Gå til innhold

@lfakrøllens jakt på to blå - del 2

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Idag har vi tatt en liten sniktitt på spiren.

Jammen var det ikke et hjerte som banket....

Statistikken for at det går bra når man ser hjertet banke så tidlig som 6+1 er 95% visstnok for at det går bra ....

:P:P:P:P:P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er bare så utrolig, fantastisk bra!

Dette går bra, jeg er bare helt sikker, jeg gleder meg til å se deg med stor mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

På tide med oppdatering igjen kanskje ?

Idag er jeg 9+0, tenk det er 5 uker siden idag jeg testet positivt.

De siste 3 ukene har vært preget av uvel og slapp kropp, kvalmeanfall inkl. roping på den berømte elgen :( Men, jeg klager ikke så veldig - for jeg er jo gravid :P

Har hatt litt brunlig utflod som har kommet og godt også de første ukene, men til tross for dette så er alt OK. Var på ultralyd i Porsgrunn nå 30.06 og vi kunne se et perfekt lite embryo med flott hjerteaktivitet - vi fikk tilogmed høre hjertelyden :wub: Litt forelsket vi ja ....

Har bestilt 1. legekontroll - 18.07

og jordmortime 15.08 :D :D

Og snart, snart vipper vi 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du skal til jordmor!

Jeg kan enda ikke fatte at du er gravid jeg, altså!

Nest beste gaven jeg kunne fått i år,

den beste var Vilde.

^_^ ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tja, intet nytt under solen egentlig.

Jo, bortsett fra at jeg er i adskillig bedre form - på fjerde dagen :sjarmor:

*bankibordet* Som dere skjønner har formen vært elendig siden jeg var 6+0

Har vært uvel, kastet opp - ikke bra :roll: Men nå skriver jeg 12+2 :klappe:

Og energien ser også ut til å være på vei tilbake - jeg har jo lest at det skulle skje rundt disse tider - men trodde jeg på det ??

Midt i ferien vår er vi også, ingen store utkskeielser iår - vi suller og roter litt hjemme isteden. Skal en liten 2-dagerstur til Dyreparken i Kristiansand til mandag - men utover det skjer det ingenting.

Nå derimot skal jeg ta på meg joggesko og ut og gå i solen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe så kult!

Du er over de magiske 12, og de kalles magiske av mange grunner.

Fare for spontanabort er redusert med en dullion prosent, og du går inn i det magiske trimesteret hvor alt er fantastisk. Du er i bedre form, svangerskapet begynner å synes men du er alikevel ikke så stor at du er hemmet av det.

Trenger du mammaklær?

Jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Trenger du mammaklær?

Jeg har...

Kroppen vokser så ja, jeg gjør det .... men du er vel hvertfall en str. mindre enn meg :sjenert:

Merker at ferietid betyr mindre på nett. Driver egentlig ikke med så mye annet enn å bare slappe av, likevel..... Kom hjem forrige dagen etter en liten minitur til Arendal m/innlagt stopp i Dyreparken også. Den parken er flott altså, har ikke vært der siden jeg var 14 år og mye endringer var skjedd - men noe var som jeg husker det. Helt passe med folk var det også da vi var der på tirsdag - tydelig at ferierushet er overstått .....

Idag er jeg 13+3 - nå synes jeg tiden og ukene flyr fort. Heldigvis for det.

Førstkommende mandag er det tid for første jordmortime, og forhåpentligvis UL igjen. Tankene om at det kanskje har sluttet å utvikle seg der inne har jeg hatt, men dyttet dem langt bort igjen. Kanskje kommer de fordi jeg prøver å distansere meg litt og forberede meg på at det faktisk kan være tilfelle. Det virker liksom for godt til å være sant at vi skal klare å fullføre et svangerskap på bare 2. prøverørsforsøk. Det er jo så mange andre som blir gravide og som mister..... Nei, bort med de dumme tankene igjen....

Jeg har jo hele tiden hatt troen på at dette går bra så - og det skal det gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho, drit i de teite tankene dine!

Jeg har jo mammaklær som er av litt uavhengig av str. også, som skjørt og sånn...

Bare si i fra.

Neste år er det familieferie med en liten pilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for å lese at det har gått bra med deg så langt, og er sikker på at du kommer til å få høre på nest kontroll at alt er i orden. Når du først har hørt hjertet er sjansen veldig stor for at alt er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Er så kjekt å lese om deg og høre at det går så bra! (foruten endel kvalme i starten da, men slik er det jo for de fleste...)..Det er en spennende tid du kommer inn i nå, med mange forandringer ang kropp. Magen begynner å vise, og snart kan du kjenne at babyen sparker og hikker! Victoria hikket flere ganger om dagen og nettene, holdt meg mye våken til tider, for jeg fikk IKKE sove når hun hikket :ler: Å, jeg gleder meg til vi skal ha igjen! Må bare komme iorden i det nye huset først! Har bare bodd der i 2 uker, så det er endel å gjøre!

Victoria begynte i barnehagen denne uken, og hun trives godt, så det er skjønt!! men jeg tenker på henne hele tiden mens hun er der, og savner henne noe grusomt :tristbla: ..men hun har så godt av det. leke med andre barn og være mye ute...hun skal gå 4 dager i uken, jeg skal være hjemme onsdagene med henne så det blir koselig!

Anyway, bare en liten hilsen fra meg om at jeg tenker mye på dere (deg også kjære qlio-vennen) savne dere masse!!! :grine2:

Lykke til videre i svangerskapet, skal følge med på deg!! :klappe:

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vet nesten ikke om jeg tør å skrive det, men har i 1 ukes tid nå hatt 3-4 tilfeller av "bobling" i magen. Har tilskrevet det som luftmasser som flytter seg :roll: Men idag kjentes det ut som noen strøk meg på innsiden av magen - helt der nede. Snodig følelse - men jeg lurer på om ikke jeg har kjent liv jeg :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er nok liv du har kjent så artig og så tidlig.

Jeg som hadde to i magen kjente ikke sikre tegn før uke 19 tror jeg det var glemmer jo så fort.

Er bare super gøy at du er gravid håper di fortsatt får ett supertflott avangerskap.

Klemmer fra Pia :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jepp - da har vi fått hilst på krapylet vårt igjen

Og mannen er mer overbevist nå om at alt er i orden - han er nemlig litt bekymret for at vi skal få et barn med misdannelser, hjerneskade e.l.

Helt ubegrunnet egentlig - men det er vel litt sånn det er for disse pappaene, og tildels mammaene. Men jeg er jo mer overbevist om at alt er i sin skjønneste orden.

Ja, vi troppet opp iallefall. Til tross for tidlig time var legen allerede 15 minutter forsinket - men det gikk fort. Så var det vår tur. Jeg opp på benken, på med den klissete "greia" og vips - på skjermen dukket det opp verdens nydeligste lille krapyl. Vi så helt tydelig arm og bein som lå og vinket/sparket. Alle vitale organer ble funnet uten problem, hjertet hadde fire tydelig kammer. Kort sagt - alt OK

Vi spurte om kjønn, og han tok en liten titt - men han ville ikke si noe pga. usikkerheten. Det støtter bare min magefølelse om at det er ei jente Men sikker kan man aldri være. Uansett, han vil ha oss inn på UL igjen når jeg er 26 uker, det er jo bare 7 uker til.... Så lenge det er ICSI-graviditet så liker han å følge litt ekstra opp - og det takker vi ikke nei til. Så han sa at vi heller fikk ta en liten kikk igjen da for å se... I mellomtiden skal jeg jo til jordmor om 3 uker igjen - så kanskje hun kikker litt da også

Morkaken lå litt langt nede da han kikket på utvendig UL, så da måtte jeg av med buksa slik at han kom til med den innvendige. Kun for å sjekke at morkaka ikke lå over livmormunnen. Vi fikk bekreftet at den ikke lå i veien, og mest sannsynlig vil dra seg oppover sammen med livmoren etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette svangerskapet er ett av de mest spennende jeg har "vært med om".

Dere har slitt litt i starten, men nå er det pay- back time, og belønningen er like bak svingen (eller det er vel noen flere svinger, tror jeg?). Nå er det bare å vente litt til, så er h*n klar, og av en eller annen grunn tror jeg også at du får jente.

50% sjanse for at vi har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at alt var i orden.

Er helt utroligt å se babyen så tidligt ligge der inni magen. Helsig du som får se en gang til når hun/han er større inni der.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig rart - men imorgen er jeg 20 uker allerede, og siden de vise mener at et svangerskap er 40 uker og 2 dager, da betyr vel det at jeg er halveis på torsdag da ? :sjenert:

Vi har startet shoppingen, jeg og mannen gikk amok på Babyshop og Ikea forrige uke :sjenert: Resultatet ble : vippestol og bæresele fra Babybjørn, sprinkelbeskytter (helt enkel - skal sy trekk til den), Malm Kommode m/4 skuffer fra Ikea, badebalje, stellebord fra Ikea (det helt enkle), vogndyne og dyne til seng

Var innom Stoff og stil også, og kjøpte stoff til gardiner på barnerommet, stoff til sprinkelbeskytter og dynetrekk, + enda et stoff som mannen synes var så fint at jeg måtte sy dynetrekk av det også :sjarmor: Penga fikk ben å gå på.

Jo, også bestilte jeg en dunpose (den med bamsen inni) - 20 % rabatt var det på den tilogmed... Så nå får jeg meg en tur til Babyshop til - og det er jo ikke å forakte :sjarmor:

Vogn har vi bestemt oss for - Det blir Trend For Kids Joggster Twist. Bestilles iløpet av november pga. halv skatt.

Har kjøpt en reservevogn/sovevogn av sjefa til mannen også, men det blir sånn i omegn-hjemme-vogn.

Og litt småtteri-tøy har jeg jo heller ikke klart å holde meg unna da - men foreløpig i helt nøytralt :)

Svigermor har vært og kikket på sprinkelseng til oss - så om hun spandere skal hun jammen få kjøpe den sengen hun har kikket på, og legger inn godord til oss om. MEN, den sengen blir det KUN om hun spanderer - jeg gir nemlig ikke totalt 3 000,- kr. for seng og madrass. Qlio: hvis det er sånn at hun ikke spanderer trenger vi den sprinkelsengen du så snilt tilbød oss :sjenert:;)

Dessuten har svigermor kjøpt soveskinn til oss da - stort nok til seng. Så da står det et skinn til på innkjøpslisten, som jeg kan ha i vogn. Men ingen hast, da jeg ser for meg at vi bruker dunposen mest i starten.

Bilsete kjøper jeg på jobben - veeeeldig gunstig da vi selger bilseter :sjarmor:

Tror nok baby'n skal få det den trenger jeg...

Skal straks igang med maling av barnerommet, for at malingen skal få gasset fra seg før krapylet flytter inn i kåken :grine2:

Vi gleder oss - tiden går fort, vi er snart foreldre :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...