Gå til innhold

Livet vårt!!

Glossy

Anbefalte innlegg

Ja nå er det helg igjen!! Takk for hilsner.

I går hadde jeg min første time hos akupuntør. Er rar, men spennende opplevelse. Kom inn til damen og vi hadde en liten samtale. Hun spurte om alt mulig, men mest i forhold til helsa. Så var det inn på behandlingsrommet hvor hun begynte å sette nåler. Var veldig flink og forklarte hele tiden hvor og hvorfor hun satte de forskjellige nålene. Hun var mest opptatt av at jeg var så tett i nesen og hadde anstrengelses astma så hun satte nåler som skulle hjelpe å åpne luftveiene. Hun mente det var viktig å ha de åpen når en skulle føde og bruke krefter.

Så det blir nok ingen fødsel med det første :ler:

Hun satte til sammen ti nåler på forskjellige steder. Men hun satte hele tiden to og to med litt mellomrom. Så da satt jeg der da, men 4 i fjeset, fire på ryggen og en på hver ankel. Der skulle jeg sitte i 20 min. Det rare var at jeg merket at de virket med en gang. Begynte å nyse masse og det rant fra nesen med en gang. Så da ble nesen helt åpnet. Men da hun tok de ut igjen tetnet den igjen og jeg var tett i hele går. Men hun mente at det ikke hjalp bare med en behandling. Så jeg skal tilsammen ha 5 stk før termin. Virkelig en spennende opplevelse, så får vi se da om virkningen blir langvarig etter å ha gått der 5 ganger. :wink:

Ellers så skal vi se på bil i dag!! stor gleder meg. Den vi har nå er bare SÅ tragisk. gleder meg til å få orden på bilgreier før tulla kommer.

I tillegg skal vi litt rund å se på gulv og garderobeskap. Skal oppgradere leiligheten litt nå som vi skal bo her en stund. Så de og blir stas. Håper vi finner noe så vi kan begynne allerede i morgen med å legge gulv!

Ha en super helg alle sammen!!! Husk å spis masse boller på søndag :hoppe:

DET skal iallefall jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig å lese at det virket sånn når du tok akkupunktur! Ganske rart det der! Husker selv første gang jeg fikk nåler for de veldige menstruasjonssmertene mine!Jeg har alltid blitt så dårli da - men etter de nålene kom mensen uten at jeg kjente noe som helst. Og slik har det faktisk vært siden!

I dag på bursdagen min fikk ei venninde av meg en liten datter! Kjempegøy at det ble akkurat i dag syns jeg! Fikk bilde av henne på mobilen i sted og hun var bare så utrolig søt og liten - rart hvor fort man glemmer at sin egen var enda mindre!

Ønsker deg og magen en kjempefin uke!

kjempe :klem: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe, jeg??? :o Joda her sitter jeg. Får ikke sove og det blåser masse ute. Men da er det jo greit å komme med en oppdatering her inne.

tusen takk for hilsner. Tetra; det ble ikke mye bil kjøp på oss. Den bilen var ikke noe for oss. Men i dag skal vi av å se på en til. Blir spennende.

Charmina; ja det var en rar opplevelse å gå til akupunktur, men jeg er åpren for nye ting og skal gi det en sjangse.

Helgen har gått fort. Har hatt mye å gjøre og det har vært bra. Masse sosiale aktiviteter som er bra nå når jeg kjeder meg mest. Fredag var vi på besøk hos min søster. Såg Idol og spiste god mat. Lørdagen gikk jeg på senteret å kikket som resulterte i et kjempevondt bekken og ligging på sofaen til vi skulle av å spise hos min svoger/svigerinne. Masse god mat forresten, var helt stapp.

Søndagen monterte vi skap til den lille, gikk tur og reiste rundt på besøk. Fikk spist masse gode boller!! Nam nam.

I går var jeg hos akupunktør igjen. Denne gangen satte hun 19 nåler :o på en gang!!! Men det gikk helt greit. Heller ikke denne gangen kjenner jeg så mye i ettertid, men det kommer vel. Akkuratt nå sitter jeg med en nese som renner uten stopp! Utrolig irriterende!

I dag skal vi som sagt ut å se på bil igjen og kjøpe nytt gulv. Var på Ikea der de hadde tilbud på den type laminat som vi vil ha. Så da får vi lagt gulv i stuen, gangen og soverommet for bare 2500 kr. Helt topp!!

En ting er å kjøpe, men den må legger og. Mannen har lovet å legge soverom og gang før tulla kommer så håper det blir bra. Han vil og male soverommet, men det er jeg litt skeptisk til. Med tanke på lukt å greier. Men jeg skal uansett sover oppe hos svigers hvis vi skal male så da går det vel bra. Men jeg skal jo se at det blir gjort da :ler: Han er ikke så flink til å begynne på ting hvis jeg ikke er til stede.... Men jeg er spent på å se.

Ellers er det jordmor igjen på onsdag. Håper hun kan fortelle meg litt mer hvrodan landet ligger ann enn hva legen kunne. Er klar for at tulla kan komme nå!!

Jeg får prøve sengen igjen. Er jo SÅ trøtt!!

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått sovet litt til Glossy, trasig å våkne så tidlig nårmanveldig gjerne vil ligge.... men det er vel som mange sier en forberedelse på nattevåk etter fødselen ;)

Spennende med oppussing og bilkjøp :)

Ikke lenge igjen nå til vi sitter der med de små nurkene :hjerte: følger spent med her inne nå, ting kan jo i grunn skje når som helst....

Håper du får en fin dag :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe ja ser jeg :o :ler: Her lå vi til halv ti i dag Martine og jeg!Er jo så stille i huset når gutta er gått!

Jasså så Glossymannen trenger tilsyn for å få ting gjort han også.......gjett om Charminamannen er likedan gitt :roll::ler: Tror det er et eget manne gen som gjør at det er slik jeg!

Spennende med bil da! Er greit å ha en med litt str på når man skal ha inni vogn og slikt ja! Vi kjøpte oss en Volswagen Sharan Family nå sist og den er vi storfornøyd med!Men da hadde vi jo også en diger Grand Danoise som skulle inni der med bur!

Håper du har fått sovet litt og at du får vite mer hos jordmoren på onsdag!

Ha en fin dag vennen!

Stor :klem: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da har vi prøvekjørt Ford Fokus stasjonsvogn. Helt topp bil!!! Virkelig god å kjøre, og det bester er at den er HELT NY!!! Kommer i salg 24 feb. Men vi har ikke bestemt oss enda. Må prøve noen flere og denne var i dyreste laget for oss.

Etter det så reiste vi på Ikea å kjøpte inn all laminaten som vi skal ha i kåken. Så nå begynner jeg å glede meg.

Stakkars mannen, han fikk beskjed om at folkene som vi har ventet på i en evighet kommer for å sprenge på tomten i morra. Så da var det rett hjem for å borre her ute. Stakkars, han er ute enda. Var nettopp ute med mat og drikke til han. Fullt program. Det blåser jo så sinnsykt ute, kjempe kaldt. Så jeg håper han snart kommer inn å tar en varm dusj.

vi har som sagt lagt hus byggingen på is, men vi valgte å gjøre alt ferdig slik at det er klart til bygging når vi først begynner. Derfor han står ute nå....

I morra er det jordmor igjen. Er spent. Har forresten lest masse om epidural og tatovering på ryggen. Jeg sitter selvfølgelig i den situasjonen at dette gjelder meg. Noen bare ler av at en ikke får epidural, mens andre forteller at en IKKE får dette. Så tenkte å høre meg jordmor om dette i morra. Får hvis jeg på forhånd vet at jeg ikke får så kan jeg jo holde meg på Storken slik at pappaen får være der og. I ettertid altså.

Har en venninne som har termin i morra. Hun skulle og på kontroll så det kan bli spennende. Hun er jo helt klar i sin tale at jeg IKKE skal føde før henne :ler: Det mener hun er SÅ urettferdig siden jeg tross alt har termin etter henne.... Forstår det jo så godt.

I kveld skal jeg tippe ekstra, og det er så lenge siden nå. Får krysse fingrene for gevinst, selv om jeg vet at det skjer jo IKKE :wink:

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Stakkars Glossymannen da - håper han ikke ble forkjølet i det elendige været som var!

Ja jeg har også lest og hørt om det der med at man ikke får epidural om man har tartovering på ryggen, men tror dte bare gjelder om den er så tett at det ikke er noen steder å stikke utenom!Tror det er uhyre skjelden jeg da!

Og når det gjelder at mannen får være med så har de nå faktisk noen familierom på føden også - og kanskje er de ledige? Eller pasienthotellet da er jo også en grei løsning!Jeg syntes storken var helt toppers med førstemann og trodde virkelig jeg skulle det denne gangen også - men det gikk ikke sånn nei så tidlig som Martine valgte å komme pluss komplikasjoner! Men føden var også toppers og jeg koste meg med å dele rom med 2 andre veldig kjekke jenter! Og denne gangen tror jeg ikke jeg hadde orket å føde uten epidural så det er jammen ulikt fra fødsel til fødsel. Man kan liksom ikke på forhånd planlegge helt hvordan man vil ha det nei! :wink:

Det nermer seg mer og mer nå vennen - men de siste ukene blir ofte lange! Bare kos deg du og gjør ting du sikkert ikke får så mye tid til etterpå! Kino og slikt f.eks.

Og ta deg en dag der du skjemmer bort deg selv med fotpleie eller hudpleie - det er balsam i sjelen for en vordene mamma det!

Ha en stråålende dag!

:klem: Fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.

Så kjekt med ny bil, blir nesten litt misunnelig eg. Men eg skal vere gla så lenge bilen går og eg for vogna inni.

Stakkars mannen din, han er jammen flink, og i det været!! Det blåste jo så masse at eg vurderte å ikkje gå tur me tulla. Prøvde forresten den nye vogna til tulla igår, men var ikkje fornøyd me den. De hadde ikkje regulerbart håndtak og var lav, i tillegg gjekk den skeivt. Klaga på den idag, så no har lille Emma fått seg ein ny super vogn,med tre hjul. Måtte berre ut å prøve den igjen.

Tenker masse på deg om dagen, tenk at snart får du bli kjent med den lille prinsessa di. Ta godt vare på dei første timane med tulla, og ta masse bilder. Når Emma kom var det så mykje styr, at vi gløymte heilt å ta masse bilder, litt kjedelig no.

Om det skulle skje nok før eg snakka med deg neste gang, må du ha masse masse lykke til. Du kjem til å fikse dette kjempe bra! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg og magen en riktig god torsdag!

Sender noen føde vibber i samme slengen jeg :

((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Dagene denne uken har løpt forbi så jeg har ikke rukket å skrive noe særlig. Tusen takk for koselige hilsner.

Charmina; Glossymannen gikk det fint med. Ingen tegn til forkjølelse. Har iallefall ikke hørt noe klaging, og den kommer fort hvis noe er i jære :ler: .

Var litt bekymret ang den tatoveringen, men jordmor sa det samme som deg. At hun ikke hadde hørt om at en ikke fikk epidural. Dette gjaldt mer om en hadde percing som ikke var tatt ut. Så da får jeg bare håpe på det beste. Og den er virkelig ikke så stor at de ikke skal kunne finne en plass å sette den.

Pasient hotellet er absolutt noe jeg kunne like. Så jeg håper alt er bra etter fødsel og at vi kan få bo der. Vil jo ha mannen der hele tiden! Er jo nytt alt dette og da er det jo greit å dele det med han. Tror vi trenger det begge to :wink:

tusen takk for føde vibber. Tregner de sårt så det er bare å sende for livet....

Emma3; Takk for tips om masse bilder. Pappa har forresten kameraet mitt for øyeblikket, men skal se å få tak i det. Kan jo skje ting nå så da er det best å være forberedt. Ny bil ser muligens ut til å bli et faktum. JIPPI!!! Skal ringe å høre i dag.

Linn3c; jeg har termin 26 feb. Så nå går jeg bare hjemme å venter. Håper alt står bra til hos deg. Ikke lenge igjen til den store dagen nå. Under 100 dager!!! Ikke værst. Er innom dagboken din å snikleser av og til :wink:

Onsdag var jeg som sagt hos jormor. Hun kunne fortelle at alt stod bra til med meg og den lille. Hun mente faktsik at jeg var for frisk til å føde enda, og at jeg måtte nok belage meg på å iallefall gå til termin. Sjekket mini grundig og der var jammen hode festet seg. Så alt var klart. Hun mente at mini kunne være ca 3700 g. Men om hun mente nå, eller ved termin vet jeg ikke. For hvis jeg da skal gå to uker over så snakker vi jo litt mer da. Men, men vekten er vel ikke så viktig. Er jo tross alt hode som skal ut.

Onsdag kveld var jeg på besøk hos en venninne som skal flytte fra meg :veldigsur: Hun skal flytte helt til Hammerfest!!! Det er jammen langt det.... Men det er bare for en periode så jeg får vel holde ut :wink:

Torsdag var det avgårde til akupunktur igjen. Det har enda ikke hjulpet noe på tettheten i nesten så denne gangen ville hun endra nålene og prøve andre steder. Etter en stund så begynte jeg å reagere på det hele. Ble kjempe kvalm og svimmel. Måtte bare rope dagen inn igjen og hun måtte ta ut nålene. Hun mente at der var hormoner som hadde spillt inn og at dette skjedde noen ganger. Jeg ble helt satt ut, men det kom seg etter hvert. Måtte gå rett hjem å legge meg. Skikkelig ekkelt, men sikkert bare noe som skjer. Tenkte å ta de to siste timene og, men kan ikke si at det frister så veldig. Men jeg skal gjøre et forsøk.

Har levert bilen inn på verksted, så jeg er ganske så handikappet for tiden. Trenger jo bil til det meste!!

I går var vi forresen å så på enda en bil. Denne og falt i smak, så det ser ut som vi går for den. En opel astra. Litt harry merke, men hva gjør en ikke for en stasjonsvogn :ler: Fordelen er at den er HELT ny og kommer innen to uker. Det passer jo perfekt i forhold til tulla! Ikke vært å komme til verden å komme i helt ny bil :wink:

Butikken som har vognen vår ringte forreseten og. De hadde alt klart. Så da var det bare til å hente. Da jeg kom hadde han laget alt klart, men husket ikke at jeg allerede hadde fått med meg halvparten hjem. Så der kunne jeg lurt han kraftig og kommet hjem med to sett av alt. For en gjeng. De hadde ikke peiling på noe. Men jeg hentet vogn og bilsete jeg, som den ærlige sjelen som jeg er :ler:

Nå er alt kommet på plass og vi venter stadig på at ting skal skje!!

Helgen er stapp full av aktiviteter så den fykel vel fort avgårde!

Ønsker dere alle en riktig god helg!! Send masse føde vibber til meg så skjer det kanskje noe..... ( er jo lov å håpe :ler: )

KLEM !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens.

Har fått i oppgave å skrive ei meldng om at glossy enno ikkje har fått jenta si, så vi må nok berre vente litt til :cry: Ho har problem med dataen, så derfor har ho ikkje vore her på ei stund. Skal love å gje ein lyd når lille Marthe har meldt sin annkomst :babyjente:

Sender mangen føde-vibba til glossy, og håpar ho slepp å gå så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg på nett igjen!! Takk Emma3 for at du gav beskjed. Ble jo gal av å ikke kunne på KG for oppdatering så jeg innstallerte like gjerne dataen på stue bordet.

Vi holder som sagt på å pusse litt opp her så da måtte data bordet ut. soverommet er nesten ferdig og det er en fantastisk følelse av nytt!! Har rett og slett bare malt rommet og lagt nytt gulv.

Men nå begynner det å haste på å bli ferdig med tanke på at tulla snart kommer, men sånn er det bare. Ikke skal jeg være borte fra maling, men kan ikke ligge på gulvet å hamre heller :ler: så det blir en del på Glossymannen. Jeg bistår med mat og drikke jeg. Men han er kjempe flink så det går fort fremover.

Ellers så er ikke bilen i boks enda. Vi har to utsalgssteder som sloss om å gå ned i pris. hi hi. Veldig greit for oss da, så det er vel ikke lenge til ting er i boks. Og da får vi iallefall ny bil innen to uker uansett hvilken av de to vi velger. Deter jo veldig greit da!

På onsdag er det lege igjen. Begynner nesten å bli lei hele lege/jordmor greiene. De foteller meg jo ikke noe nytt og nå går jeg jo så ofte. Alt er bra med meg og baby. Hadde vært bedre om de hadde fortalt med akkuratt NÅR tulla kommer :wink:

Ellers så går dagene fort av gårde. Sitter ikke hjemme å venter jeg, heldigvis. Men er veldig spent på når ting skal skje. Stor gleder meg til hun kommer!

I morra skal jeg på baby besøk til en venninne som fikk en gutt natt til lørdag. Gleder meg SÅ!!! Elsker små babyer :wink:

Er så hoven i fingrene at det er litt stress å skrive. Får heller se litt tv ;)

Ha en super natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan snuppa.

Måtte berre nett inn for å oppdatere meg, og ønske deg ei forsatt fin veke.

Måtte le litt for megsjølv når du skriv: "Hadde vært bedre om de hadde fortalt med akkuratt NÅR tulla kommer", for akkurat det ville eg også. Hadde nesten "gløymt" korleis det var :ler:

Sender deg ein stoor go mjuk ein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Fint å lese at alt er bra!

Har ikke vært så aktiv disse dagene da begge mine søte små er syke!Utrolig kjedelig! Håper begge er friske til helgen når vi skal ha barnedåp og det hele!

Jammen kaldt i dag - utenfor er det jo 8 minus :o

Høres deilig ut med nytt soverom ja - det er så kjekt når ting blir ferdige!

Sender deg masse masse fødevibber

((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))(((((((((((((((((((((())))))))))))))

Sånn........................det må vel hjelpe litt vel for nå vil vi jammen se lille Marthe snart altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups dobbelposting :oops:

Sender istedet flere vibber

(((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))

(((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))

(((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))

(((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))

((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))

(((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))

:blomst_opp: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - er det så nærme nå :o jeg er så spent så spent vennen!

Hun kommer nok til å være så nydelig! Ikke tror jeg hun er så stor heller også innbiller jeg meg at hun har litt hår!Blir spennende å se ja :rosasmil:

Her er vi igang med litt nattevåk igjen - pupp er visst veldig kult på nattestid :roll:

Ha en stråååååååååååååååååååååååååålende dag!

Mere vibber :

(((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))

Og disse tenker jeg gjør susen altså

Stor stor :klem: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...