AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ulykke-ved-barnehage-gutt-4-doede/a/23241757/ Dette er bare trist, grusomt for foreldrene Synes jeg hører relativt ofte om ulykker i barnehager. Burde man hatt flere ansatte? Hadde mange ulykker blitt unngått da?Anonymous poster hash: 0650e...fae
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ulykke-ved-barnehage-gutt-4-doede/a/23241757/ Dette er bare trist, grusomt for foreldrene Synes jeg hører relativt ofte om ulykker i barnehager. Burde man hatt flere ansatte? Hadde mange ulykker blitt unngått da?Anonymous poster hash: 0650e...fae Utrolig trist!! Ingen vits å spekulere i noe, det er ikke noe informasjon om hva som har skjedd og hvordan det skjedde. Ulykker vil dessverre alltid forekomme, uansett. Mine tanker går til foreldrene, øvrig familie og de ansatte og andre barna i barnehagen. Anonymous poster hash: 92dd1...d8b 4
Odin-Den-Enøyde Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Stakkars foreldre! Ikke nok med at de mister et barn, men de rekker jo knapt få den tragiske beskjeden før media kaster seg over saken 5
Drizzt Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Så forferdelig! Det er godt kjent at norske barnehager lider av stor underbemanning, så det er ikke utenkelig at dette fører til blant annet ulykker. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Stakkars foreldre! Ikke nok med at de mister et barn, men de rekker jo knapt få den tragiske beskjeden før media kaster seg over saken Og KG...Anonymous poster hash: 30a39...503 4
Yzma Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Ulykker skjer uansett. Kan ikke skylde på barnehagen. Men så utrolig synd likevel Syntes utrolig synd på foreldrene til den lille gutten. 2
katinkatinka Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 (endret) Veldig leit, men ulykker kan faktisk skje hvem som helst og hvor som helst. Jeg stoler på at barnehagene gjør alt de kan for å unngå slike tragedier, men håper etterforskningen finner det ut om noe kan forbedres for å unngå at slike ting skjer igjen. Endret 27. juni 2014 av katinkatinka 2
Drizzt Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Ulykker skjer uansett. Kan ikke skylde på barnehagen. Men så utrolig synd likevel Syntes utrolig synd på foreldrene til den lille gutten. Jo, man kan faktisk skylde på barnehagen når det viser seg at det er barnehagens rutiner eller personale som sviktet så grovt at det førte til ulykken.
Yzma Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Jo, man kan faktisk skylde på barnehagen når det viser seg at det er barnehagens rutiner eller personale som sviktet så grovt at det førte til ulykken. Har det vist seg at det var det enda da? 4
Gjest SoccerPlayer Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Huff klarer ikke forestille meg hvordan foreldrene har det nå Stakkars!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Veldig leit, men ulykker kan faktisk skje hvem som helst og hvor som helst. Jeg stoler på at barnehagene gjør alt de kan for å unngå slike tragedier, men håper etterforskningen finner det ut om noe kan forbedres for å unngå at slike ting skjer igjen. Det er viktig, ikke minst av hensyn til de etterlatte, å plassere skyld hos en eller flere av de barnehageansatte (evt andre om dette skulle finnes mer korrekt) etter en slik ulykke. Slike ulykker bør alltid resultere i at den eller de skyldige får lange fengselsstraffer. Anonymous poster hash: 38487...876 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 Det er viktig, ikke minst av hensyn til de etterlatte, å plassere skyld hos en eller flere av de barnehageansatte (evt andre om dette skulle finnes mer korrekt) etter en slik ulykke. Slike ulykker bør alltid resultere i at den eller de skyldige får lange fengselsstraffer. Anonymous poster hash: 38487...876 Seriøst? Anonymous poster hash: eb19f...c72 21
MissPierce Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 Det er viktig, ikke minst av hensyn til de etterlatte, å plassere skyld hos en eller flere av de barnehageansatte (evt andre om dette skulle finnes mer korrekt) etter en slik ulykke. Slike ulykker bør alltid resultere i at den eller de skyldige får lange fengselsstraffer. Anonymous poster hash: 38487...876 Det er ikke sikkert at det er noens skyld heller. Hva da? Kan som ansatt i bhg komme på mange ulykker aom ingen er skyld i, og som man ikke kan hindre uten oppbevare barna i bur. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Det er ikke sikkert at det er noens skyld heller. Hva da? Kan som ansatt i bhg komme på mange ulykker som ingen er skyld i, og som man ikke kan hindre uten oppbevare barna i bur. Det bør alltid være mulig å finne en eller flere skyldige. Anonymous poster hash: 38487...876
Drizzt Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Har det vist seg at det var det enda da? Det har ikke kommet ut detaljer om denne saken. Det jeg skrev var i respons til din Kan ikke skylde på barnehagen.
MissPierce Skrevet 27. juni 2014 #16 Skrevet 27. juni 2014 Det bør alltid være mulig å finne en eller flere skyldige. Anonymous poster hash: 38487...876 Nei, det bør faktisk ikke det. For alt vi vet har barnet snublet i sine egene bein, og slått hode i noe med tragisk utfall. Synes det er en skummel holdning, og absolutt skulle finne en ellet fler å legge skylden på. 5
pluttipott Skrevet 27. juni 2014 #17 Skrevet 27. juni 2014 Det bør alltid være mulig å finne en eller flere skyldige. Anonymous poster hash: 38487...876 Så hvis ungen har blitt kvelt av sin egen hettejakke, som skjedde i samme by som denne ulykken i dag for noen år siden, så er det en eller flere av barnehagepersonalet som har skyld i dette? 3
Myrthel Skrevet 27. juni 2014 #18 Skrevet 27. juni 2014 Det er viktig, ikke minst av hensyn til de etterlatte, å plassere skyld hos en eller flere av de barnehageansatte (evt andre om dette skulle finnes mer korrekt) etter en slik ulykke. Slike ulykker bør alltid resultere i at den eller de skyldige får lange fengselsstraffer. Anonymous poster hash: 38487...876 Jeg syntes også barn i barnehage tidvis blir passet dårlig på. Har parkert utenfor en barnehage i mange år, mens jeg har ventet på egne skolebarn, og sett mye skummelt. MEN ulykker kan skje selvom barnet har en barnehageansatt "i hælene" hele tiden. En 4 åring kan ikke sitte stille eller leies hele tiden. Ingen her vet hva som har skjedd. Det kan har vært 3 voksne rundt barnet, som f.eks. mistet balansen, datt bakover og traff en skarp stein med hode. Barnet kan ha satt noe i halsen under et måltid. Barnet kan ha hatt en medfødt sykdom (eks. hjertefeil). Det blir bare helt forferdelig å si at det alltid er en voksen sin feil. 4
Yzma Skrevet 27. juni 2014 #19 Skrevet 27. juni 2014 Det har ikke kommet ut detaljer om denne saken. Det jeg skrev var i respons til din Kan ikke skylde på barnehagen. Ja, men du kan jo ikke skylde på barnehagen. Du vet jo ikke hva som har hendt engang. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #20 Skrevet 27. juni 2014 Ulykken skjedde in en privat barnehage. Anonymous poster hash: b9c0b...a49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå