Nuttery Skrevet 16. juli 2014 #61 Skrevet 16. juli 2014 Vet jeg er A+. Det ble påkrevd å informere om blodtype i et helseskjema jeg trengte da jeg reiste med en organisasjon til Mexico. Hadde nok aldri visst det ellers. Vet ikke helt hva jeg skal med det.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #62 Skrevet 16. juli 2014 Jeg har b+ (testet da jeg var innlagt på sykehus) Testet det på skolen og, men den viste noe annet så ikke stol helt på de testene. B er ikke så vanlig i Norge. Anonymous poster hash: 2ecd0...718
vea Skrevet 16. juli 2014 #63 Skrevet 16. juli 2014 Ja. Har man selektiv IgA-mangel kan man være allergisk mot blodoverføring da man ikke tåler gammaglobulin og dermed få en alvorlig allergisk reaksjon. Men jeg er også generelt veldig syk pga IgA-mangelen og vet at de aller fleste ikke blir så syk av det som jeg har vært hele livet. Så det kan nok være derfor jeg har fått beskjed om det fra forskjellige leger. Dette var nytt for meg. Fikk påvist selektiv IgA-mangel i fjor etter flere år med konstant sykdom i hytt og gevær, så krevde at de sjekka immunforsvaret mitt. Fikk bare beskjed om at IgA-mangelen ikke hadde noe særlig annet å si enn at jeg var mer utsatt for forkjølelser, infeksjoner, betennelser og evnt magesjaue og det var det. Til å gå litt on-topic igjen så har jeg 0-, samboer mener jeg på er A ett eller annet (husker ikke om det var + eller -). Resten av familien vet jeg ikke
Nevian Skrevet 16. juli 2014 #64 Skrevet 16. juli 2014 Jeg har 0÷ og kan som sagt gi til alle. Bakdelen er jo at jeg kun kan motta 0÷ også da...
Minya Skrevet 16. juli 2014 #65 Skrevet 16. juli 2014 Mamma og pappa, samt begge søsknene mine har 0+, men jeg har A+. Og ja, det er definitivt min biologiske familie. Forstå det den som kan.
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juli 2014 #66 Skrevet 16. juli 2014 Det kan del vel. Det er jo rutine å sjekke den i bl a graviditet Anonymous poster hash: 28c57...2c6 Det er vel ikke slik at de ikke KAN sjekke blodtype, men de velger å ikke bruke ressurser på et når folk vil vite kun av nysgjerrighet.
Gjest avocadoen Skrevet 16. juli 2014 #67 Skrevet 16. juli 2014 Dette var nytt for meg. Fikk påvist selektiv IgA-mangel i fjor etter flere år med konstant sykdom i hytt og gevær, så krevde at de sjekka immunforsvaret mitt. Fikk bare beskjed om at IgA-mangelen ikke hadde noe særlig annet å si enn at jeg var mer utsatt for forkjølelser, infeksjoner, betennelser og evnt magesjaue og det var det. Til å gå litt on-topic igjen så har jeg 0-, samboer mener jeg på er A ett eller annet (husker ikke om det var + eller -). Resten av familien vet jeg ikke Det går på myyye mer enn det legene har sagt til deg, men leger flest har ikke mye kunnskap om det dessverre for meg og deg.
Pusemamma Skrevet 16. juli 2014 #68 Skrevet 16. juli 2014 Mamma og pappa, samt begge søsknene mine har 0+, men jeg har A+. Og ja, det er definitivt min biologiske familie. Forstå det den som kan. Dette skal i utgangspunktet ikke være mulig. Er du sikker på at du har fått rett opplysning ang ditt blod? De må jo ha en forklaring på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå