Gå til innhold

Livet vårt!!

Glossy

Anbefalte innlegg

Håper virkelig det klaffer for dere snart, Glossy! Og april er en fin måned det ;) Både jeg, mannen og Victoria er født da :sjarmor: Jeg skulle gjerne vært med deg på prøving nå. Kan hende vi gjør det og. Vi får liksom ikke bestemt oss, selv om vi egentlig har det. Vi burde absolutt vente, siden byggingen starter nesten sommer og mannen blir opptatt med det.. Men det er jo moro for meg at mannen har lyst på en til nå også da!

Kos deg masse i ferien, det skal jeg. Bare to dager igjen nå :hoppe: JEG gleder meg noe enormt! Moro å se huset komme opp ja, jeg skal legge ut noen bilder etter hvert jeg også. Men forløpig er det bare det gamle huset og begynnelsen på en grunnmur som er der, og det er jo ikke så veldig spennende :ler:

Ha en deilig kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Det hadde vært sååå artig om dere og skulle begynne å prøve!!! Men skal dette opplegget vårt fortsette så blir vi nok prøvere sammen uansett ;)

Blir jo veldig spennende med salg av hus for deres del da. Håper dere får mest mulig så dere har litt ekstra nå som dere skal bygge hus :)

Veldig spennede med hus bygging iallefall. Her skjer det stadig nye ting. Nå er gulvet på 2.etasje lagt, så det nærmer seg tett hus. Skal iallefall være tett hus til 11 august. Kjempe spennende!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom og titte i dagboken din ;)

Jeg skal også til legen i midten av august siden det ser ut til å dra ut litt med prøvingen vår og siden el-testene har vært litt forvirrende.

Hvor er det dere bygger? Så kjempeflott ut! Vi bygde hus og flyttet inn i julen for 1,5 år siden. Utrolig kjekt med nytt hus. Dessverre litt mye jobb, men pytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk meta... Kjekt å komme i kontakt med andre som prøver!

Jeg prøvde å komme til lege tidligere, men pga ferieavvikling gikk det dårlig. Problemet mitt er at jeg går på sterke tabeletter som kan virke inn på fertiliteten. Ganske så kipt. Så på sykehuset mente de at jeg skulle bytte piller hvis det dro ut å bli gravid. Og med min tolmodighet er 3 mnd lenge :ler:

Men skal opp igjen på sykehuset i denne mnd så skal snakke med de da.

Vi bygger hus på Askøy. Og vi storgleder oss til å komme i hus. Har holdt på leeenge! skulle vise seg og ikke gå knirkefritt ;)

Men nå er vi med godt mot, og håper på hus og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig kjipt at det ikke klaffer uansett ja.. Vi er i PP12 og jeg syns det er en liten evighet.

Håper de finner ut at medisineringen din. Høres ut som du trenger en prat med legen ja.

Når skal dere flytte inn? Tror sjelden husbygging går knirkefritt, men til slutt har det en tendens til å ordne seg :)

Vi bor i andre enden av byen vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huset skal står klart 1 november etter planen. Men siden det er skikkelige byggfolk som bygger det må de jo overholde datoen. Håper iallefall det ;)

Ja, ser jo at du og bor i Bergen :ler: Fikk ikke det helt med meg nei... Hvor gammel er lillemor på bilde nå da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla Sofie blir 2 år i september. Bildet er fra julen tror jeg så det er jo litt gammelt nå.

Når vi bygde skulle de være klare til den og den datoen, men de hadde totalt 180 dager til rådighet, så de ble ikke helt ferdige til den datoen de hadde satt. Uansett ble de ferdige innen fristen, så det gikk veldig greit egentlig. Vi var bare litt utålmodige :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med et søsken til Milla Sofie!!! Her blir mini 2 år i februar. Så da er de ikke så langt fra hverandre nei.. Koselig!

Ja han byggmannen går hele tiden å sier at de kommer nok til å bli ferdig lenge før 1 nov, men DET tar jeg med en klype salt. Orker liksom ikke å bli skuffet. Så da har jeg 1 nov som "min" dato så kan jeg heller blir positivt overasket hvis det skjer før ;)

Var en runde i dag å såg på tapet til stue og soverom samt peis til stuen. Fikk med meg to prøver på tapet som jeg enda er veldig fornøyd med. Så da får vi ta den endelige diskusjonen om noen dager, da ting har sunket litt inn....

Er det den første legetimen du skal på ?? Ja, i forbindelse med dette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte tapet på Bergen Maling i Godvik. Syns ikke de hadde så voldsomt utvalg når vi var der tidligere i uken, men..

Det blir første legetimen ja. Sist tok det 9 måneder før det klaffet, så jeg hadde forventet at det tok litt tid. Håpet jo selvsagt noe annet, men..

Så om det blir søsken til henne må tiden vise. Er litt pessimist nå ;)

Vi bygde forresten Hellvikhus. Det var Norrøna Hus på Ågotnes som bygde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir litt pessimistisk ja... Hadde uten tvil blitt det selv. Med første tok det jo bare 2 mnd her i gården så kjente allerede et lite stikk da det ikke klaffet de andre gangene.

Siden jeg går på tabeletter som jeg ikke kan klare meg uten (leddgikt) så tror jeg nok det tar litt lenger tid denne gangen. Men legene er med å pushe litt fordi de vil at jeg skal bli ferdig med unger så vi kan starte en spesiell behandling. Så tror jeg skal få god hjelp av de før det går for lang tid. Har jo hørt mye om at en ikke skal gå til lege før etter 1 år med prøving.

Håper jeg slipper å vente sååå lenge!

Hva heter huset fra Hellvik som dere bygde da?? Tenkte jeg skulle inn på nettsidene deres å titte ;)

Vi bygger egentlig et Byggmesterhus, men har gjort så mange endringer at det er ikke litt likt det huset nå. Men utgangspunktet var iallefall et hus hos de som heter Kaldtun. Så gå bare inn å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjon 505 heter det. Vi har også gjort endel endringer. Lagt til en veranda i 2.etasje, laget større bad i 1. etasje +++

http://www.hellvikhus.no/wsp/hellvik2/fron...id=22&prosjekt=

Er det dette huset dere bygger? http://www.mesterhus.no/hustype.ephtml?id=233 Så ut som et koselig hus :) Også så masse deilig plass da :)

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meta; ja det er det huset vi bygger. Men som sagt så har vi gjort myyye med det. Har rettet ut alle vekkene på fremsiden så det eneste er kjøkken arken som står ut. Hvis du skjønner :ler:

Stilig hus dere har bygget da! Skikkelig søtt.

Charmina; skikkelig goood klem. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:) Bare popper innom for å se om det skjer noe jeg:)

Er nok ofte lurt å ta det byggemennene sier med en klype salt- kjipt å bli skuffet om det ikke blir overholdt likevel ... :)

Huset deres så fint ut! Har dere forandret noe på det?

Lykke til med prøvingen!:) synd det ikke er en "krysse fingrene for deg" smiley! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teria snuppa!! :)

Ja vi har endret mye på hust i forhold til tegningene. Kan vel neste ikke si at det ser samme huset lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teria snuppa!! :)

Ja vi har endret mye på hust i forhold til tegningene. Kan vel neste ikke si at det ser samme huset lenger ;)

Hei hå;)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan huset blir seendes ut til slutt! Har dere tegninger som du kan scanne eller noe? Vil iallfall se bilder når det står ferdig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe tegninger på dataen. Men skal selvfølgelig legge ut bilder etterhver som det blir klart.

Var ute på lørdag en runde, og vi fant oss peis til stuen :hoppe:

Skal legge ut bilde!

Nå er vi hjemme noen dager for å få gjort litt på huset og få gjort litt praktiske ting. Så reiser vi ut igjen på landstedet til mannen for å være det noen dager til.

Ser at solen skal komme til Bergen om noen dager og det gleder vi oss til :sjarmor:

I kveld er det bare slapping på sofa, og fint lite action!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...