AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #81 Skrevet 2. juli 2014 Det var for 10 år siden jeg var i begynnelsen av tjueåra, å jeg og dama mi hadde vært sammen i 4 år. Jeg jobbet borte på anlegg, å bodde på brakkerigg sammen med mange andre karer. Det var ei av helgene midt i arbeidsperioden at jeg ble igjen, å gikk ut på livet sammen med resten av gjengen. Der ble vi kjent med noen damer. Hun ene ble med meg ut for å ta en røyk. Hun var i midten av tredveårene. Da vi stod der å pratet, så knep hun meg i skrittet, å sa noe sånt som "vi to bør nok bli bedre kjent, syns du ikke?" Senere på kvelden da utestedet skulle stenge, sa en av damene at hun holdt nashpiel, å vi tok oss en maxitaxi å dro dit. Der ble jeg så full og dårlig, å ble mer og mer lysten på hun dama. Vi satt ute på en terassebenk å røykte, å jeg spurte henne om vi skulle dra hjem til meg på brakkeriggen en tur, noe som var uaktuelt for henne. Jeg husker bare at hun sa "tenker du på puling?" hvor deretter hun tok opp mobilen å bestilte en taxi. Da taxien kom, så reiste jeg å hun fra nashpielet. Hun ville, å i ett svakt øyeblikk ville jeg også, men da vi kom frem å hun spurde om jeg skulle bli med inn, så begynte jeg å tenke på dama mi som satt hjemme, så det fikk meg til å sette på bremsene, å jeg sa nei, å ba taxien kjøre meg tilbake til brakkeriggen. Der sto hun med suremine, å jeg lykkelig hjem til brakkeriggen. Dagen etter trodde alle de andre at jeg hadde blitt med henne hjem. Naturligvis trodde de ikke på at jeg tok til fornuft Senere så fortalde jeg dama mi om det der, at jeg nesten ble fristet, hun reagerte sånn som jeg hadde håpet på. Vi er fortsatt sammen, har fått barn, å kjærlighetslivet er glødende og blomstrendeAnonymous poster hash: 4babb...7a9 Wow.. Stakkars damen din! Anonymous poster hash: 8d41d...eba 2
Gjest avocadoen Skrevet 2. juli 2014 #82 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er ikke utro fordi jeg har sett hvor mye utroskap ødelegger. Jeg er heller ikke så egoistisk og kunne aldri vært så slem mot noen. Jeg og kjæresten har det helt fantastisk sammen og jeg er glad han vet han kan stole på meg 100% og motsatt selvsagt.
Illuminatum Skrevet 3. juli 2014 #83 Skrevet 3. juli 2014 Ser denne tråden "hvorfor var du utro" suser å går sin gang. Vil derfor spørre dere hvorfor dere IKKE er utro mot deres kjære. Jeg kan jo starte: Han er min aller beste venn og samtidig den jeg vil dele resten av mitt liv med, dermed har jeg ikke noe interesse av å ha sex med noen andre. Han er så snill, god og forståelsesfull, hjelpsom, morsom og perfekt i mine øyne. Han er rett og slett drømmemannen, og jeg vil ikke ha noen andre enn han.Anonymous poster hash: bebb9...192 Jeg kunne godt hatt sex med andre uten å blande følelser inn i det. Min kone derimot ville nok ikke det, og derfor er jeg heller ikke utro.
Strikkemamma Skrevet 3. juli 2014 #84 Skrevet 3. juli 2014 Var vel ikke noen aktuelle kandidater eller gode nok grunner til å være det. Er det ikke ganske opplagt? Du må gjerne love deg selv at du ikke skal være utro, men når du først står oppi det så skjønner du ikke helt hva som skjedde i forkant. Ord betyr ingenting når driftene er er. Dust.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #85 Skrevet 3. juli 2014 Om man er utro eller ikke er avhengig av 4 ting. #1 Grad av nærhet til partner #2 Grad av sexlyst #3 Muligheter #4 Omstendigheter (krangel med kjæresten, alkohol osv.) Her er det definitivt #1 som er den viktigste, men dessverre er det ikke alltid den holder hvis "nivået" på alle de andre kriteriene er veldig høye. For min del er det #1,2 og 4 som stopper meg. Anonymous poster hash: 04c41...c22
Biloba Skrevet 3. juli 2014 #86 Skrevet 3. juli 2014 Det har ingen ting med slevrespekt å gjøre? Å legge vekk egne behov for å føye seg etter en moral som er forventet av deg er vel ikke noe annet enn medgjørlig og et uttrykk for frykt for å bli stemplet og stigmatisert av andre. Selvrespekten, altså respekten for seg selv, er j gjerne noe du gjør som er riktig for deg tross konsekvensene det har og hva andre måtte mene om det. Du kan ikke fornekte deg selv å omgås enkelte fordi noe kan skje. Og når ting først skjer så er ord verdt veldig lite. Og btw! Selv om dere kvinner skriker høyest om umoralen i utroskap, så er det dere som har vanskeligst for å holde dere trofast mot partnere. Det viser både skillsmissestatistikken og undersøkelser på utroskap, så det burde ikke være så vanskelig for dere å forstå hva jeg snakker om. Er det riktig for deg å sviket den du har gitt løfter til? Forteller du din kjære hva slags verdier du har, så hun kan ta et informert valg? Mangler du lojalitet til familie og venner også?
Teeden Skrevet 3. juli 2014 #87 Skrevet 3. juli 2014 Er det riktig for deg å sviket den du har gitt løfter til? Forteller du din kjære hva slags verdier du har, så hun kan ta et informert valg? Mangler du lojalitet til familie og venner også? Har aldri vært gift jeg så har aldri avgitt noen løfter om noe som helst. Det er også et paradoks, da jeg er sikker på at en del av dere som fordømmer meg også har vært gift og brutt løftene deres ved å forlate forholdet, mens jeg faktisk ikke har gjort noe sånt selv om jeg var utro.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #88 Skrevet 3. juli 2014 Så du forventer at dama du er utro mot skal se og sette pris på at du til tross for utroskapen, fremdeles setter henne så høyt at du vil fortsette å være sammen med henne ?Anonymous poster hash: 70d6c...b1f
Gjest Hedra Skrevet 3. juli 2014 #89 Skrevet 3. juli 2014 Har aldri vært gift jeg så har aldri avgitt noen løfter om noe som helst. Det er også et paradoks, da jeg er sikker på at en del av dere som fordømmer meg også har vært gift og brutt løftene deres ved å forlate forholdet, mens jeg faktisk ikke har gjort noe sånt selv om jeg var utro. Og gift blir du nok heller ikke med de holdningene du fronter. En viktig del av et forhold er hensyn og evne til å sette egne behov bakerst. Du mangler åpenbart begge. Ja for jeg regner med at du er tøff nok til å fortelle de stakkars damene du evt går inn i et forhold med, at du ikke er trofast ?
Teeden Skrevet 3. juli 2014 #90 Skrevet 3. juli 2014 Og gift blir du nok heller ikke med de holdningene du fronter. En viktig del av et forhold er hensyn og evne til å sette egne behov bakerst. Du mangler åpenbart begge. Ja for jeg regner med at du er tøff nok til å fortelle de stakkars damene du evt går inn i et forhold med, at du ikke er trofast ? Jeg er trofast inntil det motsatte har skjedd. Jeg trenger ikke forklare akkurat det.
Gjest Hedra Skrevet 3. juli 2014 #91 Skrevet 3. juli 2014 Det er en meningsløs setning ! Enten er du trofast eller så er du ikke. Du oppsøker fristelser og nyter oppmerksomheten kroppen din gir deg ( kan ikke være personligheten ) og finner deg ikke i ei dame som ikke liker bykveldene dine. Ergo,- du har ingen intensjoner om å holde deg trofast. Det er ikke friheten med gutta som du beskytter så agressivt, det er arenaer for ons du ikke vil gi slipp på. Nasissisme ...hørt om det ? Du kan ihverfall være mann nok til å være ærlig om det !
Biloba Skrevet 4. juli 2014 #92 Skrevet 4. juli 2014 (endret) * dobbelpost Endret 4. juli 2014 av Biloba
Biloba Skrevet 4. juli 2014 #93 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Har aldri vært gift jeg så har aldri avgitt noen løfter om noe som helst. Det er også et paradoks, da jeg er sikker på at en del av dere som fordømmer meg også har vært gift og brutt løftene deres ved å forlate forholdet, mens jeg faktisk ikke har gjort noe sånt selv om jeg var utro. Biter ikke på meg, jeg har aldri vært gift. Men jeg har et forhold, som vi begge regner som forpliktende selv om vi ikke har inngått ekteskap foreløpig. Det sier mye om deg at du ikke bryr deg tilstrekkelig om en partner til å være trofast, og ingenting av det er til å respektere. Men du er kanskje veldig ung? Endret 4. juli 2014 av Biloba
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #94 Skrevet 4. juli 2014 Jeg er ikke utro som prinsipp, for slik behandler man ikke andre mennesker. Det er sårende, du kan utsette de for sykdommer, du kan ødelegge liv og helse, du har fått tillit når du har inngått en deal når du går inn i et forhold, og da blir det forventet at du holder den. Jeg kunne sikkert vært utro uten at det har gått så mye innpå meg, men det er uviktig, det er partneren man skal tenke på. Klarer man ikke det, vær singel. Enkelt! Anonymous poster hash: 6afb7...a70
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #95 Skrevet 4. juli 2014 Respekt, kommunikasjon og kjærlighet. Hvis kjærligheten en dag skulle forsvinne, vil respekten og kommunikasjonen fortsatt stå. Respekten for meg selv og respekten ovenfor min nåværende partner. Anonymous poster hash: ea186...77f
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. juli 2014 #96 Skrevet 4. juli 2014 Fordi jeg setter trofasthet svært høyt. Jeg har selv sagt til min bedre halvdel at om det skulle bli noe utroskap i vårt forhold, så er det over og ut. Det har jeg nulltoleranse over, så da må jo selvsagt jeg også oppføre meg på samme måte. Dessuten har jeg en del tro på karma. Karma is a bitch...Vil nødig stifte bekjentskap med den bitchen for å si det slik.
Kapt.Chat Skrevet 4. juli 2014 #97 Skrevet 4. juli 2014 Dette er et ømtålig tema hvor det er sterke følelser involvert. Majoriteten er imot utroskap og sier at dette er ikke noe de kunne akseptert eller utsatt sin partner for. Som regel så er begge partene skjønt enige om at utroskap er noe som vedgår alle andre. Nei, min mann kunne aldri gjort noe slik, dette er gjengs for begge kjønn, min partner er ikke utro. (statistikken sier noe annet) Min dame gjennom 20 år, vare på samme måten....jeg så det nesten som utelukket at hun kunne være utro, så steil, så sjalu, så moralistisk når det kom til sex. Men en søndag morgen, kom hun hjem langt utpå dag og jeg spurte selvfølgelig hvor hun hadde vært, svaret var at hun hadde sovnet nede med en venninne, og det var godt nok for meg. Senere fikk hun samvittigehteskvaler og fortalte at hun hadde vært utro, hmmmm hva i helvete tenkte jeg.....du utro (stemte ikke) videre fortalte hun at det var trekant (da var jeg fullstendig spørsmålstegn) Selvføleglig førte dette til en skikkelig oppvask, men på en helt ny måte, den prektige måtte forsvare seg,. Selv hadde jeg alltid fått kjeft om jeg kikket for lenge på en jente, det var som regel meg som var utrygg for å gjøre noe uakseptabelt. Når skjedd var skjedd så måtte hun plutselig blottlegge seg, fortelle alt og si hva hun mente med det hun gjorde. Når den prosessen var ferdig så innså jeg at hun ikke var utro mot vårt samliv, hun elsket meg, hun ville for alt i verden fortsette samboerskapet. Hun hadde bare gitt etter for sine lyster som hun ikke trodde det fantes aksept for innenfor våre rammer. I dag så har vi verdens beste samliv og jeg tror utroskapen og sannheten i ettertid gjør at vi fortsatt er i sammen. :-)
brightness Skrevet 4. juli 2014 #98 Skrevet 4. juli 2014 Hvorfor skal jeg være utro er det eneste jeg klarer å svare... Hvis jeg hadde blitt fristet til utroskap hadde det vært noe alvorlig galt i forholdet, ergo jeg ville gjort det slutt.
Tarsan97 Skrevet 4. juli 2014 #99 Skrevet 4. juli 2014 Jeg skal ikke hykkle, i allfall ikke så mye....jeg er ofte fristet for sånn er jeg laget. Men etter 21 år med konen min, er jeg fremdeles totalt forelsket, og å såre henne er ikke ett alternativ. Da er det bedre og kappe av seg pikken, armer og ben og hva ellers så må til. Man må bare ikke gjøre slikt mot noen. 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 5. juli 2014 #100 Skrevet 5. juli 2014 Nå har ikke jeg vært i en situasjon der utroskap har vært en mulighet, men jeg kan si med sikkerhet at å være utro er uaktuelt. Den gyldne regel sitter for dypt i meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå