Gå til innhold

Vet du blodtypen din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet min egen, 0-, og mannens A+, men vet kun resusfaktoren til barna.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Yepp. Det var nødvendig en gang, så derfor vet jeg det.

B+ (samme som min far forøvrig)

AnonymBruker
Skrevet

AB-. Er blodgiver.

Anonymous poster hash: a116c...0d4
Skrevet

Man får ofte sprøyte i låret for at livmoren skal få litt hjelp.

Til meg sa de at det var pga blodtypen

Skrevet

Nei, vet ikke den. Vi skulle finne ut av det på skolen en gang, men jeg ble kvalm av å "undersøke" blod så jeg gjorde ikke den oppgaven :P

Skrevet

Både jeg og samboer har blodtype 0-, så det har også sønnen vår.

Gjest Dalma
Skrevet

Nei, men jeg vet at jeg er jævlig heit, og det er alt som betyr noe. Vi skal alle dø.

• Liker 3
Skrevet

Til meg sa de at det var pga blodtypen

Ja, men siden du ikke var sikker på hva du fikk, kom jeg altså bare med en annen vanlig årsak til sprøyte i låret etter fødsel.

Skrevet

Ja, men siden du ikke var sikker på hva du fikk, kom jeg altså bare med en annen vanlig årsak til sprøyte i låret etter fødsel.

Jeg var litt usikker på om jeg fikk sprøyta før eller etter de hadde sjekka blodtypen til babyen bare :)

Skrevet

Jeg og mannen har samme blodtypen, så vet derfor også ungene sin :) Ellers hadde jeg ikke hatt peiling, og har aldri sett dette har stått noe sted.

Skrevet

Jeg har AB+, ikke blodgiver. Kjæresten har B+, gir blod.

Gjest thesledge
Skrevet

Har ikke peiling på min, men burde kanskje finne det ut.

Skrevet

Ja, A+. Vet ikke kjæresten sin, men det skal jeg finne ut!

AnonymBruker
Skrevet

Vet både min egen, mannens og barnas blodtyper.

Jeg selv fant det ut i en biologitime på skolen. Mannen fikk vite det da han var i militæret. Barnas blodtyper vet jeg pga komplikasjoner etter begge fødslene.

Anonymous poster hash: 1d496...6e6

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg vet min fordi jeg er blodgiver. Kjæresten vet ikke hva hans er.

Skrevet

Kan min, mamma og pappa sin og søskene mine sine blodtyper, trodde det bare var noe man visste. Har visst hva blodtypen min var siden jeg var liten unge :P

Skrevet

Kjenner min egen blodtype, men ikke kjæresten sin. Virker ikke som det er veldig vanlig å ha full oversikt på slikt. Som det blir poengtert i startinnlegget, så sjekker man blodtype før eventuelle overføringer på sykehuset, så det burde ikke være viktig å kunne det heller.

Jeg husker for øvrig fra noen år tilbake, at legen min nektet meg å få sjekket blodtypen min, fordi de hadde en veldig pågang av folk som skulle sjekke ifm. en blodtypediett. Det syns jeg var spesielt. Fant senere ut blodtypen min (A+) i et skolerelatert forsøk.

Skrevet

Ja. Vet også blodtypen til mor, far og bror også :)

Skrevet

Aner ikke hva min er... Kan jeg spørre neste gang jeg tar blodprøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...