Gå til innhold

"Som ei jente"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo lese hva annet jeg har skrevet også, f.eks at feminisme betyr å være for likeverd, at jeg også er i mot objektivifisering av menn, osv.

Ditt første innlegg var meget illustrerende og meget avsllørende. At du kommer mmed noen tilleggspremisser som en bisettning etter at folk har kritisert deg blir bare patetisk. Fakta er at det er kvinner som offer du vil komme drassende med først og fremst hver eneste gang.

Hvis det ikke er tilfelle så kan du jo sitere noen av dine tideligere innlegg og linke til dem fra eksempler hvor du har fokusert på menns problemer eller menn som offer først og fremst og ikke som en slengsetning etter hovedfokuset på kvinner.

Men det kommer du nok ikke til å gjøre nei, se om jeg får rett.....

Anonymous poster hash: 1bafc...3b2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt første innlegg var meget illustrerende og meget avsllørende. At du kommer mmed noen tilleggspremisser som en bisettning etter at folk har kritisert deg blir bare patetisk. Fakta er at det er kvinner som offer du vil komme drassende med først og fremst hver eneste gang.

Hvis det ikke er tilfelle så kan du jo sitere noen av dine tideligere innlegg og linke til dem fra eksempler hvor du har fokusert på menns problemer eller menn som offer først og fremst og ikke som en slengsetning etter hovedfokuset på kvinner.

Men det kommer du nok ikke til å gjøre nei, se om jeg får rett.....

Gjennom historien er det kvinner sine rettigheter som har måttet blitt kjempet frem, menns rettigheter og likestilling er litt nytt, fordi det har blitt overskygget tidligere av kvinners mangel på rettigheter. Det var nok ubetenksomt av meg å bare nevne kvinner først, men at jeg ikke skal få tenke meg om og at du bare skal henge deg opp i den første setningen jeg skriver sier mer om deg enn om meg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Gjennom historien er det kvinner sine rettigheter som har måttet blitt kjempet frem, menns rettigheter og likestilling er litt nytt, fordi det har blitt overskygget tidligere av kvinners mangel på rettigheter.

Kvinners mangel på rettigheter? Som hva da?

Er dette en privilegert gruppe?:

-Bilder fjernet-

Innlegg endret for bilder med kopirett.

- Magnifique, mod.

Faktum er at menn alltid har hatt det verst. Gjennom hele historien.

Her er litt revolusjonerende informasjon til deg:

• Det er verre å slite seg ut i farlig skittent arbeid enn å ta seg av barn og vaske hus hjemme.
  • Det er verre å være en soldat i skyttergraven og tvinges til å dø for politikeres gunst enn å være hjemme med barna og kanskje jobbe på et samlebånd i en ammunisjonsfabrikk mens mennene er å dør i krigen.
  • Der er verre å være den som skiter for å forsørge noen enn å være den som blir forsørget.

Det var nok ubetenksomt av meg å bare nevne kvinner først, men at jeg ikke skal få tenke meg om og at du bare skal henge deg opp i den første setningen jeg skriver sier mer om deg enn om meg.

Dette er gjennomgående og uten unntak tilfellet med alle feminister. Det er ingen tilfeldighet det er en bevisst og konsekvent diskriminering.

Endret av Magnifique
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er dine medfeminister i aksjon Hjerteblomst:

Prøver å blokkere et møte for menns rettigheter og hindre ytringsfriheten:

http://www.youtube.com/watch?v=iARHCxAMAO0

Hyller SCUM manifestet slik som MANGE av de største feministiske organisasjonene har gjordt gjenntatte ganger:

http://www.youtube.com/watch?v=ArX1hkPUMCQ

Feminister som synger om å hate menn for en full sal med jublende feminister på samling for sveriges feministiske politiske parti FI:

http://www.youtube.com/watch?v=Ft2Ddnzpbjg

Feminister som avbryter et møte for menn som er offer for partnervold:

http://www.youtube.com/watch?v=qodygTkTUYM

Sveriges største feministiske organisasjon ROKS sin leder: Menn er dyr:

http://www.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

Fin gjeng du assosierer deg med Hjerteblomst

• Liker 2
Skrevet

Ja, men har slitt. Ja, kvinner har måttet kjempe for sine rettigheter.

Ja, menn har stemt frem stemmerettighet for kvinner.

Ja, menn blir undertrykt, og har blitt undertrykt. Ja, kvinner blir og har blitt undertrykt.

Jeg føler at mitt poeng blir borte i en kamp om hvilket kjønn som har og har hatt det værst. Det var på ingen måte min hensikt, og jeg klarer ikke helt å se hvordan den diskusjonen har blusset opp i dette innlegget heller.

Det jeg føler vi kan/bør enes om er at det er viktig å kjempe for likestilling mellom kjønn. At kjønn ikke skal ha noen betydning for hvilke rettigheter man har. Ei heller at kjønn og kjønn alene skal fortelle noe om hvem og hvordan man er som person.

Så er det selvfølgelig viktig å huske på historien. Men ikke med det fokus å vinne en diskusjon om hvem som er mest undertrykt og hvem som har det værst, men heller med det fokus at det er mye vi har blitt bedre på, men også mye vi fremdeles kan bli bedre på.

• Liker 5
Skrevet

Likeverd for menn og kvinner er fortsatt en viktig sak uansett hva historien sier. Et menneske er et menneske ikke et "kjønn".

AnonymBruker: jeg ser poenget ditt og du har gitt meg noe å tenke på, men jeg vil fortsatt kalle meg feminist, særlig om den kategorien trenger å renvaskes litt. Feminisme skal ikke handle om å hate noen.

• Liker 4
Skrevet

Ja, men har slitt. Ja, kvinner har måttet kjempe for sine rettigheter.

Ja, menn har stemt frem stemmerettighet for kvinner.

Ja, menn blir undertrykt, og har blitt undertrykt. Ja, kvinner blir og har blitt undertrykt.

Jeg føler at mitt poeng blir borte i en kamp om hvilket kjønn som har og har hatt det værst. Det var på ingen måte min hensikt, og jeg klarer ikke helt å se hvordan den diskusjonen har blusset opp i dette innlegget heller.

Det jeg føler vi kan/bør enes om er at det er viktig å kjempe for likestilling mellom kjønn. At kjønn ikke skal ha noen betydning for hvilke rettigheter man har. Ei heller at kjønn og kjønn alene skal fortelle noe om hvem og hvordan man er som person.

Så er det selvfølgelig viktig å huske på historien. Men ikke med det fokus å vinne en diskusjon om hvem som er mest undertrykt og hvem som har det værst, men heller med det fokus at det er mye vi har blitt bedre på, men også mye vi fremdeles kan bli bedre på.

Du sier det er så viktig å kjempe for likestilling mellom kjønnene, men likevel har du fryktelig lite lyst til å høre om de områdene menn blir undertrykt i. Kun fokusere på de områdene du er interessert i, som kvinnesaker. Semantikk, vitser, kulturbegrep der kvinner på en eller annen måte har stereotyper knyttet til kvinner som er verdt å bemerke. viktige saker som at gutter fortsetter å gjøre det dårligst på skolen, ender opp i kriminalitet og har 8. ganger høyere mulighet for å ta sitt eget liv, mens alle problemene de sitter med som fører til dette blir oversett til fordel for alle "problemene" jenter sliter med.

Du skjønner ikke problemet med videoen eller tråden din. Du vil bare ha en liten diskusjon å vise at jenter ikke er så svake som man tror, men dette høres utrolig selvopptatt ut og svært merkelig å ta hensyn til når det åpenbart ikke er jenter og kvinner som er marginalisert lenger. All statistikk viser at det er gutter som har dårligst levekår, så hva trenger jentene denne oppbackingen for?

Jo, jenter er så svake som man tror. Det er dere som fortsatt ikke evner å vise solidaritet å ta ansvar for å bidra til at problemer som ikke rammer dere selv også blir tatt hånd om. Evner som er ekstremt viktig hvis du faktisk skal nå en lederposisjon, noe denne videoen prøver å oppmuntre jenter til å ta. Men i stedet for å ta et oppgjør med denne fundamentale egoismen til kvinner, som hadde vært mer jhensisktsmessig for begge kjønn, så fortsetter dere å overskygge de problemene dere skaper for det annet kjønn ved å kun engasjere dere for bagateller og subjektive tolkninger av begreper i likestillingsdebatter.

Du hadde ikke noe poeng som ingen har hørt før. Ja, vi vet kvinner har sterke meninger om alt mulig unyttig. Akkurat som at mange menn har opplevd å få represalier fra en kjæreste fordi hun har drømt et eller annet om han også. Kvinner oppfører seg på en måte som menn aldri kunne tillat seg uten å bli satt på plass av andre, og det er her problemet ligger.

• Liker 1
Skrevet

Likeverd for menn og kvinner er fortsatt en viktig sak uansett hva historien sier. Et menneske er et menneske ikke et "kjønn".

AnonymBruker: jeg ser poenget ditt og du har gitt meg noe å tenke på, men jeg vil fortsatt kalle meg feminist, særlig om den kategorien trenger å renvaskes litt. Feminisme skal ikke handle om å hate noen.

Ser man et menneske som et menneske sier du, men det er vist bare hvis dette menneske er kvinne og tilfeldigvis tjener penger på å vise seg frem i et blad.

• Liker 1
Skrevet

Ser man et menneske som et menneske sier du, men det er vist bare hvis dette menneske er kvinne og tilfeldigvis tjener penger på å vise seg frem i et blad.

Det er ikke bare kvinner som tjener penger på å vise seg frem i blader som er mennesker, hva i alle dager snakker du om?

Jeg mener at menn skal ha rett til å strikke uten at det er noe rart, og at kvinner skal ha rett til å være mekanikere uten at det er noe rart. Jeg mener at ingen, hverken menn eller kvinner skal objektiviseres og fremstilles som noe som kan "brukes". Jeg mener at kvinner og menn burde være likeverdige, selv om de er forskjellige, men at de også skal kunne være like, altså gjøre ting som "typiske" for det andre kjønn, om de ønsker det. Barneleker er jo et sted å begynne, rosa og blå avdeling er ikke noe bra. Burde heller være regnbuefarget, synes jeg.

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hva jeg mener og en til bok om alt jeg ikke vet noe om i denne saken, men jeg synes for eksempel at diskusjoner skal være mer for å opplyse hverandre, og mindre for å angripe hverandre og "vinne", bare så det er sagt.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du vet hva som har skjedd gjennom historien, så har "vi" jobbet jevnt og lenge for å komme oss forbi reklamer der kvinner ligger på gulvet og pusser skoa til mannen. Enda er "vi" ikke kommet langt nok. Og rart er ikke det med folk som deg som ikke skjønner at også menn må bry seg om kvinnesaker for at verden skal gå fremover.

Jeg bryr meg veldig, bare ikke om småting. Som jeg sa, menn blir objektifisert de også. Så hvorfor fokusere så mye på kvinners fremstilling når vi også er halvnakne i media?

Har jeg misforstått noe? Se på omtrent alle humorshow, damene er smarte og pene, mannfolka "not so much".

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg veldig, bare ikke om småting. Som jeg sa, menn blir objektifisert de også. Så hvorfor fokusere så mye på kvinners fremstilling når vi også er halvnakne i media?

Har jeg misforstått noe? Se på omtrent alle humorshow, damene er smarte og pene, mannfolka "not so much".

Det er fullt mulig å bry seg om både småting og store ting. Det gjør i alle fall jeg.

Dessuten: "Havet er bare en samling små dråper", osv.

• Liker 2
Skrevet

Det er fullt mulig å bry seg om både småting og store ting. Det gjør i alle fall jeg.

Dessuten: "Havet er bare en samling små dråper", osv.

Ja, men du svarte ikke på om du mener at det kun er kvinner som fremstilles på en måte i media? Jeg påstår at menn og kvinner blir objektifisert på lik linje. Du finner nok flere eksempler på at kvinner er lettkledd i media, men det har jeg også gitt er forslag for hvorfor det er slik som du heller ikke har kommet tilbake med et svar på.

Hvis du ikke vil at menn eller kvinner skal fremstilles slik, og det er nakenheten du har et problem med så er det helt greit, jeg har bare ikke noe problem med det.

• Liker 2
Skrevet

Ps. må sies at jeg bryr meg kanskje mer om "småting" som halvnakne tynne damer i media fordi jeg er tidligere anorektiker og fortsatt sliter litt med det.

Unner ikke noen (hverken men eller kvinner) å få en sånn sykdom.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke bare kvinner som tjener penger på å vise seg frem i blader som er mennesker, hva i alle dager snakker du om?

Jeg mener at menn skal ha rett til å strikke uten at det er noe rart, og at kvinner skal ha rett til å være mekanikere uten at det er noe rart. Jeg mener at ingen, hverken menn eller kvinner skal objektiviseres og fremstilles som noe som kan "brukes". Jeg mener at kvinner og menn burde være likeverdige, selv om de er forskjellige, men at de også skal kunne være like, altså gjøre ting som "typiske" for det andre kjønn, om de ønsker det. Barneleker er jo et sted å begynne, rosa og blå avdeling er ikke noe bra. Burde heller være regnbuefarget, synes jeg.

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hva jeg mener og en til bok om alt jeg ikke vet noe om i denne saken, men jeg synes for eksempel at diskusjoner skal være mer for å opplyse hverandre, og mindre for å angripe hverandre og "vinne", bare så det er sagt.

Hvis menn vil strikke så er det bare å strikke. Ingen sier de ikke har rett til det. Dette er helt unødvendig ting å diskutere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ps. må sies at jeg bryr meg kanskje mer om "småting" som halvnakne tynne damer i media fordi jeg er tidligere anorektiker og fortsatt sliter litt med det.

Unner ikke noen (hverken men eller kvinner) å få en sånn sykdom.

Problemet for dagens feminisme er at de sakene som fremstilles i media og generelt har stort fokus gjerne er rene kvinnesaker. Jeg er fullstendig klar over at teoretisk feminisme er mer nyansert i forskningsmiljøene, men det er veldig ofte ikke dette som tas frem i samfunnsdebatten. I Norge har mange "populærfeminister" en lei tendens til å bare fronte saker som er formålstjenlig for kvinner der menn bes kjempe sine egne kamper. Det er greit nok det, men da bør man være ærlig å kalle det kvinnekamp, ikke feminisme.

En annen ting som provoserer meg med dagens feminisme er hvilke saker man er mest opptatt av, som f. eks få flere kvinner inn i styrerommene. Dette er noe som gavner de aller færreste kvinner, da det er veldig få mennesker som er relevante for de viktige styrerommene i de største bedriftene og organisasjonene. Dette er regelrett klassekamp for hvite kvinner som allerede har mange privilegier.

Anonymous poster hash: e8816...c21

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaller meg selv feminist, synes kommentaren over er litt rar, jeg er feminist f.eks på grunn av måten kvinner fremstilles og obektiviseres i media. Synes det alene er god nok grunn til å være feminist. Men fortell gjerne hvilke andre fordommer du har mot feminister, det er interessant! Kunne vært irriterende, men jeg blir ikke irritert over småting, heldigvis.

Hvordan fremstilles kvinner i media som er så galt?

Skrevet

Gjennom historien er det kvinner sine rettigheter som har måttet blitt kjempet frem, menns rettigheter og likestilling er litt nytt, fordi det har blitt overskygget tidligere av kvinners mangel på rettigheter. Det var nok ubetenksomt av meg å bare nevne kvinner først, men at jeg ikke skal få tenke meg om og at du bare skal henge deg opp i den første setningen jeg skriver sier mer om deg enn om meg.

Du mener som i 1912 når f.eks Titanic gikk ned? Når kvinner og barn skulle reddes først?

• Liker 1
Skrevet

Problemet for dagens feminisme er at de sakene som fremstilles i media og generelt har stort fokus gjerne er rene kvinnesaker. Jeg er fullstendig klar over at teoretisk feminisme er mer nyansert i forskningsmiljøene, men det er veldig ofte ikke dette som tas frem i samfunnsdebatten. I Norge har mange "populærfeminister" en lei tendens til å bare fronte saker som er formålstjenlig for kvinner der menn bes kjempe sine egne kamper. Det er greit nok det, men da bør man være ærlig å kalle det kvinnekamp, ikke feminisme.

En annen ting som provoserer meg med dagens feminisme er hvilke saker man er mest opptatt av, som f. eks få flere kvinner inn i styrerommene. Dette er noe som gavner de aller færreste kvinner, da det er veldig få mennesker som er relevante for de viktige styrerommene i de største bedriftene og organisasjonene. Dette er regelrett klassekamp for hvite kvinner som allerede har mange privilegier.

Anonymous poster hash: e8816...c21

Skjønner. Interessante synspunkter. Som sagt tidligere er det ikke akkurat "kvinnekamp" jeg tenker på som feminisme, men likeverd.

Jeg synes jo at både menn og kvinner skal være feminister (eller "likeverdsforkjempere" om du vil) og jobbe for nettopp likeverd. Likestilling er jo umulig å oppnå direkte, nettopp fordi menn kan ikke bli de som føder og kvinner kan ikke bli de sterkeste fysisk (stort sett). Men jeg synes ikke man skal være nødt til å leke med dukker fordi man er jente eller ikke leke med dukker fordi man er gutt. Ellers synes jeg det skal bli slutt på skjellsnavn som "hore" og "homo", de burde jo ikke være skjellsord i det hele tatt, barn burde lære på skolen at sånt er ikke greit, og hvorfor det ikke er greit.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mener at ingen, hverken menn eller kvinner skal objektiviseres og fremstilles som noe som kan "brukes".

Ikke objektivisering og betaling for "bruk av mannskroppen":

http://www.youtube.com/watch?v=-_6vGj67Iq8

http://www.youtube.com/watch?v=y--E2E8k3TM

Objektivisering og betaling for "bruk av kvinnekroppen":

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Herregud...

Endret av Magnifique
AnonymBruker
Skrevet

Greia mi er bare at jeg ikke helt klarer å godta den forklaringen...

Hva er det du ikke kan godta? I hver eneste fysiske aktivitet blir menn og kvinner delt hver for seg. Det er ikke negativt å "løpe som en jente" bortsett fra når du skal konkurrere mot menn. Derfor sier en mann til en annen "du løper/kaster/slår som en jente" når en mann er veldig dårlig på det. Kvinner er dårligere enn menn på de områdene.

Kvinner er kanskje det "svake" kjønn, men det er vi som føder, så føler det veier mer enn nok opp for at vi ikke er like flinke til å løfte vekter. Det ene er jo tilogmed en del viktigere enn det andre... :)

Bortsett fra at det er menn som gjør alt dritt arbeidet i denne verden så ting skal gå rundt. Sånn at du kan sitte på internett og være så fornøyd at ja du føder faktisk derfor er kvinner like sterke! Skulle menn ha vært like kresen angående arbeid som kvinner så hadde ting gått til helvete.

Anonymous poster hash: 83b8d...741

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...