Gå til innhold

Hvordan har det gått med de som har "hentet" seg ei kone


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært der? Tror det er mange som ikke helt skjønner hvordan sør-amerikanere helt ser ut...Mye indiansk og afrikansk blanding. Lettkledde på stranden, kanksje, men pene er de virkelig ikke. Anonymous poster hash: 7b1ab...5b2

Når man tenker på damer fra sør-amerika så tenker man oftest på de fra magasinene/modellbladene, men for de som faktisk har vært der så er det helt annerledes. Jeg bodde i Rio de Janeiro og Montevideo i noen måneder, og jeg kan trygt hevde at de "pene" latinaene som mange refererer til egentlig er ganske få.

Anonymous poster hash: 5fc88...c4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er bare løgn at alle kvinner vil ha "good guys"...

Anonymous poster hash: 5fc88...c4e

Sier ikke at alle vil det, men jeg og mine venninner ihverfall. Jeg har sjans på de fleste men vil bare ha kjæresten min for alltid - som er alt annet enn en badboy, men gentleman, det er han :) good guys kan være menn de og vet du, langt mer enn umodne badboys.

Anonymous poster hash: bc71e...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig at noen velger å skille seg når de har fått oppholdstillatelse. Da har de ofte vært i Norge en stund, lært språket, fått jobb, og kanskje blitt kjent med andre norske menn som de liker bedre enn han de giftet seg med. Har hørt om flere som har gjort det. De jeg kjenner til hadde ennå ikke fått barn med mannen. Mulig det er større sjans for at de blir hos mannen hvis de har barn sammen? Noen har barn i hjemlandet som blir passet av familien der.

Men jeg vet også om noen som har vært gift i flere år, og som ser ut som har det bra sammen. Blant annet en dame fra Russland som giftet seg med en norsk mann som ikke var så mye eldre enn henne.

Anonymous poster hash: 1a11c...cf0

Kanskje det er større, jeg vet ikke. Min far hadde vært å fikset seg, så han kunne ikke få barn med henne.

Ts, hvis du gjennomfører dette, ta vare på deg selv og ikke la deg overkjøre. Dine nærmeste kommer til å se ting du ikke ser, fordi kjærlighet gjør blind. Vær litt åpen for å se på ekteskapet med skeptiske øyner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den samme som har skrevet her noen andre ganger. Der jeg spør om hva folk tenker om det å finne seg noen fra et av de landene de gjerne blir i lag med folk som ønsker. Er opp i tjueårene og inntekt er ikke et problem. Men finner ingen som vil ha meg..., så jeg lurte på om noen som har historier å fortelle om slike som har funnet noen på den måten. På godt og vondt. Er redd for at jeg ender opp alene om ikke :(

Anonymous poster hash: d4386...f16

Blir så lei meg når jeg hører om sånt, enten det er menn eller damer. Hva tror du selv er årsaken til at du ikke lykkes på sjekkemarkedet?

Anonymous poster hash: 3cbdf...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger en dame på din egen alder, som du har god kjemi med, som ikke er veldig pen og som er litt rolig, tror jeg du har best sjans til å lykkes. Uansett om hun er norsk eller utenlandsk.



Anonymous poster hash: 1a11c...cf0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke truffet en som er på en datingside, disse skriker ut golddigger.

Men når du føler du har prøvd nok i Norge er det kanskje ikke en dum ide å reise utenlands for å prøve å bli kjent med noen jenter. Jenter som ikke er oppvekst med den velstanden vi har i Norge er mer ute etter å finne en mann som er stabil, trygg og snill. Mens i Norge er det utseende og sjarmen det viktigste.



Anonymous poster hash: c8824...f74
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så lei meg når jeg hører om sånt, enten det er menn eller damer. Hva tror du selv er årsaken til at du ikke lykkes på sjekkemarkedet? Anonymous poster hash: 3cbdf...e19

Det handler nok sikkert om angst og at jeg er nok inntrovert. Har ikke veldig mange venner, noen få jeg er med regelmessig. Og er nok ikke kjekk. Så det er mye jeg kan jobbe med som det blir sagt. De to førstnevnte er i allefall mulig å gjøre noe med. Jeg har jo ikke lyst å føle meg slik lg liker å være sosial. Vil nok vente noen år på å "hente" ei jente som eventuelt vil være med meg.

