Gå til innhold

Hvordan har det gått med de som har "hentet" seg ei kone


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den samme som har skrevet her noen andre ganger. Der jeg spør om hva folk tenker om det å finne seg noen fra et av de landene de gjerne blir i lag med folk som ønsker. Er opp i tjueårene og inntekt er ikke et problem. Men finner ingen som vil ha meg..., så jeg lurte på om noen som har historier å fortelle om slike som har funnet noen på den måten. På godt og vondt. Er redd for at jeg ender opp alene om ikke :(

Anonymous poster hash: d4386...f16

Hei,

Jeg er selv fra utlandet og i forhold med en norsk mann. Vi er ikke gift og jeg kom hit før vi ble kjent så det er kanskje ikke de samme erfaringer jeg har men jeg vil gjerne dele med deg min mening.

For det første så synes jeg ikke at du bør undervurdere deg så mye. Jeg tror at alle mennesker kan finne en de er glad i og vil være sammen med. Du er ung og har tid, og trenger ikke være redd for å bli alene. Det er faktisk ganske normalt å være alene i tjueårene. Ikke alle har livspartner i denne alderen. Jeg forstår at det kan føles tungt og vondt å være singel, men sånn er livet. Du får ikke et forhold av å "hente" en dame som du selv skriver.

For det andre, tror jeg at uansett om du "henter" en eller treffer hjemme må det klaffe mellom dere. Man må ha følelser for hverandre, eller ihvertfall du må ha følelser for henne. Ellers hva er vitsen med at hun flytter hit. Du blir ikke gladere av å plassere et fremmed menneske i hjemmet ditt. Det må være noe mellom dere. Og det er ikke så lett å finne en man får følelser for uansett hvor man leter etter.

Det er sant at det kan være lettere for deg å finne en partner i utlandet. Det er tre grunner til det:

1. Norske menn er kjekkere enn menn fra mange andre land.

2. De kjent for å være snille og likestilte.

3. Norge er et rikt land å flytte til, man får gratis utdanning og arbeidsmarkedet er ikke verst.

Kvinner vet det og det gir faktisk fortrinn.

Jeg kjenner også en del par hvor mannen er norsk og dama er fra utlandet. Noen har det bedre, noen har det verre. Men alle krangler som alle andre par. Og utenlandske kvinner er ganske like norske. Alle kvinner har følelser, pms, ønsker i liver og alle merker både positive og negative sider fra en partner. Gresset er ikke grønnere på andre siden.

Det som kan skje når man har en partner fra utlandet er at de tilgir hverandre mer fordi at de tror at det er kulturforskjeller. Eller de kan også ikke legge vekt på det den andre sier fordi man tror at det er bare pga den andres kultur. Det kan ødelegge et forhold.

Anonymous poster hash: 3fb7e...507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv fra utlandet og flyttet faktisk til Norge stort sett pga mr Bond - men aldri i livet ville jeg beskrive det som at han "hentet" meg hit. Vi traff i en helt annen sammenheng og vi brukte en del tid på å bestemme om han skulle flytte til meg, jeg til ham, eller om vi skulle begge flytte til et tredje land.

Så det er en veldig stor forskjell hvorvidt noen "hentes" hit som hentebrud, og det å ende opp med å være sammen med noen fra et annet land og evt flytte pga det. Probemet med den praksisen med å "hente" seg en kvinne fra utlandet er nettopp det at man ikke kjenner vedkommende, og jeg ville nok nærmest se slik praksis som kamuflert prostitusjon. Det er jo ikke et ekte forhold men handelsavtale.

Jeg tror forresten ikke at det er hverken enklere eller vanskeligere å finne noen fra utlandet hvis man skal finne noen man faktisk har noe ekte med (og ikke bare en kjøpt og betalt hentebrud). Man må bli kjent med hverandre, like hverandre og være tiltrukket, og jeg synes egentlig ikke utenlandske kvinner (som forøvrig er en veldig heterogen gruppe) er så veldig annerledes enn norske kvinner, sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ute etter trygghet. At penger gir trygghet er en annen sak, men når du sier materiell velstand tenker jeg på at du mener de er ute etter en fancy bil, nyeste iphone osv.. Og det stemmer ikke(for de aller fleste hvertfall).

Men som sagt tidligere så ville jeg prøvd veldig mye i Norge før jeg gikk til det skrittet, følelsen av at en vil ha deg for personligheten din er så mye bedre enn en som vil ha deg for det du kan gi(Selv om trygg og snill forsåvidt er en del av personligheten).

Anonymous poster hash: c8824...f74

Har flere eksempler på det motsatte fra min egen omgangskrets. Det var penger penger penger, laptop,Iphone penger til shopping osv.

Selvsagt i bytte for sex.

Anonymous poster hash: 045ed...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Mye sannhet i dette



Anonymous poster hash: 045ed...a5b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange kvinner som liker rolige, tålmodige og stabile menn. Jeg er sammen med en. Smart (veldig), ikke verdens peneste objektivt sett, får "noia" når det er masse mennesker i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner lærte seg et annet språk, la ut "kontaktannonse" på et forum om at han dro på ferie i dette landet alene, og ble kjent med mange nye mennesker både menn og damer. (Mest damer da intensjonen hans faktisk var kjæreste) Så dro han dit på ferie hele sommeren. Møtte ei han ble veldig forelsket i. Så dro han hjem. Hun lærte seg norsk i hjemlandet sitt. Så besøkte de hverandre annenhver gang. Så hadde hun lært seg bra nok norsk til å søke jobber i Norge. Hun fikk jobb og flyttet hit inn hos han. Betalte liten sum i leie. Nå har de vært sammen i fire år og de har faktisk ingen planer om å gifte seg enda. Og de har samboerkontrakt. Hun har fast jobb her nå og har planer etterhvert å kjøpe seg inn i leiligheten.

Denne fyren er en typisk mann som aldri har fått napp hos damer i Norge. Aldri hatt kjæreste pga flere faktorer. Men han har store meninger om innvandring og gratis innpass i Norge, verre enn en FrPer, så han er veldig i mot å kjøpe seg en brud.

Anonymous poster hash: e9134...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok. Vet du noe om hva hun dama jobbet med før hun traff han. Jobbet hun i et barmiljø? Da er han rimelig dum å gifte seg med en slik.

Anonymous poster hash: 31874...246

Akkurat der er jeg litt på tynn is, men jeg tror ikke det. De hadde truffet hverandre over nett før han dro dit. Familien hadde visstnok også et firma (som han måtte spytte penger i for å redde), så har en viss følelse av at de ikke akkurat var fattige. Jeg vet ikke om hun hadde jobb en gang.

Anonymous poster hash: 17f0f...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet flere innlegg her om å gifte seg utenlands.

Har selv vært gift de siste 15 årene med en mye yngre og vakker kone fra Ukraina, som jeg har barn sammen med. Selv om vi bestemte oss for å skilles for to år siden, har vi ikke klart å få gjennomført det på papiret ennå. Men vi flyttet fra hverandre for litt siden som gode venner, og tilbringer fremdeles mye tid sammen med barna våre. Jeg gikk med på å ta hoved omsorgen for barna, slik at min kone kunne fortsette sin karriere. Lik mange av sine ambisiøse øst-europeiske veninner her i Norge, har hun tilbrakt mange år med å reskolere seg for en karriere i Norge.

Opp gjennom årene har vi truffet og blitt kjent med mange andre ektepar med kone fra Øst-Europa.

I mine øyne, ser jeg ingen stor forskjell mellom de og alle norske ektepar jeg kjenner. Noen har det veldig bra sammen mens andre velger å skilles av ulike grunner.

Jeg tror ikke det er noe særlig lettere eller enklere å ha et lykkelig samliv med en kone fra et annet sted i verden. Den store forskjellen for meg, er at en mann fra den vestlige verden har langt flere "kone emner" å velge mellom i dating fasen. Slik at en har muligheten til å starte med å date bare "drømme kvinner" for deretter å se hvem det virkelig klaffer med.

Grunnen til at det er slik, er i all hovedsak at menn i den fattigere delen av verden har vanskeligere for å klare de økonomiske forpliktelsene ved å stifte familie. Kvinnene vil, men finner ikke nok menn som orker eller har tilstrekkelig lyst til å ta på seg byrden med å stifte familie.

I Øst-Europa og særlig Ukraina, er situasjonen nå så ille at nesten ingen familier har mer enn ett barn, de har ganske enkelt ikke økonomi til å klare mer. Det henger sammen med at de ønsker å gi barna mye av de samme godene våre barn har. I form av alt fra engangsbleier til barnevogner som de importerer med våre priser, som skal betales med deres lønn. (1000 - 5000 nkr. i måneden)

Og ja,,, folketallet vil falle drastisk i årene som kommer, med enda vanskeligere tider, siden det blir stadig færre arbeidsføre til å bære byrdene av ett sosialt nettverk.

Selv er jeg er svak for slaviske kvinner, og særlig Ukraina.

Har datet enn lang rekke vakre, unge enslige mødre der det siste året, etter at skilsmissen var endelig bestemt. Så i løpet av det kommende året gifter jeg meg på nytt med en Ukrainsk kvinne. Hun har ett barn på alder med mine, og de liker hverandre godt. Min eks. kone møtte min utkårede forige uke og de "likte" hverandre godt nok til at jeg tror det vil fungere bra med samarbeidet om barna mine. Det beste ville jo være om de ble gode nok venner, til at min eks. kan bo sammen med oss i helgene når hun ønsker det.

Jeg har ingen ting i mot norske jenter, men synes ganske enkelt at gresset er vesentlig grønnere der. Det er og noen generelle forskjeller som er kulturellt betinget.

Ettersom de "slåss hardt" om de beste mennene er de ekstremt opptatt av sitt utseende og kler seg generellt mer sexy enn vestlige kvinner,,,,, men fokuset på utseende har sin pris, som alt annet. De er gjennomgående mer sjalu og mistenksomme enn vestlige kvinner, noe som kan være veldig slitsomt. Derimot er det veldig akseptert for mannen å snurre hodet rundt etter en vakker kvinne, hans kvinne gjør ofte det samme, da de har et litt annet syn på kvinnelig skjønnhet. Ettersom kvinnene herfra er herdet av all urettferdigheten og de harde livsvillkårene, er de psykisk og fysisk sterke. Mange arbeider hele tiden, døgnet rundt, ute og hjemme for å ta vare på familien sin. Derfor ønsker de seg en "sterk" mann som kan støtte og avlaste de i stedet for å sitte foran TV'n med en ølboks. Klarer de ikke å finne en slik hjemme, er det mange av de sterkeste som velger å se mot vest etter en slik mann.

Vakre kjente Ukrainske kvinner på YouTube:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om kommentaren om at gresset er vesentlig grønnere i Øst-Europa var relatert til utseende også, men regner med det.

Jeg ser ikke helt at damene i den videoen er så mye mer "beautiful" enn kvinner fra andre land.

Mange av dem så helt ordinære ut, og flere bilder var åpenbart photoshoppede modellbilder.

Har reist endel i øst-Europa selv,og synes generelt sett de ser ganske ordinære ut utseendmessig.

Enkelte ser ganske slitne ut der de vakler rundt i minikjørt,10 cm.stiletthæler og tonnevis av makeup på høylys dag.



Anonymous poster hash: 045ed...a5b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Jeg vet om 2 russiske "nykoner" som dumpa nordmannen sin når den obligatoriske tiden var gått. Slo om på dagen ene, og ville ha formuen hans også. Fam ble sjokka for hun virket så elskverdig. Begge disse russiske hadde voksne/store barn med til Norge. Vet ikke hvor de er i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om 2 russiske "nykoner" som dumpa nordmannen sin når den obligatoriske tiden var gått. Slo om på dagen ene, og ville ha formuen hans også. Fam ble sjokka for hun virket så elskverdig. Begge disse russiske hadde voksne/store barn med til Norge. Vet ikke hvor de er i dag...

Jeg kjenner også til noen slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om kommentaren om at gresset er vesentlig grønnere i Øst-Europa var relatert til utseende også, men regner med det.

Jeg ser ikke helt at damene i den videoen er så mye mer "beautiful" enn kvinner fra andre land.

Mange av dem så helt ordinære ut, og flere bilder var åpenbart photoshoppede modellbilder.

Har reist endel i øst-Europa selv,og synes generelt sett de ser ganske ordinære ut utseendmessig.

Enkelte ser ganske slitne ut der de vakler rundt i minikjørt,10 cm.stiletthæler og tonnevis av makeup på høylys dag.

Anonymous poster hash: 045ed...a5b

Jeg skrev ikke noe som helst om at Slaviske kvinner er "vakrere" eller bedre enn andre.

Kun om mine personlige preferanser og begrunnelsen for mine valg angående det å finne en ny partner.

Hva som er vakkert eller ikke, er vel ganske så subjektivt i enhver sammenheng.

Så jeg holder meg til mine vurderinger, og overlater dine meninger til deg og dine meningsfeller.

Nesten hver gang dette emnet diskuteres, kommer de samme fordommene mot Øst-Europeiske kvinner opp. Ja, jeg kjenner også til et par tilfeller hvor kvinnen har skilt seg i tiden rett etter å ha fått Norsk pass. Men det har vært med menn som ikke har holdt mål som ektemann for de aktuelle kvinnene. Som sikkert mange har fått med seg, er menn med ekteskaps problemer godt representert blant de som gifter seg med utenlandske kvinner fra ikke vestlige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sinnsykt mange not-so-gorgeous mannfolk med dame. Mange har også veldig pene damer!

Da må vel du også ha en sjans?

Jenter er i hvert fall helt på jordet når det gjelder menn med selvtillitt og humor. Jeg (og de fleste av oss) gjør alt du ber meg om om du har disse bakt inn i personligheten din. Hvorfor skal man se ut som Bradley Cooper når man har dette?

Har du ikke det synes jeg du skal jobbe med det! :)

___

Så for å svare på spørsmålet ditt. Mange av disse mennene som gifter seg med en sånn dame blir ikke lykkelig - samme med dama. Damer fra for eksempel Russland og Polen tror jeg er litt storkrevende, mens thai-damene er så annerledes at de nesten virker litt "dumme".
Jeg ville uansett satset på en asiater. Kjenner et par damer fra Filippinene som har giftet seg med en norsk mann. De er litt irriterende og høylytt ( :P ), men blir lettere "venn" med gubben.

Men så må du tenke på at i dagens samfunn blir menn sett litt ned på om de er sammen med asiatere. Det er så obvious at man er sammen med personen mot betaling fordi man "ikke får seg noe bedre".

Tenk på det før du bestemmer deg.

Men kjære du. Du er i 20-årene! Prøv noen år til, så venter du med det andre eksteskapet et par tiår til :)

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev ikke noe som helst om at Slaviske kvinner er "vakrere" eller bedre enn andre.

Kun om mine personlige preferanser og begrunnelsen for mine valg angående det å finne en ny partner.

Hva som er vakkert eller ikke, er vel ganske så subjektivt i enhver sammenheng.

Så jeg holder meg til mine vurderinger, og overlater dine meninger til deg og dine meningsfeller.

Nesten hver gang dette emnet diskuteres, kommer de samme fordommene mot Øst-Europeiske kvinner opp. Ja, jeg kjenner også til et par tilfeller hvor kvinnen har skilt seg i tiden rett etter å ha fått Norsk pass. Men det har vært med menn som ikke har holdt mål som ektemann for de aktuelle kvinnene. Som sikkert mange har fått med seg, er menn med ekteskaps problemer godt representert blant de som gifter seg med utenlandske kvinner fra ikke vestlige land.

Det er jeg helt enig med deg i. Endel av mennene som du skriver at ikke holder mål, er nok folk som ser på "import" av en utenlandsk brud som en lettvindt måte å skaffe seg kone på.Det tror jeg nok ikke det er.

Anonymous poster hash: 045ed...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har faktisk begynt å chatte litt med ei ukrainsk jente nå. Som jeg traff på en norsk nettdateside.

Det er jammen fristende å gå all-in. Bare hoppe over hele den fasen med sjekkespill, uskrevne regler om å vente så-og-så lenge før jeg skriver melding, for ikke å virke altfor interessert osv....

Men samtid er jeg jo litt redd for å bli lurt trill rundt også. Og redd for reaksjonen fra venner og familie.....

Hun skriver at hun bor og jobber her nå (hun skriver på norsk, men langt fra prikkfritt norsk), og at hun skal forsøke å finne seg en ny jobb snart. For i utgangspunkt må hun reise tilbake til Ukraina når arbeidskontrakten går ut.... Og det vil hun ikke og det kan jeg jo forstå slik situasjonen er der nå....

Men for alt jeg vet, er hun egentlig gift med en nordmann, og er på vei til å dumpe ham....

Anonymous poster hash: 38158...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare 2 som har "hentet seg kone". Normale oppegående og kjekke mannfolk begge to som har truffet damene sine på ferie i thailand og filippinene.

Begge er ca jevngamle med sine koner og det ene paret ser veldig lykkelige ut. I det andre paret så er dama et skikkelig rivjern og lager drama for alt mulig, mens hans stakkaren løper som ei piska rotte for å oppfylle alle hennes ønsker og krav. Hun lager ikke bare drama for ham,men også i omgangskretsen, noe som har resultert i at jeg ikke gidder ha kontakt med noen av dem lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Oslo ser man mange Thaibruder gå på slep etter tykke nordmenn med armbånd og smykke (nordmennene).

Mange Thaibruder ser misfornøyde ut da de er nordmannens hushjelp og sexslave men likevel et bedre liv enn det de kom fra.

Anonymous poster hash: 465a0...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...