter de nyvaskede underst, hadde jeg ikke brydd meg særlig om.

Jeg har bodd utrolig trangt, så vanen med å ha (pinlig) orden i alt, henger vel i meg fra den gangen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...