Gå til innhold

Livet vårt!!

Glossy

Anbefalte innlegg

Hei vennen.

Er berre innom for myse og ønske deg ei god helg.

Eg skal reise heim til bygda i dag, og ein liten tur til Førde i morra. Kjekt å komme heim til familie no når vesle-mor har begynt å "prate" :P

No sit pappa og tulla og synger "alle fugler små di er..", ganske så arti å høyre på. :ler:

Ein stor go klem til deg, mannen og den vesle snuppa i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Charmina snuppa; skulle ønske jeg var på føden, men det er jeg nok ikke. Har bare ikke oppdatert noe her inne på en stund. Litt teit egentlig for jeg sitter jo her hele dagen. hihi. Dagene blir lange og jeg har ikke ork til å gjøre noe. Så det er vel min egen feil at dagene blir lange. Men, men sånn er det. Tar noen skippertak innimellom.

Synes ikke noe om at du har flyttet dagboken din :wink: Fikk jo litt små panikk da jeg ikke fant deg igjen. Men nå vet jeg hvor du er.

Vi holder som sagt på å bygge hus, men ting går veldig tregt da vi krangler med en nabo. I dag toppet ting seg og jeg er SÅ nær ved å gi opp hele hus prosjektet. Er mer klar for bare å finne oss en fin leilighet å bo der en stund. Har holdt på med det huset nå i to år og ikke kommet langt i det hele tatt. Kan ta piffen ra en hver. Ja, ja opp med motet!! En veldig dårlig dag i dag ja....

Emma3; takk for hilsen. Er så koselig å høre at tulla har begynt å prate. Eg og vil ha ut mi!!!! Skal til lege i morra så da får jeg vel vite litt mer. Håper bare han legger meg inn så jeg kan få hilse på nurket :wink:

Har vært på nett i dag for å finne noen potensielle leiligheter i tilfelle, men der var der fint lite. Enten for dyrt eller for lite. Har jo ikke SÅ mye penger at jeg kan velge og vrake. Men kjenner jeg dette opplegget så blir det vel at vi venter på huset en stund til. er så utrolig lei av å vente og ikke kunne planlegge livet mitt.

Skulle forresten hatt ny bil og til mini kommer, men det kan vil jo bare glemme hvis det blir hus ( som vi igjen ikke vet om det blir).

Mye syting her i dag, men dagen har ikke vært på topp til nå. Skal kanskje ut å hjelpe min søster å shoppe litt hus ting etterpå så det hjelper sikkert litt på humøret. Hun skal flytte sammen med typen og er bare SÅ happy for tiden. Kjempe gøy!!

Det nærmer seg helg igjen, herlighet som dagene flyr. Kommer innom med en oppdatering etter lege i morra! Ha en super torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du må prøve å slappe av. Disse naboene må ikke få deg stresset...selv om eg vet at det er kjempe vanskelig å la være å irritere seg :kjempesinna:

Tenk nå er det ikke lenge til :babyjente: kommer. Det blir spennende. Er alt utstyret kommet på plass ? Hvordan går det med vognen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaen; tusen takk for hilsen. Joda fikk roa meg ned etterhvert, så nå er alt under kontroll. Blir bare litt oppgitt når ingenting skal gå til fordel for oss. Ja, utenom den lille spiren i magen da selfølgelig :wink:

Har ringt etter vognet og de sa den skulle komme i går eller i dag. Så jeg prøver igjen i dag. Håper den er kommet. Har jo lyst å hente den hjem etterhvert. Ellers er det meste av utstyr på plass. Mannen vil begynne å montere sengen etterhvert og det tror jeg er lurt. Trenger å få stå å lufte seg litt i og med at den er helt ny og flatpakket. Men jeg tror det ikke før jeg får se det :ler: Pleier å være slik her i huset.

Enda en tidlig morgen jeg sitter forran dataen. Forstår meg ikke helt på sove mønsteret for tiden, men det er sikkert ikke meningen heller. Er veldig klar for å stå opp i halv syv tiden hver dag. I dag var den kvart på seks.

Da melder do trangen seg og ikke mins er jeg skrubb sulten. Så da er det frokost og data for alle penga.

Men jeg er jo kjempee trøtt og, så etter en stund er det rett i seng igjen. Kjenner det siger på nå, og i tillegg skal jeg til lege i dag. Klokken ni.

Så det er vel på tide å krype tilbake å få en liten stund på puten før jeg står opp igjen.

Endelig helg!!! Ikke det at det er så mye forandring for meg som har fri, men da ha nå iallefall de andre fri så jeg slipper å kjede meg sånn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært hos lege og der var det intet nytt. Alt var som før og i skjønneste orden. Hadde gått opp to kilo til, men det er sånnt som følger med. Litt rar han legen min, sier liksom ikke så mye. Kjente mye på hodetil baby, men sier ingenting. Så jeg lurer på om det er festet seg. men tror muligens at han hadde sagt no da? Ja ja, ikke så lenge til jeg skal til jordmor igjen. Heldigvis. Er liksom så mye bedre å være hos henne. Hun forklarer og snakker mye mer.

I dag er det skikkelig sol ute!! Helt utrolig. Har i dag kjøpt meg to nye blade og bare kost meg her hjemme. Dagen har flydd avgårde og snart kommer mannen hjem for å ta helg :hoppe:

Har ikke hørt noe om vognen enda, så det er vel på tide å ringe å mase. Stoler ikke helt på den gjengen lenger....

Ha en super helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at alt står bra til hos legen. :-)

Du får ha en kjempefin helg! (Ikke mange helger igjen nå før nattevåk og barneskrik.. :wink: , så slapp godt av..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klem:

Blir sint på dine vegne over de husproblemene :evil:

Skriver mere i morgen - må ha fyrstikker for å holde øynene oppe snart!

Stor :klem: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina; godt å få litt medlidenget :wink: . Takk takk

Ja helgen har sust forbi og så var det mandag igjen. Her sitter jeg lys våken og har allerede inntatt frokosten. Helgen har egentlig vært fullt opp med ting og tang. Fredagen ble noe spolert da naboene enda en gang slapp en "bombe" over oss. Så da var det bare å innkalle til møte med de andre som også bygger for å finne en løsning. Noe som ikke er så lett oppi det hele.

Mannen og jeg måtte seriøst sette oss ned å gå gjennom tingene, om vi i det hele tatt ville fortsette byggingen når det skal være på denne måten.

konklusjonen på det hele er at vi ser denne uken ann og om saken løser seg. Gjør den ikke det må vi bruke advokat på saken og da blir det dyrt. Da usetter vi hele husbyggingen på ubestemt tid, men iallefall en del år. Kjøper oss heller en fin bil, gjør noen små forandringer i leiligheten vi bor i nå og reiser på ferie til sommeren med nurket!

Etter vi hadde bestemt dette fant vi vel egentlig ut at det var en like greit løsning. Så får vi se hva som skjer i løpet av uken. Jeg kunne jo selvfølgelig tenkt meg å hatt den eventuelle bilen FØR mini kommer til verden. Og det er jo forhåpentligvis ikke så lenge til :wink: Er litt utolmodig av meg ja...

Ellers har vi fått montert barnesengen i helgen. Den lå flatpakket så vi ville ha den opp slik at den fikk lufte seg lit. Er av tre og er kjempe fin. Så nå står den her i stuen og ser bare SÅ søt ut :ler:

Lørdag var jeg på shopping med mor og søster. Eller det var vel for det meste cafe besøk, men kjempe koselig. Fikk iallfall dagen til å gå. Om kvelden hadde vi et vennepar over på middag og det og var veldig koselig. Mett ble vi iallefall!!

Søndagen gikk med til å gjøre ingenting. Rett og slett. Bladde i syden katalog og såg tv. Helt topp egentlig, men man blir jo lat av slikt da..... Tror jeg har funnet ferie stedet i år. Synes stedet var kjempe fint. Blir på Kreta hvor vi har vært før, men jeg har en forkjærlighet til Hellas. Liker meg virkelig der. Så da er det bare å sjekke om der er flere ledige plasser og bestille.

Tulla er på den tiden 6 mnd gammel så jeg går ut i fra at det skal gå bra med henne og. Det er jo et barnevennlig sted som er lagt opp med skikkelige leiligheter tilpasset barn. Skal bestille sånn barnepakke, da står ting på plass når vi kommer så vi slipper å dra alt med oss.

Planlegger å reise med et annet vennepar. De har selv ikke barn, men var veldig klar for å reise på familietur :wink: Kjekt for oss!!

Skal ringe inn i dag for å sjekke om der er mange ledige slik at vi eventuellt kan bestille turen etter at tulla er født. Er jo litt greit å se hvordan ting utarter i den retningen først. Er så kjedelig å måtte avbestille når en først er giret på å reise. I tillegg kommer jo depositumet kjapt etter turen er bestillt og. Trygdekontoret og jeg er ikke helt kommet inn i ting enda så da er det greit å vente til pengene er i orden og.

Ja, ja, jeg får komme meg i seng igjen å se på God morgen Norge. synes det er koselig jeg. Og kanskje få en liten blund på øye, sovnet ikke før halv to i natt.

Kommer nok tilbake når jeg står opp igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo vennen!

Så irriterende at naboene tuller seg da :evil: men sånne naboer tror jeg det finnes alle steder!Alle har liksom en slik nabo et eller annet sted!Har en vi her også...........la inn klage fordi vi ville utvide altanen!De mente da at vi ville se rett inn i stuen deres akkurat som om det var noe spennende :roll: Men det stemmer ikke engang for det er jo flere meter mellom! Nå har heldigvis kommunen avslått klagen deres og sagt vi bare kan bygge :hoppe:

Så koselig med babyseng da - det blir liksom mere virkelig når tingene begynner å bli klare! Da jeg kom hjem fra klinikken med Martine hadde jo Charminamannen ordnet med alt siden ingenting var klart på forhånd! Dette fordi hun jo kom som en rakett 1 mnd før! Men da jeg kom inn her og så at sengen og vuggen sto ferdig oppredd med det nydelige sengetøyet som pappaen hennes hadde vært og kjøpt ja da kom tårene! Det er bare så koselig!!!! :hjerte:

Kreta er toppers, lurer litt på å dra dit i sommer igjen vi også! Blir vel enten det eller at vi leier oss et hus i Frankrike.Har ikke helt bestemt oss enda da! Gutten min vil veldig tilbake til Kreta da!Han sytes det var helt toppers der!

Ha en superduper mandag vennen!

:klem: fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Du får gjøre sånn med de som lager trøbbel for husbygginga :blaveis: :blaveis: :blaveis: :blaveis:

:hoho:

Stor klem :klem:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende med sånne naboer, håper det ordner seg for dere.

Koslig da å få montere babysengen, kommer nok til å stelle i stand snart jeg også, får se til helgen ;) Hadde jo vært kos å hatt alt i orden snart, men frykter det blir lange dager å vente på :babysmokk: hvis alt er unnagjort i god tid......

Hørtes deilig ut med en syden tur, har lurt litt på det selv vi også, men ikke til sommeren da... Har en sambo som ikke er særlig glad i for mye varme, så blir nok helst til høsten/vinteren dersom det blir noe av.

Håper du får en fin dag :)

God :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!! Da er sydenturen i boks. Stor gleder meg allerede og gikk selfølgelig rett inn på H&M sine nettsider for å se på sommer klær :ler:

Har jo ikke bestillt noe enda, men kjenner at det klør i fingrene.

Skal avgårde på et foredrag nå så jeg får skrive mer siden. Har i tillegg bestillt meg time hos akupunktør så det skal bli spennende!!!

Hade så lenge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det forresten 1 feb ja, bare 26 dager til termin :hoppe:

Ringte IGJEN til de med vognen i dag. Hadde ENDA ikke fått vognen på lager så neste tirsdag skulle den være på plass. Joda den skulle være på plass 20 januar og :kjempesinna: Er det mulig????

Mannen sier at vi skal kreve avslag fordi den er så sein, men jeg er ikke den typen som tør å keve slikt. Får sende mannen til å hente... :wink:

Det begynner jo å nærme seg, tenk om vi hadde hatt termin snart. Da hadde butikkmannen fått en problem ja!! :frustrert: Irriterende med slike folk!! Vi tok ut vognen i begynnelsen av DESEMBER!!!

Ja,ja da fikk jeg ut litt frustrasjon :ler: Nå er det tid for Honning Korn som jeg nettopp var på butikken å handlet. Fikk bare SÅ lyst på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjedelig med vogna. Er heilt enig med mannen om å kreve avslag. Er lett å seie no, men når ein kjem i butikken er det liksom ikkje så lett. Du får nok sende mannen :wink:

Fekk så lyst på honni korn no! Er blitt så lat, gidd ikkje gå på butikken for å kjøpe. Får trøste meg med korn cornflakes.

Nei, mannen ser på fotball og tar opp håndballen på video(m få med seg alt) eg ser håndballen her på pcen, spørst om eg klara å holde meg og ikkje seie resultate til han. Er jo ikkje kjent for å klare å holde på slik :oops:

Vi sende deg ein go mjuk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig jeg også - de bør jammen gi dere avslag på vogna!Makan til dårlig service! :evil:

Så du skal til akkupunktør du snuppa - hvorfor det om jeg kan spørre da?hjelpe meg så nyskjærrig jeg ble da sukk.....rødme

Bare jeg leste om sydentur så fikk jeg lyst på sommerklær - rart det der!

Ha en fin onsdag vennen!

Nå mååååå jeg sove klokka er ett og her sitter jeg-lærer aldri

Klems Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen. Alltid koselig når noen stikker innom!!

Jeg skal gå til akupunktør fordi jeg egentlig begynner å bli veldig lei. Går bare her hjemme og får ikke gjort noe for da sier bekkenet greit i fra. Har også vært plaget med tett nese siden dag 1 og det er SÅ irriterende. Leste på barn i mangen sidene om noen som hadde fått akupunktur for det og. Så da tenkte jeg at det var verdt å forsøke. Tror vel ikke på at småen kommer ut før hun er klar alikevell, men greit å ha noe å drive dagene med :wink:

I går laget jeg ferdig hele sengen. La på dynetrakk å greier. Så nå står sengen her helt klar og den er bare SÅ søt!!! Gleder meg så utrolig mye, klarer nesten ikke å vente!

Syden turen går som sagt i år til Kreta, 1,5 km utenfor Platanias. Ligger vel et lite styke utenfor Chania by, men ikke lenger enn at buss/taxi går bra. Hjalp bra på humøret å ha noe å se frem til ja!!! Så nå er vi på utkikk etter bil. Hadde vært kjekt å hatt bil greiene i orden før nurket kom. Men vi er litt usikker påhvilken bil vi skal velge.

Jeg har alltid hatt stor sans for Volswagen Passat, men har hørt ulike synspunkter på plass kapasiteten på den. Noen sier at den er veldig liten for å være en stasjonsvogn og andre sier at det er god plass til vogn + ++. Så da vet jeg ikke. Men den har liksom alltid vært en drøm for meg fordi jeg synes den er SÅ fin. Så spørs om det ikke bli den uansett :wink: Ja, mannen liker den og self.

I kveld skal jeg på baby besøk til Emma 3 og det gleder jeg meg til. Lenge siden jeg har sett den lille nå!! Hun er jo forresten snart 3 mnd. Jammen går tiden fort!

Nå renner nesen IGJEN!!! Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo vennen :kyss:

Ja nå nermer det seg mer og mer snuppa! Jeg er så spent jeg - på når det hele setter igang! Litt tidlig å sende føde vibber ennå da men sender noen små alikevel(((((((((((((((((())))))))))))))))))))) :sjenert:

Du må be jordmoren logge seg inn på KG og fortelle at fødselen er igang :ler::ler::ler:

Åhhhhh så koselig med seng som står og venter da :hjerte: jeg blir helt sånn babygal igjen jeg når jeg leser slikt :o :o du kan ikke være riktig frisk charmina(men når jeg ser sånne nyfødte blir jeg helt mo i knærne og bare ønsker meg en til straks enda jeg nå vet at det ikke blir flere her hos oss tjiihiii)

Jammen har du masse å glede deg til nå Glossy! Misunner deg faktisk selve fødselsopplevelsen jeg - ikke nødvendigvis akkurat det å få barnet ut men tidspunktet da du får se henne for første gang - det er bare vidunderlig deilig :hjerter:

Kos deg og nyt tiden fremover - plutselig er det slutt på å kunne sove så lenge man vil :ler:

Stor :klem: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg

EN RIKTIG GOD HELG SNUPPA

Her hos oss skal det males og ordnes i helga! er jo ikke lenge nå før vi får dåpsgjester i huset og det er jo greit om de slipper å sove oppå flyttekasser og slikt da :ler:

Kos deg og klem magen fra meg!

:klem: fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...