Anonymous poster hash: 7c9c9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre med eksempel :)

Anonymous poster hash: 7c9c9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ingen som vil ha meg" - det er i hvert fall ikke en innstilling som er attraktiv hos menn.



Anonymous poster hash: f3477...ca0
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både kollegaer og familie som har "hentet seg en brud" fra andre land. Både Asia, Afrika og Europa. Og de fleste lever lykkelig som gift etter mange år. Kun et par stykker har splittet lag.

Anonymous poster hash: 04de0...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke truffet en som er på en datingside, disse skriker ut golddigger.

Men når du føler du har prøvd nok i Norge er det kanskje ikke en dum ide å reise utenlands for å prøve å bli kjent med noen jenter. Jenter som ikke er oppvekst med den velstanden vi har i Norge er mer ute etter å finne en mann som er stabil, trygg og snill. Mens i Norge er det utseende og sjarmen det viktigste.

Anonymous poster hash: c8824...f74

De er ute etter penger, materiell velstand og lite annet.

Det er grunnen til at relativt pene utenlandske kvinner gifter seg med norske bleikfeite NAVere på 40+++.

Anonymous poster hash: 045ed...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de mennene som henter seg øst-europeisk til Norge, russiske i særdeleshet. Dette er total kræsj.

Som sagt er kvinnene der mer beinharde enn norske kvinner. Men kun om du gir dem lillefingeren og er tøffel. Og som vi alle vet er norske menn myke, stillferdige og underdaninge. Og da blir det kræsj når de russiske kvinnene er vant med russiske menn som er mye mer macho og mannssjåvinistiske. Feks ganske vanlig at mennene i Russland gir kona si en ørefik i ny og ne.

Så når den russiske dama kommer til Norge og ser hvilke tøffelhelter norske menn er, så vil hun prøve å dominere dem når ekteskapet er i boks.



Anonymous poster hash: 31874...246
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gi for mye detaljer men svigermora mi er "hentet" fra et annet land og hun er fæl, hun tror at ting ennå er sånn som når hun forlot sitt hjemland for ca 35 år siden. Men hun er ennå gift med svigerfar.



Anonymous poster hash: 304b4...c78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To av mine fars venner "importerte" asiatiske damer, ene valgte en dame som var 10 år yngre, den andre valgte en som var over 20 år yngre. De virker nå glade i hverandre, jeg vet jo selvsagt ikke hva som skjer hos de privat da jeg ikke ser de så veldig ofte, men de gangene jeg har sett de virker de som hvilket som helst annet par.



Anonymous poster hash: 63514...1a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenning av familien som "traff" en over Internett som han senere dro til thailand og giftet seg med og tok med seg hjem.

Han var ikke heldig.

Han ble lurt fra A-Å både av familien hennes i hjemlandet og av henne når hun kom hit.

Vil ikke gå i detalj av gjennkjenningsgrunner, men det er snakk om store pengesummer. Han har vært naiv og tillitsfull og, bodd utenbys og ikke hatt familie rundt seg som har satt ned foten og bedt ham få opp øynene, de har ikke visst eller skjønt hva som har foregått.

Nå når de har skjønt hvordan ting er vurderer/jobber de med en intervensjon for å få brutt av, men det er ikke lett når det er en voksen mann på andre siden av landet det er snakk om.



Anonymous poster hash: 17f0f...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenning av familien som "traff" en over Internett som han senere dro til thailand og giftet seg med og tok med seg hjem.

Han var ikke heldig.

Han ble lurt fra A-Å både av familien hennes i hjemlandet og av henne når hun kom hit.

Vil ikke gå i detalj av gjennkjenningsgrunner, men det er snakk om store pengesummer. Han har vært naiv og tillitsfull og, bodd utenbys og ikke hatt familie rundt seg som har satt ned foten og bedt ham få opp øynene, de har ikke visst eller skjønt hva som har foregått.

Nå når de har skjønt hvordan ting er vurderer/jobber de med en intervensjon for å få brutt av, men det er ikke lett når det er en voksen mann på andre siden av landet det er snakk om.

Anonymous poster hash: 17f0f...eaa

Fatter ikke det går an å være så dum. En ting jeg lurer på. Hvorfor må de absolutt gifte seg? Hvis det er ala typen gammel fyr- ung dame. Om han drar ned til Thailand, hvorfor ikke bare nøye seg med en feriekjæreste han kan knulle på den tiden han er der nede. Trenger da ikke gifte seg.

Anonymous poster hash: 31874...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fatter ikke det går an å være så dum. En ting jeg lurer på. Hvorfor må de absolutt gifte seg? Hvis det er ala typen gammel fyr- ung dame. Om han drar ned til Thailand, hvorfor ikke bare nøye seg med en feriekjæreste han kan knulle på den tiden han er der nede. Trenger da ikke gifte seg.

Anonymous poster hash: 31874...246

Han det er snakk om er ikke gammel fyr, svært godt utdannet og under 35 år da han begynte dette forholdet. Tror han ønsket noe stabilt og trygt, men fikk noe helt annet. Så smart som han er på andre ting er det vanskelig for de rundt å skjønne hvor naiv han har vært/er. Tror det er endel stolthet og liten vilje til å innrømme at dette var en feil som gjør ting vanskeligere.

Familien som bor lengre nord fikk bare solskinnssiden av historien helt til de kom på besøk til ham i Oslo og lurte på hvor konen var (har skjønt det som at hun kommer og går som om han er en husvert og kan bli borte i uker. Kommer "hjem" for penger og mat og da sover han på sofaen.).

Anonymous poster hash: 17f0f...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa henta seg dame, det gikk ikke bra. Han hentet seg dame fra et land hvor det er kjent at kvinner styrer hjemme med jernhånd, og det gjorde hun også. I tillegg skilte hun seg når hun fikk oppholdstillatelse.

Det jobbet en russisk dame på min tidligere jobb, som hadde blitt hentet til Norge, hun var en kald person og ikke særlig hyggelig. Hun skilte seg fra mannen da hun fikk oppholdstillatelse. Har etter dette fått dårlig inntrykk av russiske damer, de virker helt ko-ko.

Anonymous poster hash: c6216...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han det er snakk om er ikke gammel fyr, svært godt utdannet og under 35 år da han begynte dette forholdet. Tror han ønsket noe stabilt og trygt, men fikk noe helt annet. Så smart som han er på andre ting er det vanskelig for de rundt å skjønne hvor naiv han har vært/er. Tror det er endel stolthet og liten vilje til å innrømme at dette var en feil som gjør ting vanskeligere.

Familien som bor lengre nord fikk bare solskinnssiden av historien helt til de kom på besøk til ham i Oslo og lurte på hvor konen var (har skjønt det som at hun kommer og går som om han er en husvert og kan bli borte i uker. Kommer "hjem" for penger og mat og da sover han på sofaen.).

Anonymous poster hash: 17f0f...eaa

ok. Vet du noe om hva hun dama jobbet med før hun traff han. Jobbet hun i et barmiljø? Da er han rimelig dum å gifte seg med en slik.

Anonymous poster hash: 31874...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ute etter penger, materiell velstand og lite annet.

Det er grunnen til at relativt pene utenlandske kvinner gifter seg med norske bleikfeite NAVere på 40+++.

Anonymous poster hash: 045ed...a5b

Nei, de er ute etter trygghet. At penger gir trygghet er en annen sak, men når du sier materiell velstand tenker jeg på at du mener de er ute etter en fancy bil, nyeste iphone osv.. Og det stemmer ikke(for de aller fleste hvertfall).

Men som sagt tidligere så ville jeg prøvd veldig mye i Norge før jeg gikk til det skrittet, følelsen av at en vil ha deg for personligheten din er så mye bedre enn en som vil ha deg for det du kan gi(Selv om trygg og snill forsåvidt er en del av personligheten).

Anonymous poster hash: c8824...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...