Gå til innhold

Er det feil å bli irritert på dette? Kjøkkenutstyr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt kurrant å rullere på tallerkenene om TS ønsker det. Men så lenge det er samboeren sitt ansvar, så må han få gjøre det på sin måte, så lenge han gjør det på en normal og ordentlig måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hjemme hos oss er alle tallerkner og glass merket med tall under, så krysser vi av på et skjema hver gang vi bruker noe. Skjemaet henger på kjøleskapet så det er lett å se hva som er brukt mest.

Dette fungerer veldig fint, og jeg kontrollerer alt regelmessig for å se at slitasjen er noenlunde lik på alle tallerknene.

Anonymous poster hash: bb15c...931

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler så jeg griner her. Er det mulig??

Jeg hadde aldri i livet fått meg til å be andre gjøre noe sånt.

Enig med mange som foreslår å sette bort det som blir lite brukt, og bytte et par ganger i året.....

Eller gjør som mange andre; Kjøp billige hvite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig problemstilling, og noe jeg aldri har tenkt over. Er så mange som klager over at menn ikke gjør husarbeid, men så finner noen av dere som får hjelp ut at ting gjøres på feil måte uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis tallerknene blir så slitte, er du sikker på at de tåler oppvaskmaskin? Vask i oppvaskmaskin sliter som regel mer enn selve bruken.

Eller støtter jeg forslaget om at DU står for roteringen f.eks hver 1. i måneden eller annet hvert år. Blir samme slitasje over tid til mye mindre arbeid :)

Anonymous poster hash: 3ac6a...a23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg rullerer tallerkenene.

Fordi mannen min viste meg at de hvite tallerkenene og suppeskålene våre lett får bestikkmerker som ikke går bort og spurte om vi kunne begynne å rullere så de ble jevnt slitt.

:cool:

Anonymous poster hash: 86809...85b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk sjokk når jeg leste første innlegg i denne tråden. Trodde nemlig det bare var jeg som var slik!

Jeg også rullerer på tallerkenene. Jeg stryker alt, både håndklær, boksershortser og oppvaskkluter. Når jeg lager middag vasker jeg opp samtidig, slik at kjøkkenet er strøkent før jeg serverer. Jeg rydder opp alt jeg har brukt før jeg legger meg, og jeg kan ikke gå ut døren uten nypusssede sko.

Samboeren min roter og strør om seg med strikketøy, laptop og blader. Hun har sine egne klær liggende i en haug på soveromskommoden (enda jeg har strøket dette for henne:)) Når hun har laget mat, ser det ut som om det har vært jordskjelv på kjøkkenet.

Men det er så klart helt greit. Vi er forskjellige, og jeg er fornøyd så lenge jeg får holde på med mitt eget, smått nevrotiske ordensregime. Hennes rot legger jeg ikke merke til en gang:)

Nå skal det også nevnes at hun er mye flinkere enn meg til å vaske. Kan ikke huske sist jeg tok i en støvklut, så det er ikke sånn at hun er en slabbedask, altså. Bare veldig rotete av seg:)

Anonymous poster hash: 825ed...234
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ledd høyt (og blitt litt bekymret) om mannen min foreslo at man skulle gidde det hver gang!:P Men nå bruker vi "opp" alle 12 tallerknene ganske ofte...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Er dette seriøst?

Rullere tallerkener? Jeg er ganske ryddig og organisert, men den tanken har aldri slått meg engang.

Du er sær og du bør overta den oppgaven siden det er så viktig for deg. Hadde jeg vært typen din hadde jeg ærlig talt bedt deg snakke med noen om dette var noe som plaget deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke rart skilsmissestatistikken er høy! :)

Senk skuldrene litt sier jeg bare.

Anonymous poster hash: 4e952...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bare å ta de ut underste tallerkenene og innerste glassene når du dekker på da? Da blir jo alt rullert, og du kan begynne å bekymre deg over virkelige problemer ....

Anonymous poster hash: 7d95f...fee

Jeg tror ikke dette er det egentlige problemet til TS.

Dette er tydeligvis en tvangstanke og det er forsåvidt greitt. Det som ikke er greitt I et forhold er å ikke klare å akseptere partnerens valg av løsning på hans ansvarsområde. Det vitner om mangel på respekt for partneren.

Alle forhold handler om å gi og få. Du får utført en av oppgavene I hjemmet og må da gi fra deg kontrollen på denne.

Det går ikke an å overlate ansvaret for en oppgave til andre og samtidig beholde myndigheten for hvordan denne løses selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre dere kritiske, harselerende kvinner: Er det galt å ville ha et system for hvor saker og ting skal være? Er det lettere for dere å finne ting når alt er kaos? Jeg trives best med å ha noenlunde orden rundt meg, uten at jeg av den grunn er hysterisk.

Jeg leser ingen som mener at det er galt med system. Det handler imidlertid om å finne et system sammen som begge kan leve med.

Dette løses oftest med en fleksibel instilling eller at den som har en OCD tar ansvaret for akkurat denne biten selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går ikke an å overlate ansvaret for en oppgave til andre og samtidig beholde myndigheten for hvordan denne løses selv.

Selvsagt går det an. Det skjer hele tiden.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager formuleringen.

Det går ikke an og samtidig forvente et godt forhold..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du også en sånn gal tallerkendame?

Anonymous poster hash: f0433...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bagatell det er unødvendig å bråke om. Selv passer jeg bare på å bytte om på tallerkenene når jeg selv rydder ut av oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du også en sånn gal tallerkendame?

Også? Hvem er i så fall den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager formuleringen.

Det går ikke an og samtidig forvente et godt forhold..

Om man lar noen gjøre noe så kan man ikke ha er godt forhold om man ikke lar dem gjøre ting feil?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også? Hvem er i så fall den andre?

Åh, er du selveste tallerkendama?, for en ære, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...