Gå til innhold

Hvorfor er du ikke utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser denne tråden "hvorfor var du utro" suser å går sin gang. Vil derfor spørre dere hvorfor dere IKKE er utro mot deres kjære.

Jeg kan jo starte:

Han er min aller beste venn og samtidig den jeg vil dele resten av mitt liv med, dermed har jeg ikke noe interesse av å ha sex med noen andre. Han er så snill, god og forståelsesfull, hjelpsom, morsom og perfekt i mine øyne.

Han er rett og slett drømmemannen, og jeg vil ikke ha noen andre enn han.

Anonymous poster hash: bebb9...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg har et snev av selvrespekt og kunne aldri ha vært utro selv mot min verste fiende.

Utroskap sier mest om personen som er utro og en sånn person har jeg ikke lyst til å være.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke noen aktuelle kandidater eller gode nok grunner til å være det. Er det ikke ganske opplagt? Du må gjerne love deg selv at du ikke skal være utro, men når du først står oppi det så skjønner du ikke helt hva som skjedde i forkant. Ord betyr ingenting når driftene er er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke noen aktuelle kandidater eller gode nok grunner til å være det. Er det ikke ganske opplagt? Du må gjerne love deg selv at du ikke skal være utro, men når du først står oppi det så skjønner du ikke helt hva som skjedde i forkant. Ord betyr ingenting når driftene er er.

"Når du først står oppi det så skjønner du"

NEI man trenger da overhode ikle havne i en sånn situasjon. Om man har følelser og et snev av respekt for andre og for seg selv. Utro er man bare ikke, aldri!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg elsker kjæresten min mer enn noe annet, og vil ikke ha noen andre enn han. Dessuten kunne jeg aldri funnet på å såre noen på den måten, fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er utrolig respektløst, dessuten elsker jeg kjæresten min og har ikke interesse av andre menn. Han er også min beste venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel i øyeblikket, men jeg er trofast mot dama når jeg er i et forhold fordi det bare skulle mangle. Det krever ingen innsats overhodet, det er helt utenkelig å være utro.

Jeg trenger ingen annen dame (jeg er altså mann) enn den jeg velger å være sammen med, og kunne heller aldri påført et menneske så mye vondt som utroskap gjerne gjør. Utro mennesker er drittfolk.

Så jeg er ikke fristet i utgangspunktet, og jeg kunne heller aldri vært så jævlig mot et annet menneske.

Anonymous poster hash: 65ba4...981
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når du først står oppi det så skjønner du"

NEI man trenger da overhode ikle havne i en sånn situasjon. Om man har følelser og et snev av respekt for andre og for seg selv. Utro er man bare ikke, aldri!

Det har ingen ting med slevrespekt å gjøre? Å legge vekk egne behov for å føye seg etter en moral som er forventet av deg er vel ikke noe annet enn medgjørlig og et uttrykk for frykt for å bli stemplet og stigmatisert av andre. Selvrespekten, altså respekten for seg selv, er j gjerne noe du gjør som er riktig for deg tross konsekvensene det har og hva andre måtte mene om det.

Du kan ikke fornekte deg selv å omgås enkelte fordi noe kan skje. Og når ting først skjer så er ord verdt veldig lite.

Og btw! Selv om dere kvinner skriker høyest om umoralen i utroskap, så er det dere som har vanskeligst for å holde dere trofast mot partnere. Det viser både skillsmissestatistikken og undersøkelser på utroskap, så det burde ikke være så vanskelig for dere å forstå hva jeg snakker om.

Endret av Teeden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen ting med slevrespekt å gjøre? Å legge vekk egne behov for å føye seg etter en moral som er forventet av deg er vel ikke noe annet enn medgjørlig og et uttrykk for frykt for å bli stemplet og stigmatisert av andre. Selvrespekten, altså respekten for seg selv, er j gjerne noe du gjør som er riktig for deg tross konsekvensene det har og hva andre måtte mene om det.

Du kan ikke fornekte deg selv å omgås enkelte fordi noe kan skje. Og når ting først skjer så er ord verdt veldig lite.

Ting skjer ikke uten videre. Man bestemmer seg for at de skal skje. Bare tull at alle kan "ryke på litt utroskap", så svake er ikke ordentlige folk.. Jeg har tilbragt tid med venninner når jeg har hatt dame, men det har aldri vært noen fare for at "ting skjer". Det fordrer at jeg bestemmer meg for at de skal skje. Det gjør jeg ikke.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw! Selv om dere kvinner skriker høyest om umoralen i utroskap, så er det dere som har vanskeligst for å holde dere trofast mot partnere. Det viser både skillsmissestatistikken og undersøkelser på utroskap, så det burde ikke være så vanskelig for dere å forstå hva jeg snakker om.

Jeg er så totalt uenig i alt du har skrevet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ikke helt god heller btw ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg som skrev det første svaret til deg på dette innlegget, det kl. 02:15. Jeg er mann. Heterofil sådan. Det er ikke kjønnsavhengig. Det er svake møkkafolkavhengig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som skrev det første svaret til deg på dette innlegget, det kl. 02:15. Jeg er mann. Heterofil sådan. Det er ikke kjønnsavhengig. Det er svake møkkafolkavhengig.

At dine venninner ikke legger seg etter deg er ikke nødvendigvis realiteten for andre menn. Og spesielt kvinner blir jo lagt an på av kompiser hele tiden. Som sagt, det blir håpløst å skulle ekskludere alle som har en interesse for deg bare fordi fristelsen i blant kan bli for stor. Man kan ikke bare bestemme seg for å være trofast og tro at det er nok til å ungå utroskap. Du kan jo love deg selv å dumpe partner om du vet det er i ferd med å skje, men strengt tatt er ikke det noe bedre enn utroskap. Det er jo akkurat det samme, bare at det er mer sosialt akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

At dine venninner ikke legger seg etter deg er ikke nødvendigvis realiteten for andre menn. Og spesielt kvinner blir jo lagt an på av kompiser hele tiden. Som sagt, det blir håpløst å skulle ekskludere alle som har en interesse for deg bare fordi fristelsen i blant kan bli for stor. Man kan ikke bare bestemme seg for å være trofast og tro at det er nok til å ungå utroskap. Du kan jo love deg selv å dumpe partner om du vet det er i ferd med å skje, men strengt tatt er ikke det noe bedre enn utroskap. Det er jo akkurat det samme, bare at det er mer sosialt akseptert.

Hva mener du med at det ikke er bedre å dumpe noen dersom man har lyst til å være utro, enn å faktisk være utro mens man er i et forhold? Selvfølgelig er det ikke det samme?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy flate så blåst du er! :ler:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at det ikke er bedre å dumpe noen dersom man har lyst til å være utro, enn å faktisk være utro mens man er i et forhold? Selvfølgelig er det ikke det samme?

Hva er forskjellen? Å dumpe sårer garantert. Å være utro trenger ikke å bli oppdaget. Kanskje er det 3. parter der som vil rammes hardt av et brudd. Du har jo uansett mer lyst på noen andre enn partneren. Den ene er å fortelle partneren dette klart og tydelig å så følge sine egoistiske drifter, det andre er å børe teste de driftene å se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alohaa

Troll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler da ikke om hvorvidt mine venninner legger seg etter meg. Det får være måte på avsporing. Som "alle" andre kunne jeg alltids ha vært utro hvis jeg hadde et ønske om det. Men jeg er ikke det. Aldri. Og det bør være en selvfølge.

Jeg aner ikke hva du mener med å "ekskludere". Det er frivillig å være i et forhold. Hvis man velger å være i et ligger man unna andre. Hvis man ønsker å ha anledning til å ligge med hvem som helst, da holder man seg unna et forpliktende forhold. Det er ikke verre enn det, og alle klarer det om de vil. Å hevde noe annet er bare sprøyt, og det vet du selv.

Men vi får kanskje la dette ligge. Jeg skjønner at du bare ønsker å provosere, for argumenter finnes det ingen av, det er bare gjentakelser av ting som ikke hang sammen i utgangspunktet. Null poeng i å fortsette da.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...