Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, men du kan jo ikke skylde på barnehagen. Du vet jo ikke hva som har hendt engang.

Å, herregud. Følg med nå:

Du skrev at man kan ikke skylde på barnehagen. Dette er selvfølgelig ikke sant og jeg korrigerte deg: Jo, man kan faktisk skylde på barnehagen når det viser seg at det er barnehagens rutiner eller personale som sviktet så grovt at det førte til ulykken.

Istedet for å forstå feilen din med generaliseringen, du svarer utelukkende om dette tilfellet med dette: Har det vist seg at det var det enda da?

Selvfølgelig var det ikke en diskusjon om akkurat dette tilfelle, men generaliseringen din, så jeg prøver å få deg tilbake på riktig spor med: Det har ikke kommet ut detaljer om denne saken. Det jeg skrev var i respons til din Kan ikke skylde på barnehagen.

Du skjønner fortsatt ikke forskjellen mellom min kritikk på din generalisering og din offtopic fokus på bare denne saken: Ja, men du kan jo ikke skylde på barnehagen. Du vet jo ikke hva som har hendt engang.

Skjønner du nå hvorfor det er feil å generalisere?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gud, så grusomt! Dette er skrekken for alle, både foreldre og ansatte.

Stakkars de berørte, hvor forferdelig de må ha det nå!! :(

Anonymous poster hash: 113e4...a51
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ulykken skjedde in en privat barnehage.

Anonymous poster hash: b9c0b...a49

Å poeng ditt er?

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Skrevet

Det bør alltid være mulig å finne en eller flere skyldige.

Anonymous poster hash: 38487...876

Fordi???

Nå aner vi ingenting om hva som har skjedd, men dersom ingen faktisk er skyld i dette, så er det ikke noe poeng i å skulle jakte på noen å straffe. Jeg tror denne barnehagen har fått straff nok. De har mistet et barn, og det kommer ikke tilbake uansett om noen blir straffet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne barnehagen burde ha blitt stengt. Vi kan ikke ha det slik at barn blir drept i barnehagen. Klarer ikke de ansatte å holde styr på ungene får de installere kamera som en ansatt ser på hele dagen.

Anonymous poster hash: 2dd48...70b
AnonymBruker
Skrevet

Fordi???

Nå aner vi ingenting om hva som har skjedd, men dersom ingen faktisk er skyld i dette, så er det ikke noe poeng i å skulle jakte på noen å straffe. Jeg tror denne barnehagen har fått straff nok. De har mistet et barn, og det kommer ikke tilbake uansett om noen blir straffet.

Ansvaret og skylden for det som har skjedd, bør uansett plasseres hos konkrete personer. Det er alt for mye ansvarsfraskrivelse og ansvarspulverisering i samfunnet. Straffereaksjoner er viktige for å øke ansvarsbevisstheten blant kolleger til den/de skyldige. Slike ulykker bør alltid regnes som uaktsomme (evt overlagte eller forsettelige) drap, og mordere må aldri gå fri. Noen må ta støyten når noe slikt har skjedd, og straffen bør være streng.

AnonymBruker
Skrevet

Denne barnehagen burde ha blitt stengt. Vi kan ikke ha det slik at barn blir drept i barnehagen. Klarer ikke de ansatte å holde styr på ungene får de installere kamera som en ansatt ser på hele dagen.

Mennesker kan bli drept overalt, ingen som kan gardere seg 100 prosent mot ulykker.

Anonymous poster hash: f23a2...cc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ansvaret og skylden for det som har skjedd, bør uansett plasseres hos konkrete personer. Det er alt for mye ansvarsfraskrivelse og ansvarspulverisering i samfunnet. Straffereaksjoner er viktige for å øke ansvarsbevisstheten blant kolleger til den/de skyldige. Slike ulykker bør alltid regnes som uaktsomme (evt overlagte eller forsettelige) drap, og mordere må aldri gå fri. Noen må ta støyten når noe slikt har skjedd, og straffen bør være streng.

Den skyldige? tror du virkelig barnehageansatte er guder eller noe? de fleste har to øyner og ben akkurat slik som deg, dessverre kan ulykker skje overalt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den skyldige? tror du virkelig barnehageansatte er guder eller noe? de fleste har to øyner og ben akkurat slik som deg, dessverre kan ulykker skje overalt.

Selvfølgelig kan ulykker skje. Det er likevel ikke akseptabelt at slikt skjer, og det må få alvorlige konsekvenser for de ansvarlige.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært i statene ville barnehagen blitt saksøkt for 50 mill. Og husk, dette er en privat barnehage. Vi er altfor snille i Norge. Barnehagen burde stenges, fått klekkerlig bot som ble utbetalt til foreldrene. Samtidig burde alle de ansatte på barnehagen fradømmes å jobbe i barnehage i fremtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan ulykker skje. Det er likevel ikke akseptabelt at slikt skjer, og det må få alvorlige konsekvenser for de ansvarlige.

Jeg gjentar: ulykker kan skje, det er en del av livet, uansett hvilke tiltak man setter inn kan slike ting skje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

oh, shut the fuck up, ingen som vet hva som hendte her, ha litt empati med folk før du dømmer.

Jo. Vi vet det har skjedd en ulykke. Med dødelig utgang. Slikt skal være uakseptabelt på en barnehage. Empati? Ja det har jeg for den stakkars ungen og dens etterlatte. Stakkars foreldre sier jeg bare.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært i statene ville barnehagen blitt saksøkt for 50 mill. Og husk, dette er en privat barnehage. Vi er altfor snille i Norge. Barnehagen burde stenges, fått klekkerlig bot som ble utbetalt til foreldrene. Samtidig burde alle de ansatte på barnehagen fradømmes å jobbe i barnehage i fremtiden.

Jeg er uenig i at alle ansatte burde fradømmes muligheten til å arbeide i barnehage, kun de som hadde ansvar for den forulykkede. Det å fradømme ansatte i barnehagen som ikke var på jobb da det skjedde, muligheten til fortsatt arbeid i barnehage synes jeg blir feil. Det å stenge barnehagen permanent er dog en rimelig reaksjon.

Foreldrene må få en solid erstatning, gjerne 50 millioner kroner, og dette må de skyldige betale av egen lomme.

AnonymBruker
Skrevet

Jo. Vi vet det har skjedd en ulykke. Med dødelig utgang. Slikt skal være uakseptabelt på en barnehage. Empati? Ja det har jeg for den stakkars ungen og dens etterlatte. Stakkars foreldre sier jeg bare.

Hvordan kan du dømme så hardt når du ikke vet hva som har skjedd??

Selvfølgelig er det alvorlig og tragisk, MEN det er en risiko ved å leve, barnehageansatte er IKKE guder, dessverre kan de ikke overvåke alle barn 100 prosent hele tiden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig i at alle ansatte burde fradømmes muligheten til å arbeide i barnehage, kun de som hadde ansvar for den forulykkede. Det å fradømme ansatte i barnehagen som ikke var på jobb da det skjedde, muligheten til fortsatt arbeid i barnehage synes jeg blir feil. Det å stenge barnehagen permanent er dog en rimelig reaksjon.

Foreldrene må få en solid erstatning, gjerne 50 millioner kroner, og dette må de skyldige betale av egen lomme.

De skyldige? Har du noen gang jobbet i en barnehage? Mange løper ræven av seg i underbemannede barnehage fordi staten tar vekk økonomisle midler og presser flere barn inn på færre voksne. Du kan takke staten, de som bør betale erstatning her.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De skyldige? Har du noen gang jobbet i en barnehage? Mange løper ræven av seg i underbemannede barnehage fordi staten tar vekk økonomisle midler og presser flere barn inn på færre voksne. Du kan takke staten, de som bør betale erstatning her.

Det fritar på ingen måte de ansatte for ansvar.

AnonymBruker
Skrevet

Det er meget kritikkverdig. Da burde den underbemannede barnehagen stenges umiddelbart. Så får foreldrene betale mer slik at barnehagene får råd til å ansette flere. I mellomtiden får foreldrene ta barna ut av barnehagen og passe på de selv. Man kan ikke ha slike tilstander hvor barn blir drept i barnehagen.

Gjest Pheel
Skrevet

Selv jobber jeg med barn og kan ikke forestille meg hvor forferdelig tungt jeg ville ha tatt det selv om noe slikt hadde skjedd mens jeg hadde en del av ansvaret.

Såklart(!) et større tap for foreldrene, er no ikke det jeg sier, men skal love dere at dette her blir ikke tatt noe lett på av ansatte i barnehagen heller.

• Liker 3
Skrevet

Det fritar på ingen måte de ansatte for ansvar.

Du veit ikke hva som har skjedd! Så å frita eller straffe noen kan du ikke ha en forutsetning for å gjøre før du veit hva som faktisk har foregått. Det er mange situasjoner som kan ha skjedd uten at de ansatte har hatt noen myndighet over dette uansett om de var vitne til hele episoden.

Det kan ha vært at gutten snublet i sine egne bein, og slo hodet mot noe når han falt. Det kan ha vært at gutten falt ned fra et klatrestativ eller en huske. Det kan ha vært at han kollapset pga hjertefeil. Det kan ha skjedd mye rart som vi ikke veit noenting om. Det kan også være situasjonen kunne vært unngått, og at det er noen som har et ansvar her, men poenget er at vi ikke veit noe om det enda. Det er ikke uten risiko å leve, og noen ganger skjer det ting som ikke kan avverges. Så, å jakte på noen å straffe før man veit hva har skjedd, er unødvendig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv jobber jeg med barn og kan ikke forestille meg hvor forferdelig tungt jeg ville ha tatt det selv om noe slikt hadde skjedd mens jeg hadde en del av ansvaret.

Såklart(!) et større tap for foreldrene, er no ikke det jeg sier, men skal love dere at dette her blir ikke tatt noe lett på av ansatte i barnehagen heller.

Det er lett å forstå at de ansvarlige og andre må føle det svært tungt og belastende når noe slikt skjer. Dette burde gjøre det lettere for de ansvarlige å akseptere at de neste 10 (-20) årene må tilbringes bak lås og slå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...