Gå til innhold

Hvorfor er du ikke utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest andysowhat

Jeg er i et forhold fordi jeg vill ha noe å komme hjem til. et sted der jeg kan være trygg. vist jeg er utro risikerer jeg å ødelegge det jeg har bygget opp og det er ikke verdt det. desuten er ikke sex viktig nok for meg for å gidde å være utro xD

osvosvosv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vel ikke noen aktuelle kandidater eller gode nok grunner til å være det. Er det ikke ganske opplagt? Du må gjerne love deg selv at du ikke skal være utro, men når du først står oppi det så skjønner du ikke helt hva som skjedde i forkant. Ord betyr ingenting når driftene er er.

Jeg er så utrolig lei av deg her på forumet. Har du noen gang noe fornuftlig å skrive?

Anonymous poster hash: 237d5...43b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største tullprat jeg har hørt. Tror både fysikken din og selvkontrollen din er langt under null. Du har ikke fått medhold i et eneste ord du har liret ut av deg fra noen i denne tråden. Det er ordene dine som er billige. Taper.

SPOT ON! Ingen som tar den fyren seriøst. Han har sikkert mindreverdighetskomplekser og prøver å få oss til å bli sure.. Drit i han;)

Anonymous poster hash: 479f5...f34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Du skulle sett fysikken min, så hadde du vist hva selvkontroll var. Det gjør det derimot vanskelig for det annet kjønn å styre seg, og dermed like vanskelig for meg å motstå gjentatte fristelser, og jeg nekter å være en av de typene som bøyer meg for sjalu kvinner som setter en grense for hvor mye tid jeg får tilbringe med andre. Du ser den ene gangen det glipper og overser de tusen andre gangene jeg har holdt meg tro og hevder at jeg mangler selvkontroll? Nei, men ord er billige. De betyr bare noe så lenge mulighetene og gevinstene i å være utro er mindre enn det partner har å tilby seksuelt.

Dine ord samt du som person er billig!

Har du sett fysikken min... Hvor kvalmende er ikke det å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
AnonymBruker, on 29 Jun 2014 - 01:59, said:

Ser denne tråden "hvorfor var du utro" suser å går sin gang. Vil derfor spørre dere hvorfor dere IKKE er utro mot deres kjære.

Jeg kan jo starte:

Han er min aller beste venn og samtidig den jeg vil dele resten av mitt liv med, dermed har jeg ikke noe interesse av å ha sex med noen andre. Han er så snill, god og forståelsesfull, hjelpsom, morsom og perfekt i mine øyne.

Han er rett og slett drømmemannen, og jeg vil ikke ha noen andre enn han.

Anonymous poster hash: bebb9...192

Fordi jeg mener det er galt. Det er ikke riktig at jeg gjør det mot andre, og ikke riktig at andre gjør det mot meg. Det er heller ikke riktig at jeg gjør det mot meg selv.

Trenger ingen lang beskrivelse av forholdet mitt eller min partner som over. Uansett om vedkommende er en mindre grei person eller ikke, så har det lite å si. Utroskap er ikke noe jeg kan stå for. Jeg ønsker heller ikke å oppleve det selv. Det er en handling mot et annet menneske som er både umoralsk og ondsinnet. Og det er i hvert fall ikke sånn at fordi man skulle ha det kjipt hjemme så blir det mer greit å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Teeden, on 29 Jun 2014 - 02:03, said:

Var vel ikke noen aktuelle kandidater eller gode nok grunner til å være det. Er det ikke ganske opplagt? Du må gjerne love deg selv at du ikke skal være utro, men når du først står oppi det så skjønner du ikke helt hva som skjedde i forkant. Ord betyr ingenting når driftene er er.

Du kjenner ikke andre slik som du kjenner deg selv. Fordi du har et problem og ikke kan beherske deg selv så betyr det ikke at alle andre har det. Klarer du ikke å styre driftene dine så trenger du hjelp med impulskontrollen din. Du føler deg sikkert bedre når du tror at du kan dra med deg alle andre i samme båt, da står du ikke alene og trenger ikke å unnskylde oppførselen din. Tøyskopp :)

Har null problemer med det som du beskriver over. Så kjip og enkel tankegang har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjenner ikke andre slik som du kjenner deg selv. Fordi du har et problem og ikke kan beherske deg selv så betyr det ikke at alle andre har det. Klarer du ikke å styre driftene dine så trenger du hjelp med impulskontrollen din. Du føler deg sikkert bedre når du tror at du kan dra med deg alle andre i samme båt, da står du ikke alene og trenger ikke å unnskylde oppførselen din. Tøyskopp :)

Har null problemer med det som du beskriver over. Så kjip og enkel tankegang har jeg ikke.

Jeg er en særdeles åpen og reflektert person som er opptatt av å vokse som menneske hele tiden og mangler ikke selvkontroll. Jeg er sterkt uenig i at dere skal kunne avskrive oss som har vært utro med at vi er svakere mennesker. Ingen av oss hadde noen planer om å være utro da vi gikk inn i et forhold, men det er klart at noen er omringet flere fristelser enn andre. Du kan hevde at du og din partner er i stand til å styre dere, men nå er utroskap mer eller mindre regelen i et forhold heller enn unntaket. De fleste forhold ryker, de fleste forhold ender også i utroskap. Det er menneskelig natur å ønske flere enn en seksualpartner samtidig som det for de fleste er ønskelig med noe stabilt og trygt. Utroskap er ikke nødvendigvis et uttrykk for svik, men like gjerne et uttrykk for de menneskelig behovene vi har og hvordan en ny seksualpartner ikke er nok til å forlate nåværende. Men det er kanskje dere skinnhellige med selverklært moralsk høygrunn som er rimelig overfladiske som mener en relasjon til et annet menneske ikke lenger er noe verdt så fort sexen ikke lenger er hundre prosent eksklusivt de to mellom. Tenkt på det, at det kanskje er dere som er ganske grunne og er partnere å styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er sex noe en har med den en elsker og som en vet elsker deg tilbake.

Utro kunne ikke falt meg inn.Jeg elsker min mann og ville aldri såret han. Forstår ikke hvordan man kan ha sex uten følelser jeg da ..
Er bare slik at det ville jeg aldri gjort mot noen jeg elsker,uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det finnes nok av feiginger som ikke klarer og gjøre det slutt , men hopper heller uti med en annen. Og fordi jeg ikke er en sånn feiging , og kunne aldri gjort noe sånt mot en jeg var sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes utroskap er forkastelig, og jeg har jeg det så flott i forholdet vårt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke har noen å være utro mot akkurat nå, men satser på at jeg får det om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Jeg er en særdeles åpen og reflektert person som er opptatt av å vokse som menneske hele tiden og mangler ikke selvkontroll. Jeg er sterkt uenig i at dere skal kunne avskrive oss som har vært utro med at vi er svakere mennesker. Ingen av oss hadde noen planer om å være utro da vi gikk inn i et forhold, men det er klart at noen er omringet flere fristelser enn andre. Du kan hevde at du og din partner er i stand til å styre dere, men nå er utroskap mer eller mindre regelen i et forhold heller enn unntaket. De fleste forhold ryker, de fleste forhold ender også i utroskap. Det er menneskelig natur å ønske flere enn en seksualpartner samtidig som det for de fleste er ønskelig med noe stabilt og trygt. Utroskap er ikke nødvendigvis et uttrykk for svik, men like gjerne et uttrykk for de menneskelig behovene vi har og hvordan en ny seksualpartner ikke er nok til å forlate nåværende. Men det er kanskje dere skinnhellige med selverklært moralsk høygrunn som er rimelig overfladiske som mener en relasjon til et annet menneske ikke lenger er noe verdt så fort sexen ikke lenger er hundre prosent eksklusivt de to mellom. Tenkt på det, at det kanskje er dere som er ganske grunne og er partnere å styre unna?

Du er og blir latterlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg respekterer og elsker samboeren min, og jeg ville ikke gjort noe slikt respektløst ovenfor han. Og jeg får alt jeg trenger av godhet og kjærlighet fra han til at jeg føler noe behov for å være utro. Og jeg vil han ikke noe så vondt som å bli såret på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men det er klart at noen er omringet flere fristelser enn andre...

Jeg tror ikke utroskap har noen ting med hvorvidt man er omringet av fristelser å gjøre. Derimot tror jeg det har med hvordan man oppfatter potensielle fristelser å gjøre.. Trives du godt i forholdet, er en voksen og fornuftig person med normal grad av empati og samvittighet ovenfor sin kjære (og ikke minst barn i noen tilfeller!), så vil ikke de fine damene (...eller mennene) oppfattes som fristelser, men heller pene mennesker som man jobber med og that's it. De fleste er omringet av mennesker som kan oppfattes som fristelser. Steget mot utroskap derifra er meget så langt, ja.

On topic: Jeg er trofast fordi jeg elsker kjæresten min! Jeg har heller ikke det snev av lyst på noen andre enn han. Skulle det en gang i tiden oppstå en situasjon hvor jeg fikk lyst på noen andre, ville jeg aldri gjort noe med det, selvfølgelig. Jeg er glad i han, og vil at han skal kunne stole på meg. Han skal aldri trenge å oppleve noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den fantastiske personen jeg giftet meg med også har en ubeskrivelig fin kropp og vi har den deiligste sexen sammen, og beholder lidenskapen selv som gifte. Hva mer trenger man?

Anonymous poster hash: 22d7f...566
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å være utro fordi jeg har lyst til å tenke tilbake som gammel. Tenke på det fine livet vi har/hadde og ikke ha en mørk hemmelighet som forkludrer min egen indre idyll ;)

Så altså ikke bare fordi jeg ikke vil såre han, men også fordi jeg ikke vil såre meg selv.

Det betyr ikke at jeg ikke kunne tenke meg å ligge men enkelte menn. Det betyr bare at jeg aldri kommer til å gjøre det. Driftene mine er ikke sterkere enn selvrespekten og respekten for han jeg har valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hedra

Jeg tror ikke utroskap har noen ting med hvorvidt man er omringet av fristelser å gjøre. Derimot tror jeg det har med hvordan man oppfatter potensielle fristelser å gjøre.. Trives du godt i forholdet, er en voksen og fornuftig person med normal grad av empati og samvittighet ovenfor sin kjære (og ikke minst barn i noen tilfeller!), så vil ikke de fine damene (...eller mennene) oppfattes som fristelser, men heller pene mennesker som man jobber med og that's it. De fleste er omringet av mennesker som kan oppfattes som fristelser. Steget mot utroskap derifra er meget så langt, ja.

On topic: Jeg er trofast fordi jeg elsker kjæresten min! Jeg har heller ikke det snev av lyst på noen andre enn han. Skulle det en gang i tiden oppstå en situasjon hvor jeg fikk lyst på noen andre, ville jeg aldri gjort noe med det, selvfølgelig. Jeg er glad i han, og vil at han skal kunne stole på meg. Han skal aldri trenge å oppleve noe slikt!

Veldig godt skrevet !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg kommer ikke til å være utro fordi jeg har lyst til å tenke tilbake som gammel. Tenke på det fine livet vi har/hadde og ikke ha en mørk hemmelighet som forkludrer min egen indre idyll ;)

Så altså ikke bare fordi jeg ikke vil såre han, men også fordi jeg ikke vil såre meg selv.

Det betyr ikke at jeg ikke kunne tenke meg å ligge men enkelte menn. Det betyr bare at jeg aldri kommer til å gjøre det. Driftene mine er ikke sterkere enn selvrespekten og respekten for han jeg har valgt.

To enormt bra innlegg! Jeg håper og tror de fleste damer tenker slik....da er det håp for en fremtid med en skikkelig bra dame ved ens side.

Takk til dere! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for 10 år siden jeg var i begynnelsen av tjueåra, å jeg og dama mi hadde vært sammen i 4 år. Jeg jobbet borte på anlegg, å bodde på brakkerigg sammen med mange andre karer. Det var ei av helgene midt i arbeidsperioden at jeg ble igjen, å gikk ut på livet sammen med resten av gjengen. Der ble vi kjent med noen damer. Hun ene ble med meg ut for å ta en røyk. Hun var i midten av tredveårene. Da vi stod der å pratet, så knep hun meg i skrittet, å sa noe sånt som "vi to bør nok bli bedre kjent, syns du ikke?"

Senere på kvelden da utestedet skulle stenge, sa en av damene at hun holdt nashpiel, å vi tok oss en maxitaxi å dro dit. Der ble jeg så full og dårlig, å ble mer og mer lysten på hun dama. Vi satt ute på en terassebenk å røykte, å jeg spurte henne om vi skulle dra hjem til meg på brakkeriggen en tur, noe som var uaktuelt for henne. Jeg husker bare at hun sa "tenker du på puling?" hvor deretter hun tok opp mobilen å bestilte en taxi.

Da taxien kom, så reiste jeg å hun fra nashpielet. Hun ville, å i ett svakt øyeblikk ville jeg også, men da vi kom frem å hun spurde om jeg skulle bli med inn, så begynte jeg å tenke på dama mi som satt hjemme, så det fikk meg til å sette på bremsene, å jeg sa nei, å ba taxien kjøre meg tilbake til brakkeriggen. Der sto hun med suremine, å jeg lykkelig hjem til brakkeriggen.

Dagen etter trodde alle de andre at jeg hadde blitt med henne hjem. Naturligvis trodde de ikke på at jeg tok til fornuft

Senere så fortalde jeg dama mi om det der, at jeg nesten ble fristet, hun reagerte sånn som jeg hadde håpet på.

Vi er fortsatt sammen, har fått barn, å kjærlighetslivet er glødende og blomstrende

Anonymous poster hash: 4babb...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...